News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mariusbalasa

#285
Un salt technologic... si o scurta presentare interesanta despre noul TGV
France

[TGV M] premiers essais sur LGV pour « le TGV du futur » ! Rame PS2 à Belfort-Montbéliard-TGV !

14 septembrie 2023 #TGVM
Săptămâna 11 septembrie TGV M își va începe testele pe LGV cu trenul 997 PS2!
Din păcate, din cauza unui incendiu, viteza este limitată pe o parte a liniei, ceea ce o va împiedica să atingă 320 km / h pentru această primă săptămână ( surse: agent de testare a trenului )
Așa că am fost la Belfort pe 13 septembrie pentru a vedea acest lucru minunat! În acea zi, trenul va ajunge la 260 km / h.
#TGVM

Felicitări pentru această prezență excepțională care ne permite să observăm puțin mai îndeaproape acest viitor cel mai bun vânzător planificat începând cu iarna 2024, tipărit cu 115 exemplare, 100 de servicii naționale și 15 la nivel internațional pentru aproape 3,5 miliarde de euro repartizate pe 10 ani.


mariusbalasa

#286

mariusbalasa

#287
Un salt technologic... si o scurta presentare interesanta despre noul TGV
France
La SNCF et Alstom mettent le « TGV du futur » à l'essai
2023 #TGVM #TGV #alstom
Aceasta este a 5 generație de trenuri de mare viteză proiectate de Alstom pentru SNCF: ,,TGV M" își continuă testele până la sfârșitul anului, cu punerea în funcțiune programată pentru 2025.
#TGVM #TGV #alstom 

mariusbalasa

#288
TGV Paris à Marseille....cu 320 km/h...

Konter

Zece companii spaniole își unesc forțele pentru a realiza trenuri de mare viteză pe hidrogen în cadrul proiectului Hympulso, ce face parte din proiectele strategice pentru redresare și transformare economică (PERTES), potrivit Talgo, unul dintre actorii principali în proiect.
O nou grup propulsor cu hidrogen și baterii va fi dezvoltat pentru un tren Talgo 250, permițându-i acestuia să funcționeze cu energie curată pe liniile neelectrificate. Principalii parteneri sunt Talgo, Golendus, Ingeteam, Repsol, Sener și Optimus3D.

Condusa de Talgo, Hympulso include, de asemenea, Golendus, Ingeteam, Optimus3D, Repsol și Sener ca parteneri. Universidad Pontificia Comillas și Tecnalia sunt colaboratori, în timp ce Adif are statut de observator. Inițiativa a primit un grant de 6,5 milioane de euro și face parte din Programul de stimulare a lanțului valoric inovator și a cunoștințelor în domeniul hidrogenului regenerabil, ca parte a Planului de redresare, transformare și reziliență.

Hympulso va avea un caracter cuprinzător: va activa întregul lanț valoric al hidrogenului regenerabil în sistemul feroviar, de la producție la consum. Proiectul va permite, de asemenea, analiza impactului viitoarei tranziții asupra diferitelor active de infrastructură feroviară gestionate de Adif, cum ar fi instalațiile de întreținere sau calea ferată.
Astfel, proiectul va avea ca rezultat o producție comună de instalații de alimentare cu hidrogen adaptate la căile ferate – atât mobile, cât și statice – și un prototip pionierat de tren hibrid bimodal pentru pasageri cu schimbare automată a ecartamentului, care va putea circula atât pe rețele convenționale, cât și pe rețele de mare viteză, utilizând alimentarea prin catenară, atunci când este disponibilă, sau hidrogen și baterii pe acele coridoare care nu sunt electrificate.
Denumite Talgo 250, aceste trenuri au câte două vagoane de capăt tehnic (CET) fiecare, care sunt utilizate în prezent pentru a genera electricitate din motorină pentru a alimenta unitățile de tracțiune pe secțiunile fără catenară. În cadrul proiectului Hympulso, unul dintre aceste CET-uri diesel va fi înlocuit într-o unitate Talgo 250 cu unul echipat cu pile de combustie și baterii pentru a furniza energie electrică locomotivelor folosind hidrogen 100% verde și regenerabil.

Care sunt partenerii
Ingeteam va proiecta, fabrica și testa convertoare reversibile de mare putere, capabile să încarce bateriile de la catenară. Repsol și Golendus vor fi responsabile de dezvoltarea a două instalații de realimentare cu hidrogen. Repsol va implementa o instalație mobilă, în timp ce instalația de hidrogen a Golendus va fi o instalație statică de producție și alimentare.

Pentru instalațiile de alimentare cu hidrogen și pentru infrastructura feroviară, Sener va efectua o analiză globală a riscurilor și o simulare a funcționării serviciilor. În ambele cazuri, va fi dezvoltată o platformă de control logistic pentru a monitoriza utilizarea hidrogenului în rețea.

În cele din urmă, un IMM, Optimus3D, cu sediul în Alava, va lucra la noi materiale mai eficiente și mai durabile, bazate pe fabricarea aditivă, și la noi procese care vor fi utilizate în aplicațiile cu hidrogen.
În ceea ce privește companiile observatoare, Adif dorește să își dezvolte cunoștințele în definirea cerințelor și a cazurilor de utilizare în accesul la infrastructura feroviară a tehnologiei hidrogenului. Aceasta va dezvolta cerințele de siguranță asociate infrastructurii și interfețelor cu vehiculul și cu instalația de realimentare, precum și proiectarea instalațiilor standardizate de realimentare și va colabora cu cazurile de utilizare a platformei de realimentare cu hidrogen.

Adif va include, de asemenea, gestionarea globală a acestor noi carburanți în cadrul strategiei sale mai largi privind hidrogenul; în plus, va contribui în timpul testelor pe șine, facilitând accesul la infrastructura feroviară.

https://clubferoviar.ro/spania-proiecteaza-trenuri-de-mare-viteza-pe-hidrogen/

Konter

#290
La cati km se face innoire/rk in Romania? Practic, nu scriptic.

"Compania feroviară elvețiană SBB începe un amplu program de reînnoire pentru a oferi flotei de trenuri Astoro un nou început după 3,2 milioane de kilometri pe roți.
SBB a anunțat că angajații de la fabrica din Bellinzona au reînnoit prima din cele 19 garnituri de tren Astoro. Întreaga flotă va fi, probabil, pregătită pentru utilizarea continuă, sigură și fiabilă în traficul nord-sud până la sfârșitul anului 2027.

Pentru a se asigura că trenurile Astoro continuă să funcționeze fără probleme în a doua jumătate a vieții lor, angajații SBB de la fabrica din Bellinzona implementează numeroase măsuri de retehnologizare.
Printre acestea se numără revizuirea cabinei din față, înlocuirea ferestrelor și a iluminatului, înlocuirea parțială a toaletelor, revopsirea completă a caroseriei (Seria 1) și reînnoirea iluminatului (LED) din compartimentul pasagerilor. Intrările vor primi covoare noi.
Programul de lucru include, de asemenea, modernizarea și revizia boghiurilor, a cuplajului frontal și înlocuirea sau modernizarea pantografelor, a unităților hidraulice, a supapelor și a compresoarelor.

Având în vedere că primele vehicule circulă din 2009 și au acum aproximativ 3,2 milioane de kilometri la bord, depunerile de coroziune trebuie, de asemenea, să fie eliminate.
Lucrările de renovare, care afectează întreaga flotă, sunt preconizate să dureze până la sfârșitul anului 2027. Aproximativ 60 de angajați de la fabrica din Bellinzona sunt implicați în proiectul major privind vehiculele, iar SBB investește aproximativ 120 de milioane de franci (125 de milioane de euro).

Trenurile Astoro circulă între Germania, Elveția și Italia. Primul Astoro renovat va părăsi uzina Bellinzona la sfârșitul verii, după finalizarea măsurilor de punere în funcțiune, și va intra în exploatare comercială."
sursa