Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ovicor

Pare logic ce spun ei. Totusi, un argument care sustine solicitarea ta ar fi, de exemplu, noul tronson dintre centura Oradea si A3, care o portiune este DEx si alta DN. Cred ca o atentionare suplimentara era recomandata.

mirceaeliade

Personal as prefera la DEx o culoare mai apropriata de A decat cea de DN. A si DEx sunt "controlled access roads" si cred ca ar fi mai ok sa le tratam impreuna, decat sa creem scenarii de fugit de DEx-uri pentru ca sunt prea mult "ca DN-uri".  Pana la urma 120 e mai aproape de 130 decat de 90.  Plus ca pe DExuri nu prea intra animale cum intra pe DNuri.

tom_sawyer

#782
S-a scos la licitație VO Pucioasa-Fieni, la profil transversal de DEx, intersecții denivelate.

Avem thread regional, dacă @Ionut consideră necesar se poate aduce aici pe secțiunea națională:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3295.0


12,6 km noi de DEx pentru statistică.

(urmează să se liciteze încă 16 km la profil de DEx: VO Târgoviște)

dumbravaandrei

Pesemne că ăștia vor să facă CoBra pe la Fieni... O:-)
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

tom_sawyer

Să vedem dacă chiar reușesc să semneze contracte și să înceapă construcția la Fieni și Târgoviște și poate mai discutăm despre CoBra la sud de Sinaia.

Feri

Se știe dacă VP Pucioasa-Fieni o să primească indicativ de DEx? Posibil să fie doar DN gen centura Giurgiu est, chiar dacă profilul este de DEx.

tom_sawyer

Are și intersecții denivelate. Nu e nicio diferență față de DEx Brăila-Galați.

Feri

Quote,,Nici struț, nici cămilă". Autostradă vs. Drum Expres în România. Cum au ajuns să coste aproape la fel

Inițial, la mijlocul anilor 2010, când au început să fie pregătite primele proiecte de drum expres, autoritățile au avansat ideea că o astfel de șosea e mai ieftin de realizat decât o autostradă, că economiile pot să depășească și 20%.

În realitate, pentru că normativul românesc de drum expres este destul de generos – practic impune ca drumul să fie foarte asemănător cu o autostradă – economiile nu s-au dovedit a fi atât de mari.

,,Din punctul meu de vedere, normativul de drum expres trebuie modificat, pentru că drumul nostru expres are un acostament de 1,50m care nu e nici – cum să zicem pe românește – nici struț, nici cămilă. Ideea ar fi să renunțăm la acel acostament de 1,50m, să facem drumul expres clasic pentru a avea diferența de bani mai mare față de autostradă. În momentul de față diferența de bani nu e semnificativă și în analizele cost-beneficiu e foarte mică diferența. Cu atât mai mult cu cât a crescut și viteza de deplasare pe drum express la 120 km/h", a spus Budescu.

,,Și ca și structură și platformă – nu e foarte mare diferența, că tot facem acel acostament de 1,50 și atunci ar trebui măcar la ăla să renunțăm. Dacă tot e drumul expres, să fie drumul expres în sensul clar al cuvântului și să fie acele alveole pentru situații de urgență care se fac astfel încât să iasă mai ieftin", a explicat Budescu.

,,Dacă la autostradă te duci la 15 milioane de euro per kilometru, drumul expres cred că îl scoți între 13 și 14 (milioane de euro per kilometru). Diferența e mică", a continuat Budescu.

În opinia sa, normativul de drum expres ar trebui schimbat pentru a putea evidenția mai clar o diferență de cost față de o autostradă.

,,Trebui să facem chestia asta, cred că vom fi obligați în viitor și de costuri, așa cum am zis mai devreme, costurile au crescut destul de mult și va trebui să găsim modalități de reducere a costurilor și prin schimbarea normativului și prin adaptarea soluțiilor", a spus Budescu.

El a dat un exemplu de soluție mai eficientă economic decât ce apare acum trecut în normative:

,,Am văzut o soluție care mi s-a părut foarte bună în Austria și Italia. Efectul rezonator pe banda de urgență nu mai este făcut din acel marcaj termoplastic care e destul de scump. E făcut din asfalt, este frezat asfaltul pe o lățime de vreo 30-40km, frezare foarte fină cu o freză specială și ăla rămâne definitiv o bandă de urgență. Și atunci marcajul efectiv îl poți face din vopsea normală, albă, care e mult mai ieftină și-l poți reface ori de câte ori vrei, cu atât mai mult cu cât banda de urgență, de obicei, când se schimbă covorul asfaltic, ea nu se schimbă".



Extrase dintr-un articol @VictorC  HotNews.ro

Poate fi o idee bună schimbarea normativului DEx. Oricum se știa că la câmpie nu se face economie pe actualul normativ.

Diferențele de cost s-ar simți mai mult la munte dar noi avem toate trecerile prevăzute la nivel de autostradă.

qionescu1

Asta ar veni in detrimentul sigurantei, dar problema ridicata e reala. As reduce mai degraba spatiul median de la 3 metri la 1,5 metri (cu parapete dublu de tip new jersey ca tot s-a propus asta si sunt mai sunt exemple in lumea asta sau concluzii din accidentele de la noi).

S-ar mai putea reduce benzile de la 3,5 la 3,25.
Cu ajustarile astea am ajunge la o platforma de 21,5 acum - 2,5 ajustari = 19 metri fata de 26 metri ai unei autostrazi dar ar trebui sa vina la pachet cu reducerea vitezei maxime la cel mult 110 km/h.


TibiV

Quote from: qionescu1 on September 18, 2024, 11:18:16 PM... As reduce mai degraba spatiul median de la 3 metri la 1,5 metri (cu parapete dublu de tip new jersey

Da, cu NJ...

Quote from: qionescu1 on September 18, 2024, 11:18:16 PMS-ar mai putea reduce benzile de la 3,5 la 3,25.

Asta categoric NU!...

Quote from: qionescu1 on September 18, 2024, 11:18:16 PM... dar ar trebui sa vina la pachet cu reducerea vitezei maxime la cel mult 110 km/h.

Qui prodest?!... Politiei?...
75% dintre cei care circula pe A merg mult peste cei 130 km/h "legali"...
Limitarile "legale" sunt fix praf in ochi. Toti soferii vor merge cu viteza maxima posbila pe care o simt "sub roti".
Am "simtit" baieti care treceau pe langa mine cu +200, nu contau regulile si limitarile. "Baietii" astia sunt aia care omoara alti soferi nevinovati...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adriann

Quote from: dumbravaandrei on August 01, 2024, 11:35:43 PMPesemne că ăștia vor să facă CoBra pe la Fieni... O:-)

Ar fi si mai usor.
Ai nevoie de un tunel de 5km intre Sinaia Sud si Valea Sipotului, de o conversie de vreo 6-7km a DN-ului la DX din Valea Sipotului pana la Glod Nord si vreo 15km de traseu nou pana la Fieni.

dumbravaandrei

Eh, totusi, sper ca s-a inteles ca glumeam 
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.