DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Whyse1

"Pod Dunare Braila - Deschis Non-Stop in Weekend (22.07.2023)" by Dj John

Marius Papadopol

22.07.2023

Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea


Podul suspendat peste Dunare de la Braila noaptea



Powered by API/PUM imgur uploader
Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

alin2pas

Frumos. Dacă macaralele (care urmează a fi demontate) au mai multe lumini în punctele de maximă înălțime, podul nu are nici o lumină de semnalizare la partea superioară, nici la nivelul picioarelor, nici pe cabluri, deși structurile podului sunt mult deasupra tuturor construcțiilor, formelor de relief sau arborilor din zonă și reprezintă un potențial risc pentru aviație. Ne gândim cum să realizăm o iluminare a podului, dar să nu uităm că aceasta nu are doar un rol ornamental, ci și de siguranță și ar trebui realizată cât mai repede.

dr4qul4

imi vine greu sa cred ca nu au lumini de avertizare in varful pilonilor. Care acum sunt stinse pentru ca sunt aprinse cele de la macarale (care sunt mai sus).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Marius Papadopol

Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇


alinuttt

Care e motivul pentru care drumul de legătură spre Jijila are o bandă pe sens? Din filmări așa pare, nu pare a fi spațiu pentru două benzi pe sens.

Cum va fi conectat DX-ul spre Tulcea?

Whyse1

Quote from: alinuttt on July 29, 2023, 05:41:24 PMCum va fi conectat DX-ul spre Tulcea?
Nici ei nu cred ca stiu.
O parte dintr-un citat de pe topicul DEx8:

Quote from: tom_sawyer on April 08, 2023, 08:02:11 PMCea mai mare întârziere a fost cauzată de identificarea soluțiilor de legare a acestui drum expres cu podul de peste Dunăre de la Brăila, precum și de problema intersecției variantelor de traseu a drumului Tulcea-Constanța cu ariile unor poligoane miliare ale Ministerului Apărării.

facebook.com/George.Siscu.Deputat

alinuttt

Să ai o capodoperă la câțiva kilometri distanță cu două benzi pe sens, să ai perspectiva unui DX Jijila Tulcea, iar cu toate astea între Jijia și pod să ai o bandă pe sens mi se pare o greșeală. Mai ales că vorbim de relief ușor.

dorin1971

Astazi am trecut podul si am fost surprins sa observ ca pe sensul Tulcea-Braila, pe prima banda au aparut denivelari in asfalt, un fel de sleauri. Banuiesc ca se datoreaza temperaturilor excesive si a supraincarcarii camioanelor cu piatra care traverseaza podul in numar foarte mare. Sau poate calitatii indoielnice a asfaltului! Si nu a trecut nicio luna de la inaugurare!!

stangabriel

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-26428372-9-intrebari-raspunsuri-esentiale-despre-podul-braila-accesul-interzis-pentru-pietoni-biciclisti-culoarea-aleasa-iluminat-lipsa-unei-cai-ferate.htm

De ce un Pod Suspendat și nu unul Hobanat? De ce fără Cale Ferată pe Podul de la Brăila?
1. De ce a fost aleasă soluția unui Pod Suspendat, în locul unui alt tip de pod, cum ar fi Pod de tip Hobanat?

,,Soluția unui pod suspendat a fost aleasă încă de la Studiul de Fezabilitate și nu a fost prevăzută posibilitatea modificării structurii de pod întrucât această soluție a fost aleasă astfel încât să corespundă cerințelor de amplasament pentru asigurarea traversării Dunării, cu respectarea condițiilor din avize și acorduri (deschidere, pasă navigabilă, amplasare blocuri ancoraj etc.), precum și în vederea adaptării la condițiile din teren".

2. De ce nu a fost inclusă în proiect și o linie de cale ferată, precum la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, cel mai recent pod modern inaugurat peste Dunăre în regiune?

În prezent, construirea unui pod feroviar sau includerea unei linii de cale ferată în podul suspendat nu poate fi considerată eficientă din punct de vedere economic, în conformitate cu studiul de trafic realizat.

Astfel, mutarea traficului care traversează Dunărea pe calea ferată ar fi un mijloc eficient de decongestionare în viitor, însă cum în prezent nu există niciun sistem de cale ferată în apropiere, această investiție nu se justifică.

În plus, caracteristicile tehnice ale podurilor suspendate nu permit amplasarea de căi ferate pe acestea".

Fără pietoni și bicicliști pe Podul Brăila - de ce? Va fi amenajat acces în viitor?
3. De ce nu au acces pietonii și bicicliștii pe pod?

,,Proiectul a prevăzut trotuare numai pentru întreținere din motive de siguranță și securitate".

4. În cazul în care la întrebarea anterioară răspunsul invocă rațiuni de securitate, merită menționat că poduri din lume care sunt la fel sau chiar mai mari beneficiază de trotuare și/sau piste pentru bicicliști: Spre exemplu, celebrul pod Golden Gate din SUA (cu care Podul de la Brăila este adesea asemănat) are trotuare pentru pietoni și biciciliști (fără să aibă plase de siguranță sau garduri supra înălțate pe margine, zona liberă de dedesubt ajungând la înălțimi mai mari decât la Brăila, până la 67 de metri înălțime).

Mai aproape de noi, cel mai lung pod suspendat din Marea Britanie (și un timp chiar din întreaga lume), podul Humber are zonă de pietoni/bicicliști. Tot în Marea Britanie, podul suspendat peste Severn (1,6 km lungime, 47 metri înălțime liberă dedesubt) beneficiază de zonă de pietoni/bicicliști).

Așadar, ia în calcul CNAIR ca în viitor să amenajeze podul pentru accesul pietonilor și bibicliștilor?

,,Referitor la existenta trotuarelor pe celebrul Golden Gate din SUA, menționam ca acesta este recunoscut și pentru numărul mare de sinucideri (numărul mediu de sinucideri pe an este mai mare de 30 în ultimii 10 ani). În acest sens, autoritățile au instalat pe trotuare plase de prevenire a sinuciderilor.

Trebuie menționat faptul că, în cazul podurilor suspendate, orice măsură suplimentară (chiar și parapete metalic de înălțime redusă) prezintă un risc potențial de reducere a performanței stabilității la vânt a podului ți, uneori, poate avea consecințe fatale. Instalarea unor astfel de măsuri suplimentare, cum ar fi plasa/gard împotriva sinuciderii, gard anti-vandalism, etc, se poate realiza cel puțin după studii atente privind siguranța structurală, siguranța care ar putea fi afectată de aceste măsuri suplimentare, însă conform experienței și analizei proiectantului/antreprenorului, acesta a propus în cadrul proiectului tehnic realizarea trotuarelor pentru mentenanță și întreținere".

5. Totodată, ia în calcul măcar accesul bicicliștilor pe benzi speciale marcate și integrate la marginea benzilor de urgență?

,,După cum am menționat la punctul anterior, modalitatea în care aceste trotuare au fost proiectate nu permite accesul în siguranță al bicicliștilor. În ceea ce privește o bandă specială pentru bicicliști, care să fie integrată la marginea benzilor de urgență, menționăm ca acest lucru este absolut imposibil la acest moment din aceleași considerente care țin de aspecte tehnice de proiectare, care au fost analizate și propuse de antreprenor în calitatea sa de proiectant".

De ce a fost vopsit gri Podul Brăila și cum va fi iluminat? De ce drumul spre Tulcea are doar o bandă pe sens?
6. De ce a fost aleasă culoarea gri pentru vopsirea stâlpilor podului și nu altă culoare (ex: alb, roșu, albastru etc)?

,,Culoarea aleasă pentru vopsirea stâlpilor este gri, ca urmare a unei analize cu privire la factorii care pot influența întreținerea acesteia, factori precum temperatura aerului și procentul de umiditate, conform procedurilor de execuție aprobate de inginer."

7. Dacă Podul este gândit să facă parte din rețeaua de drumuri expres (Drumul Expres Brăila - Galați și Drumul Expres Tulcea - Brăila) și a fost făcut cu două benzi pe sens și separator, de ce continuarea drumului principal până la Jijila (de la giratoriul de la km 7,9) este realizat la doar o bandă pe sens și nu a fost gândit și executat de pe acum la lățimea necesară pentru 2 benzi pe sens?

,,Clasele tehnice ale drumurilor de legatură din cadrul proiectului "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila" au fost stabilite încă de la faza de licitație, în conformitate cu studiul de trafic efectuat. Astfel, prin studiile efectuate la acel moment pentru analiza oportunității investiței, cât și pentru evaluarea impactului proiectului, s-a stabilit numărul de benzi de circulație.

Mai mult, referitor la drumurile de acces de pe malul tulcean, precizăm că deși au fost proiectate la o banda pe sens, descărcarea traficului se va realiza pe două drumuri de legatură, respectiv Măcin și Jijila, iar în baza studiului de trafic realizat, drumurile incidente de 2 benzi sunt suficiente."

8. De ce nu are podul un sistem de iluminat arhitectural pentru cablurile principale, tiranți și turnurile podului? Dacă are, de ce acesta nu a fost pus în funcțiune la deschiderea podului?

,,Proiectul nu a prevăzut un sistem de iluminat arhitectural."

N.Red. Între timp autoritățile de la Transporturi au anunțat că vor demara un nou proiect pentru instalarea unui sistem de iluminare arhitectural, astfel încât Podul de la Brăila să fie iluminat noaptea în culorile drapelului României.

9. Dacă mai sunt lucrări de executat ce nu pot fi realizate în timp ce traficul e deschis, precum demontarea macaralelor, de ce nu s-a deschis circulația abia când aceste lucrări sunt finalizate, dar s-a acceptat o deschidere prematură ce presupune restricții pentru un timp?

,,Studiul de trafic prevede faptul că traficul din timpul verii crește față de sezonul normal, când podul poate fi exploatat la întreaga sa capacitate datorită legăturii dintre Constanța si nord-estul tarii. În acest sens, menționam că ar fi existat posibilitatea de a nu deschide traficul în data de 06.07.2023 și de a finaliza lucrările în totalitate – ceea ce ar fi însemnat că tot sezonul estival ar fi trecut, însă antreprenorul a propus prin Planul de Management al Traficului posibilitatea de execuție a lucrărilor sub trafic. În consecință, CNAIR a optat pentru varianta de a finaliza lucrările sub trafic, în baza unui program nocturn, astfel încât podul să fie folosit pe durata sezonului estival 2023".

TibiV

Referitor la intrebarea 7, pusa si de mine la inceputul lunii.
Ma tot plang ca toti "se arunca in vorba" fara sa citeasca  macar o luna in urma.
Dar tot eu mi-am dat "cu stangu-n dreptu" foarte recent. Dar dupa 6 ani mai uiti... :-[

Quote from: TibiV on July 08, 2023, 02:13:59 PMEu am intrebat, desi tot eu aveam raspunsul... de acum 6 ani!  :-[

Quote from: TibiV on October 20, 2017, 07:33:58 PMAnunt de acum 3-4 minurte...

QuoteCOMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 20.10.2017
                                                                                               

Câștigătorul pentru construcția Podului suspendat de la Brăila, cea mai amplă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, a fost desemnat astăzi!

Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. a fost declarată astăzi câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Lucrare cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. 
(...)
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de  4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).


Biroul de presă al MT
http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1724-20102017ii

Deci de la giratoriul de pe malul tulcean avem o singura banda  pe sens...

Mare prostie...  :headache:

DE CE au ales idiotenia asta, cand tot ei vor sa faca DEx Braila-Tulcea-Constanta... beats me! Ce a spus CNAIR in articolul postat de @stangabriel este fix ca raspunsurile CNAIR la cererile de clarificare ale constructorilor, raspunsuri care nu raspund la nimic...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Putem suspecta o modificare de la 4 la 2 benzi, pe perioada proiectului, similara cu conexiunea in giratoriu a DEX6-UMB, in favoarea constructorului ? Nici acolo, eu nu m-am lamurit, desi am mai vorbit de asta acum 1 an.

tom_sawyer

[156159] / 17.12.2014: "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila"
    Depunere oferte: 06.02.2015
    Oferte deschise in 06.02.2015: 8 oferte
    Stadiu actual licitatie: Anulata in 17.03.2016
    Valoare estimata:  44.990.119,00 RON fara TVA

[151601] / 18.06.2014: "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila"
    Depunere oferte: 07.08.2014 21.08.2014 11.09.2014 29.09.2014 20.10.2014 23.10.2014
    Oferte deschise in 24.10.2014: 9 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 23.04.2015 conform anuntului de atribuire [157124] / 28.04.2015 catre ISPCF + PEGASO INGEGNERIA (loc 1)
    Valoare estimata:  10.649.400,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire:  5.635.643,87 RON fara TVA


În timpul derulării contractului de reactualizare a SF-ului pentru podul de la Brăila (planșe datate 09.2015) nu era semnat niciun contract pentru (măcar) SF DEx Brăila-Tulcea.

Oneinthecrowd

Quote from: Oneinthecrowd on July 10, 2023, 12:21:16 PMSunt ceva lucrari la intersectie:

,,Având în vedere că prima bretea pe care se va descărca traficul de pe pod înspre regiunea noastră este cea spre Smârdan/Măcin, în orașul Măcin se resistematizează intersecția între DN22D (spre Constanța) și E87 (spre Tulcea), cu un sens giratoriu provizoriu, care va funcționa până când va fi terminată centura ocolitoare, și astfel va fi scos traficul greu din oraș.

https://www.dobrogeanews.ro/pentru-ca-la-macin-se-va-descarca-traficul-de-pe-pod-in-oras-sunt-necesare-lucrari-urgente-pana-la-finalizarea-centurii-ocolitoare/

De doua saptamani bantui drumurile din zona. Nici vorba de lucrarea de mai sus. Am vazut ocazional cate un utilaj prin zona, dar lucrare la intersectie ioc. Macar au terminat de asfaltat. Nu am stat niciodata mai mult de 1 minut in intersectie.


Hope this helps!