Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Asta zic si eu, n-au făcut nimic, nu au facturat nimic inafara de avans. Sa-i vedem când construiesc nu doar când câștigă contracte.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Gio

Care altii? Ca eu nu-i prea vaz. Strabag si Porr sunt eliminati sistematic, Astaldi are si ea limite, in rest UMB, turci si ceva romani tzepari. Pizzarotti cu toti subcontractorii ei are avans 2.3% pe luna pe Pl-Buz1, Coni+ Trace are 2%, adica sub media UMB pe Buz-Focsani. Mult laudatii de odinioara Alarco inaugureaza ceva anul asta? Ca UMB a inceput mult mai tarziu si maine e gata. Turcaletii aia care au preluat Pitesti-Craiova 1 trecut de jumate pot termina inainte de UMB lotul 4? E incredibil ca Romania in cel mai bun moment al ei in constructia de autostrazi nu are constructori  iar marile firme europene nu se implica la noi.


ion59

Chiar? De ce? Ca atunci cand a vrut, o firma chineza a castigat, indiferent de cate piedici i s-au pus!

florin74

A venit nota de plata, dupa multi ani de bataie de joc din parte CNAIR si a statului roman. Documentatii de tot rahatul, conditii contractuale care te faceau sclavul CNAIR - daca vor ei bine, daca nu , o luai in mana, sa imi fie scuzata expresia.

Stiti ca ecoductul ala de la Comsa, cerut de CNAIR si autoritaile statului, autorizat de CNAIR , executat de COMSA nu e platit inca. SI curtea de arbitraj de la Camera de Comert si Industrie Romania le-a dat dreptate CNAIR, ca daca nu era in contract, degeaba erau toate celelalte, etc. Teapa.

Asa ca firmele serioase isi gasesc de lucru prin alte tari, unde proiectantii fac niste SF-uri cat de cat pe bune,s i autoritatile incearca sa nu puna bete in roate si ii trateaza ca niste parteneri cu drepturi egale.

Asta e. Culegem ce am semanat. Si va mai dura mult pana se va schimba perceptia. Asa ca ne rugam sa nu crape UMB-ul, ce naiba ca lucreaza fara AC cate 1 an, fara consultanta (de exemplu pe lotul inaugurat maine ciuciu consultanta), ca executia o ia inaintea validarii proiectului tehnic si daca sun chixuri mai construim o manastire sa nu se intamplE o tragedia...



mirceaeliade

@Gio Strabag constant a facut cam 5-8% pe ambele loturi mari care le are de la CNAIR.  Si ei si Porr si altii sunt eliminati sistematic *si* partial ca altii sunt lasati sa castige pentru ca nu li s-a dat buline negre *foarte meritate* care sa ii scoata din competitie.  Degeaba platim cu 5-10% mai putin pe contract daca ne trezim ca termenele PNRR ar putea fi depasite, cu tot felul de penalitati rezultate din asta, inclusiv dobanzi. Pentru ca desi poate chiar vrea, se vede cu ochiul liber ca nu prea are cum sa si poata.

De exemplu la ultimele semnari A7 si cea de pe A8 chiar erau vreo 5 turci diferiti care au depus oferte care ar fi dus probabil la o concentrare mai serioasa de fortze pe loturile deja luate. Si la vremea depunerii ofertelor chiar ar fi trebuit sa existe buline negre eliminatorii.

horatiu.cosma

Hai că încerc să și desenez, că poate nu se înțelege.

Strabag are 2 proiecte mari la 95% fiecare, în 3 luni o să spargă semințe.
La fel și Geiger.
Porr dă cu ciocănelul 4 ani pe un tronson de 10km.
Dimex a apărut foarte curajos și bine mobilizat la Tureni, poate crește dacă are oportunitatea.
Mai există firme românești mici și medii care vor să intre pe piața asta a autostrăzilor și până acum au făcut o figură frumoasă unde au avut șansa, gen Erbașu, Maristar, Selina (cu excepția rateului de la Chiribiș), Autotehnorom, IBB, Arcada, Bogart.
Cu toată "faima" adunată de-a lungul anilor, Pizzarotti e cel mai avansat pe A7.

Concluzia: trebuie să construim în anii ce vin o grămadă de infrastructură, ca să recuperăm decalajele. UMB o să facă cea mai mare producție pentru obiectivul acesta, însă nu sunt singurii care o pot face, sunt și alții care pot/vor. E mult mai sănătos pentru piață să fie așa.

daniel_avram

Daca vorbim strict de firmele mari gen Strabag sau Porr, se pot baga si pe feroviar unde firmele mici locale nu au nici o sansa. Webuild pare ca a inteles asta. Urmeaza licitatia pentru A11 unde sper sa vedem Strabag sau/si Porr, ambele sunt in zona de vest bine reprezentate, Porr are si centura est a Aradului.

De lucru o sa tot fie in tara asta. Bani, firme serioase si autoritati competente mai avem nevoie.

Cetatean

Geiger are lucrari mai mici in Targu Mures,Medias si Sibiu. Citisem la un momemt dat ca au lucrari de vreo 85 mil euro in derulare. La Medias au lucrari de apa canal plus ca participa constant la licitatii.
Strabag are filiale in toata tara cu lucrari in diverse domenii. De la intretinere anuala la Deva pe 5 ani ,drum de legatura A1-Tm,centura Fagaras,pasaj Ciuc,statii de epurare,pod Satu Mare,lucrari de apa canal,lucrari pe CF...etc...
Porr de asemenea are lucrari "mici" in Resita,Timisoara si in Alba Iulia plus o gramada prin Oradea. Au avut lucrare in port la Constanta si acum au lucrari ctot undeva intr-un port pe Dunare.  Giurgiu?
Erbasu au intrat si ei puternic in drumuri.
Dintre firmele Romanesti as aminti Con-a care cred ca o sa aibe un cuvant de spus in tot ce inseamna lucrarile de infrastructura din Trasnilvania. Mai ales daca le iasa centura Cluj.
Cred ca si ei au lucrari contractate de sute de milioane de euro...
I-as aminti si pe cei de la Elis,care reabiliteaza centrul din Alba Iulia si cu lucrarea de la Trasnalpina de Apuseni,vor avea o crestere destul de mare a CA pe an 2023. Asa ca si fun fact,i-au avut subcontractori acolo,pe nimeni altii decat Straco :))

Webuild,FCC nu participau la licitatii sub 50 m euro...parca.

Evolutia si cresterea firmelor romanesti este oarecum normala. Mai ales daca au si balastiere,cariere sau produc prefabricate (Con-a)
Pe langa asta,avem deja firme specializate care vin,fac treaba si pleaca. Gen Marcotim. Fac terasamente si atat.

Cateva probleme au lucrarile de constructii si in special infrastructura astazi,lipsa de personal,atat tesa cat si muncitori calificati si faptul ca s-au reintrodus taxele.
Plus o oarecare lipsa de predictibilitate din partea statului si a autoritatilor. Desi au fost n contracte semnate,s-a pierdut finatarea pentru ele. Motivele? Intarzieri,nepasare etc..
Vedem cum o sa mearga santierele in 2024.

mirceaeliade

QuoteGuido Retter, CEO-ul companiei sibiene RETTER Projectmanagement a declarat pentru România24.ro: "Vrem să arătăm că și firmele românești pot construi repede și bine. Cheia succesului o reprezintă buna colaborare cu partenerul PIZZAROTTI, relația excelentă cu beneficiarul care a înteles să ne sprijine cu finanțarea la timp și factorul vreme, care sperăm să țină cu noi. Până acum lucrurile arată bine, suntem înaintea graficului și sperăm să o ținem tot așa".

Kitz

^^
Să nu uităm de Tancrad care au o mulțime de utilaje și angajați și vor începe alături de WeBuild pe PiSi3.

Archi

un detaliu interesant, cred ca putem presupune pentru ce lucrare fac aceste angajari




Powered by API/PUM imgur uploader

gsimon

Intre timp pe pagina de Facebook a UMB: "Angajam mineri".

Acuma ma gandesc ca doar pentru o lucrare pot sa angajeze mineri.  ;)

Recunosc ca nu inteleg eu formarea profesionala, dar oare minerii se pot folosi asa usor la constructia/forajul de tunele rutiere?  :-[

carutasul

din păcate majoritatea s-au reorientat profesional către alcoolism între timp :)

marinul

wow ce anunt de companie cu renume. Bafta la gasit mineri pe facebook