[B] Stiri si discutii diverse despre parcul de vehicule STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:25:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

Este o problemă cu articulatele, sunt multe zone unde nu au loc să treacă și să întoarcă.

AndreiB

Bucurestiul e un loc cu bulevarde foarte largi. Principalele locuri unde nu ar avea loc sa treaca se datoreaza parcarilor ilegale. Daca Politia Locala si Primaria si-ar face treaba, asta e extrem de simplu de rezolvat.

Se foloseau articulate in Londra, unde o strada cu 2+2 benzi e un bulevard lat in centru. Au fost scoase din motiv ideologic de Primarie, nu de eficienta.

Sunt multe linii care ar beneficia de articulate in Bucuresti: 123, 104, 131, de exemplu.

Goldmund

Parerea mea este ca un transport urban fara autobuze articulate este ca si cand un oras mare(peste 500mii loc.) nu ar dispune de tramvaie, doar ca nu este posibil ca un oras sa nu dispuna de un numar mare de autobuze articulate, iar autobuzele fac de obicei legatura intre tramvaie si linii de metrou, acolo unde nu este posibil sau ar fi prea scump metrou sau tramvai. Cred ca este o vointa politica(nu as spune incompetenta) ca un oras de marimea orasului Bucuresti sa renunte(pentru ca a avut!!) la autobuzele articulate. In imaginea de mai jos este un Capa City L, unul dintre autobuzele(articulate) de oras cele mai mari  de la Mercedes(se observa ce curbe stranse poate lua un astfel de autobuz)

https://www.bing.com/videos/search?q=mercedes+capa+city&&view=detail&mid=92F3DF0BDDE6E0E10A6192F3DF0BDDE6E0E10A61&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dmercedes%2Bcapa%2Bcity%26FORM%3DHDRSC3


serbanandrei63

Salutare
Asemenea autobuze sunt obligatorii in Bucuresti . Se vede clar in filmulet ca intorc si se strecoara pe stradute inguste.

Doar ca : Nu am vazut nicaieri masini lasate la voia intamplari pe marginea drumului sau pe avarie ca la noi. In Bucuresti nu este posibil asa ceva in viitorul apropiat. Decat daca disciplinam soferi cu forta. In Romania cu frumosul nu se poate. Chiar daca le faci parcari la fiecare colt de strada si pui taxa de 1 leu tot goala va fii parcarea.

De ce  ?  Pentru ca asa suntem noi ca natie . Rai si incapatanati ca sa nu spun mai mult.

frunzaverde

Vesnica discutie despre articulate...

Este o problema tipica de optimizare, prezenta si la avioane, si la trenuri, si la operatorii de transport public, optimizarea intre capacitate si frecventa.

Greseala standard este ca considera ca un autobuz articulat inlocuieste un autobuz scurt (un raport de 1:1). Nu este cazul. Un articulat este semnificativ mai scump decat un autobuz normal - deci cu bugetul alocat de o primarie vei cumpara mai putine articulate.

Banca Mondiala, in 2006 (nu stiu cum a evoluat pretul de-atunci) estima ca costul unui scaun de articulat este 1.2 - 1.6x costul unui scaun de autobuz simplu (cost total de operare, fara salarii). Adica, daca cumperi articulate, vei avea, la aceiasi bani, o capacitate de transport inferioara per total decat daca cumperi simple - vei fi cumparat mai putine autobuze, care sunt si mai scumpe de cumparat si mai scumpe la mentenanta.

Daca cifrele sunt corecte (si pare ca sunt, am verificat rapid niste preturi), daca cumperi autobuze articulate, vei creste aglomeratia, pentru ca vei putea oferi mai putine scaune TOTAL decat daca cumperi simple. Functioneaza, prin urmare, doar in urmatoarele situatii:

- 1. daca costul cu salarizarea (1.5 soferi vs. 1 sofer) este atat de mare incat compenseaza costurile cu vehiculul si mentenanta, si o frecventa mai mica este acceptabila, la aceiasi capacitate. Asta e situatia din Vestul Europei, dar nu din Bucuresti, unde salariile sunt comparativ mai mici, si dorinta principala e de frecventa.

- 2. daca ai "bancuri" de cerere (de exemplu lucru in ture fixe, la fabrici, uzine etc.). Caz in care umplii volume mari la ore fixe, si ai nevoie de capacitate atunci si acolo, si in rest subtire, deci frecventa nu conteaza. Bucurestiul are putina industrie grea, deci 2. nu se (mai) aplica. Asta e motivul pentru care multe orase est-europene aveau articulate.

- 3. pentru rute magistrale (tip BRT) in orase in care nu ai transport de volume mari pe sina. Bucurestiul are si metrou si tramvai deci nu se aplica.

Si acum e clar de ce Londra le-a scos : erau prea scumpe. Punct. Parcul lor de double-deckers e mai ieftin, daca infrastructura urbana iti permite sa le operezi, ceea ce la Londra e clar ca permite.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!