News:

.

Main Menu

Porturile vecinilor Romaniei

Started by cezar-mario2012, November 21, 2016, 11:13:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

 

Zona portuară din Burgas, Bulgaria este in plina dezvoltare de câțiva ani și este aproape de finalizare, aici va fi un centru internodal Maritim-Feroviar-Auto. Gara și Autogara au fost deja terminate, iar de curând a fost finalizată și Gara Maritimă.

 



https://youtube.com/v/hgsiGQifs8M

Info și poze preluate de pe SSC Bulgaria.


tom_sawyer

La Orlovka/Cartal ucrainienii dezvoltă și un port, pe lângă punctul de trecere cu bacul:


Ritmul rapid de construcție a unui nou port

Noul port dunărean din Orlivka, raionul Reni, a ajuns la un transport lunar de aproape 60.000 de tone. Complexul de feriboturi din Orlivka a primit statutul de port fluvial din partea Autorității ucrainene a porturilor maritime. Primele două dane au fost lansate în decembrie 2022, iar noul complex portuar își mărește lunar volumul de transbordare a cerealelor și a mărfurilor generale. "Am început cu 12.000 de tone pe lună, iar acum, în aproximativ 6 luni, transportăm aproape 60.000 de tone pe lună", a declarat Yuriy Dimchoglo. Acesta a descris, de asemenea, echipamentul utilizat pentru transbordarea mărfurilor.

- "Lucrăm cu uzina ucraineană Kobzarenko pentru transbordarea cerealelor. Ei au construit pentru noi 4 mini-încărcătoare, care ne ajută să manipulăm în medie 80 de tone pe oră. Iar pentru mărfuri generale, am închiriat două macarale Fuchs MHL 380. Acestea permit încărcarea unei nave de trei mii de tone în 2-3 zile. Am achiziționat lifturi și stivuitoare cu o rază de acțiune a brațului de până la 22 de metri.

Yuriy Dimchoglo a împărtășit, de asemenea, planurile sale de a crește în continuare numărul de dane.

- "În prezent, pregătim documentele pentru construirea a încă două dane. Dacă situația cu porturile maritime rămâne neschimbată, putem ajunge la 100.000 de tone pe lună până la sfârșitul verii.

De asemenea, portul se pregătește în prezent să proceseze semințe oleaginoase. Intenționăm să achiziționăm pompe pentru transbordarea directă a uleiului de la petroliere la nave. Ne concentrăm în principal pe mărfuri generale: îngrășăminte, sare, metale etc. Cota acestora, potrivit directorului general, nu este suficientă în prezent - este de 1/3.


http://www.golos.com.ua/article/371828

tom_sawyer

#3
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 28 august 2024

1.    MEMORANDUM cu tema: Aprobarea iniţierii negocierilor cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în vederea achiziţionării de către statul român, prin intermediul Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" S.A. Constanţa, societate comercială aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a acţiunilor Danube Logistics SRL deţinute de către BERD în Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti din Republica Moldova

gov.ro

https://www.ebrd.com/news/2021/ebrd-details-investment-in-giurgiuleti-international-free-port.html

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2024/08/MEMORANDUM.pdf

kitsune

De curiozitate, cât la sută are BERD in portul Giurgiulești? N-am net destul să pot deschide linkurile alea
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

miahi


...
On 7 May 2021, the EBRD acquired 100 per cent of the capital of the Danube Logistics group of
companies and thereby became the sole ultimate owner of Danube Logistics, the operator of
Giurgiulești Port.
...

Inainte de 2021 avea 65% ...

tom_sawyer

Guvernul român luptă cu doi miliardari din Bulgaria pentru cumpărarea Portului Giurgiulești din R. Moldova

La Giurgiulești operează două entități de infrastructură portuară diferite: Portul de Stat Giurgiulești și Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti, iar Guvernul de la Chișinău a precizat deja pe 28 august că nu intenționează să vândă portul de stat.

În plus, purtătorul de cuvânt al guvernului moldovean spune că BERD, proprietarul companiei concesionare a Portului Internațional Liber de la Giurgiulești, negociază cu mai mulți potențiali investitori, inclusiv din România, Turcia, Olanda și Danemarca.

Într-un răspuns pentru Europa Liberă, un oficial al BERD a confirmat că banca vrea să vândă PILG și că este interesată ca procesul să decurgă transparent.

,,BERD dorește să găsească un cumpărător de renume pentru port. Deseori suntem abordați de diverși cumpărători interesați, dar în prezent ne concentrăm pe colaborarea cu guvernul Republicii Moldova pentru a pregăti calea către un proces de vânzare transparent", a declarat oficialul BERD.

De asemenea, reprezentanții Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa au declarat pentru Europa Liberă că discuțiile sunt purtate deocamdată la nivel guvernamental și că săptămâna viitoare se va întruni comisia de negociere.

Istoria Portului Giurgiulești

În 1999, în schimbul cedării unei porțiuni de drum contestat în partea de est a Ucrainei Moldovei, Republica Moldova a primit o fâșie de teren cu o ieșire la Dunăre de 450 de metri.

Portul a fost dat în exploatare în octombrie 2006, după zece ani de construcție. În 2004, a fost dat în concesiune pentru 99 de ani, iar terenul a rămas în proprietatea statului.

În 2008, Guvernul Republicii Moldova a cerut să-i fie returnată o porțiune din teren, unde a construit un terminal de pasageri, operat de întreprinderea de stat ,,Portul Fluvial Ungheni". Autoritățile de la Chișinău au anunțat anul trecut că vor să reconstruiască și să modernizeze portul de stat, până în 2028.



Cine sunt bulgarii cu care concurează Guvernul pentru Portul Giurgiulești

MBF Port Burgas operează două terminale din Portul Burgas (sudul Bulgariei) și face parte din Navigation Maritime Bulgare (Navibulgar). Până în 2008, Navibulgar a fost cea mai mare companie de transport maritim deținută de guvernul de la Sofia.

După privatizarea companiei de stat, Navibulgar a ajuns în portofoliul fraților Kiril Domuschiev (55 ani) și Georgi Petrov Domuschiev (52 de ani), apropiați ai fostului premier Boyko Borisov.

De asemenea, cei doi frați sunt proprietarii celui mai de succes club de fotbal din Bulgaria din ultimele decenii: Ludogorets Razgrad.

Cei doi miliardari au fondat în 2003 conglomeratul Advance Properties, care are investiții în domeniul farmaceutic și în imobiliare, precum și în transportul maritim și al operațiunilor portuare, potrivit site-ului de prezentare.

romania.europalibera.org/a/romania-port-giurgiulesti-moldova/33096725.html

tom_sawyer

#7
Ca fapt divers, terenul pe care este portul se pare că aparținea de drept Rep.Moldova, dar în anii obținerii independenței de URSS, ucrainienii au ocupat abuziv terenul. Deci moldovenii n-aveau de ce să dea la schimb terenul și șoseaua de la nord de Limanul Nistrului. Controversa "râpei de la Mândrești".

[...]Aplicarea pe teren a protocolului [de schimb teritorial] este blocată, deoarece teritoriul ucrainean denumit ,,Rîpa de la Mîndrești" situat la răsărit de Giurgiulești are un statut nedefinit. Conform poziției ucrainene, este un teritoriu ucrainean ce poate fi cedat Republicii Moldova în schimbul teritoriilor situate în raza comunelor Crocmaz și Palanca. Potrivit dreptului internațional însă, ,,Rîpa de la Mîndrești" este de jure deja un teritoriu moldovenesc, dat fiind că din august 1940 (când a fost stabilită frontiera între RSSM și RSSU în cadrul Uniunii Sovietice) până în 1992 (când s-au întâlnit premierii moldovean și ucrainean Valeriu Muravschi și Pavel Lazarenko) frontiera trecea la est de ,,Rîpa de la Mîndrești", ce făcea parte din raza comunei Giurgiulești. Iar schimbarea din 1992 nu a fost consemnată prin nici un protocol, acord sau proces-verbal. Din aceste motive, teritoriul propus la schimb de Ucraina, cu o întindere de 89,25 ha și 430 m de mal dunărean, este după dreptul internațional parte a unui teritoriu mai mare, cu o întindere de 4,7 kmp și 1.237 m de mal dunărean, deja moldovenesc; teritoriu a cărui întindere este, oricum, inferioară celor 10,5 kmp pe care guvernul moldovean i-ar ceda Ucrainei.

Din vara lui 2011 până în noiembrie 2012 autoritățile moldovene și cele ucrainene au lucrat la găsirea de soluții la litigiul ce a avut ca obiect Palanca și Giurgiulești, reușind în final, sub coordonarea ambasadorului moldovean Ion Stăvilă, să-i pună capăt prin menținerea unui ,,statu-quo" teritorial cu drepturi de circulație rutieră la Palanca și fluvială la Giurgiulești.

kitsune

Iar "bucata de drum cedată" este la Palanca. Unde, din câte îmi amintesc, au cedat doar dreptul de folosință al drumului, nu și proprietatea lui. Frontiera Moldovei spre est încă este tot acolo, doar punctul de trecere l-au făcut la intrarea în Palanca. Dacă vii de la Odesa spre Izmail pe M15, ai control ucrainean doar, dar dacă o iei spre Palanca, dai și de moldoveni.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

deci încercând să ghicim, am vrea să cumpărăm portul ca să nu ajungă la niște oligarhi rusofili? Cam asta ar rezulta. E evident că România nu prea are ce face cu el, având suficiente porturi în zonă...