Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Nu cred ca e mafia transportatorilor e de vina, nu au atata putere sa opreasca giganti ca Wizz si Ryanair. Astea-s companii imense, care daca vor sa unga rotile, le ung in asa fel incat micii combinatori constanteni n-au nicio sansa.

Cum ziceam mai sus, majoritatea populatiei e prea saraca pt altceva decat low-cost, iar low-cost-urile nu-i ajuta pe navigatori, ce sunt practic singurul trafic business din zona.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar la un salariu de 1000euro (bugetar din Cta), sa dai 150-200eur dus-intors la Tarom sau Lufthansa (astea sunt preturi bune), si sa nu te duca neaparat unde ai nevoie (ca na, cate rute ar deservi), nu te coafeaza cam deloc. Daca ai si familie, ajungi sa dai venitul pe o luna pe avion.


Iar la low-cost, sa luam Bergamo. Wizz poate opera in W, Bucuresti->Bergamo->Constanta->Bergamo-> Bucuresti. Ryanair are baza la Bergamo, poate da o tura direct la CND.

Costurile pt ei sunt mici, sunt sigur ca, CND nu-i jupoaie cu taxe, dar nici nu-i subventioneaza indirect (cum fac altii).


E clar ca load factor-ul si preturile practicate sunt prea mici sa se deranjeze.

Harry


Harry


Harry


tom_sawyer

#229
ÎNCEP LUCRĂRILE LA NOUA PISTĂ DE DECOLARE-ATERIZARE DE LA BAZA AERIANĂ 57 MIHAIL KOGĂLNICEANU

Pe 11 iunie 2024, am marcat un moment istoric: inaugurarea oficială a construcției noii piste de decolare-aterizare la Baza Aeriană 57 Mihail Kogălniceanu, primul proiect militar de acest tip din România începând cu anul 1990.

Noua pistă face parte dintr-un amplu proiect de extindere a bazei militare și este special concepută pentru a susține decolările în tandem ale avioanelor de vânătoare, dar suportă și trafic greu, precum aeronave de transport de mari dimensiuni.

Bog'Art, alături de partenerii noștri ADURO (lider de asociere) și STRABAG, este onorată să joace un rol pivotal în consolidarea capacităților Bazei Aeriene Mihail Kogălniceanu și în susținerea infrastructurii naționale de apărare. Suntem dedicați să promovăm o cultură a inovației și colaborării, uniți în atingerea excelenței.

Cu experiența noastră de peste 30 de ani în proiecte de construcții de mari dimensiuni și cu expertiza partenerilor noștri, suntem bine pregătiți să depășim provocările acestui proiect ambițios și determinați să satisfacem toate așteptările beneficiarului.

bogart.ro



Baza 57 Aeriană de la Mihail Kogălniceanu trece printr-un amplu proces de modernizare, care se va întinde în etape pe o perioadă de 20 de ani, urmând ca la finele acestui proces la Kogălniceanu să fie una din cele mai moderne și mari baze aliate din Europa.

La Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu se află în prezent aproximativ 4.000 de militari americani, în sistem de rotație. Americanii se află la Kogălniceanu din 1999 iar de atunci și-au mărit treptat prezența.

În contextul în care e estimat ca la finalizarea proiectului baza va putea găzdui aproximativ 10.000 de militari, lucrările demarate sunt de anvergură.

Infrastructura vizează și construcția unei noi piste pentru avioanele de luptă dislocate aici, și, desigur, clădiri auxiliare inclusiv hangare.

Întregul proiect de investiții pentru modernizarea și extinderea  Bazei 57 Aeriană de la Mihail Kogălniceanu, potrivit Ministerului Apărării Naționale (MApN), are o valoare totală de aproximativ 12,173 mld. lei, fără TVA, iar finalizarea acesteia este estimată a avea loc în aproximativ 240 de luni de la aprobarea acestuia, care a avut loc în anul 2021. În final, suprafața bazei va fi de circa 2800 de hectare.

,,Pista pentru care am marcat începerea lucrărilor e conform contractului, planificată să fie finalizată într-o perioadă de cinci ani începând cu momentul semnării contractului, și anume anul 2022. Contractul prevede atât partea de proiectare cât și execuție. S-a finalizat  proiectarea, s-au finalizat emiterea tuturor autorizațiilor și cele necesare iar din această săptămână am început lucrările la pistă urmând ca la finalul anului 2027 să fie gata. 

În acest moment în afară de lucrările la pistă ne concentrăm eforturile să conectăm noua pistă cu pista existentă, astfel încât utilizând capabilitățile existente în bază să putem opera la capacitate maximă pista imediat după finalizarea ei. Vom continua cu bretele de rulaj, suprafețe de parcare, hangare și tot ce e necesar deservirii noii piste. Proiectul este de o amploare complexitate mare. În totalitatea lui proiectul urmează să fie implementat pe o perioadă de 20 de ani. În prezent am demarat lucrările la împrejmuire, urmează să le demarăm și la drumul de securitate perimetral, astfel că progresiv, pe măsură  ce fiecare element din contract e implementat să putem să îl și utilizăm", a precizat comandatul Bazei 57 de la Mihail Kogălniceanu.

defenseromania.ro

tom_sawyer

^
Quote from: Harry on January 23, 2020, 11:01:18 AMMarti a fost publicata in Monitorul Oficial Hotararea de Guvern privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national "Infrastructura Bazei 57 Aeriana din cazarma 888 Mihail Kogalniceanu".

Imobilele sunt situate pe raza comunelor Mihail Kogalniceanu si Lumina.

Conform notei de fundamentare, dezvoltarea si suplimentarea facilitatilor existente este propusa astfel:
-extinderea capacitatii de depozitare a combustibilului turboreactor in rezervoare fixe;
-construirea platformelor de stationare a aeronavelor grele si realizarea caii de rulaj pentru accesul aeronavelor de transport strategic pe aceasta platforma;
-construirea unei noi piste cu destinatie exclusiv militara, in partea estica la 1.035 m in ax fata de cea existenta;
-realizarea cailor de legatura intre platformele de stationare a aeronavelor;
-amenajarea locurilor destinate verificarii la sol a motoarelor aeronavelor;
-construirea facilitatilor destinate executarii lucrarilor de pregatire, formare, calibrare si verificare;
-construirea facilitatilor necesare depozitarii si pastrarii in conditii de siguranta a materialelor si efectelor;
-construirea spatiilor destinate adapostirii aeronavelor, mijloacelor de aerodrom si de deservire;
-construirea facilitatilor destinate structurilor de tip escadrila, respectiv spatii administrative si facilitati necesare executarii lucrarilor de intretinere si a celor de mentenanta de nivel operational la aeronavele si mijloacele aflate in dotarea escadrilelor;
-construirea infrastructurii necesare instalarii in zona aerodromului a facilitatilor administrative;
-construirea facilitatilor destinate executarii lucrarilor de mentenanta de nivel intermediar si complex la aeronavele, mijloacele de aerodorm si de deservire ale acestora;
-construirea de spatii necesare personalului bazei: locuinte, cladiri sociale, utilitare, etc.

In total discutam despre 1395 de imobile ce vor fi expropriate.

Quote from: CAS on June 16, 2021, 08:34:27 PMMinisterul Apărării a primit șapte oferte la licitația de 2,15 miliarde de lei pentru modernizarea bazei aeriene Mihail Kogălniceanu

Șapte candidați au intrat în cursa pentru contractul estimat la 2,15 miliarde de lei, pus la bătaie de Ministerul Apărării Naționale pentru modernizarea bazei aeriene Mihail Kogălniceanu. Printre constructorii partipanți la licitație se numără companii din România, Italia, Turcia și Spania.

1. Asocierea Bog'Art – Aduro Impex – Strabag
2. Asocierea Astaldi – GSP Offshore
3. Concelex SRL
4. Asocierea Electrogrup – Makyol
5. Kolin
6. FCC Construccion
7. Asocierea Porr Construct – Rizzani de Eccher – ICM

https://www.economica.net/ministerul-apararii-a-primit-sapte-oferte-la-licitatia-de-215-miliarde-de-lei-pentru-modernizarea-bazei-aeriene-mihail-kogalniceanu_516678.html

milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto