Aeroportul International Galati

Started by tom_sawyer, January 13, 2017, 04:49:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

#60
Bine ca nu cer cosmodrom. Chiar noaptea minții.

tom_sawyer

Din păcate e un subiect care prinde bine la public. E an electoral, deci au șanse să primească ceva, pentru pistă de exemplu, că tot ziceau ca vor să fie cargo la început. O prostie.

Dar asta înseamnă mai puțini bani pentru drumuri și calea ferată.

misiekwas

Pai, logica populista: nu contează dacă infrastructura e buna, contează ca e mare. Sa faci o intersecție cu cap, ca să nu moara pietoni pe trecere nu îți câștiga voturi. O carioca de aeroport - da.

Konter

Proiectantii Aeroportului din zona Galati - Braila, reprezentati de asocierea Aduro Impex (lider) - Tecno Engineering 2C - WE Project Engineering, se vor intalni cu reprezentantii Ministerului Apararii Nationale (MApN) in vederea definitivarii documentatiei tehnice privind dezvoltarea acestui obiectiv, a declarat presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea, citat de publicatia locala Viata Libera. In vecinatatea viitorului aeroport, al carui amplasament va fi zona Branistea - Schela, se afla si Poligonul militar de la Smardan care, la randul sau, ar urma sa fie extins si care va deveni unul dintre cele mai mari de acest fel din tara. Data fiind natura sensibila a unor categorii de informatii, atat reprezentantii MApN, cat si cei ai administratiei galatene s-au ferit, pana in prezent, de la a face publice anumite date legate de amplasamentul poligonului sau caracteristici ale aeroportului, acestea urmand sa fie prezentate, in conformitate cu legislatia in vigoare, la momentul potrivit.
"In momentul de fata sunt discutii cu MApN si, dupa ce le vom clarifica si vom vedea care va fi exact perimetrul in care se vor extinde (cu poligonul - n.r.) si spatiul aerian de zbor pentru aeroport, atunci vom putea raspunde exact. Sunt date confidentiale, pe care nu le putem prezenta deocamdata. (...) Dar este un subiect de interes maxim. Iar ca si concept, ca si proiectare, aeroportul este aproape gata", a declarat presedintele CJ Galati, Costel Fotea.

https://www.agendaconstructiilor.ro/files/info-santiere/vecinatatea-cu-poligonul-smardan-complica-avizarea-noului-aeroport-civil-din-galati.html

milo1981

𝐏𝐚𝐬 𝐮𝐫𝐢𝐚𝐬̧ 𝐟𝐚̆𝐜𝐮𝐭 𝐢̂𝐧𝐚𝐢𝐧𝐭𝐞 𝐝𝐞 𝐀𝐞𝐫𝐨𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐆𝐚𝐥𝐚𝐭̦𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚
Am reușit, după multe luni de negocieri și multe drumuri la București, să trecem de o etapă foarte importantă, și anume obținerea acordurilor de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului.
Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu.
Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens.
Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea orașului, recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării. 
Aeroportul va fi construit după un concept <verde>, cu multă vegetație pe fațade și la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generație.
Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța. 
Practic, pe această pistă vor putea decola și ateriza toate tipurile de avioane comerciale.
Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând luni de colectare a datelor şi de analiză a lor.
Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Județean Brăila, astfel încât acest foarte important obiectiv de investiții, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate.
𝗜𝗻𝗳𝗼 𝗯𝗮𝗰𝗸𝗴𝗿𝗼𝘂𝗻𝗱:
✅terminal de pasageri - suprafață desfășurată de 28.500 de mp
✅9 porți de îmbarcare
✅terminal cargo - suprafață de aproximativ 5.500 de mp
✅turnul de control integrat în cadrul terminalului de pasageri.

Sursa




















Powered by API/PUM imgur uploader
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

Whyse1

Am gasit si un clip de prezentare:
"Infrastructură strategică! Cum va arăta Aeroportul Internațional Galați - Brăila" by Ovidiu Amalinei

tom_sawyer

#66
Quote from: milo1981 on April 26, 2024, 02:28:44 PMaeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu.

Deci studiază un amplasament la vest de cel inițial. O să studieze pâna la Sf.Așteaptă, de fapt până după alegeri.

Quote from: tom_sawyer on May 13, 2022, 04:58:03 PMAleșii locali din municipiul Galați și din comunele Șendreni, Braniștea și Schela se pregătesc să-și dea mâna cu Consiliul Județean, pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal necesar Aeroportului Regional Galați - Brăila și obiectivelor complementare aferente conexiunilor rutiere ale acestuia. Un proiect de hotărâre în acest sens a ajuns deja în dezbaterea consilierilor locali și va fi supus aprobării în ședința extraordinară de luni, 16 mai 2022. Pentru realizarea documentației autoritățile vor să obțină finanțare în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

viata-libera.ro





viata-libera.ro

tom_sawyer

#67
^
Cu roșu - amplasamentul nou, cu albastru - cel vechi (locul precis nu s-a făcut public):

sursa imaginii

tom_sawyer

#68
Aeroportul Galați-Brăila s-a fâsâit. Facem cargo la Ianca (pesemne deja s-a depășit capacitatea la Alexeni).

de la min. 11:05

Xed

Bun, vor sa dezvolte acum Aerodromul Ianca pentru a il transforma in aeroport destinat transpotului cargo.
Exista pe undeva o analiza a nevoii pentru asa ceva? Ce marfuri se preteaza pentru zona respectiva? Au fost firme, companii care au cerut asa ceva sau fac loby?

tom_sawyer

#70
E doar o manevră jalnică prin care încearcă să acopere eșecul ideii idioate cu aeroportul GL/BR.

Deja dăm pe-afară de cargo aerian: Ianca, Alexeni, Adunații Copăceni, etc.

La Ianca s-a predat în 2022 amplasamentul către Aeroclubul României, care deja a contractat o firmă pentru refacerea pistei, la nevoi de aeroclub, evident. Ar însemna să-l ia înapoi acum, ceea ce evident că nu se va întâmpla.

Quote from: tom_sawyer on November 26, 2023, 03:05:24 AM[SCN1127024] Proiectare si executie lucrari pentru realizarea obiectivului de investitii "Reabilitare hangare + anexe si modernizare pista Aerodrom Ianca, judetul Braila"

Data publicare: 26.06.2023
Autoritate contractanta: AEROCLUBUL ROMANIEI

Termene: 2 luni proiectarea si 8 luni executia lucrarilor, care se vor demara odată cu emiterea ordinului de începere al lucrărilor, dupa obtinerea Autorizatiei de construire.

Valoare estimata executare lucrari 12.100.000 lei fara TVA.

Contract atribuit singurului ofertant:
1. Asociere : SC SKYLINE CENTER SRL (Leader), ROMAIR CONSULTING


Aerodromul Ianca se afla in proces de reabilitare, din 2025 vom activa in aceasta locatie cu un aeroclub teritorial care va da sansa tinerilor din Judetul Braila sa practice gratuit zborul cu aeronave ultrausoare si parasutismul. Totodata va fi o locatie folosita la cantonamentele loturilor nationale dar si la alte activitati de pregatire pentru diferite institutii cu care colaboram.
Aeroclubul României a preluat aceasta facilitate aflata in conservare si deja a curatat, reparat si marcat pista de 1000 m lungime si 30 latime, care va permite aterizarea aeronavelor cu masa maxima de 5700 kg. In acest moment se lucreaza la reparatia capitala a unui hangar si a altor corpuri administrative.
Sambata, 25 mai, organizam primul miting aviatic de la preluarea aerodromului Ianca, toata lumea este asteptata incepand cu ora 10.30

facebook.com/Aeroclubul.Romaniei

aeroclubulromaniei.ro/articol/ianca-airshow














Powered by API/PUM imgur uploader

GIV

n o sa ne mai trebuiasca CF la cate aeroporturi de pasageri si cargo o sa avem :lol:

milo1981

S-a emis certificatul de urbanism pentru aeroportul Galați - Brăila

QuoteConsiliul Județean (CJ) Galați a emis în cursul zilei de vineri, 25 octombrie, certificatul de urbanism pentru viitorul Aeroport Internațional Galați - Brăila, potrivit unei declarații făcute, la Pro Lider FM, de președintele CJ, Costel Fotea.

"Astăzi am semnat certificatul de urbanism pentru aeroport. Același lucru trebuie să îl facă și primarii din Tudor Vladimirescu și Liești. Este încă un pas important pe care îl facem pentru realizarea acestui obiectiv major pentru Galați. Am reușit să ajungem la un acord și în privința amplasamentului, având în vedere că se va învecina cu poligonul militar de la Smârdan, care va fi extins și el. Odată stabilit și acest lucru, continuă realizarea studiului de fezabilitate, pe care sper să îl avem finalizat în prima parte a anului viitor", a declarat președintele CJ Galați. Potrivit lui Costel Fotea, discuţiile între specialişti pentru delimitarea amplasamentelor pentru aeroport şi poligon au durat circa un an.

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", Aeroportul Internațional Galați - Brăila, care este deja inclus în Masterplanul de Transport, a obținut în luna aprilie avizul ROMATSA (Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian) și va fi amplasat între Braniștea, Slobozia Conachi și Tudor Vladimirescu, fiind stabiliți și principalii indicatori tehnici ai obiectivului, aceștia urmând să fie detaliați în proiectele de bază.

Aeroportul se va întinde pe o suprafață de 250 de hectare, la care se vor adăuga 115 ha, rezervă pentru extindere sau dezvoltarea unor viitoare investiții publice sau private. Aeroportul va cuprinde un terminal de pasageri (parter + etaj), cu turn de control integrat și o suprafață construită de peste 15.000 mp. Suprafața desfășurată a întregului terminal va fi de 28.500 mp, iar într-o oră de vârf va putea deservi până la 860 de pasageri.

De asemenea, aeroportul va dispune de un terminal cargo, situat în partea de nord a celui de pasageri și va avea o suprafață de 5.460 mp. Terminalul cargo va avea o înălțime de 6,5 metri, cu o structură de rezistență bazată pe elemente prefabricate și un sistem de fundare adaptat caracteristicilor solului.

La acest proiect, CJ Galați colaborează cu CJ Brăila, în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în zona de Sud-Est.

Elaborarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice aferente acestui proiect a revenit unei asocieri de companii având drept lider firma Aduro Impex, specializată pe construcții civile și industriale, ce are la activ inclusiv proiecte privind dezvoltarea unor aeroporturi.

Sursa
autoMinder - aplicație de management a parcului auto