Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

#975


ℹ  Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și Asocierea RailWorks, reprezentată de domnii Gabriel STANCIU din partea SC Alstom Transport SA (lider de asociere) și Mihai HUMĂ din partea SC Arcada Company SA, au semnat vineri 15 decembrie 2023, în prezența Premierului României, domnului Marcel CIOLACU și a Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1.344.719.352,20 lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea CARANSEBEȘ - LUGOJ (lotul 1), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad (162,19 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
𝐼𝑜𝑛 𝑆𝑖𝑚𝑢 𝐴𝑙𝑒𝑥𝑎𝑛𝑑𝑟𝑢, 𝑑𝑖𝑟𝑒𝑐𝑡𝑜𝑟 𝑔𝑒𝑛𝑒𝑟𝑎𝑙 𝑎𝑙 𝐶𝐹𝑅 𝑆𝐴: "Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș - Timișoara - Arad (162,19 km) și anume Lotul 1 Caransebeș - Lugoj, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h. Avem în acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanța, o investiție cu o valoare totală de peste 6,88 MILIARDE lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebeș la Arad. Fiind o investiție esențială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest rețelei naționale și condiționată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte obligațiile contractuale, în contextul în care, așa cum am declarat și la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm "eventualele probleme de proiectare", așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate".
ℹ Durata contractului, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni pentru proiectare și execuție, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
ℹ Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea CARANSEBEȘ - LUGOJ (lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în 4 stații CF, cea mai importantă fiind stația CF Caransebeș, care va avea inclusiv o clădire de mentenanță și pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 12 poduri și 49 podețe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.
✔️ Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
• îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
• modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
• modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
• lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
• lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
• montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
• instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
• montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.
ℹ Reamintim faptul că, linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad (162,19 km) beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Sursa: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura

Konter

Astăzi, la sediul SRCF București, au fost semnat contractele, în valoare totală de 583,87 MILIOANE lei, fără TVA, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF BUCUREȘTI - PITEȘTI, ultimele două loturi din programul de REÎNNOIRE pentru viteza maximă de 120 km/h, finanțat prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).
𝐈𝐨𝐧 𝐒𝐢𝐦𝐮-𝐀𝐥𝐞𝐱𝐚𝐧𝐝𝐫𝐮, 𝐝𝐢𝐫𝐞𝐜𝐭𝐨𝐫 𝐠𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚𝐥 𝐚𝐥 𝐂𝐅𝐑 𝐒𝐀: "𝑃𝑟𝑖𝑛 𝑠𝑒𝑚𝑛𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑜𝑟 𝑢𝑙𝑡𝑖𝑚𝑒 𝑑𝑜𝑢𝑎̆ 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒, 𝐶𝐹𝑅 𝑆𝐴 𝑖̂𝑛𝑐ℎ𝑒𝑖𝑒 𝑎𝑛𝑢𝑙 2023 𝑐𝑢 𝑡̦𝑖𝑛𝑡𝑎̆ 𝑖̂𝑛𝑑𝑒𝑝𝑙𝑖𝑛𝑖𝑡𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑑𝑟𝑢𝑙 𝑃𝑁𝑅𝑅, 100% 𝑔𝑟𝑎𝑑 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑎𝑟𝑒, 𝑐𝑢 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑐𝑒𝑙𝑒 142 𝐶𝑂𝑁𝑇𝑅𝐴𝐶𝑇𝐸, 𝑖̂𝑛 𝑣𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑜𝑡𝑎𝑙𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑐𝑐𝑎. 17,46 𝑀𝐿𝐷 𝑙𝑒𝑖, 𝑓𝑎̆𝑟𝑎̆ 𝑇𝑉𝐴, 𝑆𝐸𝑀𝑁𝐴𝑇𝐸, 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑑𝑟𝑢𝑙 𝑐𝑎̆𝑟𝑜𝑟𝑎 970 𝐾𝑀 𝑑𝑒 𝐶𝐴𝐿𝐸 𝐹𝐸𝑅𝐴𝑇𝐴̆ 𝑣𝑜𝑟 𝑓𝑖 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑟𝑛𝑖𝑧𝑎𝑡̦𝑖, 𝑒𝑙𝑒𝑐𝑡𝑟𝑖𝑓𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖, 𝑟𝑒𝑝𝑎𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑖 𝑠̦𝑖 𝑟𝑒𝑖̂𝑛𝑛𝑜𝑖𝑡̦𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧𝑒 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑒 𝑑𝑒 120 𝑘𝑚/ℎ - 160 𝑘𝑚/ℎ, 𝑝𝑎̂𝑛𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑎𝑛𝑢𝑙 2026"!
✔️ Cele două contracte au fost semnate între Sucursala Regională CF București și compania Yapi Merkezi ve Sanayi A.S (Turcia) pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF BUCUREȘTI - PITEȘTI, ultimele 2 loturi, în lungime totală de 196,7 km, aferente acestui tronson :
► Lotul 1: Chitila - Ciocănești (firul II) și Ciocănești - Titu (firul I si II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din statiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani)
► Lotul 2: Titu - Călinești - Golesti (firul I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din statiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești).
ℹ️ În cadrul celor două contracte, cu o durată de 36 de luni fiecare contract, se vor executa lucrări de reînnoire pe o lungime de 196,7 km CF, pe intervalul CF CHITILA - GOLEȘTI, prin înlocuirea la rând a următoarelor componente ale suprastructurii căii: sină - traverse (196,7 km), 149 de aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale si speciale din lemn (pentru aparate de cale, poduri/podețe), contrașine pod/podețe, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru podețe, traverse de beton complet echipate, dale elastice la 23 de treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante.
🚧 Tot în cadrul programului de REÎNNOIRE pe linia CF București - Pitești sunt deja în execuție lucrările de înlocuire la rând a suprastructurii căii pe intervalul Călinești - Golești - Pitești (21 km), de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești, contract în valoare de 82,13 MILIOANE lei, fără TVA, încheiat, în luna martie 2023, între SRCF Craiova și Asocierea Strabag - Metabet CF SA.

sursa: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura

Konter

"Numai că, pesemne, Mercur a fost retrograd tot anul, iar cei 100 km s-au transformat în 0 km. ,,În acest an, nu au fost efectuate recepții la terminarea lucrărilor de reabilitare linii de cale ferată. Menționăm faptul că lucrările de pe coridor sunt substanțial finalizate pe multe dintre sectoarele supuse reabilitării între stațiile Ghioroc și Simeria și au fost deschise circulației cu viteza sporită. Procedurile de recepție au fost întârziate din cauza complexității lucrărilor de semnalizare și ERTMS, care necesită un timp mai lung de testare și recepție", se arată în răspunsul CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar.

Responsabilii companiei au enumerat și alte cauze pentru care finalizarea proiectelor de modernizare a căii ferate sunt întârziate: ,,Principalele cauze ale întârzierilor din implementarea proiectelor sunt generate de perioada lungă a procedurilor de achiziții, care includ și perioada de finalizare/soluționare a contestațiilor depuse, necesitatea exproprierilor suplimentare, durata mare a obținerii acordului de mediu, întârzieri în livrarea TBM-urilor și asamblarea lor, solicitări de aprobare și aplicare a prevederilor legale pentru ajustarea prețurilor, întârzieri în furnizarea materialelor generate de pandemia Covid, și declanșarea războiului din Ucraina etc".



Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în ultimii patru ani
Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în România a scăzut de la an la an în ultima perioadă.

Potrivit cifrelor centralizate de Club Feroviar pe baza datelor furnizate de-a lungul anilor de CFR SA, situația se prezintă în felul următor în perioada 2019-2023:

2019                            166,86 km       

2020                            71,88 km         

2021                            33,02 km       

2022                            13,39 km         

Cu mențiunea că numărul de kilometri contabilizați anul trecut corespunde strict reparațiilor făcute la sistemul feroviar din Portul Constanța, deci nu linii ferate pe care să circule trenuri de călători.

Reparații din fonduri proprii pe 140 km de linii
Puțin mai bine stau lucrurile atunci când ne referim la reparațiile făcute de CNCF CFR SA în 2023 din fonduri proprii. Potrivit datelor furnizate de companie la solicitarea noastră, în anul care stă să se încheie au fost făcute următoarele lucrări:

–           reparație periodică cu ciuruire integrală, cu mașini grele de cale, pe 140,93 km;

–           înlocuire aparate de cale montate pe traverse din beton, 97 de bucăți;

–           buraj 2.907,65 km linie curentă și 1.005 aparate de cale;

–           profilare 5.837,83 km.

Au fost ridicate 353 de restricții de viteză
În cursul anului 2023 au fost ridicate 353 de restricții de viteză pe o lungime cumulată de 186,49 km. De exemplu, pe linia 101 Chitila – Pitești, pe firul I, între stațiile Chitila și Ciocănești s-a ridicat restricția de viteză existentă, iar viteza de circulație a crescut la 120 km/oră, pe o lungime de 12 km.

,,Pentru lucrările de reparații din fonduri proprii, raportat la limita 1/12 din bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2022, s-au utilizat alocații în procent de 80%", precizează compania. Trebuie menționat faptul că CFR SA a lucrat în acest an după regula "1/12" deoarece bugetul său pe 2023 a fost aprobat de Guvern abia la mijlocul lunii noiembrie.

Licitații lansate în 2023. Cele mai importante au fost anulate
La capitolul licitații lansate în 2023 pentru modernizarea infrastructurii feroviare, CNCF CFR SA menționează următoarele:

Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții reabilitarea liniei CF Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, însă licitațiile au fost anulate prin nedepunerea ofertelor. Procedura de achiziție va fi reluată în anul 2024.
Modernizarea infrastructurii din Portul Constanța, Etapa I Valul lui Traian;
Electrificarea liniei CF Dărmănești-Vicșani;
Modernizarea Gării de Nord – Faza I;
Modernizarea stațiilor CF Sinaia, Bușteni, Ploiești Vest, Videle, Beclean pe Someș, Dej Călători, Ciulnița, Costinești Tabără, Neptun hc și Pașcani."

https://clubferoviar.ro/2023-kilometri-de-cale-ferata-modernizata-receptionati/

Konter

𝐁𝐀𝐖𝐈 𝐂𝐎𝐍𝐒𝐓𝐑𝐔𝐂𝐓𝐈𝐎𝐍 – 𝟏𝟐.𝟎𝟏.𝟐𝟎𝟐𝟒

Continuam activitățile în Portul Constanța prin execuția lucrărilor aferente Priorității 3. În cadrul contractului vor fi executate:
- 𝟏𝟒𝟓𝟎 m linii CF cu suprastructură noua tip 49;
- 𝟏𝟎 aparate de cale (9 schimbătoare tip 49-1/9-300 si o bretea combinată din 3 SS + 1 TDJ);
- 𝟒 aparate de cale cu set nou de traverse de lemn;
- 𝟑.𝟑𝟐𝟓 m drenuri noi;
- 𝟖𝟔𝟑 m rigole noi;

𝐀𝐬̦𝐚 𝐜𝐮𝐦 𝐯-𝐚𝐦 𝐨𝐛𝐢𝐬̦𝐧𝐮𝐢𝐭 𝐢̂𝐧 𝐮𝐥𝐭𝐢𝐦𝐢𝐢 𝟐𝟏 𝐝𝐞 𝐚𝐧𝐢, 𝐯𝐚̆ 𝐚𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚̆𝐦 𝐜𝐚̆ 𝐯𝐨𝐦 𝐝𝐞𝐩𝐮𝐧𝐞 𝐚𝐜𝐞𝐥𝐞𝐚𝐬̦𝐢 𝐞𝐟𝐨𝐫𝐭𝐮𝐫𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐢𝐧𝐝 𝐜𝐚𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐬̦𝐢 𝐫𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐞𝐧𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐞.










Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Intreb pentru un prieten...drenu ala nu trebuia facut inainte de a se bura liniile?

Konter

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat marți că Sucursala Regională CF București și Asocierea SC CMA Construct Development SRL – SC Velmanit Impex SRL au semnat contractul pentru modernizarea stației CF Videle. Cu această ocazie, europeronul construit pe vremea când Viorica Dăncilă, originară din Videle, era prim ministru, va fi înlocuit de unul mai modern.

Contractul are o valoare de 8.747.996,98 lei, fără TVA, și vizează proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a stației CF Videle.

Lucrările care se vor executa sunt următoarele:

reabilitarea clădirii de călători;
amenajarea piațetei stației și a zonelor adiacente;
modernizarea grupului sanitar;
supraînălțarea peronului de la linia I și construirea a două copertine;
transformarea unor spații neutilizate din punct de vedere feroviar, în spații comerciale;
modernizarea instalațiilor de telecomunicații și siguranța circulației;
amplasarea instalației de supraveghere video și a instalației de control acces;
amenajarea parcării.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor este de 24 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

https://clubferoviar.ro/contract-modernizarea-statiei-cf-videle-viorica-dancila/

Konter

Potrivit ANPM, citată de News.ro, proiectul de "Reabilitare a liniei de cale ferată Focşani – Roman" a primit Acordul de Mediu. Proiectul parcurge porţiuni din judeţele Vrancea, Bacău şi Neamţ, iar Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA este titular.
Investiţia vizează cinci sectoare de pe traseul liniei de cale ferată existent, a cărui lungime totală este de 147,7 km, care urmează să fie reabilitate în următorii ani, cu linie dublă şi electrificată, astfel încât să se reducă la maximum declivităţile de pe calea de rulare şi să crească viteza operaţională la 160 km/oră.

"Acest Acord de mediu prevede reabilitarea unor porţiuni care însumează 12,5 km de cale dublă electrificată, reprezentând aproape 10% din totalul traseului proiectat. Obiectivele principale ale proiectului constau în: reconfigurarea în plan a traseului şi îmbunătăţirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creşterea vitezei maxime de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi, respectiv, 160 km/h, pentru trenurile de călători, menţinerea liniei de cale ferată dublă pe toată lungimea traseului, în sistem de alimentare de 25kV şi reabilitarea construcţiilor civile din staţii, astfel încât să fie îmbunătăţite condiţiile de călătorie, gările să devină mai accesibile pentru persoanele cu mobilitate redusă şi, nu în ultimul rând, angajaţii să lucreze în condiţii mai bune", a explicat preşedintele ANPM, Laurenţiu Alexandru Păştinaru.

Durata de execuţie a lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de funcţionare este nelimitată, în condiţiile realizării lucrărilor de întreţinere şi de reparaţii conform normativelor în vigoare.

https://clubferoviar.ro/reabilitarea-caii-ferate-focsani-roman/

Konter

14 proiecte și 1,3 miliarde EUR solicitate în ultimul apel de proiecte #ConnectingEuropeFacility

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a depus 14 propuneri de proiecte pentru ultimul apel MIE, care s-a încheiat la 30 ianuarie. Finanțarea solicitată din MIE este de 1,3 miliarde EUR, sumă alocată cofinanțării naționale.
Propunerile vizează toate modurile de transport, cu accent pe reabilitarea căilor ferate și îmbunătățirea navigației pe Dunăre.
- 3 tronsoane de cale ferata pe tronsonul TEN T Core Ploiesti - Pascani (Valea Calugareasca - Buzau, Ramnicu Sarat - Focsani, Focsani - Adjud)
- FAST Danube - lucrari pe sectorul comun RO BG al Dunarii.
- Conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Timișoara
- Studiu de fezabilitate pentru insula artificială din Portul Constanța
- Conexiune transfrontalieră îmbunătățită în Giurgiulești.

Proiectele urmează să fie evaluate până în #CINEA, primele rezultate ale evaluării fiind așteptate pentru mai/iunie 2024.

Sursa: https://www.facebook.com/share/qCnoPxTRKrZazfWZ/?mibextid=WC7FNe





Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

Administratorul infrastructurii feroviare din România a publicat recent pe site-ul propriu stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile, aferent lunii decembrie 2023.
Club Feroviar le-a comparat cu aceleași date publicate de CNCF CFR SA aferente lunii decembrie 2022 (așa cum le-am prezentat la vremea respectivă) și a calculat avansul, în puncte procentuale, al stadiului fizic pe fiecare tronson în parte. În ansamblu, cele 15 mari proiecte analizate au avansat în ritm de melc, cu mici excepții. Prezentăm în continuare cifrele seci, în tabelul de mai jos, iar apoi vor urma considerațiile noastre.
După cum se poate observa din tabelul de mai sus, cele mai mari avansuri pe șantierele de modernizare a infrastructurii feroviare din România le-au înregistrat antreprenorii PORR Construct, respectiv Asocierea Arcada Company Galați-ISPCF.
Șantierul de la Grădiștea, unde lucrează PORR Construct, a evoluat cel mai mult față de finalul anului 2022, cu un avans de 56,13 puncte procentuale. În aceste condiții, reluarea circulației feroviare între București și Giurgiu, pe ruta directă, care a fost întreruptă în august 2005, când s-a prăbușit podul de la Grădiștea, este doar o chestiune de luni.
Lucrurile se mișcă cu repeziciune și în ceea ce privește șantierele gestionate de Asocierea Arcada Company Galați-ISPCF din stațiile CF Ciulnița și Fetești de pe Magistrala 800 București-Constanța, cu un avans de 34 de puncte procentuale. Și modernizarea acestor două stații va fi finalizată tot în cursul acestui an.
În rest, așa cum se poate observa din tabel, avansurile pe șantierele de cale ferată din România sunt modeste față de situația înregistrată cu un an în urmă.


https://clubferoviar.ro/cu-cat-au-avansat-santierele-feroviare/

cristi5

#984
@Konter multumim de postari!

Ma intreb daca unele postari se potrivesc mai bine topicuri dedicate pt magistralele pe care sunt aceste proiecte.  Toate magistralele pot fi accesate de aici
https://forum.peundemerg.ro/index.php?board=70.0

@Ionut poate muta cateva din postarile de mai sus, daca are timp.

Konter

Stadiul lucrărilor tip quick wins de reabilitare cale ferată în zonele Aiud și Câmpia Turzii.

Colegii noștri realizează lucrări de suprastructura feroviară, care se execută pe traseele de cale ferată cu restricții de viteză, cu materiale noi și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune.

Video: https://fb.watch/qcPALS5xEU/?


Xenos

O întrebare, înţeleg că deja avem nevoie de ceva RK pe Bucureşti - Constanţa şi pe Bucureşti - Ploieşti. Există vreun plan?

Konter

#988
@TibiV daca poti, sterge postul anterior, cel legat de quickwins.

La finele anului trecut, în sistemul electronic de achiziții publice a fost portat anunțul de licitație cu titlul "Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 2". Valoarea totală estimată a contractului este de 90.578.739 de lei, echivalentul a 18,2 milioane de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările aferente Priorității 4 – LOT 2 constau în înlocuirea suprastructurii căii ferate pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 de aparate de cale în stațiile Port A, Port B și Mol V. În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Anunțul din SEAP, care a fost postat joi după amiază, indică faptul că au fost depuse două oferte, astfel:

Ofertant unic: Strabag
Terț: Strabag Rail a.s.
Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov

Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct
Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

https://clubferoviar.ro/austriecii-lucrari-feroviare-in-portul-constanta/

Konter

Quote from: Xenos on February 15, 2024, 01:18:06 PMO întrebare, înţeleg că deja avem nevoie de ceva RK pe Bucureşti - Constanţa şi pe Bucureşti - Ploieşti. Există vreun plan?

Reparatii foarte probabil, au 10+ ani liniile alea, dar RK foarte putin probabil sa fie nevoie. N-am vazut prinse in niciun program de investitii al CFR Bucuresti-Constanta sau Buc-Ploiesti.