Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

E prima data cind le vad pe interior............... Stimate coelg, de ce te miri ??? Și acești "parapeți cu role" au devenit o ADEVĂRTĂ AFACERE, pentru unii ...."avizați"..... Că-l vezi pe interiorul curbei, asta-i parte din afacere..... EXACT ca și cu PARAPEȚII "N.J." puși unde, MAI ALES, nu trebuie, sau ar trebui să fie chiar protectori, ci DOAR PENTRU BENEFICU PERSONAL al unui abonat la fonduri "publice", în "mega afacearea parapeților" ..... Eu..., bat drumurile și le bat rău de tot....; "Văd" taoate INEPȚIILE celor de la drumuri.....

TVlad

E foarte plauzibil sa fi devenit o afacere insa numai incompetenta ii determina sa ii monteze - atit de evident - anapoda. Aceleasi smenuri pot face cu ei si daca ii instaleaza corect.

pasadia

Cu mult timp in urma @frunzaverde argumenta, pe buna dreptate, ca nu coruptia e problema ci incompetenta.

JohannDB

#183
Apropo de parapeții cu role........ DN 6 KM 396+500 - 397+000. "Plugova". În această imagine se vede foarte frumos, cu cât s-a micșorat raza de viraj în aceste curbe...(două, în total)... Cât este spațiu mort între vechiul "beton" și actualele "role" !! CONSECINȚA ?? Mai zilele trecute, în prima decadă de octombrie 2024 pe acolo au trecut unii, cu grinzi.... Și ce să vezi, cu toată poliția ce-i însoțea, s-au înțepenit pentru cca, aproape două ore, ca să se scape din acest loc; ce nervi și chin pe cei ce manevrau și ce "plăceri" pe cei surprinși în spatele lor.... Cât de mult contează 1 metru la o rază de viraj, oare se gândește careva la astfel de aspecte tehnice când "gândește" astfel de lucruri ??.... Și așa tara este plină de restricțiide tot felul, iar Valea Oltului a ajuns tabu, cu V.max 30 km/h și max 40 tone în 5 punte, de la Boița până aproape de Robești......

Quote from: tom_sawyer on August 28, 2024, 06:43:27 PMPe DN 6 în zona Plugova se montează parapet pe rulouri, fiind înlocuit cel de beton.

facebook.com/DRDP.Timisoara





cristi5

Minune! Parapete ingust pe Apahida-Jucu. Seamana cu tipul suedez Birsta 1P de la firma Saferoad.

Evident, se poate pune pe orice linie continua, oriunde in tara...




Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#185
A7 Buzău-Focșani, lotul 3. Parapet median fără amortizor:



@M_Z
Nu știu dacă e OK, poate e, poate se încadrează în normativ.

Pe A0 nord, UMB-ul a montat un tip de parapet median mai solid, cu amortizor:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=10.msg427955#msg427955

La ceilalți constructori, am văzut că parapetul median e cu amortizor în general, chiar dacă la cel lateral lipsește.


Aici e un site cu parapeți asemănători cu cei montați:

https://imeva.it/ro/produse/parapete/parapet-separator-zona-mediana-pe-terasament/

M_Z

tehnic nu e problema.  conteaza parametrii.

PD162 nu impune asa ceva si face trimitere la un normativ viitor (viitorul AND593).

In AND593 apare buba. Versiunea 2012 care e publicata in BTR si  oficializata prin decizia AND nu are nici-o trimitere imperativa la amortizor insa are ANEXA 2 - caracteristici minime orientative pe care trebuie sa le indeplineasca parapetele. Aici la criteriul amortizor e DA peste tot. Orice parapete trebuie sa aiba amortizor, de la mic la mare! mai mult ar insemna ca tot parapetele sa se incadreze in parametrii dati in aceasta Anexa 2 si sa corespunda ca alcatuire cu cei prezentati in anexa.

Pe net e scapata si o "redactare finala" din 2014 unde componentele Anexei 2 au fost redenumite ca: "Parapete metalice.
Caracteristici ale tipurilor de parapete existente pe piata" si "Exemple de parapete metalice". O exprimare normala intr-o piata libera.

Aceasta varinta nu a fost insa oficializata asa ca ramanem cu cea din 2012 "cu amortizor" peste tot.

Ca o paranteza majoritatea imaginilor de parapete din ANEXA 2 AND 593 /2012 apartin unui singur producator.

Mai clar impunerea apare de la companie, ori prin cerintele beneficiarului ori prin avizul de la comisia de siguranta circulatiei. de obicei ambele au precizarea asta.

de ce se cere totusi?

La aceiasi parametrii de siguranta un parapete cu amortizor are avantaj la nivel de mentenanta. in caz de impact usor cedeaza doar amortizorul nu intreg ansamblul de stalp si lisa rezultand o cheltuiala mai mica la inlocuire. dar costul mic de mentenanta vine cu un cost de achizitie mare si in conditiile in care criteriul major de atribuire e pretul cel mai scazut...nu prea vedem parapete cu amortizor.
 
Cat despre modelele diferite e normal. la ce cerere e acum pe piata fiecare ia de unde mai gaseste. 200km de autostrada/dx anul asta inseamna probabil pe la 1 milion de metri liniari de parapete. heirupul din perioada asta cu multe lucrari loveste rau de tot lantul de aprovizionare pentru orice material.

Ambele modele de parapete pe care le-ai indicat pot fi corespunzatoare. nu par a fi de la imeva totusi. mai degraba saferoad.

JohannDB

        Am o întrebare stârnită de-o curiozitate, stânită  :D  de-un fapt.....   Ieri traversam pe DN 1D (km 9-11) peste A7,la nodul rutier de aici (între Albești Paleologu și Ciorani), moment în care m-am trezit că abia văd peste parapetul median, spre stânga... La turismele ce veneau pe sensul contrar, nu le mai vedeam fețele soferilor ci abia cca trei sferturi din acoperiș.
      Parapetul median, măsurat are 1,20 m înălțime (pe pod)................ N-ar fi trebuit unul mai înalt ??  :D  :D  :D

pasadia

Nu are rost sa continui discutia pe topicul A7, dar voi mai pune o intrebare aici. Dar pana atunci multumesc lui @Rodeo pentru ca a oferit aici o explicatie simpla, din experienta directa, a viscolului din Moldova. Viscol pe care il cunosc si eu, caci, precum orice alt brasovean, am avut bunici in Moldova. Nu sunt insa convins ca lucrurile functioneaza identic in cazul unei case si a unui terasament de autostrada - vom vedea asta.

Dar totodata cred ca e clar pentru toata lumea ca viscolul ala va lovi A7 din partea dreapta atunci cand mergi spre Bacau (sau partea sdreapta a A7, daca ne referim la sensul cresterii kilometrajului). Adica din partea estica. Iar perdeaua de copaci e pe partea vestica, motiv pentru care mi-am adus aminte de un amanunt si vreau sa va intreb care e situatia acolo

perdelele plantate pe A2 (stiu ca in zona Fetesti - Cernavoda s-ar fi facut astfel de plantari) au fost plantate pe partea nordica (adica de unde bate vantul) sau pe partea opusa, cea sudica?

TVlad