News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dominik

#615
Poziția viitorului Punct de Trecere a Frontierei de la Moravița, de pe autostrada A9 Timișoara – Moravița, a fost stabilită zilele trecute, la a doua reuniune a Grupului de lucru la nivel de experți. Cu această ocazie, în locul unde va fi noul PTF, a fost amplasată și o bornă kilometrică simbolică – Km 0 al A9. 
Detaliile referitoare la conexiunea între autostrada Timișoara – Moravița și autostrada Belgrad – Vatin și stadiul celor două proiecte au fost discutate la  întâlnirea care a avut loc la Moravița și la care au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR, DRDP Timișoara, Autoritatea Vamală din România, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara, proiectantul desemnat pentru elaborarea studiului de fezabilitate – Search Corporation –, precum și reprezentanții Întreprinderii Publice a Drumurilor din Republica Serbia.



DRDP Timişoara
You're in Steelers Country

reed

Daca era Consitrans făceau o bornă maro acolo  :lol: ăștia macar au făcut-o simbolic verde

pasadia

Dupa ce am vazut traseul propus de sarbi, traseu care (NU) ocoleste pe la Vrsac, nu pot sa nu ma intreb de ce exista obsesia asta de a construi autostrazile cat mai aproape de DN-urile pe care le substituie si de a pune PTF-urile cat mai aproape unul de altul. Explic prin doua poze, cat se poate de clare (capetele sunt alese aleatoriu, dar sunt aceleasi in ambele poze - relevanta este DISTANTA TOTALA).





Dupa mintea mea, 10 km conteaza. Si da, stiu, traseul va fi mai meandrat, dar va fi in ambele scenarii mai meandrat. O diferenta de 10-12 km creata strict de insistenta de a folosi tot zona Moravita pentru PTF e garantata si totodata e inutila. O prostie care ne costa pe toti.

cezar-mario2012

Nu știu care este situația acestui drum, dar prin Balcani(Serbia, Bulgaria, Macedonia..) se poarta upgradare DN la nivel de autostradă sau DX.

pasadia

Daca dădeai click pe link vedeai harta care explică clar că NU este vorba despre dublarea vreunui DN pe nici o bucată din traseu...

elphax

@pasadia  - probabil motivul tine de intelegerile facute cu partea sarba. Ei au vrut sa lege Beograd - Pancevo de Vrsac, sa pastreze PTF in aceeasi zona.
Cred ca logistic si operational, pentru ministerele de interne si transporturi, este mai simplu sa fie PTF apropiate. Daca era sa mearga mai sus, ar fi ales Zrenjanin in loc de Pancevo si un nou traseu poate in apropierea PTF Foeni sau Jimbolia.

pasadia

Copiez si aici harta pe care o pusesem pe topicul de "Drumurile vecinilor", harta din care se vede CLAR ca sarbii nu au dus autostrada spre Vrsac DELOC.



Prin urmare am toate motivele sa cred ca partea ROMANA a dorit PTF-ul acolo. Pentru ca asta fac proiectantii si oficialitatile romane - imagineaza TOATE traseele noi cat mai aproape de traseul DN-urilor vechi, pun PTF-urile noi in preajma PTF-urilor vechi, etc...


Vlad94

M-am uitat puțin la viitorul nod din zona Giroc. Dacă va rămâne așa, pista de biciclete va fi întreruptă în două locuri/vor exista două traversă incomode. Propun o soluție simplă, de realizare a unui pasaj pentru biciclete pe sub giratoriul sudic al centurii, eliminând două conflicte de trafic și zone cu posibile accidente.




Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

QuoteElaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara – Moravița

Întârzierile au survenit ca urmare a mobilizării slabe a prestatorului în ceea ce priveste realizarea investigațiilor geotehnice, explică reprezentanții CNAIR.

Beneficiarul a emis Ordinul de mobilizare a tuturor utilajelor / echipamentelor de foraj, în data de 21 martie 2023. Dar Prestatorul nu a mobilizat toate categorile de utilaje / echipamente, în termenul menționat în cadrul Ordinului de mobilizare, respectiv 27 martie 2023.

În conformitate cu Graficul de activități Gantt asumat de către Prestator, perioada de realizare a Studiului Geotehnic (investigații geotehnice) a fost de 8 luni.

De la data demarării investigațiilor geotehnice (14 iunie 2022) a fost înregistrată o perioadă de aproximativ 13 luni, timp în care investigațiile geotehnice sunt realizate în procent de aproximativ 54,9% (fără gropi de împrumut și noduri rutiere).
src

BogdanS

#624
Nu stiu daca s-a mai postat, dar din declaratiile CNAIR date la CJ Suceava intr-o dezbatere lotul cu punctul de trecere Moravita va fi finantat prin CEF.

a.l.x

Răspuns de la CNAIR pe legea 544/2001:
QuoteÎn prezent în cadrul Contractului de Servicii Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Timişoara Moravița,Prestatorul realizează studii de teren, respectiv investigații geotehnice, iar acestea sunt realizate în procent de aproximativ 68,76 %, conform prevederilor contractuale Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul de investiție Timişoara - Moravița are termen de finalizare în noiembrie 2023, iar termenul de finalizare a Contractului este în iulie 2024.

a.l.x

#626
Quote,,Proiectare si executie Autostrada Timisoara – Moravita- Sector granita"

 COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul ,,Proiectare si executie Autostrada Timisoara – Moravita- Sector granita" in vederea obtinerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

Obiectivul general al proiectului este : construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementarile in vigoare.

 Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2x2 benzi de circulatie, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare.
Lungimea totală a autostrăzii este de 2,1 km. Proiectul mai include 3 poduri, 1 nod rutier, 1 centru de intretinere si 1 punct de frontiera cu o suprafata de 29 de hectare.

Implementarea proiectului va conduce la îmbunătățirea condițiilor de trafic, la reducerea costurilor de exploatare a vehiculelor, precum și la o reducere semnificativă a timpului de călătorie.

Valoarea totală a proiectului este de 266.582.203,00 Euro din care contributia Uniunii Europene este de 133.291.101,50 Euro .


Nr. Proiect: 101157746.
Durata proiectului: 36 de luni.

CNAIR

survola

Dacă sunt 2,1 km e foarte bine, au șanse să termine repede  :lol:

oneLess

E completă partea de vamă sau sârbii trebuie să construiască pe alți bani în oglindă la ei ?

tom_sawyer

#629
Deci e vorba doar despre sectorul de la frontieră? 260 milioane €?

Zicea Grindeanu în conferință de presă la Timișoara, că poliția ceruse nuștiuce măgăoaie la granița, dar a intervenit el eroic și și "i-a adus cu picioarele pe pământ":

min. 31:00

Mobilitate militară pentru o autostradă spre Serbia? Baba și mitraliera.