Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#960
De curiozitate am luat la întâmplare o licitație mai recentă, A7 Pașcani - Suceava lotul 1. Licitație lansată pe 18 iulie, termen depunere oferte 5 septembrie, s-a amânat de 2 ori până pe final de septembrie. Au venit săptămâna trecută răspunsurile la cele 58 de neclarități ale ofertanților. Și trec prin ele ca să vedem dacă e ceva ce a necesitat timp de gândire la CNAIR:

1 - dacă e nevoie de subantreprenori de specialitate pentru utilități, întrebare standard la orice licitație, răspuns la indigo de la CNAIR, 100% copy-paste
2 - raportul de diagnostic arheologic complet solicitat de ofertanți, îl pune la dispoziție CNAIR, trebuia să existe încă de la licitație
3- o clarificare despre lucrări în zona CFR, CNAIR pune la dispoziție avizul CFR, ce, la fel, trebuia să fie pus încă de la lansarea licitației
4- un ofertant zice că ieșirea de pe piață a City Insurance le face viața grea cu obținerea unei garanții de bună execuție, CNAIR citează din lege că se poate garanție de bună execuție prin mai multe modalități de garantare, nimic complex
5- data estimativă a startului lucrărilor, martie 2025, nimic complicat
6- cerere de prelungire a termenului de depunere
7- confirmare că nu trebuie să fie prezenți fizic în șantier proiectanții permanent, trivial
8- idem
9- delegare a reprezentantului legal al societății a dreptului de semnătură, întrebare standard la fiecare licitație, trivial
10- întrebare dacă se poate oferta aceeași echipă de proiect la mai multe licitații în paralel, întrebare standard la fiecare licitație, răspuns standard
11- aceeași întrebare standard despre utilaje, răspuns standard
12- dacă se poate la utilaje cu contract condiționat de câștigarea viitorului contract, întrebare standard, răspuns standard
13- întrebare standard despre subcontractanți și terți, răspuns standard
14- cum se depune garanția de participare la licitație, trivial
15- cine se va ocupa de eventualele exproprieri suplimentare, viitorul antreprenor, standard
16- idem cu 1
17- care e stadiul procedurii de exproprieri, non răspuns tipic CNAIR (e în curs de bla bla)
18- cerere de prelungire a termenului de depunere
19- ceva similar cu 4 despre garanția de bună execuție, răspuns standard
20- o explicitare a unui termen, trivial
21- o explicatie privind imbunatatirea terenului de fundare din SF
22- o clarificare despre protectia taluzurilor din SF
23- o clarificare despre lucrarile de consolidare
24- o clarificare despre o soluție de stabilizare a terasamentului
25- o clarificare despre sistemul de scurgere a apelor, cu mențiunea că eventualele lipsuri le va rezolva viitorul antreprenor
26- ceva trivial despre studii geo
27- o clarificare despre parametrii pământului din studiul geo
28- o clarificare cum că studiul geo e făcut pe normativul din 2014 și că eventualele lipsuri le va completa viitorul antreprenor
29- auditul de siguranță rutieră zice că geometria autostrăzii nu respectă confortul optic, CNAIR răspunde standard ca la alte licitații că se va rezolva cumva la PTE în viitorul contract
30- clarificare standard despre etapele de proiectare, copy paste
31- întrebare standard dacă se vor putea modifica caracteristicile fundațiilor podurilor, răspuns standard că nu, poate în timpul contractului viitor
32- o altă întrebare standard despre termenele intermediare de la proiectare prea strânse, răspuns standard CNAIR că totul e ok
33- un ofertant nu găsește un aviz, CNAIR îi zice că nu vede bine
34- un ofertant cere avize lipsă, CNAIR le pune la dispoziție (ar fi trebuit să fie de la licitație)
35- idem
36- se cer niște planuri pentru subtraversări ale A7, CNAIR zice că sunt puse
37- idem cu 17
38- ceva standard cu termenele prea strânse de la proiectare
39- idem
40- idem
41- ceva erori prin proiectul de utilități de la SF, CNAIR zice standard că totul e ok, se va regla în viitorul contract dacă se confirmă
42- se cer niște liste de cantități, CNAIR răspunde standard că e FIDIC Galben
43- ceva clarificare despre racorduri electrice
44- idem
45- niște neconcordanțe la sistemul de iluminat al parcărilor, clarifică CNAIR că trebuie iluminat tot
46- ceva rețele de apă, răspuns standard că se va regla în viitorul contract dacă apar surprize
47- niște conducte de canalizare lipsă de la SF, le pune la dispoziție abia acum CNAIR
48- idem cu niște canale ANIF
49- cerere de prelungire a termenului de depunere
50- răspuns standard despre cum se demonstrează disponibilitatea experților cheie de pe contract
51- cerere de prelungire a termenului de depunere
52- idem cu 50
53- idem cu 50
54- răspuns standard despre garanția echipamentelor electrogene, stații încărcare etc
55- răspuns standard despre etapele intermediare la proiectare
56- cerere de prelungire a termenului de depunere
57- postul de transformare din spațiile de servicii nu asigură consumul necesar, CNAIR zice să proiecteze viitorul antreprenor să fie bine
58- penalități prea mari de întârziere, CNAIR corectează

Deci cu excepția a 5-6 întrebări la care era necesară o discuție minimală cu proiectantul, răspundeam eu la toate într-o dupămasă. Iar la cele 5-6 după 2-3 zile. Și cam asta e situația la toate licitațiile, nimic fundamental diferit, le știu pe de rost pe 95% dintre întrebări și răspunsuri.

carutasul

și ai zice că de când tot răspund la ele s-ar fi prins să le scrie în cererea de ofertă inițială...

medicul de garda

#962
@vancouver, la ce vechime si experienta ai in domeniu si inclusiv pe acest forum, am fost profund socat sa citesc o fraza atat de naiva precum cea cu "daca nu ar avea bani si ar vrea sa amane, nu ar amana cu 3 saptamani, apoi iar cu 3 saptamani si tot asa, ci ar da de la inceput 5 luni. Sau ar amana publicarea in SEAP".  :lol:  :lol:  :lol:

In anul de importanta majora electorala 2024, cand toate posturile importante pentru controlul tarii sunt scoase la alegeri in toamna, sugerezi ca CNAIR da pe afara de sinceritate si responsabilitate si lanseaza doar licitatiile pe care si le permite  :) . E doar o coincidenta ca a fost lansat un numar reconrd de proiecte din toate regiunile istorice ale tarii, si absolut toate au clauza suspensiva referitoare la gasirea finantarii. La fel de coincidenta e si ca niciuna din licitatii nu va fi avea constructor desemnat pana in decembrie 2024, motivul principal fiind modul in care se raspunde la clarificari. Ca dupa aia stim cu totii ca nu mai conteaza opinia publica despre realitatea fiscala care va iesi la suprafata la anul...
Trust me, I'm an east-european doctor!

reed

Ca o gluma, omul a luat o monstra de asfalt.Mai in serios, la podul peste Crisul repede(unde drumul e DN deja) , asfaltul s-a deformat destul de tare




handrei

Ca tot era discutia despre amanari mai mult sau mai putin motivate ale CNAIR, ce inseamna asta?:



Se vede clar ca data limita era pe 21.10.2024, ora 18.00. Termenul e trecut, dar...nimic.
Chiar se pot incalca asa usor aceste termene legale, fara nici un fel de amanare sau alte explicatii?


daniel_avram

Au prelungit termenul pana pe 20.11.2024. Oricum mare lucru daca anul asta o sa avem o prima desemnare pe cele 3 loturi.

keeda

Salutare, pe directia A3-Oradea (DEx16, in apropiere de km 8 ) banda 1 e inchisa pe o portiune de ~150 m, se lucreaza parca la ceva conducta, sapatura lata si adanca de peste un metru adancime...  Nu am gasit nicio informatie despre aceasta activitate, stie cineva ce se petrece acolo?  :o