Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

26ld

^In lege nu se specifica ce înseamnă carosabil umed in Germania, dar din cate am auzit se folosește o motivare mai veche a instanței legate de înseamnă asta, anume carosabilul sa fie acoperit de apa, nu doar sa picure puțin.

Semnele de 80 "bei Nässe" sunt destul de dese in Germania, poate depinde și de land, într-adevăr pe porțiuni relativ scurte însă sunt și pe drumurile naționale limitări de genul la 70 sau 50.




Light

#646
Răspunde cineva pentru calitatea îndoielnică a indicatoarelor rutiere montate pe drumurile din țara noastră și dezinteresul DRDP-urilor față de întreținerea drumurilor? Sau se presupune că toți șoferii folosesc Waze sau alte aplicații de navigație? Exemple mai jos...
Pe A1 la vama Nădlac II, la intrare pe breteaua pentru transport marfă: 2019 și 2023
Pe A3, direcția Târgu Mureș - Cluj-Napoca, la ieșire pe breteaua spre Turda (DN1): 2014 , 2018 și 2023

Pare că unele din indicatoarele montate au o durată de viață mai mică de 4 ani...

Bonus: Intersecția dintre DN14A și DN15, lângă Iernut, măcar aici le-au desființat după 2019 cu totul

nohablaespanol



A7 Buzau-Focsani Lot 4, autostrada in curs de finalizare in anul 2024. Suntem invitati sa iesim de pe A in directia Marasesti aici in loc de la nodul Tisita. In directia Adjud aici in loc de la nodul Pufesti sau Adjudul Vechi.

Se pare ca mai adaugam in portofoliu in anii urmatori cateva sute de km de autostrada cu aceleasi erori stupide de semnalizare.

pasadia

#648
In acest giratoriu din sudul Brăilei, arătând spre sud (adică spre DN21, spre Însurăței) cineva a montat doua indicatoare spre Constanța. Iar pe unul scrie 174 km, iar pe celălalt 194. Nici măcar distanta până la Slobozia nu e identica...

Brăila
https://maps.app.goo.gl/Hq5QuN753tewwJzk8?g_st=ac

dr4qul4

174 km pan ala Constanta e cam putin. Nici prin Harsova nu e atat
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Rodeo

^^ @nohablaespanol : punctul de vedere al celor ce elaboreaza normativul privind semnalizarea rutiera este ca indicatoarele dreptunghiulare pentru orientare generala se citesc DE JOS IN SUS, jos fiind localitatea cea mai apropiata, la mijloc urmatoarea localitate importanta iar sus ori localitatea cea mai apropiata de finalul drumului ori urmatorul nod important de pe acel drum. O idiotenie. Pare proiectul unui inginer autist: perfect logic dar fara legatura cu natura umana. Absolut nimeni nu citeste instinctiv de jos in sus atunci cand toata viata citeste absolut tot din coltul stanga sus spre dreapta jos. Nu sunt erori de semnalizare, este doar lenea de a recunoaste ca normnativul a fost fundamentat absurd si ca e util, in ciuda costurilor, sa fie modificat acest standard de semnalizare.

nohablaespanol

Problema mea nu este cu ordinea listarii localitatilor pe indicator. Asta e o conventie adoptata in mai multe tari si o pot intelege, ba chiar mi se pare logica.

Problema in cazul de fata este ca nu avem un sistem de semnalizare a localitatilor care sa aiba ca prioritate asigurarea pentru participantul la trafic a unui drum cat mai rapid si sigur pana la localitatea respectiva, adica pe A. Problema, asadar, nu e cu ordinea amplasarii Adjud, Marasesti, Focsani Nord, ci cu faptul ca pentru Adjud si Marasesti ar trebui sa ramai pe A si sa iesi in cu totul alta parte.

JohannDB

................. În multe locuri se poate scrie "VIA DN XXX sau YYY", sau "VIA A... XX", sau ce număr ar fi; așa cum se face și prin Germania, de exemplu.... Și atunci omul poate înțele că poate ajunge în același loc pe două drumuri, "via cutare" sau "via cutărică" sau chiar...., pe "trei cărări" ( :)  :)  :) )....
   În multe locuri precizarea căii rutiere de urmat spre destinație ar fi benefică, nu numai prin arătarea "icoanei" cu drumul respectiv, adică VIA DN 1 (de exemplu)......

dargauda

Panouri mobile de avertizare pe autostrăzi: CNAIR a lansat licitația pentru sisteme cu mesaje variabile

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cumpără sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații /avertizări în perioadele de vârf de trafic în special în sezonul estival și semnalizarea locului unui accident pentru autostrăzi și drumuri naționale deschise traficului internațional. Măsura este necesară pentru îmbunătățirea siguranței rutiere a participanților la trafic, precum și a drumarilor care execută lucrări de reparații.



Valoarea estimată a achiziției este de 15,28 de milioane de lei. Termenul limită de depunere a ofertelor este 16 decembrie 2024, conform datelor din SEAP.

CNAIR vrea să cumpere 85 de astfel de sisteme cu panouri informative, ce urmează a fi livrate în subunități CNAIR din toată
țara.

În septembrie, CNAIR publica un comunicat în care anunța că, în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul Național de Redresare si Reziliență, au convenit în data de 09.07.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr.55 pentru proiectul ,,Achiziționarea de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic în special în sezonul estival/ semnalizarea locului unui accident" în vederea acordării finanțării prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră/Investitia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: Achiziția de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații / avertizări în perioadele de vârf de trafic în special în sezonul estival/semnalizarea locului unui accident.

Valoarea totală a proiectului este de 19.035.222,27 de lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 12.800.000,00 lei, cofinanțarea națională reprezintă 3.195.985,10 lei și TVA aferent reprezintă 3.039.237,17 lei.

Durata proiectului: Contractul de finanțare intră în vigoare de la data semnării acestuia de către ultima parte și încetează la momentul implementării, în integralitate și conform obligațiilor asumate, a obiectivelor Proiectului, dar nu mai târziu de data de 31.12.2026, se mai arăta în comunicatul CNAIR.

https://www.economica.net/panouri-mobile-de-avertizare-pe-autostrazi-cnair-a-lansat-licitatia-pentru-sisteme-cu-mesaje-variabile_786990.html

ionutzyankoo

@nohablaespanol ca sa nu mai vorbim de faptul ca au marcat DN2 si ca E85 desi odata cu terminarea A7 e clar ca E85 va fi pe A nu pe DN. Asta inseamna sa nu existe viziune mai departe de prezent.

Eu personal nu stiu sincer pe cine mai ajuta marcajele E85, E60 in era hartilor digitale si a traficului real-time

GIV

@ionutzyankoo cred ca ai fi surprins. unii nu stiu ca au waze gmaps pe telefon, iar altii nici cu el deschis nu se descurca :|

hefaistos

^S-a mai vorbit, E85 înseamnă 100km/h în loc de 90km/h. Ca sa e legea la noi, nu contează calitatea drumului contează categoria.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Deutschländer

^^^ Daca ai hands free, la majoritatea oamenilor, GPS-ul nu mai spune nimic.
Pot sa-ti spun din propria experienta, cand mergi cu 130km/h si esti intr-o convorbira si iti apare un indicator aiurea, uneori nu-ti duce capul sa verifici pe ecran ce spune GPS-ul si mergi spre primul indicator care iti sare in ochi.

ionutzyankoo

^^Pai a propos de limita de viteza, dupa deschiderea A7, ar fi o idee sa se reduca la 90 kmph limita de viteza pe DN2 (odata cu mutarea indicativului E85 pe A7).

Poate se mai reduc carnagiile cat de cat.