News:

.

Main Menu

Portul Braila

Started by tom_sawyer, August 21, 2020, 07:13:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1023858] Proiectare și execuție lucrări aferente proiectului "Port Brăila - Lucrări de infrastructură portuară a sectorului portuar din Incinta Bazin Docuri"

Valoarea totala estimata: 87.445.967 lei


tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiții "Port Brăila – Lucrări de infrastructură portuară a sectorului portuar din Incinta Bazin Docuri"

MT

Portul Brăila este unul dintre cele mai mari porturi fluvio-maritime românești și este inclus în rețeaua TEN-T globală. Situat în orașul Brăila, pe Dunăre, Portul Brăila are 44 dane (D1-D44), însumând 5.069 ml de cheuri de acostare, din care 27 dane (D17 ÷ D40 si D42 ÷ D44) în lungime de 3.654 ml sunt în administrarea APDM.

Zona Bazinul "Docuri Brăila", km 168+910 – km 169+700, dispune de 2.194 ml de cheuri, din care 496 ml de cheuri cu front la Dunăre (D25,D26,D27) și 1.432 ml de cheu în bazin. Adâncimea în bazin este de 7,50m. În Bazinul Docuri se operează cereale cu instalațiile silozului, mărfuri vrac și cereale cu macaralele de cheu. Bazinul Docuri este utilizat și pentru iernatic având o capacitate pentru cca. 150 de nave.

În cadrul studiului de fezabilitate au rezultat următoarele lucrări principale necesare a se realiza în Portul Brăila, zona Bazinul "Docuri Brăila":

- modernizarea și reabilitarea danelor 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 cu o lungime totală de 915 m și a capului de mol pe o lungime de 90 m;
- reabilitarea drumurilor de utilitate publică DUP 3, DUP 5, DUP 6, acestea având o lungime totală de 2.811 m
- dezvoltarea și modernizarea infrastructurii utilitare a portului, precum: realizarea unui nou post de transformare pentru alimentarea danelor 31-38, realizarea iluminatului pe dane și pe drumurile de utilitate publică care vor fi modernizate, realizarea rețelelor de alimentare cu apă potabilă pentru furnizare apă potabilă la nave și la consumatorii portuari,  realizarea rețelelor de canalizare pluvială.

tom_sawyer

#2
^ de-abia ieri, 22 octombrie 2020, s-a aprobat HG-ul
gov.ro

La licitația de lucrări sunt următorii ofertanți:

1. Asociere : TRACON S.R.L. (Leader), Consal Trade Srl
2. Asociere : HERCULES (Leader), INTERCONSTRUCT S.R.L., CONCIVIA

tom_sawyer

^ Miercuri, 16 iunie, s-a semnat contractul de proiectare și execuție a lucrărilor, în valoare de 87,44 milioane de lei, cu asocierea formată din firmele Hercules SA, Concivia SA și Interconstruct SRL.

În urma acestei investiții, capacitatea de operare a Portului Brăila va crește cu 90 la sută! Acest lucru ar urma să genereze, etapizat, o creștere a traficului de mărfuri până la 1,68 milioane de tone/an.

Pe lângă acest proiect, CN APDM Galați are în pregătire pentru Portul Brăila un proiect separat care prevede modernizarea și reabilitarea întregului front de acostare de la Dunăre, investiție evaluată la 18 milioane de euro.

viata-libera.ro


Whyse1

https://www.agerpres.ro/administratie/2022/04/12/s-a-emis-ordinul-de-incepere-a-lucrarilor-pentru-reabilitarea-portului-braila-in-valoare-de-24-5-milioane-euro--901615
S-a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea Portului Brăila, în valoare de 24,5 milioane euro

QuoteCompania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" Galaţi a organizat marţi, la Brăila, o conferinţă de presă pentru a anunţa emiterea ordinului de începere a execuţiei lucrărilor din cadrul proiectului "Port Brăila - Lucrări de infrastructură portuară a sectorului portuar din incinta Bazin Docuri", în valoare de 24,5 milioane euro.

Proiectul este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare regională prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 şi are o valoare totală de 121.165.000 lei (24.478.000 euro), din care cofinanţarea UE este de 86.696.000 lei (17.514.000 euro).

"Obiectivul proiectului de modernizare şi dezvoltare a Portului Brăila este acela de a oferi condiţii optime pentru transportul naval de mărfuri, cu scopul de a promova mobilitatea durabilă la nivel naţional, regional şi local, capabil să asigure legături rapide şi eficiente cu pieţele internaţionale, asigurând totodată o infrastructură portuară la standarde europene. Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport pe căi navigabile va conduce la creşterea fluxurilor de mărfuri şi a gradului de utilizare a infrastructurii portuare, ceea ce va avea ca efect generarea de venituri atât la nivelul administratorului, cât şi al operatorilor portuari", se arată în proiect.

Directorul general al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" SA Galaţi, Marcela Daniela Costea, a precizat că modernizarea Portului Brăila este importantă mai ales în acest nou context geo-politic legat de războiul din Ucraina, în care se reconfigurează rutele clasice.

"Este un proiect care cu siguranţă va aduce plusvaloare în ceea ce priveşte creşterea traficului de marfă în Portul Brăila. Vreau să subliniez încă o dată faptul că este important să modernizăm şi să reabilităm porturile româneşti de la Dunărea maritimă pentru asigurarea unor condiţii optime pentru transport naval, pentru asigurarea unor rute comerciale, în acest nou context geo-politic, în care se reconfigurează rutele clasice. Prin acest proiect, Brăila va avea un punct forte în interesul pe care transportatorii navali, operatorii portuari îl caută în acest nou context geo-politic", a declarat Marcela Daniela Costea.

La eveniment au fost prezenţi prefectul Iulian Timofei, preşedinţii consililiilor judeţene din Brăila şi Galaţi, Iulian Chiriac şi, respectiv, Costel Fotea, precum şi primarii municipiilor Brăila şi Galaţi, Marian Dragomir şi, respectiv, Ionuţ Pucheanu.

Realizarea acestui proiect va avea ca efecte: scăderea timpului de acostare a navelor cu circa 10% faţă de situaţia actuală; creşterea cantităţilor de mărfuri vehiculate cu circa 15% faţă de situaţia actuală; rezistenţa mai mare a cheului la acostări, ceea ce conduce la cheltuieli reduse cu mentenanţa danelor respective cu circa 10% fata de situaţia actuală; prin soluţia mixtă combi-wall de la mol creşte rezistenţa mecanică şi stabilitatea, precum şi siguranţă şi accesibilitatea în exploatare, ceea ce conduce la economii în ceea ce priveşte cheltuielile de întreţinere şi exploatare în timp; la Danele 37, 38 se vor reduce cheltuielile de întreţinere periodică.

În prezent, prin Portul Brăila se derulează un trafic mediu anual de mărfuri de circa 870.000 tone/an (valoare estimată în analiza cererii la nivelul anului 2019). Urmare a implementării proiectului, se estimează că traficul de mărfuri va creşte cu circa 8% până în anul 2024 şi cu circa 23% (comparativ cu anul 2019) în anul 2030.

Antreprenorul în acest proiect este Asocierea Hercules SA & Concivia SA & Interconstruct SRL, lider de Asocierea fiind Hercules SA.

tom_sawyer

[CN1040445] Proiectare si executie lucrări aferente proiectului "Port Brăila-Lucrări de Infrastructură Portuară a Sectorului Portuar al Frontului de Operare la Dunăre, Adiacent Molului"

Valoarea totala estimata: 92.391.388 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 29.04.2022

mirceaeliade

,,Am aprobat astăzi în şedinţa de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Brăila (danele 26 şi 27)! Pentru derularea acestui proiect a fost realizat un studiu de fezabilitate din care a rezultat că sunt necesare următoarele lucrări: - construcţia unor cheuri verticale tip estacadă, cu o lungime totală de 350 metri liniari pentru danele 26 şi 27; - reabilitarea drumului de utilitate publică 4, care asigură accesul la aceste dane; - dezvoltarea şi modernizarea reţelelor de curent electric, iluminatului pe dane şi pe drumurile de utilitate publică, alimentarea cu apă potabilă a navelor şi a consumatorilor portuari, reţelelor de canalizare pluvială."

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/guvernul-aprobat-indicatorii-tehnico-economici-dezvoltarea-infrastructurii-portului-braila-lucrari-vor-necesare-1_627bddeb5163ec42714ca0db/index.html