[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

misiekwas

Da, e aiurea, dar bănuiesc ca ar trebui sa aducă un alt CJ în ecuație, ceea ce înțeleg de ce ezita pmb.

dargauda

Contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București: Un constructor din Baia Mare cu 35 de angajați a câștigat licitația cu o ofertă de 419 milioane lei. Prima etapă a proiectului durează 55 de luni

Un constructor din Baia Mare, GDO Mov Impex a câștigat licitația pentru modernizarea Gării de Nord din București, cea mai mare stație feroviară din România, a anunțat, luni, CFR Infrastructură. Contractul poate fi semnat dacă în decurs de 10 zile nu se depun contestații. Conform termene.ro, GDO Mov Impex a avut în 2022 o cifră de afaceri de 35 milioane lei și 35 de angajați. A doua firmă din asociere, Omega Cert a declarat în 2022 doar 4 angajați și o cifră de afaceri de 264,254 lei. Potrivit informațiilor din SEAP, administratorul societății este Vasile Goie.

,,Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de MODERNIZARE/CONSOLIDARE/REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I), un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin  PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT). Oferta depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX  SRL – SC OMEGA CERT SISTEM  SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum și acvtivități comerciale:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)
Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței)
Principalele lucrări de modernizare vizează:

modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
sisteme noi de ventilație/încălzire
modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
modernizarea Sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc." a transmis CFR Infrastructura.
Constructorii români CMA Construct, Erbașu și GDO Mov au depus în martie oferte la contractul de 470 de milioane lei pentru modernizarea Gării de Nord din București. Contractul are o durată de 55 de luni, 9 pentru etapa de proiectare și 46 pentru execuția lucrărilor. Gara de Nord din București, denumită la inaugurarea din 1872 ,,Gara Târgoviște", este o gară terminus, monument istoric pe care autoritățile vor să o transforme într-un adevărat nod urban multimodal.

https://economedia.ro/contractul-pentru-modernizarea-garii-de-nord-din-bucuresti-un-constructor-din-baia-mare-a-castigat-licitatia-de-419-milioane-lei-prima-etapa-a-proiectului-dureaza-55-de-luni.html

Dupa articol,suna a politizare aranjare politica.Firma de partid. :hm:

misiekwas

^ suna nu prea strălucit. Au lucrat vreodată la ceva din domeniu?

BogdanSt

Ar trebui sa vedem cu ce subcontractori lucrează. Poate firma câștigătoare e doar un fel de paravan.

miahi

^Cei de la GDO Mov Impex mai apar in licitatii / lucrari pe feroviar . La licitatia au mai participat si cei de la Erbasu, vedem daca nu apar contestatii.

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100192097

dan tm

https://www.zf.ro/business-construct/cine-modernizeaza-gara-de-nord-o-firma-din-maramures-care-detine-un-22108467?fbclid=IwAR22GTc5goJSGTf2lWYygmYL4ZZB-rnFHGbyNFxxiEyqMLSG8gMmWwpe128


Cine modernizează Gara de Nord? O firmă din Maramureş care deţine un complex turistic şi una din Bucureşti cu un singur angajat au pe mână un proiect de 420 mil. lei

 O companie din Maramureş şi una din Bucureşti sunt responsabile de modernizarea Gării de Nord, cea mai mare gară din România, potrivit unui anunţ făcut luni de Compania Naţională de Căi Ferate. Investiţia, care este făcută din fonduri nerambursabile, prin Programul Operaţional Transport (POT), se ridică la 419,8 milioane de lei.

,,Oferta depusă de asocierea de firme româneşti SC Gdo Mov Impex SRL - SC Omega Cert Sistem SRL, în valoare de 419.854.213,32 lei (fără TVA), a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata aferentă proiectării şi execuţiei lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuţie), iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni", potrivit anunţului făcut de CNCF.

Gdo Mov Impex este, potrivit platformei Termene.ro, o companie înregistrată în Baia Mare, judeţul Maramureş, deţinută integral de Delie Goie. Firma, care nu are un site propriu de prezentare, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 35,2 milioane de lei, în creştere cu 71% faţă de anul precedent. Profitul de 1,7 milioane de lei a fost cu 72% mai mare, iar numărul de angajaţi a ajuns la 35, în scădere. Delia Goie este totodată managerul complexului turistic Apa, situat la limita dintre judeţele Satu Mare şi Maramureş, în apropierea localităţii Apa. Complexul cuprinde un hotel de 23 de camere, o zonă de camping şi sală pentru evenimente.

Potrivit datelor din presa locală, Gdo Mov Impex s-a mai ocupat şi de modernizarea podurilor de cale ferată de pe raza sucursalei regionale de cale ferată Cluj, având, de altfel, la activ mai multe proiecte în zona feroviară.

 La rândul său, Omega Cert Sistem, cu afaceri de doar 442.000 de lei în 2022, profit de 106.000 de lei şi un singur angajat, este o companie din Bucureşti deţinută de familia Toader, prin Marin Iulian Toader (asociat cu o pondere de 60%) şi Monica Laura Toader (40%). Nici această firma nu are un site de prezentare cu informaţii despre portofoliul său.

Prima etapă a programului de modernizare include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfăşoară activitatea feroviară - clădirile de pe Bulevardul Dinicu Golescu, zona caselor de bilete pentru clasa I şi zona caselor de bilete pentru clasa a II-a.

 Principalele lucrări de modernizare vizează modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord; modernizarea spaţiilor destinate publicului călător, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi; reabilitarea construcţiilor monument cu valoare istorică; crearea unor spaţii verzi centrale, cu zonă de aşteptare pentru publicul aflat în tranzit; regenerarea zonei aferente staţiei de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/ creative city/ green city; asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, lifturi, sisteme de control acces; sisteme noi de ventilaţie/încălzire; modernizarea sistemului de iluminat şi a instalaţiilor electrice, sanitare, termice etc; modernizarea sistemului de informare a publicului călător şi a echipamentului de telecomunicaţii.

Licitaţia pentru o primă etapă a modernizării Gării de Nord a fost lansată la începutul acestui an şi prevede consolidarea faţadelor, acoperişuri, instalaţii şi amenajarea spaţiilor publice din cele trei corpuri ale clădirii. Studiile de fezabilitate pentru Faza II şi III sunt în derulare, iar bugetul alocat în anul 2023 pentru studiile de fezabilitate este de 5,9 milioane de lei. Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, ar urma să fie astfel transformată în punct multimodal cu o componentă comercială.

Această investiţie vine în contextul în care transportul feroviar este un transport ,,verde", considerat strategic în Uniunea Europeană şi pentru care ţările civilizate au prioritizat investiţiile. Este nevoie de bani pentru dezvoltarea căilor ferate şi a parcului de locomotive şi vagoane, dar şi pentru renovarea gărilor, care nu de puţine ori se dovedesc a fi respingătoare încă de la intrare.

Oameni ai străzii care dorm lân

mirceaeliade

#801
QuoteTrenul Metropolitan București -Ilfov, serviciu care funcționează acum doar pe ruta Gara de Nord-Aeroport Otopeni va fi extins către Periș (Ilfov) și către orașul Fundulea din județul Călărași, a anunțat marți, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Pentru ruta București-Otopeni, de vineri, 1 septembrie, trenurile vor opri și noaptea în stația Parc Mogoșoaia.

ADITPBI a lansat licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru trenul metropolitan, pe ruta București Nord – Scrovistea (Periș, Ilfov), în urma încheierii unui protocol de colaborare între CFR și PMB. Urmează extinderea către Fundulea, linie electrificată atât dinspre București Nord, cât și în relația cu București-Obor, în baza unui protocol care este în pregătire între Primăria Brănești și TPBI."- Ionel Scrioșteanu.

De anul viitor, Trenul Metropolitan ar trebui să circule pe alte trei linii : București Gara de Nord – București Obor, București Gara de Nord – București Vest, respectiv București Vest – București Obor.

https://economedia.ro/secretar-de-stat-la-transporturi-trenul-metropolitan-bucuresti-ilfov-va-fi-extins-catre-peris-si-fundulea-jud-calarasi-trenul-de-otopeni-va-opri-si-noaptea-la-statia-parc-mogosoaia.html

Stie careva de ce nu se face o linie "completa" de 360 de grade care sa porneasca din Nord, trece prin Vest, continua la Obor si se intoarce in Nord [sau invers]? Presupun ca ar fi o cursa care ar dura vreo 1.5-2h si ar putea rula o data la 2-2.5 ore cu o singura garnitura pe modelul celei spre Otopeni.

misiekwas

#802
^Starea jenanta a Centurii - cam asta e. În momentul de fata, în plus, nu ar avea călătorii pentru ca, de exemplu, București Vest nu prea are acces.

Sorinus

Bucuresti Vest clar nu, dar un PO sub A1 si mai ales unul mai inspre Nord, in dreptul Militari Residence, cu o parcare langa (e log, iar strada exista deja) , ar aduna ceva calatori. Sa faci 30 minute din casa pana la GDN din Militari Residence e vis. Ar mai fi si gara Chiajna ce ar putea fi optimizata pt Calatori, momentan e doar un punct de incrucisare.

Dar asta ar putea fi o ruta in sine si cred ca asa se si vrea. Starea Centurii in vest e buna, iar M100 e in reparatii.

misiekwas

Da, dar vorbim despre starea de acum, unde deocamdată nu avem POuri,care în momentul de fata sunt în SF (ideal ar fi pana Domnești). Fără ele, nu prea are rost și mai avem mult pana departe ca să luam în considerare inelul despre care a fost întrebare.

AndreiB

Primaria Mogosoaia a facut un PO low cost in cateva luni. Se pot face.

misiekwas

Se poate face platforma repede, dar ai nevoie de copertine civilizate etc. Problema mai mare imho sunt cai de acces (BVest de exemplu nu are niciun acces dinspre oraș), rute de autobuz etc.

Sorinus

Pai Buc Vest e doar un loc unde sa intoarca si eventual sa faca o pauza mecanicul si nashul. Nu trebuie infra noua, oricum, in locul unde este, nu va genera trafic.

Iar celelalte doua, doua peroane inaltate, la standardul clasic, si o copertina, sunt de ajuns.

Ce e acum la Mogosoaia cred ca e cam non-standard, dar whatever, functioneaza si e infinit mai bine ca o halta CFR stil vechi (pancarda cu numele .h si, pe magistrale, cateva traverse darapanate).

Partea misto e ca 2 rame ar asigura o cadenta chiar ok, ruta e chiar scurta.

misiekwas

#808
Scuza, sunt un pic răsfățat pe acest aspect  O:-) dar serios, îmi se pare ca pe ruta confortul de călătorie (și așteptare!) este important în astfel de proiect, încât vrei sa atragi pe corporatiști etc. sa lase mașinii acasă. Îmi se pare ca e cam dăunătoare atitudinea de la CFR și alți ca navetistul ii ajunge peron cu buruieni. În urma urmei, confortul tot joaca un rol rol mare în caz de casa de mijloc (și asta mai degrabă sunt potențială clientela de tren urban) sa ii sa lase mașina acasă. Nu una alta dar ca să nu trebuie sa schimbi haine când ajungi la munca ;)


Sorinus

Oricum totul la reconstructiile de gari e facut pe saracie. N-o sa vedem standardele din poza la noi prea curand. Initial, noile halte nici nu aveau copertine, refugii, nimic.