News:

.

Main Menu

Portul Midia

Started by Harry, January 17, 2015, 07:22:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Compania constanteana Grup Servicii Petroliere a omului de afaceri Gabriel Comanescu, are planuri mari pentru Portul Midia. Aici se vor realiza pe viitor o serie de investitii majore.  Acestea constau in amenajarea a 350 m de dane, construirea unor spatii pentru depozitare si montaj, centre de instruire si cercetare, hale de productie, cladiri administrative si de birouri, etc.

Mai jos va prezentam planul celor 31 de hectare incluse in proiect.


Harry

Grup Servicii Petroliere prin GSP Logistics a primit acordul de mediu pentru investitiile din Portul Midia. In prima faza este vorba de construirea a doua platforme tehnologice, prima pe parcela 20, iar cea de a doua pe parcela 21.

Harry

Compania Yldiz Logistica va realiza o importanta investitie in portul Midia. Este vorba de o fabrica de adezivi si platforme de depozitare dupa cum urmeaza:

-hala de depozitare a materiilor prime : 2.359 mp
-platforma betonata cu 5 rezervoare pentru metanol
-zona de racire cu apa demineralizata
-4 instalatii tehnologice pe structura metalica in aer liber de productie FALD/UFC
-cladire administrativa P+E
-hala in care se produc adezivii si solutia pe baza de uree P+2E
-rezervoare exterioare din beton
-statie de epurare a apelor
-cladire pompieri
-hala depozitare produse lemnoase din PAL/MDF/HG
-hala pentru depozitarea si prelucrarea produselor din otel
-196 ml de cale ferata
-1920 mp platforma in aer liber pentru depozitarea produselor lemnoase


Harry

Se pare ca s-a dat un HG prin care Portul Midia a devenit Zona Libera Portul Constanta Nord.

Harry

Update reparatii capitale dig de sud

In prezent se executa lucrarile de reparatii capitale ale digului de sud din Portul Midia. Conform documentatiei tehnice:



Digul de Sud cu orientare Vest – Est este amplasat în portul Midia, Oras Navodari, județul Constanta și are o lungime de 4080m.



Portul Midia este situat pe coasta Marii Negre, la aproximativ 13.5nm N de Constanta. A fost proiectat si construit pentru a pune la dispozitie facilitatile pentru centrul industrial si petrochimic adiacent.



Digurile de Nord si de Sud au o lungime totala de 6,97 km. Portul acopera o suprafata de 834 ha, din care 234 ha reprezinta uscat si 600 ha - apa. Dispune de 14 dane (11 sunt dane operationale, 3 dane ale Santierului Naval), iar lungimea totala a cheului este de 2,24 km.



Digul de Sud al portului Midia, cu orientare V-E, este constituit dintr-un tronson vechi executat înainte de anul 1953, de 1400 m lungime, și tronsonul nou, executat după 1978, de 2560 m lungime, în prelungirea tronsonului vechi; ultimul segment de cca. 122 m este frânt spre Nord cu un unghi de cca. 30° și se termină cu muzoarul farului roșu.



Soluția constructivă este cea de dig de greutate, din anrocamente, cu taluzuri.



Secțiunea transversală a tronsonului vechi este alcătuită din nucleu de piatră nesortată, cu taluzuri înclinate 1:1,33, protejate cu un strat de blocuri de piatră de 1-3 t/buc, completat ulterior cu blocuri de până la 7 t/buc.



Coronamentul, de 10,5 m lățime la cota +2,40 m, este prevăzut la marginea dinspre larg cu un canal pentru instalații, de 60x75 cm dimensiuni interioare în secțiune transversală, iar la marginea dinspre port cu un canal pentru cabluri, cu dimensiunile respective de 34 x 30 cm.



În fața canalului pentru instalații (spre larg) este așezat un șir de blocuri evidate de 4,1 t/buc, cu rolul de zid de gardă, începând de la cca. 230 m de la rădăcina digului.



Secțiunea transversală a tronsonului nou este alcătuită din nucleu de piatra nesortată, cu taluzurile cu înclinare de 1:1,33, protejate cu un strat de blocuri de piatră sau de beton de 1-3 t/buc (obținute prin explodarea unor plăci special turnate). Taluzul dinspre larg are, peste mantaua de blocuri, o carapace de stabilopozi de 4,5 t/buc rezemată la partea inferioară pe o bermă de blocuri evidate de 4,1 t/buc.



Mantalele de blocuri (de piatră și beton) și bancheta de blocuri evidate se reazemă pe un covor de 1,0 m grosime din piatră nesortată.



Coronamentul tronsonului nou este protejat cu o dală din beton, de 7,0 m lățime și 60 cm grosime.



Cota coronamentului este de +3,0 m iar pe ultimii 615 m la capul digului, cota crește până la +5,0 m.



Dala de beton este limitată la marginea dinspre port de un canal de instalații, iar la marginea dinspre larg de un zid de gardă din beton.



Tronsonul nou are executate 5 platforme speciale la partea dinspre larg (Sud), care au taluzurile protejate ca și digul curent, doar cota crestei carapacei fiind la unele platforme mai coborâtă. (SC Allplan Proiect SRL, 2015).



Situatie propusa



Descrierea tipurilor de categorii de lucrări:



a)În cazul alunecării stabilopozilor pe taluz:

 Dacă mantaua de blocuri nu este afectată se completează carapacea cu stabilopozi noi, operațiune combinată cu eventualele mutări de stabilopozi existenți și înlocuiri de stabilopozi rupți.

 Dacă mantaua de blocuri este afectată, se vor scoate toți stabilopozii, se va reface mantaua cu blocuri noi, se va completa berma de la baza taluzului cu blocuri de piatră 4-7t/buc sau cu

stabilopozi rupți, se vor remonta stabilopozii scoși pentru a putea lucra la manta, se va completa carapacea cu stabilopozi noi dacă este cazul.



Reparatiile mantalelor dublustrat din stabilopozi de 4.5tbuc-20t/buc se vor realiza respectiv la densitatile initiale de 51 buc/100mp - 21-22 buc/100mp;



b) În cazul stabilopozilor rupți:

 Se demontează stabilopozii buni din jurul stabilopozilor rupți și se depozitează temporar pe gabară sau pe coronamentului digului, în funcție de zona unde se lucrează.

 Se scot stabilopozii rupți care se pot folosi ca și completări la berma taluzului dacă în secțiunea de lucru este nevoie de refacerea acesteia, sau se depozitează și transportă la locul indicat de beneficiar.



c) Caverne sub carapacea de stabilopozi:

 Se demontează stabilopozii de deasupra cavernei și se depozitează pe coronamentul digului

 Se completează mantaua cu blocuri de piatră1-3 t/buc. si 4-7t/buc.

 Se remontează stabilopozii scoși anterior și se înlocuiesc stabilopozii rupți cu unii noi.



d) Zone în care zidul de gardă realizat din blocuri evidate sau blocuri de piatră nu mai este poziționat la cota din proiectul inițial:

 Se demontează stabilopozii care sprijină pe zidul de gardă

 Se demontează blocurile evidate sau blocurile de piatră

 Se completează fundația zidului de gardă cu piatră brută de până la 50kg/buc și se nivelează până la cota proiectată.

 Se așează pe poziție blocurile evidate sau blocurile de piatră din zidul de gardă sau se înlocuiesc dacă sunt degradate

 Se montează pe poziție stabilopozii scoși.



e) Etanșarea rosturilor dintre dalele coronamentului

 Se curăță rosturile

 Se spală rostul cu jet de apă și aer sub presiune

 Se umple rostul cu beton asfaltic până la aproximativ 3cm de suprafață

 Pe ultimii 3cm se umple cu mastic de etanșare



f) Reparații la platforma de beton de pe coronamentul digului

 se sparge suprafaţa degradată pe cel puțin 20cm din grosimea dalei cu ciocanul pneumatic, după o formă regulată la o distanţă cu 10 cm în plus faţă de marginea degradării, urmărindu-se ca latura cea mai mică a zonei decapate să nu fie mai mică de 0,5 m.

 se îndepărtează părţile sparte şi particulele dezagregate din betonul vechi;

 se montează dacă este cazul cofraje laterale din dulapi de lemn sau longrine şi se amenajează rosturile existente;

 se spală cu apă suprafeţele verticale de contact ale betonului vechi şi se amorsează cu lapte de ciment;

 betonul se prepară în staţii fixe. Clasa betonului utilizat va fi aceeaşi cu cea a betonului din stratul de uzură a dalei ce se repară;

 se transportă betonul şi se toarnă direct prin curgere liberă în interiorul zonei decapate;

 se compactează stratul de beton cu utilaje de compactare vibratoare (plăci, grindă sau de adâncime);

 se finisează şi se striază suprafaţa betonului proaspăt după care se protejează cu pelicule de protecţie sau cu un strat de nisip umed.



g) Reparații la canalele de instalații/cabluri

 Se înlocuiesc capacele deteriorate cu unele noi

 Se repozitioneaza canalele deplasate prin completare sub radier cu piatra sub 50kg/buc.

 Se fac reparații la pereții canalelor prin refacerea structurii acestora cu beton.


Poze facute de mine astazi:









tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 16 februarie 2022

4.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Extinderea cheurilor danelor 10 şi 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor"

Prin actul normativ aprobat vor fi realizate lucrări de extindere a cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor.  Din extinderea danelor 10 și 12 va rezulta o suprafață de aproximativ 24.755 mp de teritorii câștigate asupra mării. Lucrările vor impulsiona operatorii portuari să-și extindă activitățile de operare, manipulare, depozitare de mărfuri prin investiții suplimentare în capacitățile existente, ceea ce va conduce la creșterea volumelor de trafic derulate în zona Midia.
În cadrul obiectivului de investiții se vor realiza, de asemenea, lucrări pentru racordarea și asigurarea de utilități pentru nave (alimentare cu apă și energie electrică).
Valoarea totală estimată a investiției (inclusiv TVA) este de 83.3 milioane de lei, iar durata de execuție a acesteia este de 24 luni.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

gov.ro

tom_sawyer

[CN1039713] Proiectare și Execuție pentru realizarea obiectivului de investiții "EXTINDEREA CHEURILOR DANELOR 10 ŞI 12 DIN ZONA MIDIA, INCLUSIV CONSOLIDĂRI ȊN SPATELE CHEURILOR

Valoarea totala estimata: 60.299.297,17 lei, fara TVA

Durata contractului: 60 luni, din care 24 luni proiectare + executie (3 luni proiectare + 21 luni executie) si 36 de luni perioada de notificare a defectelor (de garantie)

Oferte:
1. Asociere : A.B.C. VAL (Leader), BETOANE ŞI PREFABRICATE, ALMMA CONTRACTORS GROUP S.R.L.

Harry

Agenția pentru Protecția Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: "REALIZARE CHEU ÎN PORTUL CONSTANȚA-ZONA MIDIA", propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Incinta Port Midia Năvodari, titular: C.N. ADMINISTRAȚIA PORTURILOR MARITIME SA CONSTANȚ.

Harry

^^
    Agenția pentru Protecția Mediului Constanța anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare ESTE NECESARĂ EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: "REALIZARE CHEU ÎN PORTUL CONSTANȚA-ZONA MIDIA", propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Incinta Port Midia Năvodari,  titular: C.N. ADMINISTRAȚIA PORTURILOR MARITIME SA CONSTANȚA.

Harry

Autoritatea pentru Protecția Mediului Constanța anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: NU ESTE NECESARĂ EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI,  pentru proiectul: "CHEU PENTRU NAVE TEHNICE", propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Port Midia, titular: C.N. ADMINISTRAȚIA PORTURILOR MARITIME SA CONSTANȚA.