[BH] Parcarile din Oradea

Started by Ionut, March 28, 2018, 08:38:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

A fost finalizat proiectul tehnic al parcării subterane de tip Park and Ride din Piața Emanuil Gojdu

Primăria Oradea a finalizat etapa de proiectare la faza PT pentru proiectul de realizare a unei parcări subterane de tip Park and Ride în Piața Emanuil Gojdu, perimetral pe cele trei laturi ale Catedralei Ortodoxe Române.
Viitoarea parcare va fi realizată în subteran, pe un singur nivel. Capacitatea totală a parcării subterane este de 277 locuri, din care 268 locuri pentru autoturisme cu 6 locuri pentru persoane cu dizabilități și 6 pentru mașini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete. Parcajul va dispune de afișaj electronic și va fi accesibil în exploatare numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL. Sunt prevăzute 3 stații de reîncărcare electrice care deservesc 6 autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghișeu. Parcarea va avea 4 lifturi pentru persoane, toalete publice și dotări specifice de prevenire și stingere a incendiilor.
Suprafața construită a parcării este de 6.354,55 mp. Prin proiect se prevede amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe, deasupra parcajului, cu dală urbană pietonală, prevăzută cu spații dalate, spații verzi, mobilier urban, zonă de bike sharing și o porțiune din traseul pistei de biciclete orășenești. Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor.
Accesul la parcaj și ieșirea se vor asigura prin două fluxuri de intrare, dinspre Calea Clujului și strada Griviței, prin șanțul Cetății.
Din punct de vedere constructiv, s-a optat pentru:
-          sistemul de fundare este de fundaţii izolate compuse din bloc de beton simplu şi cuzinet sub stâlpi şi fundaţii continui sub diafragme şi elevaţiile de închidere a demisolului;
-          tronsonul sudic și cel nordic au câte 7 travei de 7,60 m cu câte două deschideri de 11,60 m şi o deschidere de 4,35 m, tronsonul estic are 5 travei de 7,60 m şi o deschidere de 11,60 m;
-          structura de rezistenţă a parcajului se compune din cadre de beton armat monolit;
-          stâlpii se vor executa de 45x70 dezvoltaţi pe direcţia deschiderilor;
-          planşeul se va executa din beton armat monolit în grosime de 20cm.
Indicatorii tehnico-economici la faza PT urmează să fie supuși spre aprobare în ședința ordinară a Consiliului Local de joi, 19 decembrie. După aprobarea indicatorilor se va demara procedura de licitație pentru realizarea lucrărilor de execuție. Proiectantul estimează durata de execuție a lucrărilor la 18 luni.
Valoarea estimată a lucrărilor C+M la faza actuală este de 26.504.699,86 lei fără TVA, iar cea a investiției se ridică la 32.817.175,07 lei fără TVA, aici fiind incluse dotări, echipamente și utilaje cu montaj.
Documentația tehnică a fost elaborată de SC Pro-Arh SRL Oradea, arhitect Pafka Ernest.
Proiectul Construire parcare tip Park and Ride în Piața Emanuil Gojdu face parte din programul de construire de parcări supraterane şi subterane în municipiul Oradea, urmărindu-se îmbunătăţirea condiţiilor de parcare a autoturismelor în zonele aglomerate şi a celor care fac naveta înspre Oradea. Conceptul de parcare Park and Ride este des întâlnit în marile orașe europene, asemenea parcări fiind amplasate în vecinătatea mijloacelor de transport în comun, încurajându-se astfel folosirea transportului public și mersul cu bicicleta, scopul fiind acela de a evita congestionarea traficului.
,,Am gândit ca această parcare să se realizeze în apropiere de Calea Clujului și de zona Cetății Oradea, deoarece cel mai important flux de circulație este dinspre Cluj-Napoca, peste 20.000 de maşini pe zi, și se află totodată în vecinătatea celui mai apropiat traseu al liniei de tramvai, care pleacă de acolo în trei direcții din oraș. Va fi destinată celor care locuiesc în zona metropolitană și turiștilor, care vor putea să-și lase mașina și să folosească de aici transportul în comun. De asemenea, locuitorii din zonă și cei care vin la Catedrala Ortodoxă vor putea s-o utilizeze. Ea va fi operată în colaborare cu operatorul OTL, tariful de parcare va fi mai mic decât în alte zone iar cei care vor parca aici vor putea călători gratuit pe mijloacele de transport în comun în ziua respectivă, pe baza tichetului de parcare", a declarat primarul Ilie Bolojan.








Powered by API/PUM imgur uploader


oradea.ro

Harry

Parcarea multietajată ce urmează a fi construită în incinta bazei sportive Voința, pe str. Academiei - George Barițiu din Oradea, va fi realizată de Construcții Bihor, societate desemnată câștigătoare în urma licitației organizate de către Administrația Domeniului Public Oradea. Termenul de execuție este de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.



Terenul pe care urmează să fie construită parcarea este situat lângă Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", Palatul Poștelor și Biserica Romano-Catolică ,,Maica Îndurerată", într-un perimetru delimitat de arterele majore de circulație de pe străzile Roman Ciorogariu, George Barițiu, Moscovei și Academiei, cu acces dinspre str. George Barițiu.



Sunt prevăzute 336 de locuri de parcare, dintre care 324 locuri auto, 6 locuri pentru persoanele cu dizabilități și alte 6 pentru motociclete. Suprafața construită a viitoarei parcări are o arie de 2.712 mp, în timp ce suprafața utilă totală ajunge la 7.733,75 mp.



,,Odată cu realizarea acestei investiții ne dorim să îmbunătățim problema locurilor de parcare din zona centrală a Oradiei. Mai exact, vrem să eliberăm măcar în parte carosabilul de mașini și să redăm trotuarul pietonilor", precizează Liviu Andrica, directorul Administrației Domeniului Public Oradea, instituție care finanțează construcția parcării.



Valoarea investiției este de 15,3 milioane lei, fără TVA, finanțarea lucrărilor fiind asigurată de către Administrația Domeniului Public SA Oradea.


kumar

PARCAREA SUBTERANĂ DE PE MALUL CRIŞULUI, PE ULTIMA SUTĂ DE METRI

De dimineață a început turnarea betonului la ultimul planşeu al parcării subterane de pe strada Independenței, pe malul stâng al Crişului Repede. Se toarnă ultimul tronson, lângă Sinagogă. Peste acest planşeu se va realiza pavajul viitoarei piețe pietonale, care va extinde Piaţa Unirii până la Sinagogă. Lucrările de pavare nu vor afecta accesul auto în parcarea subterană.
În paralel, se lucrează și în interiorul parcării, la amenajările necesare pe fiecare nivel: instalații electrice, lifturi, instalațiile de exhaustare a gazelor, având în vedere că nivelul de parcare inferior este la 12 metri sub nivelul străzii și la 6 metri sub nivelul apei.
După ce toate finisajele interioare vor fi executate și instalațiile de acces vor fi operaționale, accesul la cele 460 de locuri va fi posibil la sfârşitul lunii mai.













Bolojan pe facebook

Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

PARCAREA SUBTERANĂ DE PE STRADA INDEPENDENȚEI URMEAZĂ SĂ FIE DATĂ ÎN FOLOSINŢĂ

S-au încheiat lucrările la parcarea subterană de pe strada Independenței, iar dacă se obțin avizele necesare de la Inspectoratul de Situații de Urgență, începând de sâmbătă, 20 iunie, parcarea va putea fi utilizată de către cetățeni.

Detalii legate de această parcare au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă de către viceprimarul Florin Birta, directorul Administrației Domeniului Public Liviu Andrica, care s-a ocupat de construcția parcării şi dl. Paul Sas, proiectantul lucrării.

Parcarea de pe strada Independenței este o construcție pe trei niveluri subterane, fiind prevăzută cu 460 de locuri. Începute în anul 2015, lucrările la parcare au fost sistate o perioadă, fiind reluate în luna septembrie a anului 2018, după găsirea tuturor soluţiilor tehnice la problemele apărute între timp, construcţia fiind de mare complexitate tehnologică.

"Nivelul cel mai jos al parcării este de minus 10,5 metri față de cota drumului, plus vreo doi metri în plus la săpături, deci s-a lucrat undeva la minus 12-13 metri și este bine de știut că locurile de parcare dinspre Crișul Repede sunt la minus 6 metri sub nivelul râului", a  menționat viceprimarul Florin Birta.

La rândul său, directorul ADP Liviu Andrica a adăugat: ,,Este prima parcare cu trei niveluri subterane realizată în România pe albia unui râu, de aici şi ampla complexitate tehnologică a construcţiei. A fost o lucrare care a depășit așteptările tuturor, inclusiv ale proiectanților."

Dacă se obţine avizul de funcţionare, în week-end se poate deschide

Suprafața terenului pe care este construită parcarea este de 4.956 mp, în timp ce suprafața desfășurată este de 14.158 mp. La fiecare nivel sunt prevăzute 4 rampe, două centrale, două laterale. Circulația va fi într-un singur sens, existând două rampe de acces și alte două de evacuare, ceea ce permite intrarea și ieșirea a două mașini în același timp. Accesul pietonilor va fi posibil prin intermediul a trei scări, două spre strada Independenței, iar una spre Crișul Repede. Parcarea este prevăzută cu 4 stații de încărcare electrică și 6 locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități. Înălţimea maximă a vehiculelor care pot intra în parcare este de 2,10 metri.

Parcarea este prevăzută cu un sistem automat de stingere a incendiilor şi instalaţie de evacuare a gazelor. ,,Vineri avem vizita celor de la Pompieri pentru a primi avizul de funcționare. În caz că vom obține acest aviz în cursul zilei de sâmbătă, 20 iunie, vom deschide această parcare pentru a fi accesibilă celor care vor frecventa zona centrală. Această parcare va fi o gură de oxigen pentru cei care vin în zona centrală, deoarece odată ce am decis pietonalizarea zonei centrale au fost desființate foarte multe locuri de parcare, iar aceste 460 de locuri de parcare vor aduce un confort celor care vor ajunge în această zonă", a declarat viceprimarul Florin Birta.

Valoarea investiției este de 39,7 milioane lei (8,1 milioane euro), din care 7,3 milioane lei (1,5 milioane euro) a fost cota de finanțare a RDS-RCS, care are şi 30% din suprafaţa parcării în proprietate. În virtutea acestui fapt, firma va avea 80-90 de locuri rezervate.

Lucrările au fost realizate de Construcții Bihor pe principiul creditului furnizor, plata urmând să se facă de către Administrația Domeniului Public Oradea doar după finalizarea investiției, în șase rate semestriale egale.

,,Așa cum am obișnuit orădenii la celelalte parcări construite de municipalitate, și această parcare va fi la dispoziția cetățenilor în mod gratuit în primele 90 de zile de la deschiderea acestuia", a  anunțat Florin Birta.

Totodată, viceprimarul a reamintit că Primăria Oradea, prin Instituția Arhitectului Șef, a lansat în cursul lunii mai concursul internațional de soluții, care are ca scop selectarea celor mai bune propuneri pentru realizarea unui spațiu urban marcat de un volum simbol pe amplasamentul delimitat de strada Independenței și malul Crişului Repede, deasupra parcării construite. ,,Dorim să finanţăm realizarea piaţetei aflată deasupra parcării din fonduri europene", a mai spus viceprimarul Florin Birta.














Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro

Harry

Conceptul de parcare Park and Ride este des întâlnit în marile orașe europene, asemenea parcări fiind amplasate în vecinătatea mijloacelor de transport în comun, încurajându-se astfel folosirea transportului public și mersul cu bicicleta, scopul fiind acela de a evita congestionarea traficului.

Parcarea este amplasată în zona Catedralei Ortodoxe Române și Cetatea Oradea. Fiind amenajată pe un singur nivel, perimetral pe cele trei laturi ale Catedralei Ortodoxe Române. Ea va fi administrată împreună cu OTL, iar cei ce o vor utiliza vor putea circula gratuit cu mijloacele de transport în comun, pe baza tichetului de parcare.

Capacitatea totală a parcajului este de 277 autovehicule: 9 locuri pentru motociclete, respectiv 268 locuri pentru autoturisme din care: 6 locuri pentru persoane cu handicap, 6 locuri pentru mașini electrice.
Totodată la suprafață se va amenaja o piațetă, parte a viitoarei zone pietonale din Piața Emanuil Gojdu, amenajare care presupune dalaj din piatră, mobilier urban și plantarea a 63 de arbori și 638 de arbuști.

Lucrările sunt programate pe durata unui an, iar ritmul lor va depinde de descărcările arheologice care vor fi făcute aici, dat fiind faptul că şantierul se desfăşoară în vecinătatea şanţului cetăţii.



marinul

Sa trecem in revista inca o parcare deschisa anul asta. E deschisa din octombrie  :D

PARCAREA DE PE STRADA BRAȘOVULUI, FINALIZATĂ DE ZIUA ORADIEI

Viceprimarul Florin Birta împreună cu directorul Administrației Domeniului Public (ADP) Liviu Andrica au organizat azi, 12 octombrie, o conferință de presă în teren cu ocazia finalizării lucrărilor la parcarea supraterană de pe str. Brașovului

,,Mulțumesc d-lui Liviu Andrica, pentru că ne aflăm azi în a patra parcare construită de ADP în Oradea, după parcarea din str. Tribunalului, parcarea de la Spitalul Municipal, parcarea subterană din str. Independenței și mai avem în lucru parcarea de la fosta bază sportivă Voința. În 2008 era dată o Hotărâre de Guvern prin care o suprafață de teren trecea din domeniul statului în domeniul municipiului Oradea pentru construcția acestei parcări, însă cu obligația Primăriei Oradea de a construi Ambulatoriul din curtea Spitalului Militar, pe care îl vedeți de aici și care a fost și el deja realizat. Mulțumesc de asemenea firmei Electrogrup SA Cluj-Napoca pentru seriozitate și pentru faptul că lucrările sunt gata, iată cu două luni mai repede decât termenul anunțat", a precizat primarul ales, Florin Birta.

După recepția lucrărilor și obținerea autorizației ISU, timp de trei luni, accesul în parcare va fi gratuit.

Termenul de execuție asumat inițial de către Electrogrup SA Cluj-Napoca era luna noiembrie 2020, însă ritmul de derulare a lucrărilor a permis finalizarea acestora mai devreme.

În aceste zile sunt executate ultimele finisaje, curățenia, montarea semnalistică interioară, amenajările exterioare, amenajarea drumului de acces pentru intrare-ieșire în parcare de pe str. Brașovului, executată de Drumuri Orășenești. De asemenea, sunt verificate instalațiile interioare și semnalizările exterioare, precum și funcționalitatea instalațiilor.

,,Este o construcție foarte frumoasă și utilă, care se încadrează perfect în ansamblul peisagistic al zonei. Odată cu funcționarea acestei parcări, străzile din zona centrală a orașului ar putea fi eliberate de mașini, iar găsirea unui loc de parcare nu va mai fi o problemă", precizează directorul Administrației Domeniului Public Oradea, Liviu Andrica.

Parcarea de pe str. Brașovului, situată între Spitalul Militar și magazinul Crișul, este prevăzută cu 395 de locuri de parcare, dintre care 4 pentru persoanele cu dizabilități. Suprafața construită a viitoarei parcări are o arie de 2.142 mp, în timp ce suprafața utilă ajunge la 7.740 mp.

Construcția are șase niveluri supraterane: 1/2 demisol, parter, trei etaje şi o terasă. La etajul 2, este prevăzut un acces pietonal, printr-o pasarelă peste strada Braşovului, care a fost conectată cu magazinul Crişul. Costurile pasarelei au fost suportate de către firma care administrează centrul comercial.

,,Intrarea și ieșirea din parcare se face din strada Brașovului, prin două benzi suplimentare. Accesul pietonal la parcare este dinspre strada Brașovului, prin intermediul a două intrări, ambele dotate cu câte un ascensor având o capacitate de 8 persoane. Funcțional, parcarea este împărțită în 11 sectoare corespunzătoare fiecărui seminivel, unul fiind la demisol, celelalte, la parter, etaje și terasă. La nivelul parter este prevăzut punctul de control și barierele pentru intrare-ieșire", mai menționează Liviu Andrica.

Valoarea lucrărilor este de 16,079 milioane lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din surse proprii de către Administrația Domeniului Public SA Oradea. După recepție, parcarea va fi vândută către Primăria Oradea, care va achita contravaloarea acesteia timp de 5 ani, în 10 rate semestriale.

















Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro