News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#9300
Și, cu riscul de a intra în gura ultrasilor, mai las o mică situație pentru a demonta un mit. Compar termene contractuale inițiale pe contractele UMB (deci nu termenele extinse justificat sau artificial, că atunci s-ar putea să nu mai găsim constructori întârziați nici pe alte proiecte) cu cât a durat până s-au deschid integral drumurile respective. Ca să avem o imagine mai clară despre finalizările înainte de termen.

A0 Nord lot 2: start august 2021, termen iunie 2024, deschidere decembrie 2023 (probabil), cu 6 luni înainte de termen

A0 Nord lot 4: start aprilie 2022, termen octombrie 2024 (100% nu va fi respectat)

CraPi 2.1: start septembrie 2019 (execuție), termen septembrie 2021, deschidere aprilie 2022 (7 luni întârziere)

CraPi 2.2: start septembrie și noiembrie 2019 (execuție), termen noiembrie 2021, deschidere iulie 2022 (8 luni întârziere)

CraPi 3: start execuție martie 2021, termen martie 2023, deschidere (probabil) decembrie 2023 (9 luni întârziere)

CraPi 4: start execuție august 2022, termen august 2024 (100% nu va fi respectat)

A3 Nădășelu - Zimbor: start contract ianuarie 2021, termen ianuarie 2024 (100% nu va fi respectat)

A3 Zimbor - Poarta Sălajului: start contract mai 2021, termen mai 2024 (100% nu va fi respectat)

DX Brăila - Galați: start contract iulie 2021, termen mai 2024 (100% nu va fi respectat)

A7 Buzău - Focșani 1: start contract decembrie 2022, termen august 2024 (100% nu va fi respectat)

A7 Buzău - Focșani 2: start contract februarie 2023, termen aprilie 2025 (există șanse de încadrare, dar trebuie să accelereze puternic)

A7 Buzău - Focșani 3: start contract februarie 2023, termen aprilie 2025 (există șanse de încadrare, dar trebuie să accelereze puternic)

A7 Buzău - Focșani 4: start contract decembrie 2022, termen august 2024 (există șanse de încadrare, dar trebuie să accelereze puternic)

A7 Focșani - Bacău: start martie/mai 2023, termen septembrie/noiembrie 2025 (șanse mici de încadrare)

A7 Bacău - Pașcani: start mai 2023, termen noiembrie 2025 (șanse aproape de 0 de încadrare)

Lugoj - Deva 2: start decembrie 2022, termen septembrie 2026 (șanse spre 0 de încadrare)

Centura Timișoara: start iulie 2023, termen iulie 2024 (poate fi respectat, dar trebuie mobilizare mai serioasă)

A1 Lugoj - Deva 4: start noiembrie 2013, termen mai 2016, deschis în august 2019 (3 ani și 3 luni întârziere)

A1 Lugoj - Timișoara 1: start iunie 2011, termen aprilie 2013, deschis în octombrie 2012 (cu 6 luni mai rapid)

A3 Gilău - Nădășelu: start aprilie 2014, termen aprilie 2016, finalizare (muzeu) în noiembrie 2017 (1 an și 7 luni întârziere)
A7 centura Bacău: start ianuarie 2019, termen ianuarie 2022, deschidere integrală în august 2021 (cu 5 luni înainte de termen)

Deci vorbim despre 3 proiecte finalizate înainte de termen (curat), 5 cu întârziere, și alte 17 proiecte în derulare pe care mai degrabă sunt șanse rezervate pentru terminare înainte de termen.

mirceaeliade

#9301
Si nici "progresele" raportate pe noiembrie ar arata ceva promitator (si cele de acum o luna aratau slab pentru lucrat sub vreme frumoasa):

panda_no 5

Concluzia demontarii unui mit. : UMB nu este un constructor extraordinar. Are si lucrari finalizate cu intarziere.
Mai ales ca acum s-a aruncat din avion doar cu o parasuta mica-mica.
Probabil ca va intarzia pe unele tronsoane. Foarte probabil. Era bine daca vedeam pe A7 si Porr, Strabag, etc. Din pacate pentru noi nu avem.

Totusi, dupa umila mea parere :
Daca pe A1 Lugoj - Deva 4 era un constructor gen Pizza, Aktor, ......nu era gata nici acum garantat la ce volum de lucrari am avut parte.
A 10 este gata ? Nu inca.
Pe A0 Sud sunt intarzieri ? Da , sunt.
Lot 1 Ploiesti Buzau ; cred ca lucrurile se misca acum doar pentru ca ....Retter 

Eu personal inca il prefer pe UMB fata de Pizza sau Aktor
E doar parerea mea.
De nespecialist.

26ld

Am mai speculat pe tema asta si din ce vad + ce se preconizeaza, UMB e bazat pe clasa politica care le-a promis deja ca se va renegocia in caz ca nu termina la timp A7 + A8. Citat din REGULAMENTUL (UE) 2021/241 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență :

QuoteModificarea planului de redresare și reziliență al unui stat membru
(1) În cazul în care planul de redresare și reziliență, inclusiv jaloanele și țintele relevante, nu mai poate fi îndeplinit, în
totalitate sau parțial, de către statul membru în cauză ca urmare a unor circumstanțe obiective, statul membru în cauză
poate înainta Comisiei o cerere motivată ca aceasta să elaboreze o propunere de modificare sau de înlocuire a deciziilor de
punere în aplicare ale Consiliului prevăzute la articolul 20 alineatele (1) și (3). În acest scop, statul membru poate propune
un plan de redresare și reziliență modificat sau un nou plan. Statele membre pot solicita sprijin tehnic pentru pregătirea
unei astfel de propuneri în cadrul Instrumentului de sprijin tehnic.
(2) În cazul în care Comisia consideră că motivele prezentate de statul membru în cauză justifică o modificare a
respectivului plan de redresare și reziliență, Comisia evaluează planul de redresare și reziliență nou sau modificat în
conformitate cu articolul 19 și elaborează o propunere pentru o nouă decizie de punere în aplicare a Consiliului în
conformitate cu articolul 20 alineatul (1) în termen de două luni de la transmiterea oficială a cererii. Statul membru în
cauză și Comisia pot stabili de comun acord să prelungească respectivul termen cu o perioadă rezonabilă, dacă este
necesar. Consiliul adoptă noua decizie de punere în aplicare, de regulă, în termen de patru săptămâni de la adoptarea
propunerii Comisiei.
(3) În cazul în care Comisia consideră că motivele prezentate de statul membru în cauză nu justifică o modificare a
respectivului plan de redresare și reziliență, Comisia respinge cererea în termenul menționat la alineatul (2), după ce a dat
statului membru în cauză posibilitatea de a-și prezenta observațiile în termen de o lună de la comunicarea concluziilor
Comisiei.

Evident ca e doar parerea mea, dar sunt dispus sa ma bag la pariu. Doritori?

shift2rail

^ totul se negociaza la Comisia EU, daca ai argumente.

Stef

#9305
@mirceaeliade , ai pus virgula eronat sau ce se întâmplă cu 14.8% pe Focșani-Bacău? Unde ar fi neoficialul ăla de 14.8%?

mirceaeliade

Daca cumva cei de la Bruxelles vor sa caute nod in papura, vor demola orice argumente ale reprezentatilor Romaniei ca din cele 19 loturi PNRR *doar* 4 nu au fost atribuite UMB, un constructor local care niciodata nu a demonstrat ca poate sa duca atata volum de munca, si ca era datoria romanilor sa ceara la licitatii dovezi ca cei care castiga vor fi in stare sa duca volumul de munca semnat.

^[14.8%] e in paranteze patrate, sunt numere estimate aparute in alte surse (nu cele de pe harta CESTRIN)

hefaistos

Aici nu ai dreptate.
Lucrările au fost atribuite pe criteriul principal "cel mai mic pret". Povestea cu lipsa capacității a fost tranșata la contestații. Acum, dacă vrei sa vezi o conspirație a întregului sistem romanesc împotriva UE...
UE o sa ne capseze la sfârșit de 2026, când nu se vor respecta termenele. Și sa vedem atunci dacă statul roman va face ceva împotriva contractorului ce a semnat și nu a livrat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

AdrianRO

UE nu-si permite asemenea miscari, mai ales impotriva Romaniei care a fost un elev "cuminte". Se vor prelungi termenele fara indoiala cat va fi nevoie sa se finalizeze, din punctul meu de vedere.

alin2pas

UE ne-a mai păsuit și altă dată, a găsit portițe pentru finanțarea construcției de drumuri la noi în țară. România are un deficit mare în infrastructura de transporturi, iar asta în situația internațională actuală (cu războiul din Ucraina) duce la vulnerabilități. Dacă nu mă înșel, anul trecut un convoi militar a trebuit să ajungă din Germania la Mihail Kogălniceanu; a făcut mai puțin de 24 de ore până la Nădlac și 3 zile de acolo până la destinație. În mod cert ne va păsui și de data asta, dar cu niște condiții și termene clare. Dacă ar respinge prelungirea termenelor, ar aduce România aproape de faliment și ar bloca investițiile în infrastructură.

dumbravaandrei

#9310
Da... și Ungaria a fost un elev cuminte... și ea a fost păsuită de câteva ori. Dar ulciorul nu merge de chiar așa de multe ori la apă...
Mare parte din discuțiile astea cu speranțele de negociere (care, să fim serioși, dar e de tot râsul să le rostogolești ca și conspiratită) ar fi rezolvate dacă ar ieși public CNAIR să explice situația, că doar el are contract cu UMB.
- Să explice de ce la atâtea luni de la OIL pe un FIDIC roșu, pe unele șantiere, nu se mișcă nimic
- De ce acolo unde constructorul s-a mobilizat la timp au apărut întârzieri fantastic de mari (Buzău-Focșani fiind cel mai elocvent exemplu)
- Ce a agreat cu UMB pentru a duce proiectele la capăt într-un orizont predictibil, mai ales acolo unde sunt proiecte PNRR
- De ce unii primesc buline negre și alții nu, în condiții similare de e(in)voluție a implementării proiectelor

RazesIesean

De la prietenul nostru cu papion o informatie destul de interesanta unde citeaza Defapt.ro.

https://defapt.ro/autostrada-moldovei-facturi-neplatite-buget-lipsa/?fbclid=IwAR1dEGNm_4P0NsbBwEnkRCzx4vlMuWkoVL7sWnv8ElRcSHNsF1i_xbrvUu4

QuoteAutostrada Moldovei – facturi neplătite, buget lipsă. Ministerul Transporturilor, condus de pesedistul Sorin Grindeanu, nu mai are bani pentru a deconta lucrările la Autostrada Moldovei.

DeFapt.ro a obținut în exclusivitate un document prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a refuzat să-i plătească firmei SA&PE Construct, controlată de afaceristul Dorinel Umbrărescu, două facturi în valoare de peste 28,4 milioane lei. Motivul: ,,LIPSĂ CREDIT BUGETAR". Adică CNAIR nu mai are bani pentru plata lucrărilor.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

qionescu1

Ba cred ca ne-au penalizat. Cand nu am terminat autostrazile in primul exercitiu financiar au zis ca putem folosi in continuare banii europeni pt ele dar din bugetul pt exercitiul financiar viitor. Apoi in viitor au zis clar ca se schimba prioritatile si inclusiv procentul de cofinantare. Ce ramane nerealizat va costa mai mult bugetul statului.

oneLess


ijwtsh

Totusi, pe langa deschiderile cu intarziere sau nu ale UMB ar trebui luat in calcul si intarzierile ce nu tin de constructor (aici poti sa argumentezi ca unele intarzieri ale CNAIR au fost la "cererea" constructorului, dar nu putem sti asta cu certitudine), si mai ales faptul ca unele loturi au timpi de executie ciudati. De exemplu tot ce are UMB la Nadaselu vs ce are WeBuild pe PiSi5.