Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dobrogean

#240
Rama nu circula din cauza Alstom, care mai umbla cu surubelnita prin ea.

oc7avian

^^
O mizerie e și articolul. Nu doar că nu aduce nimic nou discuției, ba repetă idei false deja explicate fix pe pagina asta de forum:
  • ba mentenanța este plătită fix de operator
  • a doua pereche de trase nu a fost niciodată operată cu Coradia

Nu am motivele exacte, însă trenul nu este disponibil pentru operare toată ziua. Și nici n-a fost promis. Doar CFR Călători a visat asta. Și s-au trezit pe 15 decembrie că trebuie să înlocuiască trenul. Până după Crăciun au blocat vânzarea de bilete la 16003/4 pentru că nu știau ce să facă.

Personal m-au dezamăgit pentru că fix aici luasem bilete online din timp pentru Revelion, că voiam cu trenul nou.

Dacă vrem să mergem strict pe scripturi, atunci trenul nici n-are ce căuta pe Brașov - București Nord. Pentru că CSP-L1, câștigat de CFR Călători, nu include ruta asta. Iar CSP-urile specifică un număr de trase și rute clare. Iar la întrebarea cu sancțiunile există răspuns fix înaintea mesajului tău.

Circulația ramei Coradia acum este o excepție. S-a dorit bifarea unui succes. Nu e neapărat rău, dar fiind an electoral nu s-a explicat cinstit ce se întâmplă de fapt.


carutasul


Light

Se dorește anularea trenurilor de pe rute neprofitabile de mai mulți ani...
CFR Călători propune anularea începând de sâmbătă, 18 ianuarie, a mai multor trenuri care circulă în județul Sibiu, inclusiv legături între municipiul Sibiu și orașele Brașov sau Mediaș.
Conform unui document al SRCFC Brașov ar urma să se anuleze următoarele trenuri:

Începând cu data de 18.01.2025 și până la noi dispoziții, numai în zilele de sâmbătă și duminică, trenul R2104 în relația Sibiu-Brașov

Începând cu data de 18.01.2025 și până la noi dispoziții, numai în zilele de sâmbătă și duminică, trenul R2503 în relația Sibiu-Făgăraș

Începând cu data de 20.01.2025 și până la noi dispoziții trenul R2417 în relația Sibiu-Teiuș

Începând cu data de 21.01.2025 și până la noi dispoziții trenul R2411 în relația Teiuș-Sibiu

Începând cu data de 20.01.2025 și până la noi dispoziții trenul R2415 în relația Sibiu-Teiuș se anulează pe distanța Miercurea Sibiului – Teiuș și circulă conform livret pe distanța Sibiu-Miercurea Sibiului.

Începând cu data de 20.01.2025 și până la noi dispoziții, fără zilele de sâmbătă, în locul trenului 2411, circulă tren nou R13522 în relația Miercurea Sibiului – Sibiu, în condițiile de circulație și cu opririle comerciale ale trenului 2411, cu plecare din stația Miercurea Sibiului ora 09:18, format AM Desiro de la tren 2415

Începând cu data de 20.01.2025 și până la noi dispoziții trenul R2413 Teiuș-Sibiu se anulează pe distanța Teiuș - Miercurea Sibiului și circulă conform livret pe distanța Miercurea Sibiului – Sibiu. Trenul se formează din AM Desiro de la tren 2423.

Începând cu data de 24.01.2025 și până la noi dispoziții, trenul R2413 în relația Miercurea Sibiului – Sibiu se anulează în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale și în perioadele 24.02.2025 – 02.03.2025, 18.04.2025 – 27.04.2025 și 21.06.2025 – 07.09.2025.

Începând cu data de 20.01.2025 și până la noi dispoziții trenurile R2565 și R2570, pe relațiile Sibiu-Mediaș și Mediaș-Sibiu se anulează.

Începând cu data de 20.01.2025 și până la noi dispoziții trenurile R2593 și R2594, pe relațiile Sibiu-Copșa Mică și Copșa Mică-Sibiu se anulează.

De asemenea, se mai anulează trenurile R2569 și R2562 care făceau legătura între Mediaș și Sighișoara.

În total, la nivelul SRTFC Brașov vor fi anulate 37 de trenuri.

Un detaliu interesant este că CFR anulează trenuri inclusiv pe linia Sibiu-Loamneș, care a fost modernizată recent.

"Pe linia ferată dintre Ocna Sibiului și Loamneș, circulația trenurilor s-a reluat în data de 10 decembrie 2024. Aici, suma investită în reparațiile la suprastructura feroviară, incluse în programul de lucrări de tip Quick Wins – SRCF Brașov, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, a fost mult mai mica decât pe București-Giurgiu, de doar 7,8 milioane de lei plus TVA. Lucrările pe cei 1,84 km de linie au fost făcute de asocierea San Electroterm Grup SRL – Vest Construct SRL", informează Clubferoviar.ro.

Într-un comunicat de presă transmis săptămâna aceasta oficialii CFR Călători informau că aceste modificări de ultimă oră în mersul trenurilor au impact minor asupra călătorilor, ele fiind decise în urma unor analize de piață.

"În concordanță cu cerințele reale ale pieței de transport feroviar de călători, cerințe care se modifică în conformitate cu legislația națională, CFR Călători efectuează o analiză permanentă a trenurilor operate și stabilește circulația lor în corelație cu aceste modificări.

Astfel, adaptarea circulației trenurilor este făcută în așa fel încât să aibă un impact MINIM asupra publicului și a pieței. De exemplu, unele trenuri vor fi suspendate doar în weekend, altele la anumite ore ale zilei, cu existența unor variante alternative. Respectiv publicul călător are la dispoziție un alt tren la un interval de o oră de la orarul trenului suspendat momentan", a informat CFR Călători.

Sursă: Turnul Sfatului

Las mai jos articolul acesta din 16 aprilie 2024, încă de atunci se dorea anularea mai multor trenuri.
Conducerea CFR Călători a decis să anuleze 14 trenuri în weekend-uri pe raza Regionalei Brașov, cu începere din data de 27 aprilie 2024. Anulările de trenuri au loc drept urmare a crizei de mecanici de locomotivă, cu riscul pierderii compensației acordate de ARF și a plății de penalizări.

Potrivit documentelor consultate de Club Feroviar este vorba de trenuri pe relațiile Teiuș – Sibiu, Teiuș – Tg.Mureș, Beia – Sibiu, Sighișoara – Sibiu, Mediaș – Teiuș, Sighișoara – Beia, Brașov – Gheorghieni, Tg.Mureș – Deda, Sf. Gheorghe – Brașov și rutele inverse.
Modificările afectează trenurile Regio și au fost propuse la jumătatea lunii chiar de către conducerea Regionalei Brașov.

Traian Preoteasa a emis pe 28 decembrie 2023 o adresă prin care le cere șefilor de regionale să recurgă la anulări de trenuri în 2024. De asemenea, în numele "optimizării activității", el a solicitat la începutul anului "încadrarea strictă în norma lunară" pentru personalul operatorului feroviar de stat. Adică zero ore suplimentare, inclusiv pentru mecanici.

Sursă: clubferoviar.ro

TVlad

La ce salarii au mecanicii de locomotiva, penuria nu poate fi decit artificiala. Sint sigur ca au impus numeroase piedici birocratice in calea celor care ar dori sa se califice in aceasta meserie, exact pentru a genera acest deficit si pentru ca mecanicii existenti sa poata justifica salariile marite (cam 13.000 de lei net, a propos). S-ar spune ca sistemul si sindicatul fac exact ceea ce trebuie sa faca: apararea intereselor membrilor lor (pe cheltuiala contriabuabilului roman).

cristi5

#246
De pe forumul trenulet, explicatia anularilor de trenuri. Problema e lipsa de personal, in conditiile in care ordonanta "trenulet" (nume predestinat) nu ii mai lasa sa faca ore suplimentare

Consecinta e si mai haioasa: vor anula trenuri prin rotatie ca sa nu piarda trasele/cursele din CSP.

QuoteManagementul defectuos e că societatea nici măcar nu a încercat să facă angajări câte trebuia anul trecut, "ajutată" de sindicatele fericite că oamenii muncesc în plus, sunt plătiţi în plus şi cotizează în plus la sindicat (1% din salariu). Acum că nu mai e posibilă plata orelor suplimentare... nu mai e posibilă nici circulaţia a vreo 200 de trenuri. Pe cale de consecinţă, nu mai e posibilă respectarea CSP-ului.


Rămâne de văzut ce va face ARF. Adică... să elimini poziţii din CSP e simplu, să le bagi la loc nu cred că mai e posibil. De aia şi trenurile astea anulate vor fi rotite o dată la câteva luni, pentru a nu ajunge cu zero trenuri la vreo poziţie din CSP şi pentru a nu se pierde trasele alocate de CFR S.A..

Am intrat intr-o discutie chiar daca ne-a acuzat ca suntem aserviti politic etc

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5361p930-revista-presei

Interesant ca @Phenol a observat ca CFR Calatori are 10 angajati per tren (si tot sufera asa tare de lipsa de personal ca anuleaza trenuri!) iar un operator privat are 1,6 angajati per tren operat... Explicatia de la minister: CFR Calatori nu externalizeaza intretinerea MR (cine-i opreste? probabil sindicatele) si trebuie sa aiba "casiere" (casieri nu, ca-s prea macho)

Konter

Eterna lipsa de personal la toate societățile si institutiile statului. Culmea, la privat fac acelasi lucru cu de 5 ori mai putin oameni. Si mai bine.
Situatia reala sta cam asa:

" La începutul lunii iulie 2023, mecanicii erau presați să își dea consimțământul în vederea prestării muncii peste durata normală a programului de lucru
 Mecanicii debutanți sunt trimiși însoțitori cu locomotive la unitățile reparatoare, la strunguri de roți, însoțitori ai materialului rulant defect, acari etc. ,,Ni se spune că acești mecanici așteaptă uneori ani de zile cursurile din centrele de formare ale CFR Călători pentru a putea fi folosiți de unitățile lor în funcțiile pentru care s-au angajat. Pentru care au semnat contracte de zeci de mii de euro dacă s-ar despărți de angajatorul de vis CFR Călători.

Practic, mecanicii ar fi suficienți ca număr, doar că încă nu sunt autorizați să presteze serviciul de manevră sau drum, mulți fiind în această situație. ,,Risipă de bani să ții mecanici (una din meseriile cele mai greu de calificat la calea ferată) să efectueze prestații de tip însoțitor, menținere în stare caldă a locomotivelor MSC, pază, acari", afirmă el.
trebui revizuite stagiile, sunt foarte mari, spune el. ,,De exemplu, dacă ai certificatul complementar pentru o locomotivă electrică și aceasta se modernizează necesită același număr de ore ca pentru locomotiva în sine, tot electrică. Ar trebui ca pentru a obține certificatul pentru cea modernizată să aibă nevoie de 200 de ore, nu de 480 de ore.

Apoi, mai e cazul mecanicilor cu experiență care au părăsit postul din diferite motive. ,,Dacă un mecanic cu experiență se întoarce după 12 luni, să zicem că a întrerupt din cauze medicale sau și-a luat concediu de lungă durată plecând în străinătate la copii, ca să își profeseze meseria la întoarcere trebuie să obțină toate certificatele complementare, căci îi rămâne doar permisul. Trebuie să o ia de la zero și durează mult, chiar și doi an"
Sursa

WebSrc

DRUMURILE NOASTRE. AL TREILEA TREN CORADIA ÎN ROMÂNIA. ȘEFUL AFER, DECLARAȚII ÎN EXCLUSIVITATE LA B1: