Drumul Expres DEx Bacău-Piatra Neamț

Started by dan_c, March 04, 2019, 07:47:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bpapiiro

Quote from: RazesIesean on July 22, 2024, 03:25:33 PM^Nu te stresa, in afara de A7 pana la Siret (sper) nu se va mai face nimic in Moldova pana in 2030. Exceptand ce e acum in PNRR.

Eu sunt curios daca ai trimis aia 500 lei conform ramasagului caci uite ca sunt in licitatie inca 2 loturi, in afara capetelor prin PNRR.  :D

tom_sawyer

#151
^ Poate explici mâine cum are tot A8-ul asigurată finanțare din PT 2021-2027 cu 2 miliarde de euro rămase (în momentul la care vorbim).






ovicor

Adevarul e ca acest DEx, chiar daca e necesar, nu ,,arde". Dar A8, da, ,,arde" tare!

Feri

QuoteAm aprobat, astăzi, în ședința de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru construcția Drumului Expres Bacău- Piatra Neamț (51 km), pentru care au fost alocate 9,13 miliarde de lei (inclusiv TVA).

Noul drum expres trebuie construit în termen de 48 de luni, după semnarea contractului și are ca scop scoaterea traficului greu și de tranzit din municipiile Bacău și Piatra Neamț.

Acest nou obiectiv de infrastructură rutieră face parte din rețeaua primară TEN-T Core, iar construcția lui este finanțată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
S.Grindeanu

a.l.x

Începem să inventăm proiecte TEN T CORE?  :lol:

Feri

QuoteCompania Națională de Investiții Rutiere S.A. pregătește documentația de atribuire pentru lansarea în licitație a contractului de proiectare și execuție pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, proiect care va fi licitat într-un singur lot cu o lungime totală de 51 kilometri. Estimăm finalizarea documentației de atribuire în luna septembrie.
CNIR

TibiV

Un singur lot?!?!....  :o

Este perfect pentru Aktor...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Radudbr

Un proiect perfect pentru UMB. Un singur lot, in Moldova, aproape de sediul lor. Parerea mea e ca nu au cum sa il rateze, o sa liciteze la fel de agresiv ca pe A7.

dumbravaandrei


nasty

Quote from: vladel on July 08, 2024, 11:26:06 AM@Hercule

Din nou pui întrebarea greșită și anume ,,De ce e mai necesar proiectul x decât y?". Voi încerca să explic logica. Orice drum expres sau autostradă, indiferent de zona în care se face, aduce avantaje sistemului de transport al țării în ansamblu. Pe de altă parte, proiectul ăsta de drum expres va fi ca o gură de oxigen pt. toată zona pentru că el nu va deservi doar orașul Piatra Neamț, ci județele Neamț și Bacău (apeox. 1 milion de locuitori). În primul rând e o problemă cu scoaterea mărfurilor care se produc în județ, aspect ce influiențează costurile pt. companii. În al doilea rând facilitează dezvoltarea turismului local. CUm? Simplu, turiștii ajung mult mai repede și în siguranță la toate obiectivele turistice din județ. Orice proiect de infrastrtuctură conduce la dezvoltarea unor noi afaceri în zonă, noi locuri de muncă, întoarcerea în țară a celor plecați peste hotare (și crede-mă că sunt mulți). În concluzie se va dezvolta zona din multe puncte de vedere.
...


Evident că există o platformă industrială Savinești/Roznov care are tote utilitătile sau se pot reface ușor - linii de tensiune legate la linia 220kV de la hidrocentrala Stejaru și cele 10 microhidrocemtrale de pe Bistrița. Exista stație de epurare, canalizare, apă, linie de garare uzinală și în viitor DX.
Platforma oferă aceleași condiții ca cele, de exemplu din Cluj și Oradea, care sunt un exemplu pt Ro.

Totuși nu rezolvă, acest DX, centura Piatra-Neamț, pe direcția Bicaz!
De asemenea prețul este exagerat de mare pt un teren relativ ușor de construit, asta comparativ cu alte tronsoane de autostradă, iar 4 ani este exagerat ca termen de executie.

Birlic

Vreun update de aceste proiect. Astazi era deadline-ul pentru SF,PT (05.11.2024 CONFORM AA NR. 20)

ncb

QuoteConsiliul de Administrație al CNIR a aprobat lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț

Consiliul de Administrație al CNIR a aprobat, astăzi, lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț, o investiție de peste 6 miliarde lei (fără TVA).
Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț are o lungime de 51 kilometri și va asigura condiții moderne de transport între cele două municipii, reducerea traficului greu și de tranzit în interiorul celor două orașe, precum și legătura municipiului Piatra Neamț la Autostrada Moldovei A7. Contractul va fi licitat într-un singur lot, iar durata de realizare este de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor).

Capacități Tehnice :
• 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aprox. 16 kilometri. Din cele 30 de lucrări de artă, două structuri au peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, secțiunea Bacău-Pașcani;
• 5 noduri rutiere : nod rutier tip ,,trompetă" -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț;
• Spațiu de servicii tip S 3;
• Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Pe traseul care se desfășoară în județele Bacău și Neamț sunt prevăzute perdele forestiere (aprox. 20 kilometri lungime).
În criteriile de atribuire a fost prevăzută acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1800 de locuri de muncă pe perioada execuției lucrărilor. De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6 %.

Necesitatea realizării drumului expres Bacău – Piatra Neamț a fost identificată și cuantificată la nivel general prin Master Planul General de Transport al României și în cadrul Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.

Facebook CNIR