News:

.

Main Menu

Petrol si gaze naturale

Started by stangabriel, January 14, 2015, 02:17:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Deja se lucreaza la giratoriu si la drumul de acces


paulmare

^ Mojito au fost 3 foraje, si toate au fost cu succes
Una din nave a sapat si pentru Petrom https://bg.totalenergies.com/en/totalenergies-exploration-experience-block-han-asparuh

si petrom zicea aceleasi chestii in 2021, nu ar fi cumparat cred partea total daca nu era ceva interesant acolo https://bvb.ro/infocont/infocont21/SNP_20210427162254_Rapoarte-anuale-situatii-financiare-si-plati-catre-guverne.pdf

Mojito

Interesant este dar nu la ce se aștepta TotalEnergies. Rezervorul este foarte fragmentat și foarte dificil de exploatat. Despre ce au găsit nu pot discuta pe forum sunt date confidențiale.

nicolaem

esti oricand binevenit cu informatiile neconfidentiale din domeniu.
ne bucuram cand apar profesionisti pe aici.

Mojito

#484
^^
Cea fost săpat acolo este doar partea de explorare, că sa definești un réservoir si sa vezi daca merita să-l exploatezi trebuie sa faci și forajele de appraisal. Plus inca o campanie de explorare seismică sz vezi exact unde pui puțurile  de producție. Total a găsit ceva in timpul explorarii( am văzut un anunț pe intranetul nostru, dădea și niste cifre despre grosimea pe stratul cu hidrocarburi, porozitate, date sumare de la well logging. Ceva nu le-a a plăcut în mod clar, poate nu îl consideră economic interesant.

Konter

"Un nou proiect de interconectare a Sistemului Național de Transport Gaze Naturale din România cu sistemul similar de transport gaze naturale din Serbia, Petrovaselo – Comloșu Mare – Mokrin se află în etapele preliminare.
Pentru construirea unei conducte de interconectare bidirecțională, Guvernul României a încheiat în luna august a.c., un Memorandum de înțelegere cu Guvernul Republicii Serbia.
Următoarea etapă este declararea proiectului de investiții ca fiind proiect de importanță națională în domeniul gazelor naturale, decizie ce urmează să fie aprobată de către Guvern.
Proiectul presupune construirea unei conducte noi de transport gaze naturale ce va asigura conexiunea dintre conducta magistrală de transport gaze naturale BRUA și Nodul Tehnologic Mokrin din Serbia.
Variantele analizate de export gaze naturale spre Republica Serbia sunt de preluare a gazelor naturale din conducta BRUA, în zona Petrovaselo.
Soluția optimă constructivă, rezultată în urma analizelor și simulărilor în operarea Sistemului de Transport, a ţinut cont de estimările de consum din zonele vizate, de posibilităţile de livrare a gazelor din sursele actuale şi/sau viitoare cât şi de cerințele privind parametrii tehnici necesari, în condiţiile asigurării siguranței în operare.

Astfel, realizarea proiectului presupune construirea următoarelor obiective, în două etape:
1. Etapa I: Conductă de transport gaze naturale Petrovaselo – Comloșu Mare în lungime totală de 85 km, cu diametrul DN 600 şi presiunea 63 bar, amplasată pe teritoriul administrativ al județului Timiș;

2. Etapa II: Conductă de transport gaze naturale Comloșu Mare – Mokrin (Serbia), tronson Comloșu Mare – granița România – Serbia, în lungime totală de 1 km, cu diametrul DN 600 şi presiunea 63 bar și Stație de Măsurare Gaze naturale comercială, amplasată pe teritoriul administrativ al comunei Comloșu Mare, județul Timiș;
Conducta de transport gaze naturale în lungime totală de 86 km, va traversa 11 unități administrativ – teritoriale de pe raza județului Timiș, respectiv orașul Recaș și comunele Remetea Mare, Giarmata, Pișchia, Sînandrei, Orțișoara, Satchinez, Biled, Șandra, Lenauheim și Comloșu Mare.
Finanțarea se va asigura de către SNTGN Transgaz SA Mediaș din surse proprii, cât și surse atrase prin creditări de la instituțiile financiar-bancare, a căror ofertă se va analiza de la caz la caz.
sursa

TVlad

Gazoductul Tuzla - Podisor in nordul localitatii Baneasa GR, subtraversind un drum judetean (DJ413):

















Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

Greenpiss ataca in justitie avizele proiectului NeptunDeep, pe motivul unor vestigii arheologice subacvatice ( probabil, din pre-cambrian cand marea nu era...mare, n.m):

https://economedia.ro/greenpeace-ataca-in-instanta-avizele-emise-de-catre-ministerul-culturii-pentru-proiectul-neptun-deep.html

misiekwas

^E foarte ușor de verificat: tunul naval din sec. XVIII-lea. Ar fi frumos să-l scoată, dar nici nu-i sit de importanta extraordinara. Aici dosarul monumentului:
https://ran.cimec.ro/?lang=en&codran=60669.04

voicul

România a devenit deja cel mai mare producător de gaze din Uniunea Europeană, cu o producţie de 2,3 miliarde de metri cubi de gaz în trimestrul al doilea, a anunțat ministrul Energiei Sebastian Burduja.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/economie/romania-e-cel-mai-mare-producator-de-gaze-din-ue-ce-tara-europeana-a-depasit-2983333


Konter

Planul de dezvoltare până în 2033 a sistemului național de transport al gazelor naturale este în pregătire, conform unui proiect de decizie.
Valoarea totală estimată a lucrărilor de investiții pentru dezvoltarea SNT cuprinse în PDSNT 2024-2033 este de peste 4,72 miliarde de euro, din care:
* 4,15 miliarde euro proiecte majore
* 569 milioane euro – proiecte de dezvoltare a SNT intern, din care 74,6 milioane euro pentru extinderea SNT în vederea racordării.
PDSNT 2024-2033 a fost elaborat de către S.N.T.G.N. Transgaz S.A și conține mai multe actualizări față de varianta din 2022 – 2031.
Astfel, face o estimare a calendarelor de desfășurare a proiectelor, a valorilor și termenelor de finalizare ale proiectelor din PDSNT 2022-2031 – revizuit 2023 ca urmare a finalizării studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, a proiectelor tehnice sau a semnării unor contracte.
Noul plan actualizează lista proiectelor majore de investiții pentru următorii trei ani, în cadrul Planului de modernizare și dezvoltare investiții 2024-2026.
Proiectele majore de dezvoltare a SNT și a infrastructurii de înmagazinare subterană a
gazelor naturale sunt următoarele:
* Dezvoltarea pe teritoriul României a Coridorului de Transport pentru preluarea gazelor naturale de la ţărmul Mării Negre (Tuzla-Podișor)
* Dezvoltarea sistemului SCADA pentru Sistemul Național de Transport Gaze Naturale
* Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Naţional de Transport Gaze Naturale pe Coridorul Bulgaria–România– Ungaria–Austria – Faza II
* Interconectarea România-Serbia
* Amplificarea coridorului de transport bidirecţional Bulgaria–România–Ungaria–Austria (BRUA-Faza III)
* Dezvoltarea/Modernizarea infrastructurii de transport gaze naturale în zona de Nord-Vest a României
* Creșterea capacității de transport gaze naturale a interconectării România-Bulgaria pe direcția Giurgiu-Ruse
* Eastring–România
* Sistem de monitorizare, control și achiziție de date pentru stațiile de protecție catodică aferente Sistemului Național de Transport Gaze Naturale
* Modernizare SMG Isaccea 2 și SMG Negru Vodă 2 în vederea realizării curgerii bidirecționale pe conducta T2
* Modernizare SMG Isaccea 3 și SMG Negru Vodă 3 în vederea realizării curgerii bidirecționale pe conducta T3
* Interconectarea SNT la Terminalul GNL amplasat la malul Mării Negre
* Terminal GNL
* Creșterea capacității de extracție zilnică în cadrul Depozitului Bilciurești / Modernizarea infrastructurii sistemului de înmagazinare gaze – Bilciurești
* Creșterea capacității de stocare subterană gaze naturale a depozitului Ghercești
* Creșterea capacității de stocare subterană gaze naturale la depozitul Sărmășel (Transilvania)
* Retehnologizarea și dezvoltarea depozitului de înmagazinare subterană gaze naturale Târgu Mureș
* Depozit nou de stocare subterană a gazelor naturale Fălticeni
* Modernizarea infrastructurii de înmagazinare gaze naturale – Bălăceanca.
Sursa

Mojito

#491
Ce se mai aude de Neptun Deep, se mai apuca OMV-ul sa lanseze proiectul?
Sau nu se mai fac presiuni de politic pentru că "parțial Schengen"

Edit: am citit pe site la OMV că au început fabricarea jacketului și topside modules e către saipem. Interesant, credeam că nu se apuca așa repede. Sa vedem ce iese la prima sondă de producție, forează Transocean.

nicolaem

da, deja se lucreaza la jacket in Sardinia.
si platforma de deasupar jacketului am inteles ca o fac in Indonezia. ambele deja in productie.

tom_sawyer

Progres în cadrul proiectului Neptun Deep: unitatea mobilă de foraj offshore a ajuns în România
17 noiembrie 2024

    Transocean Barents a ajuns la Constanța pentru a pregăti operațiunile de foraj pentru OMV Petrom și Romgaz
    Forajul este estimat să înceapă în 2025
    Neptun Deep progresează conform planului în vederea primelor livrări de gaze naturale în 2027

OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, operatorul proiectului Neptun Deep, anunță că Transocean Barents, unitatea mobilă de foraj offshore semi-submersibilă contractată pentru Neptun Deep, a ajuns la Constanța.

Transocean Barents a ajuns în siguranță la Constanța după o călătorie de 18 zile: a plecat din Cartagena, Spania, la sfârșitul lunii octombrie și a trecut pe sub podurile din strâmtoarea Bosfor, ceea ce a necesitat coborârea turlei, o premieră mondială pentru Transocean și acest tip de platformă.

Înainte de plecarea ei din Cartagena, Transocean Barents a trecut prin modificări structurale majore pentru a permite operațiunea de rabatare a turlei. În total, a fost nevoie de aproximativ 750.000 de ore de muncă și 8 luni pentru a pregăti Transocean Barents pentru călătoria în Marea Neagră.

Cristian Hubati, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil cu activitatea de Explorare și Productie: ,,Platforma a trecut printr-un proces complex de pregătire. În esență, turla care cântărește în jur de 220 de tone a fost rabatată pe punte pentru a permite trecerea pe sub podurile din strâmtoarea Bosfor. Echipajul va efectua acum operațiunea inversă și va pregăti echipamentul pentru foraj, astfel încât, în 2025, să putem începe operațiunile în siguranță."

Proiectul Neptun Deep este dezvoltat de OMV Petrom și Romgaz (prin filiala sa Romgaz Black Sea Limited), fiecare companie având o cotă de participare de 50% la proiect. Investițiile necesare fazei de dezvoltare însumează, cumulat, până la 4 miliarde de euro. Producția totală este estimată la aproximativ 100 de miliarde de metri cubi de gaze naturale. Primele livrări de gaze sunt așteptate în 2027.

În urma deciziei de investiție din iunie 2023, au fost semnate acorduri de execuție cu mari companii internaționale: instalația de foraj Transocean Barrents a fost contractată pe o perioadă minimă de un an și jumătate, serviciile integrate de foraj urmând a fi furnizate de Halliburton România.

Infrastructura necesară pentru dezvoltarea zăcămintelor comerciale Domino și Pelican Sud include 10 sonde, 3 sisteme submarine de producție și rețeaua de conducte colectoare asociate, o platformă offshore, conducta principală de gaze către Tuzla și stația de măsurare a gazelor. Platforma își generează propria energie, funcționând la cele mai înalte standarde de siguranță și protecție a mediului.

După sosirea în România, platforma de foraj marin va trece prin lucrări de pregătire precum ridicarea turlei și instalarea echipamentelor de foraj pentru viitoarea misiune: forajul sondelor de producție din proiectul Neptun Deep.

www.omvpetrom.com/ro/news/progres-in-cadrul-proiectului-neptun-deep-unitatea-mobila-de-foraj-offshore-a-ajuns-in-romania




Progres în cadrul proiectului Neptun Deep: unitatea mobilă de foraj offshore a ajuns în România

Transocean Barents a ajuns la Constanța pentru a pregăti operațiunile de foraj pentru OMV Petrom și Romgaz.

Forajul este estimat să înceapă în 2025, iar NeptunDeep progresează conform planului în vederea primelor livrări de gaze naturale în 2027

facebook.com/PetromRo














Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

numar CU:   2711
data CU:   18.11.2024
solicitant:   OIL TERMINAL SA
adresa lucrari:   STRADA CARAIMAN nr. 2, zona DEPOZIT IV SUD MOVILA SARA, lot LOT 1/1/1/1, loc. Constanţa, jud. Constanţa, România
scopul CU:   Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat în scopul declarat pentru: PRELUNGIRE LINIE L5 RAMPA SECȚIA PLATFORMĂ SUD ȘI AMENAJARE ÎN VEDEREA ÎNCĂRCĂRII-DESCĂRCĂRII PRODUSELOR PETROLIERE
scopul lucrarilor:   obţinerii autorizaţiei de construire
valabilitate:   24 luni
data expirarii:   18.11.2026