Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danpandrea

Las acest mesaj pentru cei care sunt interesați de timpul de răspuns al unei instituții. Am trimis mail către DRDP București pe 2 august. Azi, 12 octombrie, am primit răspuns.

hvm

@vladioan_bv
E prima data cand vad acest topic, dar exact aceeasi nemultumire am avut-o si eu. Ma asteptam ca cineva care s-a aflat de aceasta parte a baricadei si a solicitat tot timpul transparenta sa impuna acea transparenta, dar in acest an nu tin minte sa fi vazut nici o comunicare din partea lui Ionita sau secvente cu discutiile. Nu le pot pune pe toate, dar asa cum Adrian si Horatiu fac acum comunicat dupa comunicat, m-as fi asteptat sa faca macar cate unul la 3 luni (intercalat fiecare cate un comunicat pe luna - incluzand si pe Irinel) ca sa nu piearda prea mult timp..... Si daca ar fi facut si Mariana unul a 4-a luna, nu cred ca ar fi fost un capat de tara: 2 ore la 4 luni petrecute cu asta era mai mutl decat suficient pentru noi societatea civila...  Noroc de cei de la Moldova vrea autostrada care ne-a cam tinut la curent cu evolutia lunara in intalnirile din CNAIR cu constructorii.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 27 ianuarie 2022

1.    PROIECT DE LEGE privind datele deschise şi reutilizarea informaţiilor din sectorul public
Proiectul poate fi consultat la adresa: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2022/01/LG.pdf

gov.ro

Kimi

Legal, in cat timp trebuie sa raspunda MT/Cnair la o solicitare de informatii de interes public? O:-)

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

#1145
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 27 iunie 2022

6. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică

Hotărârea de guvern adoptată în ședința de astăzi are scopul de a uniformiza și de a eficientiza procedura de asigurare a transparenței decizionale la nivelul tuturor autorităților publice astfel încât să răspundă cerințelor sociale actuale. De asemenea, se urmărește crearea unui set de standarde unitare în întreaga administrație publică, precum și monitorizarea aplicării și efectelor acesteia.

Concret, actul normativ prevede clarificarea sferei atribuțiilor persoanelor responsabile de aplicarea prevederilor privind transparența decizională, standardizarea etapelor procedurale, a modului de desfășurare și a aplicabilității excepțiilor, în vederea eliminării confuziilor terminologice și conceptuale, precum și clarificarea tuturor canalelor de comunicare a documentelor aferente procedurilor de consultare prevăzute de actele normative citate.

Totodată, se introduc unele documente și modele cu format unitar și ușor accesibil pentru toate procedurile de consultare publică, ce pot fi utilizate de toate autoritățile și instituțiile publice centrale și locale și se standardizează canalele de informare privind procedurile de consultare publică prin integrarea platformei www.e-consultare.gov.ro; se prevede posibilitatea ca dezbaterile publice și ședințele publice să se poată desfășura online.
Modificările normelor de aplicare ale Legii nr. 52/2003 reprezintă aranjamente operaționale pentru ținta 407 din PNRR.



7. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002

Noile reglementări urmăresc facilitarea accesului cetățenilor la informațiile de interes public și asigurarea respectării dreptului la informație al cetățenilor, prevăzut de art. 31 din Constituția României, republicată.

Se introduc norme mai clare pentru aplicarea coerentă a reglementărilor privind accesul la informațiile publice și pentru soluționarea unor deficiențe existente în practică.

Sunt introduse modificări în sensul corelării obligațiilor care le revin autorităților administrației publice în materia publicării de informații de interes public din oficiu, prevăzute în cuprinsul mai multor acte normative.

Aceste obligații sunt incluse într-un standard unic de publicare, pentru evitarea situațiilor în care acestea sunt omise de la publicare, prezintă diferențe de conținut între aceleași categorii de informații publicate autorități diferite sau generează confuzie în rândul cetățenilor.

Concret, principalele modificări au în vedere următoarele aspecte:

    Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, solicitările care nu fac obiectul prevederilor Legii 544 privind liberul acces la informaţiile de interes public pot fi încadrate ca petiție, în sensul Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor. Acestea se transmit, spre soluționare, compartimentului responsabil cu înregistrarea și rezolvarea petițiilor. Solicitantul este informat cu privire la reîncadrarea cererii în termen de maxim 5 zile.

    În situația în care există interes din partea cetățenilor pe un anumit domeniu, autoritatea sau instituția publică poate publica, din oficiu, informații a căror solicitare a înregistrat o frecvență mare din partea publicului, în funcție de obiectul sau domeniul său de activitate, în condițiile legii.

    Legislația este completată cu o prevedere referitoare la actualizarea informațiilor comunicate din oficiu de autoritățile sau instituțiile publice. Astfel, în termen de 10 zile de la apariția unor modificări, informațiile de interes public care se comunică din oficiu se actualizează de către autoritatea sau instituția respectivă.

    Raportul privind accesul la informaţiile de interes public, transmis de fiecare instituţie sau autoritate publică anual, prin structurile de informare şi relații publice, va fi transmis electronic până la data de 15 mai prin platforma unică de centralizare www.e-consultare.gov.ro, creată și administrată de Secretariatul General al Guvernului. În termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a acestei hotărâri, Secretariatul General al Guvernului dezvoltă funcționalitățile platformei www.e-consultare.gov.ro.

Totodată, prin actul normativ se creează temeiul legal necesar asigurării respectării corespunzătoare a Registrului Unic al Transparenței Intereselor (RUTI).

Astfel, se propune ca regulile minime de transparență în privința cadrului de colaborare dintre decidenții de la nivelul autorităților administrației publice centrale și locale și grupurile specializate din societatea civilă, în vederea promovării inițiativelor de politică publică, să se stabilească prin ordin al secretarului general al Guvernului, care să se publice în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Transparența cadrului de colaborare menționat să se realizeze prin publicarea întâlnirilor dintre decidenți și grupurile specializate în platforma online Registrul Unic al Transparenței Intereselor, administrată și gestionată de Secretariatul General al Guvernului.

Modificările normelor de aplicare ale legii privind liberul acces la informații de interes public reprezintă aranjamente operaționale pentru ținta 407 din PNRR.

gov.ro

Proiectele de HG:
https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-27-06-2022/

pasadia


Ionut

@pasadia

Da da, în urmă cu câteva ore am primit înștiințare oficială că am fost admiși. Asta e lista, foarte slabă participarea, nu-mi vine să cred.


Ionut

La CM PNRR, după cum știți, am luat un reject mișelesc. Ne luptăm să intrăm pe ușa din dos.

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

8 din 10, e mult. S-au acordat 2 puncte pentru derularea unui proiect pe fonduri europene. Evident, API nu are așa ceva, așa că am primit 0 acolo.

dumbravaandrei

se scadeau puncte pe undeva? Ca pare ca erai admis si cu 0p daca aplicau numai 10 entitati... :o