[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raulbogdan23

#1620
Daca Clujul nu mai creste si va pierde 100000 de locuitori, dansul de ce mai construieste ansamble de locuinte? O sa ramana goale si o sa fim ca si orasul din China cu mii de locuinte goale si care se demoleaza pentru a face loc altor constructii care sa satisfaca piata.

Interesant cum se mai trezeste cate unu care sa strige ca metroul nu va ajuta Clujul. Deja in timpul zilei de multe ori face intre 30-50 de minute sa ajungi doar dintr-o locatie in alta si vorbim de cativa km de parcurs. La ce valoare T de timp ne oprim cu aburelile? 2-3h ca sa ajungi din A in B?

nicolaem

#1621
Quote from: tom_sawyer on March 19, 2025, 06:25:44 PMPrimarul continuă să ia apărarea metroului, ajungând chiar să compare situația din Cluj-Napoca cu cea din New York și Londra.
stiridecluj.ro


@alexV suna cunoscut?
ce ziceam ieri de placerea locuitorilo si a primarului a a ne compara cu londra pt a lua decizii. care sigur vor fi gresite ca deh, nu suntem londra

ne zicem reciproc zilnic compartaii cu Londra pana ajungem sa le si credem.

nu o sa vedem metrou la Cluj niciodata sa nu ne amagim. partial are dreptate Bob

qionescu1

In conditiile actuale ajungem la populatia invocata de Bob. Poate se vor mai schimba lucrurile. Apoi Bob crede ca populatia se va diminua uniform. Adica acelasi procent in fiecare localitate ceea ce e totalmente fals.

Inca de acum vedem ca satele tind sa dispara dar cresc zonele metropolitane. Concentrarile urbane mari tind sa coaguleze tot mai multa populatie din diferite motive deloc greu de ghicit.   

razvam

Quote from: tom_sawyer on March 19, 2025, 06:25:44 PMMilionarul clujean Dorin Bob desființează metroul lui Boc: ,,Mai bine să ne oprim până nu-i prea târziu, că e mai ieftin"

Milionarul clujean Dorin Bob, unul dintre cei mai cunoscuți investitori imobiliari din oraș, a criticat dur proiectul metroului din Cluj-Napoca, susținând că este bazat pe date greșite și că va deveni o investiție inutilă.

Un pic de offtopic.

Intre timp ce nea' Bob face fearmongering inutil, recent am aflat ca multi dintre amicii mei cu apartamente in floresti fara locuri de parcare, sunt cam evitati de potentialii chiriasi, ca toata lumea cauta apartamente cu parcare, toti suna dupa disponibilitate, pret si dupa intreaba de parcare.

Un amic cu apartament in zona BMW/Vivo, cand vecinii cu garsoniere au inceput sa isi vanda parcarile, a cumparat inca 2 parcari, azi acele parcari le da cu 110 de euro / luna in chirie, deci o singura parcare subterana o da cu 110 de euro / luna. Fun fact, acum ~15-16 de ani dadeam 140 de euro pe o intreaga garsoniera pe Detunate.

Cine crede ca Florestiul pierde masini sau va pierde masini se inseala, dimpotriva, toate blocurile noi de ex din zona Vivo au cel putin 1 parcare / ap si cine are deja 1 parcare, cauta si a 2-a parcare si acest trend doar va creste.

Ori metrou usor de suprafata ori tramvai cu banda dedicata, ca in studiul de pre-fezabilitate urmatoarea calificata, dar nimic, poate se face CMC-ul ... doar va adancii problema pana in 2030.

raulbogdan23

Corect.

O analogie si mai simpla, nu faci metrou de suprafata, tramvai, dar bagi X3 numarul de autobuze (articulate, simple, cum vreti voi). Daca pe strada Y din anul 2025 la ore de varf este aglomeratie cum va fi cand cresti numarul mijloacelor de transport in comun? Benzile dedicate ajuta cat ajuta, dar si acelea au un punct terminus.