DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Bachus01



Deci pana acum au profitat din plin de monopol si au taxat cu 30 lei . Acum au redus la 20 lei . Mdaa....

De la Galati o sa mai aiba clienti la bac . Sunt multi care calculeaza in felul urmator : 20 lei (3l de carburant) . Daca sunt din Galati si au treaba spre Garvan , Luncavita - Tulcea . Cred ca economisesc vreo 2-4 litri de carburant. Ocolul este de vreo 10-20 km (nu stiu exact sa ma exprim)

Pe A7(centura Bacau) , inca mai aud "pe statie" natarai care se baga prin oras pentru ca este mai scurt . Este mai scurt , dar consumi mai mult . Una e pe A , unde mergi constant consum mai mic . Prin oras drumul mai scurt dar consumi mai mult . Nu mergi constant , opresti la treceri , semafoare , etc. Numai aduc in discutie timpul pierdut .

Traim in Romania totusi

MrConnaisseur

Bac-urile vor mai functiona in primul rand pentru utilajele agricole din Insula Mare a Brailei.

Oneinthecrowd

De unde ai scos-o p-asta? ???  :lol:  :lol:  :lol:

Ce bacuri, care bacuri? Alea de la Galati? Sau alea de la Smardan? Ai idee pe unde se trece cu bacul din Braila in insula?

Al-Dahra a pus in functiune doua bacuri noi acu vreo doi-trei ani. Platite de ei. Gasesti video pe net cu inagurarea lor.

Al-Dahra nu plimba combinele peste garla doar sa se afle intreaba, totul e aranjat in insula. Pentru tot ce e nou le ajung cele doua bacuri ale lor.

Scosul cerealelor din insula pe la bac nu mai e de mult. S-a terminat cu sirul lung de camioane care ies in Calarasilor dinspre Sanab prin fata lui Musat.

Telvanni

Ar merge un webcam montant undeva in zona podului.

nirosorin

Quote from: MrConnaisseur on July 12, 2023, 02:52:58 PMBac-urile vor mai functiona in primul rand pentru utilajele agricole din Insula Mare a Brailei.

Nu este vorba de aceleasi bacuri. La Braila este o trecere bac spre Insula mare a Brailei operata de catre Agricost Al Dahra, si are treaba bine-merci, chiar cu bacuri noi din 2020.

Trecerile clasice ale Dunarii cu bacul, cele de la Galati-I.C. Bratianu si Braila-Smardan sunt cele vizate acum de aceasta acuta criza.
Oricum, este clar ca se vor reforma si vom vedea scaderi de costuri, pana la un punct. Dar sigur isi vor regandi complet strategia, vor schimba bacurile mari cu unele mici, vor face curse pe alt program etc.
Asa cum s-a mai spus pe aici, costurile principale ale operatorului sunt in general cele cu personalul si cu mentenanta vaselor, si mult mai mici cu combustibilul pentru treceri. Deci schimbarea graficului nu va aduce mari economii. Bacuri mici, mai ieftin de operat, cu mai putini omanei, fara casier la fiecare trecere, deci cu taierea biletelor pe bac s.a.m.d
Bacul de la Braila sigur nu va mai ramane functional, fiind prea aproape podul. Iar cel de la Galati trebuie sa faca ceva pentru acesti primi 5 ani, si sa supravietuiasca. Cand podul va avea un cost similar cu bacul, traficul pe la Galati se va relua in parametrii aproximativ apropiati cu valorile de dinainte de pod.

Pentru micul tranzit local din Galati si satele de peste Dunare din jud. Tulcea acest pod e posibil sa faca mai mult rau, daca duce la falimentul bacurilor. Acum costul cu trecerea pe la pod, daca esti cu masina si nu consuma cat un tanc, bineinteles, este comparabil cu a trece cu bacul (bani si durata), dar peste 5 ani cand podul va avea si el cost... devine deci mai scump sa treci Dunarea. Punct.



Whyse1

@nirosorin: Legat de taxa podului am vazut comentariul asta pe un clip mai vechi de-al lui Raducu:
QuoteO informatie auzita pe la coltul oraselor beneficiare directe ale acestui proiect (Braila - Tulcea - Galati).
Trecerea ar urma sa fie gratuita in urmatorii 5 ani de la inaugurare datorita finantarii europene nerambursabile primite pentru proiect. Statiile de taxare fiind construite deoarece asa au fost prinse in proiectul initial si nu aveau dreptul sa-l modifice.
Dupa cei 5 ani de gratuitate se discuta ca taxa de trecere sa fie 11RON (valoarea din prezent). Dar aici se suprapune cu o directiva europeana ce ar urma sa intre in vigoare din 2025-2026 si anume ca statele membre U.E. nu mai au dreptul sa ceara taxe de trecere pe structurile (poduri, viaducte, tuneluri, etc.) ce traverseaza cursuri de apa sau forme de relief ce se termina pe teritoriul aceleiasi tari... Podul Peste Dunarea De Jos se incadreaza perfect in aceasta directiva deoarece trece de pe un mal pe altul in Romania.
Stie cineva, ceva mai multe detalii?

---
Au aparut ceva actualizari pe Google Maps legate de pod, dar inca sunt insuficiente/incorecte (pe langa faptul ca drumurile nu sunt marcate inca drept DN2S/DN22J)



Lipsa bretea directa pe directia Braila-Tulcea


Lipsa sens giratoriu sub pod, lipsa bretele de legatura, legatura cu podul gresita (apar drumurile folosit pe timpul santierului)


Drumul pare ca se combina


Sens giratoriu mal tulcean fara continuitate/conexiune

Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

În timp se updateaza...
La ora asta, drumurile principale sunt.... galbene... Probabil vor apărea și marcajele.. și restul ce mai lipsește....

TibiV

Mai frate, ma apuca amocul de fiecare data cand vad postari "platim rovinieta, de ce sa mai platim taxa de pod?"...

Pai platim rovinieta pentru o mana (sau o galeata) de asfalt asternut pe solul patriei.
Daca asfaltul ala nu este bun, apar gropi si avarii la "trenul de rulare". Dar NU moare nimeni, ca nu se scufunda drumul ca in faimosul film "2012"....

Am impresia ca unii colegi au probleme de intelegere a notiunii de "pod". Mai ales a notiunii de "pod suspendat".

Mai frate, i-ati vazut in filmarile lui @Raducu Popa  pe "spider-men" muncind de zor la protectii cabluri - si, in general, muncind de le sareau castile de pe cap la toate fazele critice?!?!.... (Inca un "jos palaria" pentru ei, eu as fi lesinat la jumatatea drumului pana sus...)   :-[ )

Voi nu va dati seama ca toate procedurile de testare/verificare/control costa?!

Dar ideea este urmatoarea:
Vreti sau NU vreti ca podul asta sa fie "safe" pentru urmatoarea suta de ani?
Daca vreti sa fie safe, taxa de pod ar trebui bagata de maine.

Daca nu vreti sa fie safe, ok. Podul Morandi poate nu va spune nimic...

Bai frate, asta nu este un DN pietruit.... Este un urias pod suspendat!
Si daca il vrem inca un secol, trebuie sa il intretinem.....
Iar intretinerea costa. Mult.

Mai bine va dati voi cu bacul, ca tot s-a ieftinit...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer


Whyse1

Vad că cineva a marcat podul pe Waze ca fiind închis. Nu era vorba că până pe 17 e deschis și noaptea?





Powered by API/PUM imgur uploader


Hercule

Quote from: TibiV on July 12, 2023, 06:58:22 PM...cand vad postari "platim rovinieta, de ce sa mai platim taxa de pod?"...
Chestia e ca de data asta nimeni nu s-a plans de plata taxei pe pod.  O:-)
Deșteaptă-te române!

nirosorin

Si acum, ca toata lumea a "descoperit" nodrul Dobrogei, ce facem cu drumurile de la Macin spre Constanta? Orice optiune alegi e fie prea lunga (prin Tulcea) fie proasta (prin Cerna). Asfaltul de la Macin la Cerna este asa... hercinic si el ca muntii de alaturi.. Foarte valurit.

Whyse1

@nirosorin: Postare de pe 30 iunie

https://www.facebook.com/George.Siscu.Deputat/posts/pfbid02Cw924kfmnHCJ1eamFQcSyb55bcuGghdAjmosMKNB1msGDPQ68PySPy9GDwN4Xdh8l
QuotePe DN22D, pe porțiunea care face legătura între orașul Măcin și breteaua care duce spre pod, o distanță de aproximativ 10 kilometri, se realizează lucrări de frezare, urmând așternerea covorului asfaltic nou pe toată porțiunea și efectuarea marcajelor. Constructorul afirmă că va termina această lucrare până la darea în folosință a podului. Ulterior, vor continua lucrările de reabilitare pe DN22D de la ieșirea din Măcin până la Cerna, pe circa 12 kilometri.

Whyse1

https://www.agerpres.ro/administratie/2023/07/13/braila-podul-peste-dunare-tranzitat-in-prima-saptamana-de-la-inaugurare-de-aproximativ-50-000-de-autovehicule--1139478
QuotePodul suspendat peste Dunăre a fost tranzitat, într-o săptămână de la inaugurare, de aproximativ 50.000 de autovehicule, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

"În medie, au fost în jur de 7.000 de autovehicule pe zi care au tranzitat podul suspendat peste Dunăre, în această primă săptămână de la inaugurare", a declarat, joi, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/videos/3498503877064163/
Quote𝗦𝗼𝗻𝗱𝗮𝗷 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝘀𝘂𝘀𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝘁 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗗𝘂𝗻𝗮̆𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮/𝗚𝗮𝗹𝗮𝘁𝗶-𝗧𝘂𝗹𝗰𝗲𝗮 - 𝟯 𝗽𝗿𝗼𝗽𝘂𝗻𝗲𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗶𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗮𝘁 𝗮𝗿𝗵𝗶𝘁𝗲𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮𝗹

🌁 Întrucât Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea nu a fost proiectat cu sistem de iluminat arhitectural, ci doar cu sistem de iluminat public care permite desfășurarea circulație rutiere în condiții de siguranță, vrem să realizăm un proiect care să permită și iluminarea arhitecturală a podului.

▶️ Vă invit să vizualizați videoclipul atașat, care conține 𝟯 𝗽𝗿𝗼𝗽𝘂𝗻𝗲𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗶𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗮𝘁 𝗮𝗿𝗵𝗶𝘁𝗲𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮𝗹 și să răspundeți în comentarii care este varianta pe care o considerați reprezentativă și potrivită acestui nou simbol al României, astfel încât să fie pus în valoare și în acest fel. De asemenea, aș dori să distribuiți cât mai mult, pentru a putea afla cât mai multe păreri și sugestii.

ℹ️ Sondajul și propunerile sunt orientative, iar tipul și varianta de iluminat care vor fi realizate, vor parcurge etapele de aprobare și avizare, în așa fel încât să primeze siguranța circulației rutiere a tuturor participanților la trafic.

𝗔𝘀𝘁𝗲𝗽𝘁 𝗿𝗮𝘀𝗽𝘂𝗻𝘀𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝘂𝗺𝗻𝗲𝗮𝘃𝗼𝗮𝘀𝘁𝗿𝗮 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗶𝗶, 𝗺𝘂𝗹𝘁𝘂𝗺𝗲𝘀𝗰! 𝗕𝗶𝗻𝗲𝗶𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲𝘀, 𝘀𝗶 𝗮𝗹𝘁𝗲 𝘀𝘂𝗴𝗲𝘀𝘁𝗶𝗶/𝗽𝗿𝗼𝗽𝘂𝗻𝗲𝗿𝗶 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗯𝗶𝗻𝗲𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁𝗲!