News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#615
@dan tm eu cred ca e pur si simplu un curent de opinie pro-Softronic care a devenit asa un soi de UMB pe material rulant, si spre deosebire de UMB vinde si la export, la suedezi, la mama EAului care ne-a dus atatia si atatia kilometri, eheei, ce bine era in comunism, etc

Deci cumva Softronic e vazut ca purtatorul steagului rosu al vremurilor cand produceam dom'le. Ce conteaza ca EA a fost semnificativ depasita tehnologic de locomotivele cu tiristori (EB, Rc), aparute inca din primul an de productie la Electroputere. Produsul era depasit inca inainte sa iasa prima EA romaneasca pe poarta fabricii _fara_ ca fabrica, industria sau scoala romaneasca sa aiba capacitatea de a-l moderniza. Asa ca a produs vreo 30 de ani sute de cópii de nivel 1963, ca la Dacia 1300.

Si fiind cunoscuta relatia proasta intre Reloc si Softronic, conform principiului leninist adanc inradacinat in generatia nostalgic-comunista "cine nu e cu noi e impotriva noastra", lumea da in Reloc. Asa ajungem sa judecam locomotiva dupa forma botului (vorba cuiva, s-o dam cu botox) si zvonurile ca e defecta tovarasi, ca unul e UMBul, astaaa, Softronicul.

Pentru mine e clar ca Reloc isi depaseste conditia de atelier de reparatii, la fel cum a facut Softronic cu un deceniu in urma. In momentul cand proiectezi DEMA si ELASMO nu mai esti atelier de reparatii.

Ca unul sau ambele modele ar putea fi nereusite, nu contesta nimeni. Dar stati tovarasi sa le testam intai.

Dupa cum (nu prea) suna ELASMO e destul de clar ca are redresare activa pomenite de @MarianD si probabil e racita cu apa, ca LEMA. S-o vedem pe deal in sus cu niste sute de tone dupa ea.

E prima loco de acest tip. E multa electronica de putere comandata de software (ca sa produca curent alternativ trifazat la frecventa necesara turatiei dorite de mecanic). Orice inginer software stie ca "daca merge din prima ceva nu e in regula". Dar partenerul pe electronica se cheama ABB, care oricat am fi noi de patrioti, e mult peste Softronic si face locomotive electrice de 130 de ani. Noi inginerii rezolvam probleme, si nu ma astept de la ABB sa faca altceva.

Stim cate probleme de genul asta a avut prima LEMA? Nu stim, sau daca stiam, am uitat, si straluceste asa tare Softronic ca nu le mai vedem.

oc7avian

Răspunsul elaborat la ce am scris mai sus, că nu e loc de fușereală   ;) :lol:

Unele zvonuri trebuie filtrate: aici de exemplu era ciudat să fie defectă, cât timp a fost surprinsă în drum spre Făurei la probe. Din ce știu, locomotiva care o tracta s-a defectat pe drum însă.

PNRR vine de la Redresare și Reziliență. Practic am dat șansa unor constructori să pună în operă niște modernizări/modele noi, să le certifice și să le demonstreze în trafic. Pe care să le și garanteze decenii în funcționare. Mai departe ține de noi ca stat să continuăm să dăm astfel de comenzi de modernizare (practic reconstrucție aproape de la 0) în loc de clasicul RK la EA-uri. Că e clar că mulți ani înainte nu avem nici bani, nici timp să înlocuim toată flota de locomotive cu unele vestice.

cristi5

#617
E ca la radio Erevan:

- este adevarat ca a plecat defecta din fabrica?
- este adevarat! Era defecta dar nu din fabrica ci de pe drum, si nu ea insasi ci vechitura care o tracta!

- este adevarat ca e proasta?
- este adevarat ca e urata si atunci probabil e si proasta. Si daca arata asa rau cutia revopsita, e clar ca nici motoarele (noi) nu functioneaza, transformatorul trebuie rebobinat iar comanda tractiunii de nivel post 1990 trebuie inlocuita cu graduator anno 1900, ca doar asa e la EA!

- este adevarat ca Ivan Ivanovici Ivanov a castigat la loteria de 7 noiembrie o masina Pobeda?
- este adevarat, dar nu era Ivan Ivanovici Ivanov si Leon Leontevici Leonov, nu era o masina Pobeda ci un ceas Pobeda, si nu a castigat ci i s-a furat

Xenos

Cred că toată lumea a înțeles ideea repetată în atâtea forme...
Dacă tot e colantata sau vopsita la fel cu cele de la Softronic - care într-adevăr are o presa favorabila - nu s-ar putea colanta cu personaje istorice ca cele din seria Softronic?
Pentru un concept grafic unitar...
Si ca sa nu fie dubii, e clar ca asta  nu are legătură cu functionarea locomotivei.

oc7avian

Da, s-ar putea chiar dacă e mai complicat de întreținut. Personal, prefer cât mai simplu știind că vor fi zgâriate de vegetație etc. Cum vor fi multe locomotive, dacă se merge pe astfel de colantări s-ar putea să avem nu doar personalități (ex. orașe/monumente istorice)

Avem o schemă unitară, împreună cu cea de la vagoanele PNRR. Ceea ce e bine. Și tras de păr se pupă și cu schema veche, bleumarin. Singurele rupte din peisaj sunt 2191 făcute pe bugetul de stat (cele roșii)

cristi5

Am intrebat o sursa si cica LEMA Reloc a ajuns ieri la 176 km/h la Faurei

De asemenea DEMA (cu Diesel-uri Volvo si motoare electrice asincrone) are deja toate autorizatiile si e in exploatare la GFR, face in medie 200 km pe zi, iar una veche face 100 cica

Sincer nu stiu ce pazesc trainspotterii :)


dan tm

Pai ca sa o pozeze trainspoterii trebuie sa circule pe undeva, sa o vada. E ciudat ca nici unu nu a prins-o.
Are si un design deosebit deci sigur ar fi pozata si filmata.

uite aici un exemplu de trainspoter care ,,e pe gara" si îi pica ceva rar in obiectiv.


dan tm

Chiar daca nu stiu, acum au internetul sa afle pe loc.
ASta ar fi urmatoarea intrebare: cîți din cei care vad Elisabeta Rizea pe locomotiva  cînd trece la bariera, cauta pe internet sa vada cine a fost?

sau o baga la gramada cu cealalta seria de locomotive, Zîna Zînelor, Dănilă Prepeleac?

Elful821

Referitor la locomotivele modernizate de Reloc, față de Softronic, pe mine în calitate de mecanic ma interesează condițiile de lucru. Cabina etanșă, parasolare, oglinzi care să nu fluiere la 120 km/h, încălzire/climatizare etc. Designul este mai puțin important pentru mine, important e să nu te lase în drum, să se poate interveni cu ușurință la orice aspect, reviziile mai ușoare. Până la urmă lucrurile astea sunt mai importante ca forma, design etc.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 7 noiembrie 2024

PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii ,,Achiziţie 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători"

gov.ro

oc7avian


tom_sawyer

Deci vor sa electrifice linia Iasi-Vaslui-Barlad-Tecuci?

dan tm