Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș

Started by altr, June 13, 2021, 10:07:02 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Calin88

Daca e sa se faca vreodata portiunea lipsa intre Brasov si Tg Mures din A3, cel mai probabil va fi pe la Sighisoara. Traficul intre Brasov si Sighisoara e mult mai mare decat traficul dintre Miercurea Ciuc si Sf Gheorghe.

pasadia

Nu sunt de acord. Chiar deloc, nici macar nu mai caut datele din recesamant. Parcurg destul de des ambele trasee incat sa afirm ca intre Brasov si Sighisoara traficul de tranzit total este mai mic decat intre Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc. Cu observatia ca:

- ma refer la traficul care parcurge intreaga distanta dintre capete. Altfel, pe sectoare specifice, exista variatii locale importante. De exemplu Feldioara - Brasov e cel mai aglomerat sector. La fel pe partea Rupea- Brasov traficul e semnificativ mai mare decat pe partea Rupea - Sighisoara (pe langa traficul intra-judetean se aduaga si traficul dinspre Odorheiu Secuiesc spre Brasov si Bucuresti). La fel, traficul Vanatori -Sighisoara e constant mai mare decat cel dintre Saschiz si Fiser.
Insa daca numeri masinile intr-un punct aflat intre Fiser si Bunesti vei obtine un MZA mai mic decat in orice punct ales intre Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc. Iar pe viitor, odata cu constructia autostrazii intre Brasov si Sibiu, traficul pe DN13 va scadea si mai mult.

- daca MZA-ul total e mai mic pe DN13 decat pe DN12, nu cred ca acelasi lucru e valabil cand ne referim strict la traficul de marfa (si mai ales tiruri de 12ml). Strict numarul acestora va fi mai mare pe DN13 decat pe DN12. Acest fapt genereaza ocazional impresia de aglomerat si reprezinta un risc de accidente datorita unor depasiri problematice.

In plus mai exista un element important - pe DN13 avem o succesiune de centuri inexistente oriunde altundeva (Maierus, Hoghiz, Rupea). In plus avem sectoare cu banda suplimentara pe urcari (nu peste tot, dar destule). De asta militez in continuare ca pe unele trasee sa gandim imbunatatiri punctuale, nu trasee complet noi, indiferent de forma pe care le-o dam (A, DX, 2+1, etc..).

StefanCelMare

Nu știu de ce sunt persoane care spun că nu sunt de acord, dat fiind că proiectul presupune din ce înțeleg doar realizarea de ocolitoare pentru localități, restul fiind drum existent.
Cred că pentru zona respectivă, cu densitatea populațională despre care tot vorbim, este o soluție bună.
Ar trebui să vedem un SF măcar, cu ceva estimări de cost.
Foarte posibil să vorbim despre efecte mari cu sume relativ mici, o optimizare cu care eu unul nu pot fi decât de acord.

EugenRo

#18
^^Nu sunt de acord cu pasadia, pe tema A3 (putin offtopic aici). Am parcurs Sighisoara-Brasov de 5-6 ori in 3 luni, si pe soare si pe ceata si pe ploaie, si per total e oribil.
Da, sunt unele portiuni mai aerisite, dar serpentinele, traversarea localitatilor, tirurile si tractoarele si pana la urma si lungimea totala pe profil de DN il face foarte neatractiv!!

Pe de alta parte, Brasov-Targu-Mures, respectiv Fagaras-Sighisoara, este anatomic firesc:
-(o sa) ai autostrada pana la Fagaras, si de la Acatari poate s-or lumina sa coboare cu autostrada si la Sighisoara, cum ar fi logic pentru dezvoltarea unui oras important
-ai bani (europeni), doar sa vrei sa ii folosesti; se gasesc modalitati de atragere
-e o portiune strategica: Fagaras-Sighisoara trece in apropiere de zona Cincu (baza antrenament Nato)
-m-am saturat de peticiri si incropeli pe proiecte, doar pentru ca la un moment dat, nu ies unele cifre la recensamant; trebuie gandit si in perspectiva dezvoltarii, nu doar pentru tranzitul curent
-autostrada nu trebuie facuta maine ci etapizat: prioritar ar fi Brasov-Fagaras, Tg. Mures-Sighisoara; apoi restul.
-privind tranzitul, peste 10 ani, vom avea culoarele A1-A10-A13 (Buc-Timisoara-out; Bucuresti-Cluj-out). Traficul dinspre Moldova-ar putea fi ajutat cu un A3 Fagaras-Cluj-out.

Haideti sa gandim catre dezvoltare. PIB-ul Romaniei a crescut in ultimii 22 de ani cu 788%, conform ultimelor date.  :)


pasadia

Pai si eu ma gandesc la dezvoltare. Cu banii aia pe care vrei sa ii ingropi intr-o autostrada pe langa Grânari (exista localitatea, eu am vizitat-o, voi?) iti pot propune cel putin alte 20 de investitii mai cu cap.

Dar @StefanCelMare are dreptate, nu cred ca e cazul sa privim serios ideea unui DX complet nou intre Ditrau si Chichis. Ar fi destul sa luam in calcul ruta Tg. Secuiesc - Miercurea Ciuc (plecand de la probabilitatea de a avea A13 BV - TG. Secuiesc intr-un viitor definibil) si sa incercma sa definim acolo imbunatatirile necesare. Sau ma rog, asa as face eu...

TibiV

Ma enerveaza cand @pasadia are dreptate...

(Chestie strict personala, caci el nu ma inghite nici cu lamaie...  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

În Bulgaria drumuri rapide se realizează pe unele porțiuni prin dublarea drumurilor naționale existente. Ar putea să fie făcute pentru început optimizări de traseu, centuri ocolitoare, intersecții denivelate cu posibilitatea extinderii drumului de la 1+1 la 2+2, două benzi pe urcare unde este cazul, iar când va fi nevoie doar să se dubleze drumul existent. În acest mod se evită cheltuirea banilor pe un drum care nu e încă necesar, fluidizând în același timp circulația și permite dezvoltarea drumului când va fi necesar.

hvm

@alin2pas Total deacord cu tine. Asa ar trebui, am spus si eu ca ar trebui blocat traseul si apoi sa facem cand o fi nevoie, dar vezi ca nu se poate. sau cel putin asa spune cam toata lumea de pe formum fiindca ar ptuea veni Curtea de Conturi sa intrebe de ce s-au cheltuit banii pe exproprieri ciand nu era nevoie.... Iar dac anu expropriezi atunci te trezesti ca peste 20 de ani e construit tot pana in buza drumului si nu poti sa mai faci si al doilea sens pentru ca nu mai ai teren pe unde sa faci...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Daca ai un proiect cu un termen foarte lung si faci exproprierile in avans Curtea de Conturi nu are nici o problema cu asta. Daca faci exproprieri fara nici un proiect atunci exista probleme. Nu exista nici o lege care spune ca e interzis sa ai un proiect pe 10-15 ani, cu etape clar definite.

Calin88

#24
@pasadia

Greseala mea, ma refeream la traficul total de pe drumul respectiv, nu doar cel de tranzit. Analiza ta e corecta, traficul cel mai aglomerat e trafic local in zonele oraselor mari. Da, mai departe de Rupea traficul e semnificativ mai mic decat intre Miercurea Ciuc si Sf Gheorghe, dar traficul dintre Feldioara si Brasov, de exemplu, e mai mare.
Cand ziceam de A, ma gandeam la o perioada mult in viitor; o autostrada intre Brasov si Tg Mures ar trebui sa fie la coada listei de prioritati. Cred, insa, ca ar trebui sa se decida culoarul folosit si blocat traseul. Rupea-Brasov ar putea sa beneficieze de un tunel HP sub padurea bogatii din considerente de siguranta, intersectii denivelate la Maierus si centura pentru zona Feldioara-Rotbav; in rest s-ar putea refolosi/dubla drumul actual. Se poate face si o portine de drum nou intre viitorul A13 si centura Brasov pentru a evita actualul DN13 strict in preajma Brasovului. Cred ca o astfel de solutie ar fi mai mult decat suficienta pentru urmatorii 30-35 de ani si ar trebui facuta de CJ Brasov, pe modelul Bihor-Arad.

Cat despre Sf Gheorghe - Miercurea Ciuc, cred ca ar trebui pasaj peste CF la Malnas, 2-3 centuri la satele mai lungi de pe drum si o varianta la Tusnad (probabil tot tunel date fiind constrangerile de spatiu). Centura la Sf Gheorghe se face deja, parca si la Miercurea Ciuc. Poate in viitor ar trebui denivelate si capetele centurii Sf Gheorghe, acum parca se va termina in giratorii. Cred ca asta ar fi suficient pentru urmatorii ani, pana cand terminam drumurile prioritare.

hvm

@Fred
In cazul asta chiar sunt curios cum de nu se face un proiect de asta pe 15 ani in care sa se spuna clar ce si cum si sa se faca exproprierile.....iar peste vreo 10ani sa fie modificat proiectul, sau sa fie extinsa perioada.... dar sa avem de acum culoarul.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Din ce știu în ultimul an s-a băgat la sertar acest proiect. Zero update față de ce am lăsat anul trecut (descris în mesajul de pe prima pagină).

tom_sawyer

#27
S-au lansat SF-uri pentru 2 pasaje peste calea ferată:

Quote from: tom_sawyer on April 06, 2023, 10:51:54 PM
Quote from: NGC on December 23, 2022, 11:23:28 AMZilele trecute a fost lansata licitatia [CN1050521] "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: [...] Lot 4 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 87+200 cu trecerea la nivel cu calea ferată [...].

[CN1053949] Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4

Lot 4: ,,Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 26+650 cu trecere la nivel cu calea ferata M400 - Malnas"

S-a semnat SF+PT pentru centura Miercurea Ciuc. Centura Sfântu Gheorghe e în construcție. Ar trebui să liciteze și centura Gheorgheni, e semnat parteneriat cu CNAIR.
Începe să se contureze acest drum TransRegio.

tom_sawyer

Ambele licitații de mai sus (SF) pentru pasaje peste CF au contracte semnate.