Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dan tm

Poate intereseaza pe cineva. Nu am gasit alt loc sa-l pun.



TVlad

#736
Frumoase peisaje dar cam multa vorbarie.

In alta ordine de idei, mie mi se pare penibil cum se faleau comunistii cu citiva km sapati prin munte si sint uimit de persistenta propagandei lor. Am fost si sintem o tara saraca. Cu niste utilaje mai de doamne-ajuta nu ar fi  fost nevoie de nici un eroism dar nu le aveam pentru ca prietenii sovietici ne adusesera deja la sapa de lemn. Au murit oameni acolo pentru ca notiunea de protectie a muncii era si atunci o gluma. Dupa un razboi devastator, moartea nu mai impresiona pe nimeni.

E suficient sa mergem pe Google Earth prin Muntii Stincosi sau in pustiurile din Arizona sau Nevada, sa gasim niste cai ferate construite cu vreo 70 de ani inaintea asteia in conditii mult mai dure si pe lungimi mai mari si sa ne lecuim de mindrie exagerata.

Da, stiu, au fost exploatati muncitorii chinezi la constructiile respective, cu multe sacrificii dar avem si in Europa de vest destule exemple de linii asemanatoare, construite in aceesi perioada, in conditii normale, fara sclavi sau eroi cazuti la datorie.

cristi5

Atat Bumbesti-Livezeni cat si Salva-Viseu au fost incepute inainte de razboi, comunistii doar le-au finalizat. Propaganda conunista si milioanele de oameni educati atunci ignora convenabil aspectul asta.

Pare ca nici realizatorii filmului nu-s mai breji. N-am mai avut rabdare sa mai uit cand am vazut ca vorbesc de 1948

Elvetia si Italia aveau tunel de baza de 15km in 1888.

TVlad

Exact, lucrarile erau deja incepute si probabil intr-o stare destul de avansata. De exemplu, cind am facut prima si singura calatorie cu trenul pe Valea Jiului, pe mine m-a frapat asemanarea izbitoare a portalurilor tunelurilor dinspre Bumbesti cu cele de la Teliu, BV. Pe urma am facut cercetari si am constatat exact ce nu prea se spune, ca multe din lucrari erau deja executate.

Konter

Prima data cand vad Erbasu in feroviar.

"Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a deschis ofertele depuse pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiții ,,Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar – LOT 1 – Lucrări de construcții civile pentru Centrul de Control Operațional – CNMT București", potrivit unui comunicat de presă.

În cadrul procedurii au depus oferte următorii agenți economici:

1.Constructii Erbasu – Ofertant unic;

2.Asocierea Drum Asfalt-GDO MOV IMPEX SRL.

Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 113,26 milioane de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și prin Programe finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.

Durata de implementare este de 24 luni, din care 10 luni pentru proiectare și 14 de luni pentru execuția lucrărilor."