News:

.

Main Menu

Poliția Rutieră

Started by Ionut, September 12, 2017, 07:53:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dargauda

Dotări moderne la ministerul de Interne cu fonduri europene: Finanțare de 280 milioane lei pentru 200 de SUV-uri 4X4, 75 de motociclete și 200 de aparate DrugTest. Vor fi cumpărate și 4 elicoptere

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) poate cumpăra 200 de autospeciale SUV cu tracțiune integrală(4×4), 75 de motociclete, 4 elicoptere, 200 de aparate DrugTest și 800 de etilometre pentru monitorizarea circulației și creșterea siguranței rutiere în cadrul unui program cu finanțare europeană prin care primește 282 milioane lei (56 milione Euro), a transmis Ministerul Transporturilor. La acestea se adaugă 200 de kit-uri de semnalizare rutieră, 200 de sisteme de cercetare accidente la fața locului, 1000 de stații de lucru PC, 200 de stații de comunicații portabile, 1000 de lămpi de avertizare, 1000 de lanterne, terminal de comunicații satelitare și platformă IT pentru digitalizare, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia.

Programul denumit ,,HeliPol – Acțiune integrată pentru creșterea siguranței traficului rutier" are o valoare totală de 456 milioane lei, Guvernul l-a aprobat în august 2023, iar derularea se face prin Ministerul Transporturilor în cadrul POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2023). Este un proiect diferit de cel prin care MAI a cumpărat 300 de autospeciale BMW pentru Poliția Autostrăzi, dar le-a achitat cu bani de la buget și încă nu a solicitat finanțarea europeană nerambursabilă. În chestiunea ,,licitației cu dedicație "pentru cele 300 de mașini, o instituție a statului, Direcția din Ministerul Transporturilor (DGOIT) care aprobă finanțările europene arată oficial ,,restrângerea concurenței" prin caietul de sarcini și aplică o penalizare de 10 % (detalii aici).

Detalii ,,Proiectul HeliPol":

,,Obiectivul general al proiectului constă în creșterea gradului de siguranță și securitate pe infrastructura rutieră, prin implementarea unui concept de acțiune integrată sol – aer și întărirea capabilităților și creșterea capacității Poliției Române de prevenție, intervenție, monitorizare și gestionare a traficului rutier. Prin implementarea acestui proiect se urmărește reducerea gradului de victimizare a populației ca urmare a gestionarii eficiente a traficului rutier, prin îmbunătățirea mobilității terestre a echipajelor poliției române. Pentru atingerea obiectivului, vor fi achiziționate 200 de autospeciale, 75 de motociclete, 200 kituri de semnalizare, 200 sisteme de cercetare la fața locului (accidente rutiere), 200 sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor psihoactive în salivă, 800 etilometre, 1000 seturi de lămpi de avertizare, 1000 lanterne, 200 stații de lucru (PC Desktop Grafice), 800 stații de lucru (PC Desktop), 200 stații de comunicații portabile, 50 Soft/Cititoare Tahograf, 50 de laptopuri. Totodată, prin implementarea acestui proiect se dorește operaționalizarea unităților de suport și coordonare aeriană și implementarea unui concept integrat de acțiune pentru monitorizarea și gestionarea traficului rutier. Pentru atingerea acestui obiectiv, vor fi achiziționate și operaționalizate 3 elicoptere cu o autonomie de zbor de cel puțin 120 minute, un elicopter cu o autonomie de zbor de cel puțin 240 minute și 3 echipamente tip – Sistem electrono-optic FLIR și va fi operaționalizată o procedură comună de intervenție sol – aer." – comunicat Ministerul Transporturilor.

,,- Achiziția a 200 Autospeciale (autovehicule 4×4 SUV) (I.G.P.R. – Direcția Rutieră); (Buget 26.8 milioane lei)
Având în vedere deficitul total de autospeciale (autovehicule 4×4 SUV), dar și faptul că dotarea poliției rutiere cu autospeciale (autovehicule) cu capabilități 4×4 este aproape inexistentă, se consideră faptul că numărul de autospeciale (autovehicule 4×4 SUV) achiziționate în proiect (200 de autovehicule) reprezintă o cifră minimă pentru a acoperi parțial necesarul poliției rutiere, astfel încât activitățile operative să se poată
desfășura în condiții decente contribuind la siguranța traficului.
– Achiziția a 75 motociclete (I.G.P.R. – Direcția Rutieră); (11 milioane lei)
Prin dotarea cu această componentă se are in vedere prevenirea producerii de accidente rutiere printr-un modul ultra-mobil de acțiune.
Astfel combaterea unor comportamente periculoase ale conducătorilor auto se va realiza eficient putându-se lua măsuri foarte rapide de depistare și corijare a acestora.
– Achiziția a 200 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor psihoactive în salivă (I.G.P.R. – Direcția Rutieră); (buget 4 milioane lei)

Achiziția a 200 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor psihoactive în salivă reprezintă în egală măsura o necesitate. Astfel, pentru a preîntâmpina o escaladare necontrolată a conducerii sub influența substanțelor psihoactive, sunt necesare măsuri suplimentare și inițiative menite să diminueze efectul negativ al creșterii numărului de victime pe rețeaua de drumuri naționale din Romania. În acest context, la nivelul Poliției Române, a fost identificată necesitatea intensificării acțiunilor de prevenire și control în trafic a acestor încălcări, aspect ce presupune dotarea cu echipamente suplimentare, destinate acestei activități. În ultimii 5 ani, s-a constatat o creștere semnificativă a depistărilor privind conducerea autovehiculelor sub influența acestor substanțe. Astfel, în urma controalelor efectuate în acest sens, în anul 2018 au fost constatate 334 astfel de fapte, în anul 2019 – 728, în anul 2020 – 740, în anul 2021 – 1.735, iar în anul 2022- 2.866. În prezent, poliția rutieră folosește un număr de 171 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă, număr insuficient pentru intervenția eficientă în scopul prevenirii unui risc deosebit de mare, dar încă emergent pentru siguranța traficului rutier.

– Achiziția a 3 elicoptere cu o autonomie de zbor de cel puțin 120 minute (I.G.Av.) (Buget 115 milioane lei)
Elicopterele propuse vor contribui în mod direct la întărirea capacității Poliției Române de monitorizare și gestionare a traficului rutier prin implementarea unui concept de acțiune integrată între efectivele de poliție dispuse la sol și o unitate aeriană de elicoptere.
Necesitatea achiziției de aparate de zbor derivă de asemenea și din faptul că, în ultimii ani, solicitările de asistență aeriană din partea Poliției Române au crescut constant, dar din cauza numărului redus de aparate de zbor, a uzurii fizice și morale a acestora, a perioadelor frecvente pentru mentenanță, IGAv s-a aflat în imposibilitatea de a da curs tuturor solicitărilor IGPR.

– Achiziția unui elicopter cu o autonomie de zbor de cel puțin 240 minute (I.G.Av.); (Buget 149 milioane lei)
Elicopterul va fi dotat cu sisteme de supraveghere video și va fi utilizat în scop preventiv și de monitorizare a traficului rutier cu privire la încălcările normelor de circulație pe drumurile publice pentru creșterea siguranței rutiere, precum și cu alte sisteme necesare desfășurării activităților specifice, ce concură implicit la siguranța rutieră.

– Achiziția a 3 echipamente tip – Sistem electrono-optic FLIR (I.G.Av.);
Sistemul propus oferă performanțe HD multi-spectrale necesare pentru executarea misiunilor de căutare-salvare atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte cât și misiuni aeriene de patrulare, supraveghere, recunoaștere. Beneficiind de optică cu zoom continuu, oferă rază lungă de acțiune, permițând identificarea și operarea la distanțe mari. Elicopterele dotate cu aceste sisteme de supraveghere video vor fi utilizate în scop preventiv și de monitorizare a traficului rutier cu privire la încălcările normelor de circulație pe drumurile publice pentru creșterea siguranței rutiere." Hotărâre de Guvern pentru aprobarea proiectului ,,HeliPol".

https://economedia.ro/dotari-moderne-la-ministerul-de-interne-cu-fonduri-europene-finantare-de-280-milioane-lei-pentru-200-de-suv-uri-4x4-75-de-motociclete-si-200-de-aparate-drugtest-se-cumpara-si-4-elicoptere.html

tom_sawyer


pasadia

Quote30 noiembrie, ora 20, Poiana Brașov, în fața fostului complex Favorit. Șoferul unui autoturism Mercedes lovește un bărbat de 21 de ani și o femeie de aceeași vârstă.

Bărbatul nu mai poate fi salvat, e declarat decedat, la locul accidentului. Femeia primește îngrijiri la fața locului și pleacă la spital conștientă. Martor: când a ieșit din mașină, șoferul abia se putea ține pe picioare, de băut ce era. Accidentul e trecut de TOATE instituțiile responsabile la categoria ,,nu se mediatizează".

1 Decembrie, ora 11.11: cerem Poliției detalii despre accident. Niciun răspuns. 11.22: insistăm. La fel, niciun răspuns. Ora 11.39, purtătorul de cuvânt al IPJ Brașov: ,,o să ies și aici, cu precizări". Și revine abia la ora 13.38, după aproape 18 ORE de la tragedia din Poiană: șoferul de 42 de ani avea alcoolemie de 0,78 la mie (în aer) și a fost reținut. Atât.

Am aflat apoi și de ce a încercat Poliția să ascundă ce s-a întâmplat sâmbătă seară, în Poiana Brașov. De ce a făcut publice foarte târziu și foarte greu, la insistențe, informațiile despre  tragedie: șoferul băut este polițist la Serviciul de Acțiuni Speciale, al IPJ Iași.

Rușine, Inspectoratul de Poliție Județean Brașov. Ați încercat să ascundeți publicului că un polițist băut a omorât cu mașina un tânăr și a rănit o a doua persoană. Asta în timp ce vă lăudați, într-o declarație video cu steagurile și bradul pe fundal, pentru imparțialitate.

Condoleanțe familiei îndoliate. Putere fetei care a supraviețuit accidentului.


Sursa - Claudiu Loghin (Facebook), ziarist (cred că A1). Nu știu dacă a apărut ca știre în jurnal căci nu se pare că avem alte lucruri mai importante de "dezbătut".

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

      """.... Nu știu dacă a apărut ca știre în jurnal căci...."""  :rant:  :rant:  :rant:  :rant:  :rant:
   Din ce am ascultat și eu pe "media"..... am auzit numai "tăcere"... Din păcate, un preș ridicat și cazul măturat..., sub preș.....
  Dar totuși, căutând, fiind făcut curios de situație, pe net iată că se găsesc relatări (deși, nu se pare că au fost repetate ca alte subiecte, cu  o repetare obsesivă, tocmai pentru a se uita repede...)......

https://observatornews.ro/eveniment/ce-a-patit-politistul-de-la-mascati-iasi-care-sa-urcat-beat-la-volan-si-a-ucis-un-tanar-in-poiana-brasov-accidentul-ar-fi-fost-initial-musamalizat-601986.html

tom_sawyer

Cresc amenzile de circulație din 2025

Odată cu creșterea salariului minim pe economie, de la 1 ianuarie 2025 cresc și amenzile rutiere. Un punct-amendă reprezintă valoric 5% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, conform OUG 115/2023.

Până la finalul anului 2024, punctul-amendă a fost plafonat la 165 de lei, prin  OUG 87/2024. de data aceasta, Guvernul nu a mai plafonat ,,artificial" punctul amendă, așa că se calculează la 5% din salariul minim brut pe anul 2025.

Astfel, de la 1 ianuarie 2025, 1 punct-amendă crește de la 165 de lei la 202,5 lei.

Prin urmare, persoanele fizice sau juridice (după caz) care încalcă regulile rutiere trebuie să se aștepte la următoarele clase de amenzi de circulație, conform OUG 195/2002:

    Clasa I: 405 lei-607,5 lei (2-3 puncte)
    Clasa a II-a: 810 lei -1.012,5 lei (4-5 puncte)
    Clasa a III-a: 1.215 lei-1.620 lei (6-8 puncte)
    Clasa a IV-a: 1.822,5 lei-4050 lei (9-20 puncte)
    Clasa a V-a (la persoane juridice): 4.455 lei-20.250 lei (21-100 puncte)

startupcafe.ro