DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vm75

Ce se intampla cu bacurile de la Galati? Oare mai au clienti? Presupun ca la Braila nu mai au activitate, mai ales ca nu exista taxa de pod.

Whyse1

Doua filmari de la Galati, una din ziua inaugurarii si una din ziua urmatoare:
https://www.facebook.com/stiridingalationline/videos/831581794662787
https://www.facebook.com/stiridingalationline/videos/125304050602563/

A doua zi inca circulau la Braila, dar erau practic goale. Doar cativa pietoni, se pot vedea la inceputul clipului asta:

Vad ca si cursele de noapte inca se efectueaza, probabil in ideea in care podul va fi inchis noaptea de pe 17.07 pana pe 30.11.

https://www.mihaeladanpress.ro/gheorghe-antistescu-s-a-razgandit-vom-continua-sa-facem-curse-cu-bacul-de-timpul-noptii-intre-braila-si-smardan-romnav-va-continua-sa-faca-aceste-curse-atat-timp-cat-ne-vom-permite-sa-plati/
QuoteGheorghe Antistescu s-a răzgândit: ,,Vom continua să facem curse cu bacul de timpul nopții între Brăila și Smârdan. Romnav va face aceste curse atât timp cât ne vom permite să plătim salariile"
Omul de afaceri Gheorghe Antistescu, reprezentantul firmei Romnav Brăila – principalul operator de transport care asigură traversarea Dunării cu bacul între malul brăilean către cel tulcean -, a revenit asupra deciziei de a nu mai face curse de noapte către Smârdan decât pentru parteneri de afaceri privați și pentru ambulanțe.

În urmă cu câteva zile, Navrom Bac, singurul operator de transport care realizează trecerea cu bacul între municipiul Galați și localitatea I.C. Brătianu, a anunțat că ,,începând cu data de 01.07.2023 Navrom Bac nu mai asigură curse de noapte (nici măcar în regim de cursa specială). Programul de trecere este între orele 06.00-22.00".

Contactat telefonic, Antistescu ne-a declarat că a luat o decizie similară în ceea ce privește cursele de noapte cu bacul între Brăila și Smârdan, cu precizarea că în ceea ce privește firma Romnav, va asigura traversarea Dunării pentru urgențe.

Astăzi Antistescu ne-a comunicat că a decis ca bacurile Romnav să continue să facă și curse de noapte, atât timp cât încasările vor permite plata salariilor personalului necesar funcționării bacurilor respective.

Amintim că bacurile Romnav efectuează pe timpul nopții cursele speciale, la cerere, dar se percepe un tarif mai mare decât pentru cursele obișnuite de pe timpul zilei. De asemenea, bacurile Romnav traversează Dunărea pentru cazuri de urgențe, respectiv atunci când este vorba de mașini SMURD, ambulanțe sau autospeciale ISU.

Decizia inițială a celor două firme de a opri cursele cu bacul pe timpul nopții a venit la câteva zile după ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că pe 6 iulie se va inaugura podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cu precizarea că pentru următoarele circa două luni, circulația pe pod va fi oprită pe timpul nopții, pentru a se putea efectua manevrele necesare pentru demontarea macaralelor uriașe folosite la construcția obiectivului amintit.



Whyse1

Am remarcat ca @Raducu Popa a postat fotografia asta intr-un comentariu la clipul cu drumul spre Jijila:




Powered by API/PUM imgur uploader

Nu vi se pare eronata formularea asta "construirea a 19,05 km de drum (2x2) intre Braila si Jijila"? Panoul sugereaza (cel putin asa mi se pare mie) ca intregul drum ar fi 2x2, desi nu e asa.

tom_sawyer


Raducu Popa

Foto nu este recenta si este facuta anul trecut undeva langa sensul giratoriu km 8, malul tulcean.

tom_sawyer

Avem vreo estimare pentru darea în circulație a pasajului peste CF?

Whyse1

"Pod Dunare Braila - Apus de Soare 😍 (08.07.2023)" by Dj John

Whyse1

"Pod Dunare Braila - Traversare pe bicicleta (09.07.2023)" by Dj John

@vm75: Noi vesti legate de bacul din Galati

https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/206582-bacurile-de-la-galati-o-afacere-de-35-milioane-de-lei-rezultate-financiare-record-pentru-ultimii-sase-ani
QuoteAu dispărut căpitanii
Directoarea companiei Navrom Bac Galați, Marilena Vasilache, a declarat pentru "Viața liberă" că așteaptă să vadă care va fi impactul deschiderii podului asupra traficului de la Trecere Bac: "Dacă traficul se va reduce foarte mult, vom reduce și noi activitatea. Poate reducem programul la două ore, poate vom lăsa un singur bac... Iar dacă impactul e foarte mare, poate îi trecem pe toți angajații pe tură de noapte".

"Marea problemă este însă alta, nu așa cum crede lumea. Mi-au dispărut căpitanii, s-au dus să lucreze în Ucraina, de aceea nu mai putem asigura cursele de noapte. În Ucraina, comandanții sunt plătiți cu 3-4.000 de euro. Am mărit și noi aici, la 1.000-1.100 de euro, dar nu putem să concurăm cu salariile alea. Din 11 comandanți, am rămas la Galați cu patru. Acum, dacă mai pleacă unul, tragem pe dreapta încă un bac", ne-a spus Marilena Vasilache.

Comandanții de navă sunt însă foarte greu de găsit. "Deși cererea este foarte mare, cei de la Ceronav fac un singur curs pe an, cu un număr fix de cursanți. Dar prefer să nu mă pronunț", ne-a mai spus directoarea Navrom Bac Galați.



stangabriel

Multumesc si eu, tuturor celor care au relatat, povestit si prezentat , prin filmari, poze si nu numai, constructia acestui pod.

Nu pot sa nu observ traficul destul de intens de pe pod. Desi imi imaginez ca in mare parte sunt cei curiosi din zona, tot este mai mult decat ma asteptam eu. Asteptam finalizare drumurilor de legatura. Multumim.


Whyse1


Jacob46

Salutare,

Sambata am facut o excursie "turistica" din Bucuresti spre Podul Braila (poate nu o sa ramana numele asta, eu am votat pentru o alta denumire). Am urmat traseul bine cunoscut: A2 -> Drajna -> DN21 -> DN2B -> DC10 -> DJ221B. Dupa multe lanuri de grau/porumb/floarea soarelui si aproximativ 3 ore, am intrezarit cele 4 turnuri si macaralele aferente :). Accesul din DN2B este destul de greoi in configuratia actuala. Odata deschis si pasajul peste CF ar trebuie sa fie mai usor de ajuns.

Am parcurs tot traseul deschis de la giratoriul cu DJ221B pana la iesirea spre Smardan, iar podul in sine de 4 ori. Din punctul meu de vedere, calitatea executiei (asfalt, marcaje, rampe, rosturi de dilatatie) este ireprosabila atat pentru drumuri/podete cat si pentru pod. Podul in sine este impunator atat de la distanta cat mai ales de aproape atunci cand il parcurgi. Un lucru interesant pe care l-am remarcat din filmari este "arcuirea" podului care e una importanta pentru a sustine deschiderea dintre turnuri. "Arcuirea" asta se simte cel mai bine cand parcurgi efectiv podul atat la "urcare" cat si la "coborare". Cred ca daca se va deschide si accesul pietonal la un moment dat, picioarele pietonilor o vor resimti din greu :). Alt lucru remarcat este ca podul nu "misca" deloc atunci cand bate vantul. Pe cod galben si rafale de 50-60 km/h nu am sesizat nicio miscare. Am un mare respect pentru toti lucratorii care au trebuit sa indure vantul asta in timpul executiei.

Ca punct negativ, consider total neinspirat giratoriul din capat spre Tulcea. Singura parte buna acolo e ca exista acea bretea dedicata spre Smardan, altfel gatuirea asta se va vedea din plin odata cu deschiderea si a drumului spre Jijila. Dupa parerea mea aici ar fi trebuit sa fie un pasaj peste acest giratoriu care sa se continue cu 2+2 pana la Jijila ca parte din viitorul DX Braila-Tulcea.

La final, vreau sa le multumesc tuturor dronarilor din zona, dar mai ales lui Raducu pentru dedicarea pe care ne-a aratat-o in filmarile sale care au evoluat incredibil din punct de vedere al calitatii si a detaliilor suprinse. Astept cu nerabdare documentarul.  :gj:  :cheers:

Oneinthecrowd

Sunt ceva lucrari la intersectie:

,,Având în vedere că prima bretea pe care se va descărca traficul de pe pod înspre regiunea noastră este cea spre Smârdan/Măcin, în orașul Măcin se resistematizează intersecția între DN22D (spre Constanța) și E87 (spre Tulcea), cu un sens giratoriu provizoriu, care va funcționa până când va fi terminată centura ocolitoare, și astfel va fi scos traficul greu din oraș.

https://www.dobrogeanews.ro/pentru-ca-la-macin-se-va-descarca-traficul-de-pe-pod-in-oras-sunt-necesare-lucrari-urgente-pana-la-finalizarea-centurii-ocolitoare/

Whyse1

@Jacob46: Mai era si varianta prin oras, DN21 - Calea Calarasilor - Bulevardul Dorobantilor, si ieseai direct pe dig la nodul rutier de langa pod. Sau de pe Bulevardul Dorobantilor poti intra pe Calea Galati pentru a vedea tot drumul nou spre pod.
Valabil si pentru alte persoane care nu vor sa ocoleasca prin Baldovinesti.

Jacob46

Da, la intoarcere am folosit traseul prin oras. La dus am vrut sa vad care e traseul de tranzit :)