News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

[DJ] Centura Craiova

Started by perfidus, March 19, 2018, 10:31:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oneLess

#375
De azi

observatornews.ro

Centura de Sud a Craiovei, proiectul care bate pasul pe loc de 2 ani. Locuitorii, exasperați: "La noi în țară ce nu tergiversează?"

QuoteLucrările la Centura de Sud a Craiovei sunt departe de a se termina. Deşi proiectul trebuia finalizat încă de acum 2 ani, în aceste momente stadiul lucrărilor este de 80%. Constructorii spun că au întâmpinat mai multe probleme tehnice. Dacă situaţia nu se va rezolva, autorităţile iau în calcul rezilierea contractului.

Promisiuni, speranţe şi un proiect pentru Centura de Sud a Craiovei care stă pe loc. Au trecut doi ani de când drumul trebuia finalizat. Contractul pentru construcția acestui tronson de 10 km a fost semnat în ianuarie 2022.

Centura de ocolire este un proiect crucial pentru fluidizarea traficului în zonă. Drumul va face legătura între trei artere naționale importante: București-Craiova-Timișoara, Craiova-Bechet și Craiova-Calafat.

Acum, pe şantier, câţiva muncitori se luptă să ducă la bun sfârşit proiectul de infrastructură.

"Prima soluție a acestei subtraversări nu a dat rezultate, astfel că a trebuit refăcut proiectul pentru a se executa această lucrare. Am avut niște rețele de utilități descoperite în timpul execuției, cum ar fi: canalizarea din zona DN 55, avem rețele de curent. Au fost 8 puncte de energie electrică care au trebuit relocate. Am trecut de procentul de 80%, stadiul fizic de execuție al acestui proiect", a spus Cristian Tudor, purtător de cuvânt DRDP Craiova.

Întârzierile au fost cauzate de mai multe probleme tehnice și administrative

Potrivit autorităților, întârzierile au fost cauzate de mai multe probleme tehnice și administrative, în special legate de relocarea utilităților aflate pe traseul centurii.

Cristoinea Ştefan, coordonatorul proiectului, a explicat că: "La faza inițială nu au fost prevăzute proiecte tehnice pentru această relocare de utilitate și a trebuie să preluăm noi. Au fost în jur de 7 puncte critice cu privire la utilități. Cea mai afectată a fost acea linie de înaltă tensiune. Termenul este în jur de 2-3 luni, relocarea liniei plus încă 6 luni fazele de execuție".

Locuitorii din Craiova rămân sceptici, temându-se că vor mai trece luni bune până când noua centură va deveni complet funcțională.:

"Ne-ar ajuta enorm pentru cei care tranzitează Craiova către București" / "Se stă foarte mult în trafic, este o pierdere foarte mare. Probabil că va mai dura, lucru care ne afectează în continuare" / "Ne-am obișnuit. La noi în țară ce nu tergiversează? Ce e bun tergiversează. Nu ar mai veni atata aglomerație".

Ce spun autorităţile

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se gândeşte acum la rezilierea contractului.

"Într-o proporţie foarte mare probabil vom rezilia contractul acolo. Am încercat de fiecare dată să găsesc soluţii să meargă un contract înainte, dar nici nu am ezitări, dacă acel contract se opreşte, să fac rezilieri", a declarat Grindeanu.

Contractul include şi construcția a două parcări, două pasaje peste calea ferată, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii și o bretea de acces pentru legătura cu DN 6.

Chesonul de la Timișoara e pe poziția finală.
75 metri pe 32 metri.
2+2 benzi auto, 2 linii de tramvai plus 2 piste pentru biciclete.
În oraș nu în câmp.
Pe sub 15 linii de cale ferată!

cristi.dadalau

Și.. minune

Au fost reluate lucrările pentru subtraversarea magistralei CF din zona km 8 al VO Sud Craiova.

Lucrările au fost reluate după schimbarea în totalitate a soluției tehnice propuse inițial de antreprenor, subtraversarea trebuind să fie executată fără întreruperea circulației trenurilor pe magistrala CF.

Soluția inițială, accea de împingere a prefabricatului de beton pe sub linie, nu a putut să fie executată în totalitate din cauza naturii terenului din zona terasametului căii ferate, noua soluție prevede montarea unui pod CF provizoriu, executarea săpăturii, împingerea carcasei de beton și refacerea terasamentului CF.

Zice DRDP Craiova pe Facebook
Link către postare: https://www.facebook.com/share/v/158oDzEGQT/

oneLess

Jaf în stil italian continuă la Craiova!
De văzut. Eu nu cred, deși sper, să ducă la bun sfârșit acest contract.
Și pe DNCB sunt invizibili.

TibiV

#378
La Timisoara au bagat chesonul pe sub 7 linii, astia nu reusesc cu 2 (doua) linii...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

M_Z

Quote from: cristi.dadalau on March 25, 2025, 01:17:55 PM"nu a putut să fie executată în totalitate din cauza naturii terenului din zona terasametului căii ferate..."

Zice DRDP Craiova pe Facebook
Link către postare: https://www.facebook.com/share/v/158oDzEGQT/

expresia cheie care va aduce o nemeritata extensie de termen. si daca e deja preluata de drdp cam asta e directia.
ori 1. nu e vorba de natura terenului ca este rambleul CF si e umplutura antropica si 2. chiar daca e contract de executie nu cred ca au avut un DDE complet ci a ramas in sarcina Antreprenorului sa faca DDE adaptat la tehnologia lui.  Daca solutia de cheson impins orizontal a venit la propunerea Antreprenorului atunci e 100% in sarcina lui inclusiv refacerea/completarea studiului geo.
daca e un obstacol local in care s-a proptit chesonul putea sa intre cu un scut mic si sa rezolve punctual. nu mai zic ca daca e rambelul tun mai poti sa ii dai niste apa cat sa-l inmoi putin fara sa cedeze. doar cat sa intre cutitul.
alta goanga e ca nu au dat emulsie pe fetele chesonului. emulsia reduce frecarea. pe segmentul din fata nu e dat deloc, nici pe planseu si nici pe pereti.   

horatiu.cosma

Încerci să formulezi o explicație logică la ceva ce nu e logic. S-a "înțeles" Grindeanu cu Rizzani să nu rezilieze și să continue, și atunci trebuia găsit și "argumentul" tehnic. Evident că e de o idioțenie tragi-comica faptul că nu era cunoscută natura acelui rambleu de CF construit de mâna omului.

oneLess

Ca să nu vă plictisiți

Euro24Info

Când va fi gata Centura Craiova Sud începută în 2022

QuoteCentura Craiova Sud începută în iunie 2022 ar putea fi gata, în sfârșit, în acest an.
Vorbim de un drum de doar 9,89 km, cu câte o bandă pe sens, care urma să lege trei drumuri naționale importante din județul Dolj, DN56 – DN55 – DN6.
Lucrările trebuia finalizate în toamna anului 2023, dar nu a fost deloc așa.
Antreprenorul, o firmă cu renume în Europa (Rizzani de Eccher), s-a poticnit în România.

În aceste zile au fost reluate lucrările la subtraversarea magistralei CFR M100 București – Craiova – Timișoara, unde Rizzani se blocase. Potrivit DRDP Craiova, aici au fost reluate lucrările după ce s-a schimbat soluția tehnică.

Ultimul termen dat constructorului italian a fost 30 martie 2025, care în mod evident că nu va fi respectat. Potrivit reprezentanților Direcției, termenul nu va mai fi prelungit, după această data Rizzani de Eccher urmând să lucreze pe penalități. În prezent, stadiul de execuție din șantier este de 83%.