[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

nu prea poti sa le bagi pe liniile de tramvai si nici sa ocolesti gropile cu ele. Sau masinile parcate aiurea pe prima banda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

reiny2000

S-au cumpărat 30 de articulate, iar mai tot timpul sunt câteva în service. Avem mai multe autobuze de 10 metri decât articulate. Ceilalți operatori nu au linii urbane supraaglomerate.
Cam asta a spus și RATB/STB, că încurcă traficul, că dau în gropi, că sunt străzile prea mici sau virajele prea strâmte, că sunt prea multe mașini parcate etc. Cumva aceste probleme există doar în București, alte orașe din România (să nu mai zic din Europa) operează autobuze și troleibuze articulate.

panzer

Problema nu este nici la Bucuresti nici la STB.

Bucuresti nu este Londra, cu strazi inguste. Problema este la Politia Circulatie. Nici azi nu au legislatie sa ridice masinile care blocheaza tramvaie (de exemplu). Vad pe Felix aprope saptamanal un "berila" care blocheaza tramvaiul. Politia vine si il asteapta pe bou sa revina la masina.

Coruptia e de vina. Cand am avut serviciu de ridicat masini l-au transformat in "hingheri". In loc sa serveasca Bucurestiul in genereal, ridicau exclusiv masini de langa bazele lor.

Ca sa nu mai spun ca articulatele (la fel ca si cele scurte) au fost bagate in contractul de achizitie sa scoata niste competitori si sa ramana Otokar...

lucian

Trei linii de tramvai modernizate. Proiectele, de peste 50 de milioane de euro au primit undă verde

Trei linii de tramvai modernizate. Este vorba de cele care intră în cea de-a doua fază de modernizare. Proiectele au fost aprobate de Consiliului General, în ședința de miercuri.

Cele trei linii a căror modernizare a fost aprobată de consilierii generali, sunt 32, 40 și 55
https://buletin.de/bucuresti/trei-linii-stb-modernizate-proiectele-au-primit-unda-verde-in-cgmb-si-costa-peste-50-de-milioane/?fbclid=IwY2xjawEXb1xleHRuA2FlbQIxMQABHSRjHndxOHESh3XiFg_NKD1EqqQrjSKsEAR5p8nIdtFUF0Znx36Q7cUzag_aem__sOlRIIKqgf969czjJ3FQQ

voicul

Utilizarea transportului public de suprafață din Capitală continuă să crească: Peste 23 de milioane de călătorii și 1,2 milioane de abonamente vândute în primele 6 luni ale anului 2024
🚎 În anul 2024, tot mai mulți bucureșteni au ales să folosească mijloacele de transport public. Potrivit datelor centralizate pentru anii 2023 și 2024, Societatea de Transport Public a înregistrat o nouă creștere a numărului de călătorii și abonamente vândute comparativ cu anul precedent.
➡️ Astfel, în primele 6 luni ale anului 2024, au fost achiziționate nu mai puțin de 23.105.404 călătorii, comparativ cu 21.260.434 vândute în aceeași perioadă a anului 2023.
➡️ În ceea ce privește abonamentele, în 2024 s-au emis 1.256.350 de abonamente, față de 1.205.008 în anul 2023.
Societatea de Transport București - STB SA

TVlad

Ar fi interesanta o comparatie cu situatia pre pandemie. Numai asa putem exclude drept cauza rechemarea treptata a angajatilor la birou.

panzer

Nu este asa usor de facut o comparatie. Sunt multi factori. Cele 300 de mijloace vehicule noi au impact si ele, liniile dedicate la fel.

In plus nu ai date decat de la STB, nu si de la STV (a lu' Pandele) care mai nou are voie oriunde cu Euro 2 diesel prin oras.  :((

In plus reteaua se extinde simtitor in Ilfov.

Salariile au crescut, biletul a ramas tot 3 lei.

Traficul auto s-a cam limitat. Nu prea mai ai unde sa lasi masina la destinatie, in din ce in ce mai multe locuri in Bucuresti.

BGP2597

Iar înainte de pandemie nu exista sistemul tarifar actual. Călătoria de 90 de minute s-a introdus în August 2021, până atunci trebuia să plătești separat de fiecare dată când schimbai mijlocul de transport.

Nu exista nici plata cu cardul, abia se introdusese timid 24Pay parcă. Asta e ce i-a atras pe majoritatea călătorilor de ocazie, faptul că nu mai trebuie să se învârtă prin oraș după un centru de reîncărcat carduri. Văd foarte des oameni în tramvaie și autobuze care plătesc direct cu cardul bancar în vehicul.

Abonamentele pe perioade mai lungi (3/6/12 luni) și cele integrate cu metroul au avut și ele un impact în atragerea unor călători noi, iar acestea s-au introdus tot în August 2021.

dekolor

Posibil ca acele date sa includa date de la toti operatorii din Bucuresti-Ilfov din moment ce acestia folosesc sistemul de plata/validate de la STB.

dr4qul4

Au ajutat si gardurile si circulatia autobuzelor pe sina de tramvai. Si cele cateva benzi unice. In multe situatii STB-ul poate fi mai rapid ca taxiul.
Iar usurinta achitionarii unui bilet te face sa te gandesti la STB chiar daca ai masina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Oricare ar fi exact motivul, e de bine. Asta este calea, grea dar...

Ar cam trebui sa porneasca licitatia pentru urmatoarele minim 50 de rame de tramvai.