Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#345
Toate cozile de la Margina, pe ambele sensuri, incep si se termina la Trecerea la nivel. Acolo este curba usoara pe CF, deci este suprainaltata. Am intrebat cativa ceferisti daca se poate reduce suprainaltarea, vedem ce zic. Daca s-ar face TNul traversabil macar cu 40 km/h, multe ambuteiaje nici nu ar incepe.

Dar vreau sa intreb aici, ne poate ajuta cineva cu un montaj video, pentru minister? Ma gandesc la 4-5 ambuteiaje cu cresterea si descresterea fiecarui ambuteiaj, sa se vada cum creste de la TN, si cand se termina ambuteiajul, ultimul "rosu" e tot la TN (asta inseamna ca TN are capacitate mai mica decat o gatuire din 2 benzi in o banda!!!). Daca e ambuteiaj pe ambele sensuri, e si mai ilustrativ.

Filmarile de trafic sunt aici. Din 2024 doar saptamana asta, dar se pot cauta in 2022 alte cateva ambuteiaje.
https://pum.project-online.se/timelapses/videos/margina/

Multumesc!

cristi5

#346
Deci as vrea sa strangem cateva exemple de-astea. Vad ca editarea e foarte simpla pe Mac, poate ma ajutati sa gasim cateva ambuteiaje mai spectaculoase

Ambuteiajul se termina putin dupa 17, filmul de mai sus este pana la 16:59

tom_sawyer

#347
Datele de trafic sunt secret păzit sub cheie, inclusiv pentru firmele care realizează SF-uri:




Quote from: tom_sawyer on January 15, 2024, 01:26:43 AMcele câteva zeci de mii de baze de date intermediare, aflate sub formă tabelară (câte una pentru fiecare zi de recenzare din fiecare post de recenzare în parte), au fost centralizate într-o singură bază de date cu caracter geospatial. Noua bază de date a devenit astfel fundamentul pentru realizarea reprezentării pe hărți și planuri digitale a volumelor de trafic care au fost surprinse în fiecare post de recensământ, menținându-se în același timp și separarea foarte clară pe zile de recenzare.
Rezultatul final îl reprezintă o platformă webgis interactivă unde statistica se actualizează în timp real, în funcție de nivelul de detaliu pe care îl alege utilizatorul, pentru fiecare categorie de vehicul și pentru fiecare zi de recensământ.

Astfel, Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică, cu ajutorul echipamentelor hardware din toată țara și cu platformele software proprii, a creat primul instrument web, accesibil de către orice persoană abilitată, de pe orice dispozitiv cu internet, indiferent de performanța acestuia.
Putem afirma că în acest moment, "Recensământul General de Circulație al Vehiculelor din anul 2022" a atins etapa de digitalizare la nivel de colectare, stocare, prelucrare, analize statistice și interogare baze de date.

pasadia

#348
O să spun o opinie "nepopulară" - dar pe care am mai exprimat-o, sub alte forme, si in trecut - Romania cheltuiește miliarde multe de euro pentru a construi o infrastructură rutiera nejustificabilă prin cifrele de trafic potențiale (indiferent de modelul de previzionare folosit). Secretomania, inclusiv sub forma de mai sus exprimată, e utila in acest sens.

Da, acei bani puteau fi folosiți pentru tip de infrastructura mult mai utilă (medicala, școlară, feroviară, utilități, etc..).

Nu, nu întotdeauna este justificabilă aceasta cheltuială prin necesitatea unei mai mari siguranțe rutiere. Dacă dorim mai puțini morți pe șosele trebuie sa implementam alte proiecte, nu neapărat să construim autostrăzi.

TibiV

#349
Cred ca e mai bine sa (re)aduc discutia aici, Ionut are prea multe pe cap acum...

Quote from: pasadia on September 09, 2024, 05:49:24 PM...aaa
Doar pentru exactitate - traficul pe VP (Sinaia - Brasov) e mai mare decât cel pe VO (definită de la Călimănești până la Boita) . Da, pe VO sunt mai multe tiruri (ca proporție în total trafic, nu neapărat în număr absolut), dar asta doar pentru că pe VP tirurile au interdicție parțială.

Pentru cine vrea (pentru a mă contrazice) să facă matematica pe cifre CESTRIN mai mult sau mai puțin actuale, îi aduc aminte că DN7 e de unul singur, în vreme ce valorii DN1 i se poate adăuga DN1A și DN73A, căci sunt același culoar de trafic.

Nu vreau sa te contrazic...

Vreau doar sa stiu daca avem si cifre de trafic mai recente, dar cu defalcare pe sectoare de drum?

Caci, asa cum stii si tu, "datele oficiale" ne ajuta cat ajuta ventuzele la un mort...

MZA-ul dat "de ei" pe DN1, din piata Sfantu Gheorghe din Bucuresti pana la PTF Bors ma ajuta la fel mult ca si MZA-ul dat pe A7 din Bucuresti la Nadlac... Adica "apa in opinci".

LE
"Da, pe VO sunt mai multe tiruri (ca proporție în total trafic, nu neapărat în număr absolut), dar asta doar pentru că pe VP tirurile au interdicție parțială pe DN1, traficul greu fiind in mare parte preluat de DN1A si 73A" (pentru exactitate...)

Eu zic ca pe VO sunt mai multe camioane si ca proporție, si ca număr absolut. Exact din cauza restrictiei de pe VP...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Hai sa o spun altfel :

Tronsonul cel mai aglomerat de pe VP Este Ploiesti - Campina, 4 benzi in total pe care se circulă tare și pe care e trafic la aproape orice ora (chiar și noaptea sunt surprins de valorile de trafic de acolo).

Tronsonul echivalent de pe VO este Pitești - Rm. Vâlcea (Dealul Negru) cu 2 benzi in total (ocazional apare a treia pe urcare) pe care se circulă destul de lent (mai ales din cauza riturilor, dar chiar și fără ele viteza medie a autovehicolelor e mai mica.

Cred că din asta e destul dacă spun că cea mai mare dintre valorile maxime este pe VP.

Dacă ne uităm la valorile minime, atunci comparam Brezoi - Boita cu... Azuga - Predeal (căci de la Predeal se împarte traficul între DN1 și DN73A). Dar ar trebui sa adăugăm și traficul din pasul Bratocea (căci 90% face întreaga distanta Brașov - Ploiesti).

Acum caută punctele de recenzare CESTRIN și compara valorile. Și... Tot mai mare o să fie valoarea de pe VP.

TibiV

@pasadia ,

eu nu iti combat logica... Culmea, sunt de acord cu ea! A imparti un trafic "pe din 3" (din care treimea mai mare este "just4fun") mi se pare nesimtire institutionalizata...

Eu intrebam doar daca avem noi cifre "institutionale" de la nesimtitii care ar trebui sa le furnizeze, chiar si celui mai amarat cetatean care vrea sa-si construiasca o casa pe langa un DN...

LE
Te-am prins!

"... pe care se circulă destul de lent (mai ales din cauza riturilor, dar chiar și fără ele viteza medie a autovehicolelor e mai mica...."

Evident, nu exista "rituri". De fapt, de peste 3 sau 4 decenii nu mai exista nici "TIR-uri".
TIR era o conventie rutiera pentru camionagii.

La capitolul "trafic greu", pe soselele Europei circula autotractoare (cap tractor + semi-remorca) si camioane, cu sau fara remorca (remorca de camion este total diferita de o semiremorca de "TIR"...)

Daca bat campii, il rog pe @JohannDB sa ma corecteze...

@pasadia ,
asta a fost just4fun...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Leo-Ph


kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

@kitsune,

wikipedia zice ca mai exista Conventia TIR... "The Convention on International Transport of Goods Under Cover of TIR Carnets (TIR Convention) is a multilateral treaty that was concluded at Geneva on 14 November 1975 to simplify and harmonise the administrative formalities of international road transport. (TIR stands for "Transports Internationaux Routiers" or "International Road Transports".) The 1975 convention replaced the TIR Convention of 1959, which itself replaced the 1949 TIR Agreement between a number of European countries."

Eu nu vorbeam neaparat despre Conventia TIR (cred ca este inutila azi in tarile UE, mai ales in Schengen...) Cat despre faptul ca "TIR-ul" a devenit sinonimul unui "camion foarte lung, de regula din tari straine", care ne "minuna" in anii '70-'80 cand le vedeam pe soselele noastre, nu am multe de comentat...

Doar cateva exemple:
- "mi-am luat niste adidasi super, marca nike!"
- "am gasit langa piata un Xerox foarte bun, Minolta color..."
- (pe "fashion" nu ma bag, dar stiu de la fiica'mea tot felul de d'astea...  :lol: )
- pe piese auto nu mai intru, este "fara numar, fara numar!" Este TIR de-a dreptul!

Deci, for short:
TIR: Este o conventie internationala de transport.
Prevede reguli la tranzitul rutier intre tari membre ale respectivului acord.
Nu exista nicaieri (si nici nu au au fost vreodata aprobate) prevederi rutiere pentru "vehiculele TIR".

Dar (recunosc) nici pentru adidasi nike, sau xeroxuri minolta...

Despre sursa/sursele tuturor acestor "mismatch-uri", care dateaza de prin anii '70-'80, putem vorbi mult si bine...
Probabil mai suntem cativa pe forum care isi amintesc IBM-ul cu cartele perforate din Institutul Politehnic Bucuresti al anilor 1980...

Sorry daca v-am plictisit, dar uneori ma apuca si umorul, si dorul de date cat mai exacte...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Eu ziceam de placa aia albastră, cu literele pe ea. Că de acolo le-am zis TIR-uri, când eram copii. Și noi și restul țărilor unde a rămas numele. Dar în fine, vorbim de trafic aici. Tiruri sau ansambluri cap tractor cu semiremorcă, tot atâta loc ocupă pe șosea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Pentru cine nu si-a dat seama de ce A0 e cea mai importanta A de terminat in RO.

https://www.facebook.com/watch?v=1572143580006349

Pentru mulți nu este deloc o surpriză, dar măcar acum e oficial. Două drumuri de lângă Capitală sunt printre cele mai aglomerate din întreaga țară. Fruntașă în clasament este Centura Bucureștiului, unde zilnic zeci de mii de șoferi își pierd ore întregi, fie pe loc, fie circulând în ritm de melc. Autostrada A1 nu este nici ea departe. Cel mai vechi drum de mare viteză din România este și cel mai aglomerat din categoria sa.

Dupa mine traficul DN2 in 2015 e la misto si mi se pare cam umflat si cel de la Brasov (dar daca ei zic asa).

dumbravaandrei

Nu mi se par deloc umflate cifrele nici la Brasov nici pe E85. In 2015 erau cateva puncte aglomerate pe dn2, mergeai si km buni pana dadeai de o masina pe sensul tau de mers. Acum... e plin de la Afumati la Siret-Iasi. Plin. Indiferent de ora.