Santierul Naval Giurgiu

Started by tom_sawyer, December 14, 2021, 09:20:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

O companie franceză a cumpărat şantierul naval din Giurgiu

Grupul naval breton Piriou îşi continuă dezvoltarea pe plan internaţional, de astă dată prin achiziţionarea de şantiere navale în România –  la Giurgiu, transmite publicația franceză Le Telegramme, citată de Rador. Situat la sud de Bucureşti, pe malul Dunării, șantierul ATG Giurgiu are 300 de angajaţi şi poate construi nave de pană la 120 de metri lungime şi 3.000 de tone. Cargouri, drage, remorchere, barje.

Din 2002, a produs peste 100 de nave complete sau carene subcontractate de la alte şantiere. Printre care Piriou, căruia Giurgiu i-a furnizat în ultiimii ani structuri metalice şi a realizat carena feribotului Breizh Nevez (2018). În afara acestui şantier, grupul breton va investi într-un doc de andocare plutitor situat în portul Constanţa, legat de Giurgiu pe cale fluvială.

Cu această achiziţie, Piriou înţelege să răspundă dezvoltării mari a carnetului său de comenzi, care cuprinde numeroase nave civile şi militare ce trebuie livrate până în 2030. Un volum pe care şantierele bretone nu îl pot asigura singure. Mai curând decât să subcontracteze pe termen lung unor terţi, grupul a ales să dispună în Europa de Est de propriul instrument industrial şi, în acest fel, să deţină tot lanţul de construcţie. Acest lucru îi va permite şi să repatrieze o parte a activităţii pe care o încredinţase anterior Vietnamului şi să-şi întărească global capacităţile şi competitivitatea pe o piaţă devenită ultra-concurenţială.

g4media.ro


Din 2002 și până acum, la momentul tranzacției, șantierul a fost controlat de investitori români, respectiv Teodor Apostol și Adrian Patriche (ultimul fiind și director general).

Prin noua achiziție, francezii ridică numărul total al angajaților proprii la 1.300 persoane, dintre care 550 în Franța. Grupul francez are afaceri anuale de circa 200 milioane euro.

Anul trecut, șantierul din Giurgiu a avut afaceri de 5,6 milioane lei și o pierdere de 2,2 milioane lei, cu 226 angajați. Piriou are operațiuni în Franța, Vietnam, Nigeria, Algeria, Maroc, Senegal, Oceanul Indian (Insula Reunion), Emiratele Arabe Unite (Dubai) și de acum și în România.

profit.ro

tom_sawyer

#1
French shipbuilder Naval Group held a keel-laying ceremony for the first new mine countermeasures vessel (MCMV) on order for the Royal Netherlands Navy in Lanester on 14 June.

The new vessel, named Vlissingen , is the second of the 12 MCMVs on order for the Belgian and the Netherlands (BE/NL) navies under their joint replacement rMCM programme.

The Belgium-led BE/NL MCM programme is being delivered by Belgium Naval & Robotics – a consortium of Naval Group and ECA Group – under a contract awarded in May 2019. Valued at almost EUR2 billion (USD2.4 billion), the contract includes the supply of 12 2,800-tonne displacement mother ships (six for each navy) and an MCM 'toolbox' of unmanned/autonomous systems that will equip the vessels.

The new ships are being designed and built by Kership, a joint venture between French shipbuilders Naval Group and Piriou Group, while the MCM toolboxes will be supplied by ECA. Five of the ships will be built entirely in France, with the remainder to be built in Romania and then integrated in France.

Under current planning, Oostende is on track to be delivered to Belgium in 2024, with Vlissingen scheduled for handover to the Netherlands in 2025. Subsequent vessels will be delivered at six-month intervals until 2030.

janes.com


https://en.wikipedia.org/wiki/City-class_mine_countermeasures_vessel

tom_sawyer

#2
Quote from: tom_sawyer on October 08, 2021, 05:56:41 PM
Quote from: tom_sawyer on April 20, 2021, 01:48:44 AMAnunt de participare: [CN1030254] Navă de cercetare și pasageri pentru voiaje de zi în cadrul proiectului cu titlul: ,,Sistem integrat pentru cercetarea și monitorizarea complexă a mediului în aria fluviului Dunărea, REXDAN", cod SMIS 127065

Autoritate contractanta: UNIVERSITATEA DUNAREA DE JOS din Galați

Valoarea totala estimata: 27.049.230 lei


Începe construcția celei mai mari nave de cercetare de pe apele curgătoare interioare din Europa



 În data de 07.10.2021, a avut loc la Giurgiu festivitatea de punere a chilei navei REXDAN. Cu această ocazie, Universitatea ,,Dunărea de Jos" din Galați a primit ,,certificatul de naștere" al navei REXDAN. Aceasta va fi cea mai mare navă de cercetare de pe apele interioare ale Uniunii Europene. Nava va dispune de nouă laboratoare moderne în care își vor desfășura activitatea cadre didactice și cercetători din universitatea noastră, precum și cercetători internaționali.

Ambarcațiunea, care va acoperi 2000 de km pe partea navigabilă a Dunării, va fi finalizată în luna ianuarie 2023.

Finanțarea construcției navei de cercetare și dotarea acesteia cu echipamente de cercetare de ultimă generație se realizează prin proiectul ,,Sistem integrat pentru cercetarea și monitorizarea complexă a mediului în aria fluviului Dunărea", REXDAN, cofinanțat prin Programul Operațional Competitivitate, apel: POC/448/1/1/Mari infrastructuri de CD. Valoarea totală a proiectului este de 91.972.096,30 lei.

ugal.ro


Joi, 20 octombrie 2022, în Șantierul Naval Giurgiu a mai avut loc o premieră. Grupul Piriou – Shipyard ATG Giurgiu a lansat la apă o navă de cercetare și Pasageri pentru voiaje de zi, REXDAN.

De menționat că până la jumătatea lunii martie, nava REXDAN urmează a fi utilată cu toate instalațiile și mobilierul ce va oferi funcționalitate și confort interiorului navei.

jurnalgiurgiuvean.ro




tom_sawyer

#3

tom_sawyer

20 ianuarie 2023
Zilele trecute, Șantierul Naval Giurgiu al Grupului Piriou ATG, a livrat o nouă navă în Franța

Este vorba despre o dragă care a fost trimisă către Șantierul Naval Piriou din Concarneau,  destinația finală, urmând a fi orașul Sete din regiunea Occitanie (Franța).

Un împingător a preluat nava pentru o călătorie de 2-3 zile până la Constanța. Apoi ea va fi preluată de un remorcher mai mare pentru tranzitul spre Franța. După cum ni s-a spus, călătoria va dura aproximativ 4-5 săptămâni pentru a ajunge la destinația sa, orașul Concarneau, în partea de vest a Franței.

După cum ne-a declarat directorul general al Șantierului Naval ATG Giurgiu, Michel Le Bouedec, comanda de dragă furnizată de Piriou Group este prima dintr-o serie de alte patru nave aflate în portofoliul Șantierului Naval ATG Giurgiu pentru anul 2023.

Caracteristicile ultimelor nave construite

    1. DRAGA C30/N1143 este o dragă TSHD (trailing suction hopper dredger), o navă multifuncțională care integrează aspirarea, transportul și descărcarea într-o singură unitate. Aceasta are următoarele caracteristici: Lungime = 70 m, lățime = 13,60 m, pescaj maxim = 4,70 m, precum și o capacitate de încărcare de aproximativ 2.000 m3, această navă este gata să plece la Concarneau (Franța) – sediul șantierului naval Piriou – pentru a instala restul echipamentelor necesare, inclusiv propulsoarele azimutale. Nava, proiectată și construită pentru o autoritate franceză, va fi prima de acest tip din Europa echipată cu propulsie cu celule de hidrogen.






2. TOWT – Nava cu vele pentru transport de mărfuri paletizate.

(Lungimea totală) Overall length (with bowsprit and mizzen boom) ......... 80.36 m
(Lungimea totală) Length overall (with bowsprit) .................................. 75,98 m
(Lungimea la plutire) Length at waterline .......................................... ≈64,30 m
(Lungimea între perpendiculare) Length between perpendiculars (Lpp) ... 64,33 m
(Lățime) Moulded beam .................................................................... 12,40 m
(Pescaj) Draft ..................................................................................... 4.8 m

3. REXDAN, are o lungime de 44 m și o lățime de 9,7 m, cu un pescaj (n.r.- Adâncimea de scufundare în apă a unei nave, măsurată până la linia de plutire), care variază în raport cu încărcătura.Nava poate primi simultan la bord 10 cercetători, cu un minim al echipajului de 5 persoane și un minim de 30 de pasageri, pentru voiaje de scurtă durată.

jurnalgiurgiuvean.ro

kitsune

Draga este cea din ultima poză, cu țeava aia pe covertă
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence