Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


HaiHai

^ Totalul 16.7 miliarde este tot bugetul CNAIR. Include DN-uri, SF-uri, ...
Pentru A si DEx au fost alocate 12.5 miliarde din cele 16.7. Platile inregistrate in documentul CNAIR sunt cu tot cu TVA.
Ar mai fi de clarificat daca pentru loturile mai vechi preturile au fost actualizate.

pista_bacsi

Sa ne intelegem eu nu zic ca e deajuns eu doar zic ca nu e un "gap" imens. Fara TVA anul asta pana acuma e la 10 miliarde si la anul e nevoie de 14-18 (in functie de executie). Daca in ianuarie bugetul (CNAIR) incepe cu 12.5 miliarde cu TVA (sau pe acolo) pentru autostrazi putem spera ca dupa rectificari vor fi destui bani. In caz contrar toate autostrazile vor fi "4fun" si facute cum ai zis tu pe "PPP".

PS: Intro nota pozitiva genul asta de cheltuieli poate ii obliga sa ia decizii mai bune

alecu26

Mi se pare mie sau deja nu mai e chiar asa dezmăț la plata facturilor? (Doar Ozaltin și UMB par un pic avantajati).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dumbravaandrei

In ROGOP n-am vazut factura in ultimii doi ani care sa nu fie platita de cnair inainte de termenul scadent. Deci e clientul ideql din punctul asta de vedere

StefanCelMare

#10355
Sigur nu se poartă tehnica aia cu 'puteți factura'?
Adică li se spune când să emită facturi.
De aia nu sunt întârzieri.
Întreb, nu știu.
Nu de alta, dar alocările bugetare vin mult pe parcurs. Deci cumva ai nevoie de o corelare acolo ca să asiguri că sunt bani.
Cineva trebuie să zică cuiva din cnair că urmează o factură de cam x milioane, și informația trebuie să ajungă apoi la guvern care deschide portofelul.
Așa pare de la distanță, că mai e un pas acolo. Ai nevoie de relații să asiguri cash flow.

dumbravaandrei

#10356
Sincer, eu ju stiu cum ar functiona mecanismul ala cand o firma este la limita cashflow-ului. Mi-e ca e aruncata marota asta de oameni care n-au emis o factura in viata lor.

Sa zicem ca ai avea firma de constructii, ai facut o lucrare, ai platit materialele pentru lucrare si ai data salariile. Dar vine celebrul 25 si tu inca n-ai incasat inca banii pe lucrare, de la ciorap nu mai poti scoate ca ai scos deja tot ce era posibil, chiar si degetele... De vandut bunuri din firma n-ai vinde ca ai ai nevoie de ele. Acuma zau, n-ai emite factura si pana la urma sa ajungi la executarea beneficiarului? Nu cred ca a depasit careva principiul "decat sa planga mama, mai bine sa planga ma-ta".

Dar na... la cate tampenii sunt pe piata (gen A7 facut din cauza razboiului din UA), asta ar fi insignifianta.

Acum, daca ne uitam la toate firmele pe contracte de infrastructura mare, nu cred ca este vreuna (inclusiv umb) care sa-si permita sa intrebe cnair daca pot plati facturi sau nu.