[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionutz

Am circulat si eu acum cateva zile in premiera pe centura Timisoara, si pot sa spun ca am ramas cu un gust amar. Era dimineata in jur de 8:30, intr-o zi de joi, insa mi s-a parut extrem de aglomerata. Am urcat de pe Calea Buziasului, si am luat-o spre DN6 -> A1. Pana la giratoriul cu drumul Boilor (unde era excelent un pasaj), am mers bara la bara, vreo 6-7 minute pe mai putin de un km. Pe urma traficul a fost acceptabil, doar ca am prins un camion ce mergea cu 30-40 km/h care a facut o coada de jumatate de km dupa el pana la intrarea in DN6. Practic ca timp (cel putin in cazul meu), nu am castigat nimic, daca mergeam pe ruta folosita de obicei Mosnita  Veche - Bucovat - Remetea Mare eram tot cam pe-acolo.
Pacat ca proiectul nu a prevazut 2 benzi pe sens, se vede importanta la centuri precum Oradea, Satu Mare etc.

horyatm

Câștigul nu e pentru cei ce ocolesc orașul, ci pentru traficul din oraș. E un câștig enorm se simte o diferență foarte mare. Dacă e aglomerată e bine, înseamnă ca proiectul e necesar. Iar legat de 2 benzi, Grindeanu personal e vinovat pentru această tâmpenie, care sub pretextul de a grăbi proiectul a anulat licitația SF pentru 4 benzi și a pornit licitația pentru proiectare și execuție pe un SF vechi care prevedea doar 2 benzi.

E importantă să se știe cine a fost geniul din spatele deciziei.

voicul

^Deja se simte nevoia de dublarea centurii S, are 2 interpretari:
1. Adica totusi a fost ok 6 luni? WoW! (vezi punctul 2)
2. Normal ca se blocheaza. Asa e cand faci centura 1+1 bazat pe traficul din anii 70.

Concluzia - cine face centura 1+1 in 2025?!
Galati-ul si toate orasele care trebuia sa le faca in anii 90, doar ca i-a prins 2020+

pista_bacsi

Quote from: pista_bacsi on February 25, 2025, 05:13:32 PM





Powered by API/PUM imgur uploader

Ma uit pe studiul de trafic al A9 și vad ca unul din cele mai aglomerate sectoare a VTM e fix cel nou construit cu 1x1 și acela rămâne cel mai aglomerat și în 2050 cu trafic de 2x2 (15+k acuma și 20+k pe viitor).

Putem baga 1 miliard de euro in autostrada pe care vor merge 3 mii de vehicule sau sa facem inca doua benzi sa facem viața mai buna a peste 15 mii de vehicule zilnic

Până la urmă nu noi decidem, dar no putem avea discuții constructive.

pasadia

Mia exista si un al treilea raspuns - construim naibii mai repede centura pe partea vestica, preferabil cu 2 benzi pe sens si fortam traficul gru sa foloseasca acea centura pentru a goli zona Mosnita, Ghiroda, Remetea de cat mai multe tiruri. Iar asta, la pachet cu drumul nou de legatura dintre DN69 si A1 va elibera cred eu destul de mult traficul atat spre A1 cat si cel depe reteaua actuala din municipiu si din jurul lui. 

mircea

Evident că asta e soluția quick and dirty, doar că pe termen nu foarte lung, chiar trebuie dublată cel puțin porțiunea Ghiroda-Moșnița. Personal, m-aș aștepta să o facă împreună CJT, PMT, poate chiar și primăriile Moșnița (frații Simonis, voi, totul ok?! nu vă duce capul de o colaborare?!) + Ghiroda, după care s-o predea CNAIR. Dar n-ai să vezi așa ceva prea curând.

Konter

@voicul la Galati nu mai fac nimic, e din 2020 semnat contractul si nici proiectul nu stiu daca e gata, bani nu sunt, umb vrea reziliere. E clar nevoie in toata tara de variante ocolitoare, dar cand se fac A0 si DNCB, centuri metropolitane de 1,7 miliarde de euro la Cluj si aici probabil o sa sara de 500 de milioane euro plus autostrada pana in Serbia nu poti sa nu te intrebi cum se stabileste ordinea prioritatilor sau cum se iau unele decizii prin care unii raman cu traficul in oras si altii au infrastructura occidentala de la VO si pana la DN sau chiar autostrada.

csongorosz

#1642
Primul venit, primul servit.

voicul

^Stiu ca la Galati nu se mai face nimic, dar probabil cand o sa se faca o sa fie asa ...o nebunie - o centura 1+1!
Aka nu cred ca o sa se deranjeze sa modifice SF-ul si sa o faca cum trebuie.

Ioan76

Quote from: Archi on February 27, 2025, 04:41:25 PMTradus inseamna ca Grindeanu trebuie sa recunoasca ca a gresit lansand in licitatie un proiect vechi in detrimentul reactualizarii SF-ului pentru 4 benzi, deci nu se va intampla rapid..

O fi o greșeală așa, la modul principial, dar dacă se actualiza SF-ul cu toți pașii necesari se făcea în 2035 în cel mai bun caz. Când firește, iar ar fi fost nevoie de alt SF etc ș.a.m.d.

Asta a fost și teoria lui Drulă dar mai bine totuși un proiect mediocru acum decât unul excelent peste 10-15 ani.

mircea

#1645
Oricât de greu ar fi să prezici o istorie contrafactuală, permite-mi să fiu extrem de sceptic la ceea ce spui, mai ales că ai aici pe forum întreaga poveste.

O revizuire de SF + PT ar fi durat 6, maxim 9 luni. Iar licitația de revizuire era în curs când a venit Grindeanu pe post de premier păpușă a lui Dragnea și a oprit-o. Dacă o lăsa să meargă înainte, cu tot cu contestații ( încă 6 luni puse de la mine din burtă), am fi avut proiectant desemnat în martie 2018. Iar în ianuarie 2019 ai fi avut un SF actualizat + PT + DTAC, gata de scos direct la execuție, cum a fost în cazul A7. 4 luni depunere oferte + 2 luni analiză + 6-8 ( iarăși, sunt generos) luni contestații. Februarie 2020 aveai contract semnat + AC pentru 2 benzi pe sens.

Dar nu, Grindeanu a ales soluția mai proastă. Pentru că a vrut el să se arate ca mare salvator. Toată "scurtătura" lui de timp a rezultat într-o semnare cu TS pentru PT+E în decembrie 2018. Iar cu PT-ul au venit în decembrie 2019 și au primit AC în februarie 2020 pentru o bandă pe sens! Nu aduc în discuție bubele TS cu certificatele și ulterior falimentul. De astea se putea lovi și licitația la 2 benzi pe sens.

Cât despre partea cu bold, nu știu ce-ți amintești tu, dar cel puțin pe aici, cutter n-a spus așa ceva ci exact contrariul

horatiu.cosma

Complet fals. Reactualizarea SF-ului pentru centură civilizată pe 4 benzi, noduri denivelate etc am pornit-o în 2016. Am făcut un calendar comparativ și ieșea cam același termen de finalizare, considerând că pe SF-ul vechi erau multe probleme lăsate în aer care au întârziat proiectul (vezi Urseni, Drumul Boilor și multe alte elemente reproiectate și modificate mai puțin cunoscute). Uitându-mă acum înapoi, cu rezilierea Tirrena, cred că era gata mai rapid varianta reproiectată. Nici pomeneală de 2035, asta e răutate gratuită.

survola

Probabil A9 va mai lua din traficul centurii acestea (partea de SE).

Cetatean

Pentru cei din oras. Se simte lipsa  traficul greu de cand s-a deschis centura?  Ma refer pe Calea Lugojului,Buziasului,Rebreanu,Sagului?

Cozak

Se simte cu siguranta! Ce bine e fara camioane, sau cu putine! In locul lor au aparut mai multe autoturisme, dar se circula mai usor, cu timpi mai mici de asteptare la semafoare. O bucurie.