Infrastructura de metrou in Europa

Started by Ionut, October 08, 2016, 10:08:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Teamă de incendii. Trotinetele electrice interzise în metroul londonez.

Scuterele electrice au fost interzise din toate transporturile din Londra, pe fondul preocupărilor legate de incendiu.

Interdicția vine după ce o trotinetă electrică a izbucnit luna trecută în flăcări în metrou la stația Parsons Green. O analiză a trotinetelor electrice realizată de Transport for London (TfL) a constatat că bateriile cu litiu defecte ar putea face ca trotinetele electrice să ia foc, potrivit thestar.com.my.

TfL a avertizat că un incendiu într-o zonă închisă, cum ar fi un autobuz sau metroul, ar putea duce la ,,vătămări semnificative" pasagerilor și personalului. ,,Această analiză a constatat că incidentele care au avut loc au fost cauzate de baterii litiu-ion defecte care s-au distrus fără avertisment", a spus TfL într-un comunicat. Acest lucru a dus la incendii care au provocat degajarea de fum toxic. ,,TfL consideră că dacă acest lucru s-ar întâmpla din nou și ar avea loc incendii într-o zonă închisă, cum ar fi un metrou sau un autobuz, ar putea exista daune semnificative atât clienților, cât și personalului, precum și răni secundare de la clienții care încearcă să evadeze din zonă.", se arată în declarație. Interdicția se aplică tuturor serviciilor TfL, inclusiv metrourilor, autobuzelor și tramvaielor. De asemenea, Brigada de Pompieri din Londra a susținut măsura de interdicție, spunând că a fost chemată să combată peste 50 de incendii care au implicat scutere și biciclete electrice în 2021. ,,Anul acesta, pompierii au participat la peste 50 de incendii care au implicat scutere electrice și biciclete electrice – ceea ce este dublu față de suma totală observată în 2020", a declarat Brigada de Pompieri din Londra într-un comunicat.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Watch | Lessons learned from Bank Station Upgrade excavation

https://www.youtube.com/watch?v=R1YiZVXjwFk&t=115s&ab_channel=NCEEditorial

This video is from NCE's Tunnelling Festival 2021.

The project manager delivering the tunnelling as part of the Bank Station Upgrade has revealed the lessons learned from construction on the project so far.

Dragados tunnels manager Donal Kelly took to the stage at NCE's Tunnelling Festival to review  the excavation of the new Northern Line running tunnel. As well as discussing lessons learned on the project, Kelly also talked through the importance of digital models in driving the programme and productivity.

Bank is the third busiest station in London, with up to 100,000 passengers passing through per at peak times, leaving many queueing on the street to enter. The works will increase the capacity of the station by 40%, insert a new ticket hall and provide step-free access. Engineers are currently in the early stages of a 17-week blockade of part of the Northern Line in order to complete work on the Bank Station Upgrade by May.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

#77
Noua ramă de metrou Skoda a metroului din Varșovia (pantograful este pentru teste, el va fi dat jos atunci când trenul va fi dat în exploatare):
https://www.youtube.com/watch?v=l4Sj0UwtgXk&t=589s&ab_channel=
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

The Spanish Solution is a great way of increasing capacity of your transit system, but what is it, and what can it teach us about the limits of public transit?
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Pentru metroul din Varșovia:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

panzer

S-a deschis partial Elisabeth Line. Sunt materiale destule pe youtube de la deschiderea de pe 24 mai 2022.

b1

The Elizabeth Line is FINALLY OPEN!
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

A doua zi de haos la Londra din cauza grevei de la metrou

Navetiștii din Londra sunt pregătiți să se confrunte cu alte perturbări, pe măsură ce greva metroului din Londra continuă la orele de vârf ale dimineții de marți. Greva a debutat luni.

Majoritatea liniilor de metrou vor rămâne închise până la ora 08:00 BST (ora de vară a Marii Britanii respectiv ora 10.00 ora României), când se încheie greva, potrivit BBC. Aproximativ 4.000 de angajați au început luni dimineață o dispută privind propunerile pentru pierderea a 600 de locuri de muncă, modificări ale contractelor de muncă și ale condițiilor de pensie.

Aproximativ 100 de stații – în principal în centrul Londrei – au fost închise de luni, potrivit Transport for London (TfL). Toate liniile de metrou din Londra au fost lovite de grevă. Au fost semnalate cozi lungi în afara multor gări, deoarece navetiștii au apelat la alte forme de transport. Metroul londonez a sfătuit oamenii să renunțe la călătorii. Sindicatul Feroviar, Maritim și Transporturilor (RMT) susține că 600 de locuri de muncă vor fi pierdute în temeiul planurilor TfL, iar membrii săi se confruntă cu schimbări ,,dăunătoare" privind  pensiile și condițiile lor de muncă.

,,Frustrant și dezamăgitor"
TfL a spus că nimeni nu și-ar pierde locul de muncă în conformitate cu modificările propuse actuale. Autoritatea de Transport a propus să nu mai recruteze aproximativ 500 până la 600 de posturi pe măsură ce acestea au devenit vacante, pentru a îndeplini un acord de finanțare anterior cu Guvernul.

Primarul Londrei, Sadiq Khan, a spus că greva a fost ,,incredibil de frustrantă și dezamăgitoare". ,,Știu că RMT sunt nemulțumiți de înțelegerea semnată de Guvern – și eu sunt nemulțumit – dar RMT ar trebui să lucreze cu mine pentru a elimina aceste probleme, în loc să-i pedepsească pe londonezi", a spus el. În următoarea lună sunt așteptate închideri ale stațiilor cu preaviz scurt, de asemenea din cauza protestelor sindicale.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Madrid face pași spre o mobilitate sustenabilă

Peste 6.7 milioane de cetăţeni locuiesc în Madrid, alături de care, o medie anuală de peste 7 milioane de turişti vizitează capitala spaniolă care aproape în fiecare an îşi menţine o cotă stabilă privind plasarea ei în diferite topuri, cum ar fi cea mai bună destinaţie de congrese şi expoziţii la nivel European (în 2021 oraşul a fost desemnat la acest capitol pentru al patrulea an consecutiv), a primit din partea UNESCO una din cele mai înalte distincţii – World Heritage Label at cultural landscape category, a intrat pe primele 9 poziţii privind cel mai bun oraş privind potenţialul de a investi şi a face parte din lista de 10 cele mai bune destinaţii urbane surclasând Roma, Berlin, New York şi Londra. De asemenea, ,,World Best Cities 2022'' clasează capitala spaniolă în primele 10 locuri în top 100 oraşe globale pentru al doilea an consecutiv, cu o menţiune specială a premiuluiu UNESCO şi a proiectelor investiţionale în dezvoltarea locuinţelor sociale şi proiectul de reamenajare urbană Madrid Nuevo Norte.

Planurile de dezvoltare ale oraşului au ca scop crearea până în 2030 a unui mediu urban care să se clasifice drept cel mai bun oraş de locuit şi lucrat, accentul picând pe natura multidimensională a dezvoltării durabile şi accelerarea investiţiilor pe toate segmentele pentru a contribui la un viitor stabil şi fără impact asupra mediului. Anul trecut, autorităţile locale au aprobat Sustainable Development Goals (SDGs) ca parte a strategiei 2030 care se caracterizează prin 6 politici cuprinzând 306 acţiuni pe segmente ce implică instituţii eficiente şi transparente, neutralitate climatică, mobilitate şi calitatea aerului, crearea unui oraş verde care funcţionează în baza unei economii circulare, egalitate şi protecţie socială, inovare, incluziune şi economie durabilă. Strategia defineşte 104 ținte locale care contribuie la atingerea celor 53 de obiective şi la 16 din cele 17 SDGs a UN.

Un alt document care va contribui la dezvoltarea oraşului este Planul de redresare, transformare şi rezilienţă pentru Madrid City, publicat în 2022, care include 105 proiecte cu o investiţie directă de 3.9 miliarde de euro care promovează tranziţia ecologică, transformarea digitală şi coeziunea socială în conformitate cu strategiile europene şi naţionale, ca parte a Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă.

Pe lângă alte sectoare ce vor beneficia de investiţii şi se vor demara proiecte care să asigure o transformare coerentă care să ducă la un oraş cu zero emisii, sistemul de mobilitate este un punct comun al celor două documente. Strategia privind SDGs menţionează în mod diect necesiatea unei mobilităţi durabile alături de neutralitatea climatică şi calitatea aerului, pentru care se vor demara 72 de acţiuni. În acest sens, până în 2030, autorităţile doresc să ofere un sistem şi servicii de transport accesibile din toate punctele de vedere, exinse, sigure şi rapide, cu accent pe dezvoltarea transportului public. Prin acţiunile pe care le vor aborda, autorităţile intenţionează să majoreze numărul de pasageri care utilizează serviciile de transport public, care cuprinde atât transportul cu autobuzul, cât şi cu metroul şi reţeaua suburbană şi extinderea graduală a reţelei de piste pentru biciclişti.

Prin programul oraşului privind redresarea şi rezilienţa, pentru promovarea unei mobilităţi cu emisii scăzute şi care să implice adaptarea progresivă a infrastructurii pentru o mobilitate durabilă, conectată şi integrată, investiţiile au o valoare de 1.27 miliarde de euro reprezentând 32.6% din fondurile alocate de acest plan de rezilienţă şi redresare. Pentru facilitarea unei implementări coordonate, cu un impact pozitiv semnificativ, peste jumătate din acţiunile Planului sunt concentrate în 12 proiecte de mare anvergură considerate principalii factori de dezvoltare economică, incluziune şi durabilitate. Sectorul de transport este inclus în cadrul măsurii de creare a unui sistem de transport public curat, cu o investiţie de 840 de milioane de euro. În acest sens, autorităţile intenţionează ca până în 2025, pe străzile capitalei să circule doar autobuze 100% cu emisii zero sau emisii scăzute, concentrându-se pe planurile de electrificare a flotei şi introducerea hidrogenului verde ca un combustibil ce face parte din sectorul energetic durabil. Pentru aceste planuri se preconizează achiziţia de vehicule noi şi infrastructuri necesare pentru alimentare, precum şi centre de operare.

Pentru consolidarea electro-mobilităţii se vor aloca 71 de milioane de euro, care se vor distribui infrastructurii de reîncărcare pentru utilizare publică, prin electrificarea parcărilor din zonele rezidenţiale şi pe străzile publice. În plus, se vor construi şi puncte de încărcare individual care vor fi complementate de stașii de alimentare cu opţiuni multiple de reîncărcare.

Proiectele propuse vor include acţiuni concrete şi investiţii care să rezulte într-o reducere a emisiilor GHG cu 65% până în 2030, faţă de nivelurile din 1990 şi să asigure neutralitatea climatică până în 2050.

Toate iniţiativele vor promova o mobilitate multimodală concentrată pe transportul public şi mobilitatea activă, oferind cetăţenilor infrastructuri şi servicii care să corespundă necesităţilor lor de mobilitate, conexiune şi conectivitate, prin crearea alternativelor de transport, funcţionând ca Mobility as a Service (MaaS).

240 de milioane se vor aloca pentru infrastructură, privind o mobilitate durabilă şi conectată, iniţiativă în cadrul căreia se vor construi 10.000 de spaţii de parcare care să creeze micro-huburi pentru distribuţia bunurilor, crearea coridoarelor BRT, iar infrastructura rutieră şi vehiculele vor beneficia de sisteme de comunicaţie şi data.

Extinderea metroului:
Sistemul de transport public pe şină al Madridului şi zona sa metropolitană sunt formate din 12 linii de metrou, trei linii de tramvai şi linia Ramal, care furnizează servicii de transport tip train shuttle între staţiile Ópera şi Príncipe Pío, ca parte a zonei centrale a oraşului.

Reţeaua de metrou a capitalei este cel mai important sistem de transport şi cel mai utilizat (39% din utilizatorii de transport public aleg serviciile de metrou) care asigură atât conexiunea în interiorul oraşului, cât şi spre zonele de suburbie (în total, 12 municipalităţi beneficiază de aceste conexiuni). Liniile însumează 294 km, fiind deservite de 302 staţii. Înainte de perioada pandemică, sistemul transporta 2.3 milioane de pasageri pe zi, cu o medie de 677.48 milioane de pasageri pe an. Din cauza pandemiei, numărul de pasageri a scăzut dramatic, însă începe să se redreseze, în prezent fiind 1.45 milioane de pasageri pe zi, reprezentând 61.2% din traficul zilnic dinaintea pandemiei, per total, cifrele arătând o redresare a cererii de 64.4% faţă de perioada dinaintea pandemiei. Compania de metrou precizează că criza continuă totuşi să aibă impact negativ, însă evoluţiile arată o redresare progresivă a cererii.

Cu toate acestea, autorităţile nu renunţă la planurile de dezvoltare a reţelei de transport subteran. La începutul lui 2022, Madrid Regional Government a început lucrările de extindere a Liniei 3 între staţiile Villaverde Alto şi El Casar în Getafe, zonă situate la 13 km sud de centrul Madridului. Proiectul constă în construcţia unei extensii de 2.6 km care va avea conexiune cu Linia 2 şi Linia C-3 a Renfe, rețeaua suburban, prin staţia El Casar, conectând Aranjuez cu Atocha. Cu o investiţie de 92 de milioane de euro, care se va finaliza în 22 de luni (de la data demarării construcţiei), va oferi acces către zona metropolitană a oraşului pentru peste un milion de utilizatori din partea sudică a capitalei.

Un alt proiect de dezvoltare a reţelei este cel al extensiei Liniei 11, aceasta fiind operaţională din 1998, iar în prezent este cea mai scurtă linie de metrou. Proiectul vizează construcţia a cinci secţiuni de linie ce vor forma trei mari secţiuni integrate. Planurile arată construcţia a trei noi secţiuni pentru a exinde linia cu 33.5 km formându-se Diagonal Line of Madrid, care va conecta sud-vestul de nord-estul oraşului, oferind acces la serviciile de metrou zonei Cuatro Vientos şi noua zonă de dezvoltare Valdebebas. Proiectul este un angajament al autorităţilor şi a fost inclus în planurile de finanţare prin Fondul de Recuperare și Rezilienț, ăcu scopul de transformare a mobilităţii capitalei către un transport durabil şi inovator care să promoveze coeziunea teritorială.

Proiectul va fi implementat în mai multe etape, cu prima constând în construcţia secţiunii între staţia existentă Plaza Elíptica şi punctul de transfer Conde de Casal, iar de aici va merge spre nord către Valdebebas.

Extensia secţiunii sudice va fi fomată de două secţiuni din care începe din La Fortuna către Cuatro Vientos pentru care lucrările ar putea fi demarate din 2023. Această secţiune va furniza o conexiune între reţeaua feroviară suburbană şi linia 10, iar a doua secţiune va fi construită din staţia actuală Plaza Elíptica (linia 11) către Conde de Casal (linia 6). Pentru secţiunea Plaza Elíptica – Conde de Casal, lucrările sunt estimate la 744 milioane de euro, din care 372 milioane ar putea fi finanţarea alocată prin Banca Europeană de Investiții, care în prezent analizează proiectul pentru a decide alocarea finanţării. Se aşteaptă ca lucrările pe această secţiune să înceapă din acest an. Proiectul include construcţia a 18.3 km de linie şi a celor două staţii noi, Comillas şi Madrid Río, și va avea conexiune directă către gara Atocha şi un hub de transport în Conde de Casal.

Secţiunea centrală va fi construită pe ruta Conde de Casal – Mar de Cristal care va avea 8 km, iar prin staţiile traversate va oferi legături către şaşe linii de metrou şi, conform anunţului autorităţilor, se are în vedere construcţia câtorva staţii intermediare care să ofere conexiuni facile şi rapide de-a lungul liniei. Calendarul proiectului indică faptul că lucrările pe această secţiune vor începe din 2024.

Extensia nordică va începe din Mar de Cristal către staţia Valdebebas, oferind legături cu staţia Ciudad de la Justicia şi T-4 Airport station. Extensia va avea 7.2 km şi va asigura conexiunea zonei nordice cu centrul oraşului.

În prezent, Linia 11 are 8.5 km şi este deservită de 7 staţii, iar finalizarea proiectului estimată pentru 2026 va oferi pasagerilor o linie continuă de 33.5 km cu 21 staţii, din care două vor fi construite, restul fiind existente pe celelalte linii. Toate staţiile vor avea legături cu sistemul de metrou, cel feroviar suburban, dar şi transportul feroviar de mare viteză prin staţia Atocha. Se estimează că traficul pe această linie va fi de peste 250.000 de pasageri pe zi, eliminând presiunea pe liniile 6 şi 10 şi furnizând acces facil către transportul public din regiunile traversate.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Is this the MODEL subway station?

Cel mai bine proiectat sistem de metrou din lume? | Viena U-Bahn explicat:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

RaduG

Metroul din Salonic, cu inaugurare prevăzută pentru Noiembrie 2023, va fi complet automat, ca cel din Copenhaga.

QuoteThessaloniki Metro

Thessaloniki Metro is the largest transport, development and environmental infrastructure project currently under construction in our country, an investment exceeding 1.5 billion euros for the two lines under construction. Upon its completion, the city of Thessaloniki will become a modern European city, with a decisively improved urban landscape and living conditions for the citizens.

 

According to the Attiko Metro S.A. planning, the project is expected to be commissioned within 2023.

Thessaloniki Metro (Basic Project) consists of a 9.6 km long line, 13 modern stations and a 55,000m2 Depot in the area of Pylea.

There shall be 18 fully automatic driverless and air-conditioned trains of the latest technology, as well as automatic Platform Screen Doors in each station for improved passenger service and safety.

 

It is expected that upon completion of the project, the daily ridership shall rise to 313,000 passengers. In addition and as a result of the project's operation, the number of the circulating private vehicles shall be reduced by 57,000 vehicles / day, and the respecting CO2 emissions shall be reduced by 212 tons per day

Given the project's construction incorporates the most recent technol

https://www.ametro.gr/?page_id=4210&lang=en