Magistrala M600 | Făurei-Tecuci-Iași-Ungheni

Started by Stef, March 07, 2024, 01:37:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

#30
Quote from: Calin88 on March 04, 2025, 01:26:30 PM.cateva trenuri pe zi, cat pot fi  sustinute de Iasi + cele cateva orase mici si sarace de pe traseu, in timp ce majoritatea populatiei din zona Moldovei ar avea legatura printr-o linie la calitate inferioara.

De ce, in loc sa bagam o gramada de bani in M600, nu am putea sa upgradam M500 si sa adaugam, eventual, un al 3-lea fir pentru marfa? Investitia asta ar deservi mult mai multi oameni, nu doar pe cei din Iasi care ar ajunge putin mai repede la Bucuresti.


Fara infrastructura orasele vor ramine mici si sarace.si astfel ne învîrtim într-un cerc vicios.
Asa au gîndit si comunistii: facem mai întîi 5oo ca leaga mai multe resedinte de județ, apoi ne întoarcem spre restul.

avem  multe exemple de linii neglijate doar pentru ca sînt paralele cu alte linii in care s-au bagat si se vor baga bani.

Brasov -Sibiu-Vințul de Jos a fost si este neglijata fiind in umbra coridorului 300.

Caracal -Lotru-Sibiu o linie usoara care suporta trafic de marfa diesel astfel ca a ramas in umbra Vaii Prahovei care era grea si a beneficiat de electrificare.


investitia ar ajuta pe cei din Ploiesti nu doar pe cei din Braila si Galati. Sa moara si capra vecinului.

horatiu.cosma

tom_sawyer, hai să nu o dăm în whatabout-isme, că ăsta e semn că s-au cam terminat argumentele.

tom_sawyer

#32
Spune tu argumente pentru care nu era suficient RK cu trenuri moderne (poate hidrogen) pe Cluj-Oradea, că asta propui pe Iași-București.

Calin88

@dan tm

Fiind vorba de investitii din banii tuturor, mi se pare normal ca prioritare sa fie investitiile care ajuta/imbunatatesc viata cator mai multi oameni. Nu spune nimeni sa fie lasata M600 fix asa cum e azi, dar ar fi aberant sa aduci linia asta la standarde superioare liniei pe care circula toata marfa si majoritatea populatiei Moldovei, doar ca sa castige cel din Iasi 20-30 de minute la un drum Iasi-Bucuresti.

Adica prioritizam investitiile pentru viitor, ignorand investitiile necesare unde e cerere azi. Si, repet, beneficiile sunt cel putin discutabile, castigul de timp atat pe Iasi-Bucuresti (daca e cerere pentru trenuri directe, se pot introduce trenuri expres, care sa nu mai opreasca nicaieri), cat si pe Galati-Bucuresti fiind foarte mic in raport cu investitia necesara.
Imbunatatind M500, cel care circula Iasi-Bucuresti ar face putin mai mult timp. Dar ar castiga timp cel care merge Iasi-Bacau, Iasi-Buzau, Iasi-Suceava, Iasi-Ploiesti. Plus toate legaturile intre localitatile de pe parcurs si Bucuresti.

horatiu.cosma

#34
^^
Am înțeles. Mă anunți și pe mine când revii la dezbateri despre M600 pe thread-ul acesta.

tom_sawyer

#35
Deci cam greu să găsești argumente ca o magistrala feroviară care unește capitala țării cu mari orașe să rămână doar la stadiu de RK și viteză de anii '20, asta în timp ce o magistrală paralelă cu coridorul Rin-Dunăre se modernizează complet+electrificare (poate pentru că trece prin aglomerația urbană Defileul Crișului).

tom_sawyer

#36
@Calin88
- nu câștigă doar cel din Iași, ci din Vaslui, Bârlad, Huși, Tecuci, Galați, Brăila, Ianca, Făurei, Pogoanele, Urziceni;
- s-a stabilit deja că magistrala 500 are prioritate la modernizare, nu se ignoră nimic unde e cerere azi;
- aberant e să direcționezi toate investițiile pe o singură magistrală, cea care e deja dublată și electrificată, iar pe cealaltă s-o lași la nivel de linie secundară (deși e magistrală feroviară);
- 6 din 8 trenuri care circulă acum Iași-București au traseul prin Vaslui-Bârlad, nu prin Pașcani => există cerere;
- localitățile de pe traseul 500 sunt deservite și de autostrada A7;
- pe relațiile acelea între orașele amintite de tine, pe distanțe relativ scurte, e o diferența nesemnificativă de timp dacă linia e la 120 fața de 160; plus că sunt mult mai puțini călători decât cei care merg în capitală;
- importanța modernizării la 160 se vede pe distanțe lungi, Iași-București sau Gl-Br-București, unde magistrala 600 iese în avantaj, fiind mai scurtă, cu mai puține opriri intermediare și în relief mai ușor; și nici nu e concurată de autostradă.

26ld

Daca mi se permite sa imi dau si eu cu parerea legat de subiect, traind in zona multi ani.

In prezent, trenurile si pasagerii din zona Braila-Galati nu au destinatie finala aeroportul si nici nu vor avea decat intr-o mica masura. Exista o groaza de firme cu microbuze care fac curse aproape ora de ora si care costa intre 70-100 de lei si te lasa fix in fata aeroportului, fara a fi nevoit sa mai schimbi ceva si chiar cu  pauza la Buzau pentru mancare/apa/tigara.

Am mers asta vara cu trenul pana la Bucuresti si m-a costat 77 de lei, un pret mic zic eu, pana la gara de nord. Insa am avut vreo 20 de minute intarziere si la dus si la intors pentru ca era canicula si se lucra pe la Faurei.

Am vazut multa lume care foloseste trenul din zona Braila-Galati, chiar a fost plin pana la Ploiesti. Insa si microbuzele de care ziceam sunt ora de ora pline, de la diverse firme. Le-am folosit si le folosesc cand ajung prin tara.

Eu cred ca e o idee pentru un viitor destul de indepartat asta cu modernizarea caii pentru zona Braila-Galati. In continuare intre Braila si Galati se fac minimum 33  de minute cu trenul, ceea ce e enorm pentru 30 de km. Mai degraba aici poate fi un castig rapid si parca citisem ca se lucreaza la ceva reparatii in zona Galati.

De asemenea, ca sa vorbim pe bune de conectare prin M700 si M600 spre Moldova, hai sa nu uitam ca nu se gasesc bani pentru repararea caii ferate Galati-Barlad.

Ca sa aduni oameni si din bazinul Braila-Galati care ar vrea sa mearga spre Iasi, mai ales ca linia spre Tecuci e electrificata, trebuie reparata/modernizata doar partea de la Tecuci in sus. Iar ca sa aduni oameni de mai jos, de la Constanta/Slobozia/Urziceni, abia atunci poti sa vorbesti si de bucata Faurei-Tecuci. Insa nu stiu cat de rentabil este si cati oameni circula cu trenul regulat din zonele alea si ce imbunatatire ar aduce .

tom_sawyer

#38
Cu microbuzul faci 4h până la aeroport (apropo, mai găsiți alt exemplu de orașe mari cu un timp similar până la cel mai apropiat aeroport??). Cu trenul ai face 2h30'. Acum câțiva ani, când trenurie Gl-Br-București mergeau prin Urziceni, erau mulți călători care coborau la fostul PO Aeroport, chiar cu soluția peste mână cu transfer cu microbuz.

26ld

#39
^Apropierea nu are relevanta atunci cand nu sunt curse pe el. La Tulcea e cel mai aproape aeroport de zona Braila-Galati, dar nu e nici dracu pe acolo. Apoi ai aeroportul (sau macar pista) de la Ianca, despre care se tot vehicula ca se va reface macar pentru armata si marfa (prosteli de campanie).

Cu microbuzul faci cel mult 3 ore si jumatate, cu tot cu pauza si cu trafic. Nu respecta soferii vitezele prin localitati si au statii, ca pe camioane, unde asculta si discuta unde sunt radare/politie si alte pericole.

Mie mi-ar conveni sa ma sui in tren si sa ma duc unde am treaba de la aeroport. Problema e rentabilitatea si prioritizarea la nivel national. E saracie in zona Braila-Galati, putine locuri de munca, prost platite, multi bani negri. Nu vorbesc din auzite.

AndreiB

Exact traficul Braila - Galati e un exemplu bun de ce ai moderniza M500.

Modernizand Ploiesti - Buzau, ajuti si traficul BraiGal, si Suceava si Iasi.

Investitiile cele mai mari acolo unde ai potential real de trenuri de calatori, 3-4tph.

tom_sawyer

[CN1077713] "Electrificare LINIA 600 Tecuci Nord – Bârlad – Vaslui – Iași (Nicolina)" – Studiu de fezabilitate

Data publicare: 10.02.2025
Autoritate contractanta: C.N.C.F. "C.F.R." S.A.-SUCURSALA REGIONALA C.F. IASI-UNITATE OPERATIONALA

Valoarea totala estimata: 36.771.000 lei

Depunere oferta
Data limita: 02.04.2025

tom_sawyer


1. Ofertant unic : CONSIS PROIECT,

2. Ofertant unic : TPF INGINERIE SRL,

3. Asociere : I.S.P.C.F. (Leader),BAICONS IMPEX S.R.L.,


https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100251033