Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Coercitia trebuie sa fie ultima varianta. Radierea trebuie sa fie simplificata iar taxele cat mai mici sau deloc daca o predai Remat/centrelor autorizate. Te duci la primarie predai talon/carte identitate dai declaratie ca o radiezi. Ce faci cu ea dupa te priveste pt ca e bunul tau platit de tine nu de stat.

dumbravaandrei

#1051
Atata vreme cat bunul ala poate genera un impact si pentru altii, pe un timp indelungat, n-ar trebui sa intre in sfera "e bunul meu, am dat bani pe el, fac ce vreau cu el". Asta e o gandire de trib din neolitic...
Nu - faci ce trebuie, astfel incat impactul pentru ceilalti, sa fie minimizat. Vrei sa tii epava? De ce? Ce faci cu ea? cum ma asigur ca atunci cand ii desfaci baia de ulei nu lasi uleiul ala sa balteasca in sol? De ce ar avea voie orice persoana neautorizata (instruita, verificata, responsabilizata prin lege) sa faca reparatii si modificari pentru un bun care apoi sta in trafic si cu alte persoane?
Si aici chiar iti vin cu o speta... la un moment dat mai aveam treaba/intersectie cu analiza/expertizarea tehnica a accidentelor de prin Romania. Si a fost scris in multe rapoarte de expetizare date catre instante ca modificarile masinii au fost cauza pentru care din accident au rezultat decese si nu vatamari corporale. De la masini cu sasiu sudat neconform (adica sudat din doua masini chiar si modele diferite, dar de pe aceeasi platforma tehnica - clar una n-a fost casata corespunzator) pana la modificari de suspensie si dezactivari de sisteme de siguranta. Pentru ca legea e cum e iar judecatorii se bucura inamovibilitate, au respins astfel de expertize luand masinile ca si cum ar fi fost noi, conforme, pentru ca aveau ITP-ul valabil. Iar firma aia a platit sute de mii de euro despagubiri la o tamponare, unde daca toata lumea era onesta si isi facea treaba in mod corespunzator, se plateau cel mult 10-15k eur. De mentionat ca practica de despagubire la deces e pe la 400k eur/deces. asta ca sa nu mai zic si de costul proceselor.

Asa ca... de ce ai avea voie sa tii o epava daca nu esti autorizat pentru asta? (reparatii, reconditionari, muzeu, valoare istorica). Pana la urma urmei, nici pe mama mare n-o tii ingropata in gradina cand si-a terminat traiul, o duci la cimitir...

naivu

Dacă vrem cu adevărat să avem radiate toate rablele, trebuie ca radierea să fie cât mai simplă; să poți rezolva toată procedura în 10min cu un singur funcționar și a doua zi să vină cu platforma după ea; și 1500 lei primă de casare nu era o idee rea!

TVlad

#1053
Amesteci lucrurile: reparatiile neautorizate pentru masini care circula legal sint una, radierea si pastrarea masinii in curtea proprie e alta.

Ce fac cu ea? O tin pe post de ghiveci, e treaba mea de neolitic, nu a altora cu mania controlului.

PS: mama a radiat in 2021 masina inmatriculata in Bucuresti si nu i s-a cerut nici o dovada a casarii sau altceva. Se gaseste si astazi in curte pe post de exponat static.

Cit a circulat nu a fost bine ca se deplasa prea incet si ii incurca pe zmei. Pe altii ii deranja ca polueaza.

Cind nu a mai circulat dar a fost in continuare inmatriculata, deranja ca ocupa spatiul public. Intr-un final a fost dusa cu platforma la tara, ulterior radiata.
Nu imi inchipuiam ca nici in stadiul asta progresimea nu o sa fie satisfacuta.

Radierea a durat o zi si din anul urmator a disparut de pe rolul fiscal. Banii deja platiti pentru anul radierii nu se mai recupereaza.

qionescu1

#1054
Faptul ca vrei sa o pastrezi nu inseamna ca trebuie sa dai drumul uleiului sau ca faci modificari neautorizate sau sa circuli dupa radiere cu ea. Astea sunt actiuni pedepsite si acum de lege nu trebuie sa le imagineze @dumbravaandrei. Se pot intampla si cu o masina radiata si cu una perfect functionala neradiata.

Pe gandirea asta "tribala neolitica" care e partial libertariana pana una alta s-au dezvoltat cele mai avansate tari ale lumii. Iar alea cu controlul si birocratia excesiva au stagnat sau gafaie/decad (a se vedea politicile UE). Cat timp un proces birocratic este prost/deficitar nu va produce rezultatele scontate indiferent cat control si amenzi ar cere oricine.

dr4qul4

De ce nu as avea voie sa-mi transform (ipotetica) rulota in casa de vacanta?
Daca nu-i mai merg franele, dar merge dusul, care este problema? un motorhome chiar merita o noua viata. Si gip-ul il fac cotet pentru grivei
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

#1056
Diesel (da, stiu korekt e - dizal  :lol: ) vs benzina

Ultima masina diesel, tot dupa diesel ma uitam ca:
1. e plina piata de asa (oferta mai mare)
2. NM  :D - te baga in scaun, senzatie ...
3. consum.

- Dar tu nu faci km! (imi zice mecanicul si are dreptate). De ce nu te uiti dupa o benzina?
Si m-am uitat si m-am uitat si am pus cifrele una langa alta si concluzia a fost (corect pentru km nu prea multi pe an).
Motorina are doar NM pe hartie la modul:
Fosta masina - 320 NM (cool boss)
Actuala - 174 NM
Si ... atat!
Pentru ca m-am uitat la 0 - 100:
Fosta 10.5 secunde
Actuala 9 secunde
WTF! Si aici s-a rupt firul si alegerea a benzina.
(da 174 NM - dar la peste 5000 de ture abia incepe sa se simta bine actuala!)

Dar mai este:
Fosta - 4.8 - 5.2 la 110 afara - DIZAL boss, am zis DIZAL! MEGA extra consum
Actuala:
- Da ce vrei sa dai 500 de lei pana la mare de ti-ai luat benzina?! (imi zice un prieten)
Deci actuala benzina 6l - la 110 cu 4 oameni. Consumul anterior era cu 1 om!
In oras:
8.6 minim, vara, cand e orasul gol, fara AC, dar sa zicem cam 9.5 medie - fara AC.
- Ce vrei bosss! 150 cp, 320 NM - consum bun.
Actuala:
9.8 cu AC (n-am km prea multi, probabil se duce in 10.5)

Sa zic ca motorina e mai scumpa acum ca benzina (nu cu mult);
Intretinerea la diesel nu e ca la benzina (si daca nu o faci k-lumea sa vezi cand pica disel-ul cum zboara sutele de euro din portofel - adica multi km pe benzina)?

Nu zic ca benzina + GPL = costul in pamant pe combustibil.
Desigur daca rezisti sa auzi:
- Pa vreme mea Dacia 1310 cu GPL ... se strica motorul.
(si uita sa zica: fara GPL meregea cu vreo 10.000 km mai mult - daaah)

O parere si o idee.

voicul

Ideea ca de fapt deprecierea masinii este cel mai scump lucru la o masina (nu consumul) si garantat, dar cum totusi in Romania e mult SH acest lucru se aplica si mai mult nu.

Deci consumul ar fi cel mai mare cost la romani (desi daca nu faci km/an nu conteaza consumul si daca faci enorm ... ai sanse sa treci consumul > deprecierea masinii).

Video e pus pentru ca putini fac calcule medii 5 - 10 ani si mai ales diesel / benzina / hybrid.
As merge cu consum ok chiar pana la 20l benzina in oras, pentru ca poti sa ii pui gaz si atunci ai merge cam cu 11. Totusi ce faci cu peste 250 cp in oras (ca pe acolo se scot consumurile alea).
In rest 4.4 consum pe Uber - Corolla 2022+ ... nu stiu cum gasesc unii ca diesel-ul e mai econom (porobail ca nu isi premit hybrid-ul si la generatii mai vechi consumurile sunt mai bune la diesel).
Apropo exista diesel/hybrid ... zic unii 5.5 real in oras - 200 cp.


dumbravaandrei

Multi traiesc din legendele de acum 15-20 de ani, pentru ca ei cumpara masini de acum 15-20 de ani. Mergi in orice targ auto din tara si ai sa vezi ca rar gasesti masina fabricata dupa 2012. Iar ponderea masinilor noi in tranzactiile de vanzare-cumparare e de tot rasul in tara noastra.
Iar cand treci de aspectul asta si revii la o normalitate clamata, deprecierea nu mai e asa de problematica. Ciclul de viata al unei masini nu este infinit. Si nici de 20 de ani ca produs "de masa".

Si cu oamenii aia trebuie sa duci explicatii (de multe ori de domeniul ilarului) de ce ti-ai luat o masina eur6 sau hibrida/plugin/electrica si ca decizia lor de a cumpara o masina care n-ar avea ce sa mai caute pe drumuri decat ca vehicul istoric, in conditiile in care niste alte lepre si-ar face meseria pe bune, este cea corecta.

TVlad

#1059
Eu vreau sa va spun ca sint uimit de progresul facut in domeniul filtrarii substantelor poluante la motoarele Diesel. Conduc un Duster cu motor Euro6 (AdBlue) din ultima serie de fabricatie inainte de a inchide productia (inceputul acestui an). Pur si simplu nu se simte absolut nici un fel de miros caracteristic. Doar caldura si un pic de umezeala. Am testat cu nasul la esapament, dupa o saptamina de "cura" in aer de munte ca sa imi resensibilizez mirosul (in Bucuresti simtul meu olfactiv e anesteziat de tot felul de poluanti).

Observatia e valabila doar pentru o masina noua. Inaintea ei am avut exact acelasi model dar cu 53.000km parcursi si, intr-un mediu fara alte surse de poluare tot acolo la munte, spre surprinderea mea am constatat ca mirosul de Diesel se simte direct de la volan. Nu rau, abia perceptibil dar categoric prezent. Acum nu stiu ce substanta anume provoaca senzatia, daca ea e cea mai toxica sau nu. E posibil ca principalul element poluant sa fie inodor, nu stiu dar oricum nu ma gindeam ca exista vreun Diesel care sa nu miroasa.