[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#1110
@RobertH sursa mea e un coleg bine informat dar care de data asta cred c-a facut doar un rationament logic (cum face si @horatiu.cosma mai sus dar cu alt rezultat).

Asa ca tin sa ma corectez *dar* alta sursa tocmai mi-a zis ca inca nu se stie unde va fi depoul...

Parerea mea (in general despre acest proiect si in spetza despre schimbarea de planuri Sopor-Floresti) e sa intrebati la Primarie pe legea 544.

LRadu

In prima faza depoul era prevazut in Floresti, dar la iesirea din Floresti spre Gilau, nu in locatie de unde incep acum lucrarile (spitalul regional). Cu siguranta nu se va merge acum (sau foarte degraba) cu metroul pana la locatia initiala a depoului.

Deci cel ramane in Sopor. Asta fiind cu un oarecare dezavantaj (sau poate avantaj) care va presupune imposiblitatea de a se da in folosinta in etape. Deci fie o sa avem o gaura din Floresti in Sopor fie nu o sa avem nimic.

StefanCelMare

Păi nu era vorba că încep de la capăt Florești?
Nu-s două faze, ori începi din capăt Sopor și ajungi la grădini Mănăștur, ori începi din capăt Florești și ajungi la grădini Mănăștur?


alexV

Proiectul tehnic al metroului ramane neschimbat, adica depoul in Sopor. Statiile cu care se incepe excavarea si forarea vor fi in capatul celalalt, dinspre Floresti inspre Cluj.

A mai explicat Horatiu, probabil s-a diluat printre alte mesaje: Niciodata nu a fost vorba sa circule metrou doar pe 7 statii.  Metrou va circula la realizarea completa a proiectului, asa a fost mereu. Prioritizarea asta e doar o etapa intermediara de executie si plata, cu constrangere de timp.




alexV

Am primit raspuns de la CTP in legatura cu zdranganitul tramvaielor romanesti Astra. Eu interpretez raspunsul ca neconcludent, si asa va ramane. De ce? Fiindca tramvaiele Astra sunt in garantie, si privatul se ocupa de remedierea lor, fara vreo obligatie sa comunice cauza tehnica.

CTP ne spune ca e uzata si sina, exista "uzura ondulatorie". Adica in lungul sinei, valuri. CTP mai zice ca si-au luat scula de reparat rapid roti patrate. Ori rotile patrate nu au fost vreodata cauza problemei, fiindca zdranganitul a existat la tramvaie noi noute Astra, care presupunem ca au venit cu roti rotunde. Tramvaiele mai vechi PESA mereu au fost siletionase.


nicolaem

Au frezat Sina și acum 1 an. Impact minor. Adevărul e că is proaste tramvaiele. Probabil boghiul

doodoo

Treaba e oabla CA COvrigul...  :lol:
Din moment ce cele 4 tramvaie Pesa circula silentioase fix pe aceeasi linie de rulare pe care tramvaiele Astra fac un zgomot ce se aude si la 300m departare, treaba e foarte simpla unde trebuie cautata problema  >:(  totul e sa se si vrea asta...

nicolaem

se vrea.
dar Astra nu e capabila sa rezolve problema. is printre primele lor comenzi mari si atata pot/au putut.
din ce zic alte orase ce livreaza acum sunt mai bune.

StefanCelMare

Am văzut o foreză ieri aici (zona Grădini Mănăștur).
https://maps.app.goo.gl/DCbkmpX8qjHA8iht5

Probabil ceva de la metrou.
Prima mișcare pe care o văd în teren după mult timp.

alexV

9 trenuri cu o capacitate de 420 de locuri vor compune flota feroviară pe ruta Cluj-Napoca – Bonțida.

Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentației elaborate până în prezent, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcționa exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h și cu o frecvență de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportați va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.


10 milioane de euro, pentru ,,Park&Ride", ce vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din localitățile Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău.

Media9

nicolaem

campanie electorala.
de atatia de proiectul asta nu a trecut de stadiul de declaratii.

StefanCelMare

Ar fi ceva. 30 de minute din Bonțida, cu tot cu opriri.
Ai ajunge mai repede ca din Florești.
Până nu se începe treaba, povești.
Nu cred că va fi în următorul mandat gata, aș fi surprins să înceapă lucrările (upgrade linie la 150km/h).

Alex Bejan

Transferul metrou->tren la ira pentru aeroport o sa fie cam degeaba cu timp de așteptare de până la 30min.

alexV

Da, ideal e max 20 min cadenta. Altfel.. iei un taxi daca tocmai a plecat trenu din fata ta.

@StefanCelMare e in derulare un SF pe calea ferata CLuj-Coslariu. Alt proiect decat actualul Quick Wins aflat in implementare pe aceeasi zona. Pe site-ul cfr studiul de fezabilitate apare cu 54% progres, cu termen de finalizare anul asta. Incerc sa aflu info.