Calea ferata 700 (M700) București-Urziceni-Făurei-Brăila-Galați

Started by TibiV, June 01, 2024, 11:46:28 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Deschid acest topic pentru ca linia 700 / M700 este o linie importanta, despre care s-a vorbit mult pe forum, dar fara sa avem topic separat sau imagini/filmari.

Filmarea de la DPS Romania-Trains este veche de 7 ani (atunci cand intre Chitila si Mogosoaia se circula pe Ramificatia Buciumeni), dar de atunci nu s-a schimbat nimic după Balotești spre Urziceni/Braila/Galati.
Filmarea se numește Bucuresti-Urziceni-Galati full rearview-Trainride-Zugfahrt.
Filmarea este lunga (3h 41min) dar mie mi s-a parut ca merita vazuta integral... Desi este revoltator ca pe o linie de putin peste 220 km drumul dureaza atat de mult (Vcomerciala=63 km/h), cand in mod normal Bucuresti-Galati ar trebui sa dureze doar ~2 ore !

De observat ca pe aceasta linie avem un amestec ciudat de sisteme de centralizare/semnalizare, inclusiv anticul SBW, incepand chiar de la Balotesti...  :(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

denis2001

La Balotesti s-a instalat CE odata cu dublarea liniei spre Mogosoaia, iar in restul statiilor,Caciulati,Moara Vlasiei, Fierbinti si Dridu este CEM si cale libera intre statii.

dan tm

Urziceni are BLA si in continuare pîna la Faurei tot BLA conform siteului CFR

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on February 02, 2023, 04:33:29 PM
Quote from: cristi5 on February 01, 2023, 10:51:11 PM
Quote from: cristi5 on January 26, 2023, 09:41:35 PMDe exemplu
O precizare: este vorba de centralizari electronice cu IDM  central. Vor inlocui in principal centralizari mecanice. Prin urmare toate cheltuielile de personal cu acari, revizori de ace, paznici de bariere, IDM pentru N statii sunt locuite cu 1-2 IDM in 4 schimburi gen, asa cum exista deja la Faget, pe linia Ilia-Lugoj. Asta explica de ce proiectul e intitulat "sporirea eficientiei economice si a sigurantei feroviare..."

Un alt amanunt important e ca se pregateste doar DALI, lucrarile nu necesita AC sau AM.

QuoteBucurești, 31 ianuarie 2023
📢 CFR SA investește 26 de milioane de lei din PNRR pentru modernizarea instalațiilor de siguranță feroviară - etapa DALI

‼ ‼ ‼ Au fost desemnate ofertele câștigătoare pentru ultimele 3 LOTURI la licitaţia publică pentru elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) privind ,,Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară, aferente sectoarelor de cale ferată de pe raza Regionalelor Timișoara, Cluj, Iași și Galați.
👷 Asocierea I.S.P.C.F. SA (lider de asociere) - SC BAICONS IMPEX SRL a fost desemnată câștigătoare pentru toate cele 3 loturi, valoarea totală a ofertelor depuse fiind de 15.226.284,41 lei, pentru următoarele sectoare CF:

✅Lot 5 - Sucursala Regională Galați (Sectoare CF) - 2.079.727,50 LEI fără TVA
✔️Făurei – Galați (Dedulești, Plopu, Urleasca, Traian Sat, Lacul Sărat, Brăila, Baldovinești, Vădeni, Barboși, Filești, Galați)
✔️Urziceni – Făurei (Gârbovi, Cotorca, Pogoanele, Rușetu, Făurei)

ℹ Prin implementarea programului de centralizare a instalațiilor și integrarea acestora în centre de management ale traficului, contribuim esențial la creșterea gradului de siguranță feroviară, optimizarea capacității de exploatare a sectoarelor feroviare și la reducerea cheltuielilor aferente întreținerii.



Ce facem cu stațiile dintre Balotești și Urziceni (700): Căciulați, Moara Vlăsiei, Fierbinți, Dridu?

Au CEM și se circulă la cale liberă:
https://cfr.ro/files/ddr/ro%202023/Anexa%202.c%20.pdf

Quote from: Whyse1 on February 02, 2023, 04:57:43 PM@tom_sawyer:

https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100156584



Anunț de atribuire:
https://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100453451


Sorinus

Și o electrificare, e câmp toată linia. Nici nu trece vreo apa mai mare. O rama electrica cu o viteza comerciala 70km/h ar scoate 2h30, 2h45 pana la Galați. Ar putea chiar deservi direct T2 Otopeni.

Whyse1

Ceva lucrări atribuite acum câteva luni:
https://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100441806

QuoteLot 2 - Lucrările din cadrul obiectivului sunt necesare ca urmare a faptului că prinderea șinei pe traversă nu mai este asigurată din cauza putrezirii diblurilor de lemn ce echipeaza traversele din beton precomprimat tip T13 și din cauza uzurii tirfoanelor B5, deteriorarea plăcilor de polietilenă și de pierderea elasticității plăcuțelor de cauciuc.
Pentru punerea în siguranță a circulației materialului rulant este necesară înlocuirea materialului marunt de cale pe L700 simpla intre km 107+000-109+000 Pogoanele – Rușețu și intre km 125+500-km 127+500 Rușețu – Făurei.
Neefectuarea acestei lucrări, va conduce la restricţionarea vitezei de circulație sau la interzicerea circulației trenurilor de călători și marfă pe linia 700 simpla între km 107+000-109+000 Pogoanele – Rușețu și intre km 125+500-km 127+500 Rușețu – Făurei. 
     
Lot 3 - Lucrările din cadrul obiectivului sunt necesare ca urmare a faptului că prinderea șinei pe traversa nu mai este asigurată din cauza că traversele din lemn sunt putrezite în zona de fixare a plăcilor metalice și  prezintă  crăpături longitudinale.
Prinderea șinelor pe traversele din beton este afectată de putrezirea diblurilor de lemn, uzurii tirfoanelor B5, deteriorarea plăcilor de polietilenă și de pierderea elasticității plăcuțelor de cauciuc.
Pentru punerea în siguranță a circulației materialului rulant este necesară înlocuirea la rând a traverselor normale de lemn cu traverse din beton precomprimat cu prindere elastica directa tip 49, echipate complet, pe linia 700 Urziceni-Gîrbovi de la km.71+134 la km.71+450 și înlocuirea diblurilor, tirfoanelor B5, plăcilor de polietilenă și cauciuc tip K-49-B, a inelelor resort B25, a buloanelor verticale 22x65 și parțial a inelelor resort B23 pe linia 700 Urziceni-Gîrbovi între km.71+750 și 73+100, cu materiale de cale noi.
Neefectuarea acestei lucrări, va conduce la restricţionarea vitezei de circulație sau la interzicerea circulației trenurilor de călători și marfă pe linia 700 simpla între statiile Urziceni-Gîrbovi de la km.71+134 la km. 73+100.

tom_sawyer

S-au pus în dezbatere publică HG-urile de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru centralizări electronice:

  • Balotești - Urziceni (stațiile Căciulați, Moara Vlăsiei, Fierbinți, Dridu, Armașești, Urziceni)
  • Urziceni - Făurei (stațiile Gârbovi, Cotorca, Pogoanele, Rușețu, Făurei)
  • Făurei - Galați (Dedulești, Plopu, Urleasca, Traian Sat, Lacu Sărat, Brăila, Baldovinești, Vădeni, Barboși, Filești și Galați (Călători, Brateș, HM Tunel)

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2983.msg453002#msg453002

Konter

"După ce anul trecut au fost anulate două proceduri, Sucursala Regională de Căi Ferate București a reluat luni licitația pentru dublarea liniei de Otopeni, iar valoarea a fost majorată cu 14%.

Apoi, pe 9 octombrie 2023, Regionala București a publicat un nou anunț de licitație, iar noul termen limită pentru depunerea ofertelor a fost data de 21 noiembrie 2023, ora 15:00. Numai că și de această dată procedura a fost anulată. "Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți înscriși", se preciza în anunțul din SEAP, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Obiectivul principal al lucrărilor ce vor începe dacă se va găsi un constructor constă în sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur) prin dublarea parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia, care se va realiza prin introducerea unei noi diagonale CF (două aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și operaționalizarea sistemului de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia).
Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipamentele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia.

Din punctul de vedere al pasagerilor, după realizarea acestei lucrări se va putea reduce intervalul de succedare a trenurilor pe linia de Aeroport, care acum este de 40 de minute."

Sursa