News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

@JohnDoe  Te referi la capatul spre Fagaras? Deocamdata va fi un singur nod, care in prima faza va fi facut de Makyol pe contractul semnat pentru Boita-Fagaras, lot IV. La cum e acum traseul pentru nodul de la Mandra, nu o sa fie nevoie de demolari/refaceri pentru continuarea spre Brasov.
Segmentul Fagaras-Sighisoara, inca nu stim nimic despre el, asa ca upgrade-ul nodului (sau nod nou) va fi facut in cadrul acelui proiect. Cand i-o veni timpul, dar nu cred sa apara pe tapet pentru proiectare in urmaotrii 15 ani

@Cipi da, viaducte or sa fie, dar cu tunel e cam greu sa te bagi pe acolo asa aproape de CF. E un deal din argile, nu prea e stanca mai deloc pe acolo. Iar un cut&cover asa aproape de calea ferata nu tin minte sa fi vazut pe undeva. Plus ca nu cred sa fie de acord CFR-ul, ca riscul de intrerupere a circulatiei e destul de mare.

Discutia unui tunel pe sub dealul Persanilor e lunga si in general generata de numarul imens de morti in prostiile alea de curbe de pe DN1. Dar acolo trebuia pus DN-ul de la bun inceput prin tunel. Sincer, si eu m-as fi asteptat la un tunel, dar cu traseul mai la nord si mai drept de la Vladeni la Persani, dar probabil ca le iesea un LD2 reloaded, cu 4,5 km de tunel si s-au speriat de varianta aia.

Calin88

#2701
In zona Brasov, lipsesc 4 km intre capatul actual de la Cristian si km 0 al proiectului si, implicit, nodul complet de la Vulcan/Cristian.
Si nu va exista nod cu DN1 intre Ghimbav si Codlea? Pe toate imaginile cu nodul A3xA13 de la Codlea sau pe cele cu centura Ghimbav, mereu aparea desenat un nod acolo.

La Persani nu e diferenta de nivel cam mare pentru a scapa fara tunel? Adica mi-e greu sa cred ca s-ar putea face debleu atat de aproape de tunelul CFR, deci ar trebui sa suie drumul pana in varful dealului. Un tunel mai adanc, cu intrarile si iesirile in zonele intersectiilor traseului cu DN1 nu ar fi posibil? Ar fi cam la aceeasi inaltime cu tunelul CFR.

dumbravaandrei

#2702
Din cate tin minte de la discutiile de cand s-a facut ciotul A3
1) Se va demola giratia de pe DJ112B, urmand ca acesta sa supratraverseze A.
2) Se vor demola cam 300-400m din drumul de legatura actual (cam pe unde e prima curba acum dupa giratoriu, cum mergi spre Brasov) si acolo se va face nod in T cu drumul de legatura spre Cristian (DN73G sau cat naiba are indicativul acum)
2** ) Aici va fi interesant ca pe unde ar trebui sa continue A3 e ditai groapa adanca de 5-6m si lunga de cativa zeci de m, s-a folosit ca groapa de imprumut pentru actualul lot.
3) Nodul la DN1 nu stiu daca va fi facut in proiectul cu A3, ca e mai complicat ca ai si CF langa DN. Acum exista un studiu de fezabilitate facut de DRDP Brasov care analizeaza cum sa interconecteze A3, DNVO1k si DN13 - denumit generic Centura Ghimbav. Mai multe detalii gasiti pe thread-ul corespunzator. Nu va faceti sperante de ceva interesant, inca e la stadiul in care se debiteaza tampenii pe variantele de traseu si structuri propuse.

Despre diferenta de nivel: pe valea respectiva pantele/versantii sunt mai domoli, altitudinea porneste de la 585m la monumetnul eroilor, mai sunt culmi care urca maxim pe la 600m, iar intrarea in Poiana Caprioarei e pe la 572m. Nimic ce nu se poate rezolva cu viaducte (banuiesc ca de asta au ales zona aia, ca altfel se duceau mult mai in nord. Insa nu stiu ce sa zic despre nevoile de consolidare in zona aia. Acum e impadurit in mare parte si e destul de stabila zona.

Problema mea va fi AM-ul, pentru ca fix in portiunea aia sunt destule mamifere mari si de foarte multe ori m-am intersectat cu caprioare, cerbi si chiar urs (acum 3 ani). Din fericire fara victime sau daune. Din punctul meu de vedere trebuie minim doua ecoducte in zona aia, unul spre  homorod, unul spre Persani. Si aici devin lucrurile interesante, daca lasam animalele sa treaca sigur peste autostrada si apoi sa le ia trenul pe CF - cum e cazul la ecoductul de dinainte de Bretea Muresana pe A1 care se opreste in drumul judetean.

nctind

Quote from: dumbravaandrei on January 22, 2024, 04:57:50 PM2** ) Aici va fi interesant ca pe unde ar trebui sa continue A3 e ditai groapa adanca de 5-6m si lunga de cativa zeci de m, s-a folosit ca groapa de imprumut pentru actualul lot.

Nu mai exista groapa. A fost astupata in totalitate. Cat de bine a fost tasat nu stiu sa zic.

Calin88

#2704
Groapa de imprumut a fost umpluta cu diferute deseuri din constructii, deci nu m-ar mira sa trebuiasca excavata si umpluta corect.

Legat de nodul cu DN1, cred ca ar trebui sa fie inclus in proiectul A3, chiar daca va necesita relocarea DN1 pe o distanta mai scurta, ca apoi nu-l va mai face nimeni. Ar fi destul de important pentru legarea mai rapida a zonei industriale Ghimbav si a aeroportului la A3 si A13 catre Sibiu. Cred ca se poate reloca DN1 mai departe putin de CF, sa fie loc pentru un nod.

Legat de ecoducte, in zona popasului au fost constant accidente cu mamifere mari. Din cate stiu, de vreo 2 ani, au adaugat niste stalpisori care fac galagie atunci cand sunt luminate de faruri, tocmai pentru a speria animalele din jurul drumului. Nu pot spune cat sunt de eficienti.
Oricum, fie ca drumul va fi prin tunel sau pe viaducte, asta va reprezenta, practic, un ecoduct pentru autostrada. Ramane de trecut DN1, desi, dupa deschiderea autostrazii, o sa fie pustiu pe acolo, la ce densitate de populatie avem in zona. In cel mai rau caz, se poate face ca pe VO, ecoduct peste DN inclus in proiectul autostrazii.

Geri


Sa ma pornesc cu giratoriul in varfu dealului care se pare ca se vrea a fi acolo.

Poate aveti raspunsuri la intrebarile:
De ce s-a "strambat" traseul in zona nodului Șercaia fata de variantele propuse si studiul din 2008?
Si dacă s-a putut "strâmba" traseul in ce conditii se poate "indrepta" in zonele marcate?

Ar parea sa iasa aproximativ un Nadaselu - Zimbor - mai mic. Ma refer la secvente de genul pod-debleu-viaduct-debleu-pod. Aici poate se termina lucrarea fara alunecarile de teren.




























Powered by API/PUM imgur uploader


In zonele unde am marcat pentru a fi indreptat traseul din cauza tremurului de mana a persoanei care a trasat cu carioca:

zona km10, marcat pe traseul autostrazii;
zona km14;
zona km25;
zona nodului Sercaia, km35 ;

Sunt zonele de pe DN1 Fagaras - Brasov, unde au loc cel mai des accidente.

O sa ajunga sa fie zonele de pe aceasta sectiune de autostrada cu accidente?

dumbravaandrei

Quote from: Calin88 on January 22, 2024, 07:50:29 PMLegat de ecoducte, in zona popasului au fost constant accidente cu mamifere mari. Din cate stiu, de vreo 2 ani, au adaugat niste stalpisori care fac galagie atunci cand sunt luminate de faruri, tocmai pentru a speria animalele din jurul drumului. Nu pot spune cat sunt de eficienti.
Stalpisorii aia care sunt ca o bariera semaforizata pentru mamifere, sunt montate doar jos in poiana, adica dupa curbe, cum mergi spre Sibiu. Par extrem de eficiente acolo unde sunt montate. Eu stau in cealalta parte a Brasovului si merg des pe DN1, unde n-am mai vazut animale mari de ceva timp (vin la mine in cartier in schimb)

@Geri paduricea aia chiar de sub km10 e o unitate militara cat despre zonele in care nu se merge drept, probabil ca dupa foraje s-a modificat traseul.

Cipi

#2707
Daca ieri dimineata nu am gasit timp sa descarc documentele, am gasit mai pe dupa-amiaza cateva minute sa parcurg documentul acesta:

Analiza multicriteriala Etapa 1

As zice ca macar o parte din raspunsurile la intrebarile lui Geri sunt prinse la capitolul 7 si reflecta modul in care autoritatile au tratat coridorul autostrazii intre 2008 si 2023:
Spre exemplu: la km 5 traseul initial afecteaza o ferma de porci al carui PUZ a fost aprobat in 2015, iar la km 8, exista alt PUZ intre doua ferme... (Speachless!)

In alte zone, modificarea a fost dictata de restrangerea impactului asupra mediului (zonele de rezervatie ce tin de Persani si Magura Codlei) sau, asa cum zicea Andrei, a fost indepartat traseul de o unitate militara.

Interesant este ca peste tot se declara ca autostrada nu intrerupe coridoarele ecologice (deci banuiesc ca viaductele si podurile vor functiona pe post de coridor, cel putin in viziunea celor care au realizat documentul). Sa vedem ce zice si avizul de mediu.

PS: Documentul este salvat ca imagine. Paranoia (frica de copy-paste)? Atat s-a putut?

a.l.x

#2708
QuotePe data de 26 februarie va începe proiectarea și pe tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii #Sibiu – #Făgăraș (parte a #A13)!

Practic în acest moment pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni.

Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.

Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuție a lucrărilor pe toate cele 4 tronsoane, care va dura 36 de luni.

Antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu - Făgăraș a A13:

Tronsonul 1: #Boița (Autostrada #Sibiu - #Pitești) - #Avrig - #Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km,

Tronsonul 2: #Mârșa (DJ105G) – #ArpașudeJos (DN1) în lungime de 19,92 km,

Tronsonul 3 (Arpașu de Jos (#DN1) – Sâmbăta de Sus (#DJ105B) în lungime de 17,61 km,

Tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus (#DJ105B) - #MunicipiulFăgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Finanțarea este asigurată din Programul Transport (#PT), iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:

- 7 noduri rutiere: Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni, Fagaras
- 24 poduri peste Autostrada Sibiu Fagaras
- 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apa, drumuri)
- 3 poduri pe drum de legatura intre Autostrada Sibiu- Fagaras si DN1
- 12 viaducte pe autostrada Sibiu - Fagaras
- 2 Centre de intretinere si coordonare
-  1 punct de sprijin
- 2 spatii de servicii S3
- 2 spatii de servicii S1

#CNAIR #investitii #dezvoltare #fondurieuropenenerambursabile #CristianPistol
FB-Cristian Pistol

rezin

Proiectanților le doresc să cugete în liniște și să aleagă cele mai bune soluții pentru acest drum!

florin74

Poate mai modifica din unele solutii aberante marca inregistrata Consitrans, mai ales pe la structuri din ce am inteles.

danutzu_1069

cum le place celor de la cnair sa spună....(de fapt este placa la răspunsurile de lămurire la licitații) .. "caietul de sarcini conține un proiect ilustrativ, rămâne la latitudinea proiectantului sa..."

a.l.x

O filmare în premieră, de la Radu Ignat.

Autostrada A13 Lot 1 Boita Avrig - tura de recunoaștere a zonei


Mulțumim!

Feri

(thx The Romanian)
^^
QuoteImagini de pe șantierul viitoarei autostrăzi A13 Sibiu - Făgăraș❗
🟠 Etapa de proiectare:
▶️ Realizare foraje geotehnice pe tronsoanele 3 și 4.
CNAIR

marius.firtonea

Makyol isi face simtita prezenta tot mai des in jurul nodului dintre A1 si A13.