News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 27 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#8160
Mai încerc odată să explic cum e cu revizuirea acordului de mediu.

Astăzi există un singur acord de mediu pe CraPi, obținut pe baza studiului de fezabilitate inițial. Între timp, prin proiectele tehnice făcute de UMB pe T3 și T4, au apărut modificări față de studiul de fezabilitate, gen podul de la Jitaru, suprafețe de pădure mai mari ce trebuie defrișate, modificarea conexiunii cu A1, drumurile de legătură de la Albota și Podu Broșteni și multe alte modificări mai mici sau mai mari.

Ca urmare a acestor modificări din proiectele tehnice, trebuie actualizat acordul de mediu, fiindcă autorizația de construire are la bază și proiectul tehnic și acordul de mediu, care trebuie să bată unul cu celălalt.

După îndelungi întârzieri și scărpinări (proiectul tehnic pe T3 e aprobat din 2021, iar pe T4 de anul trecut), zilele trecute CNAIR a notificat oficial ANPM despre aceste modificări și a solicitat revizuirea acordului de mediu.

Acum mingea e la ANPM, care trebuie să decidă CUM va fi această revizuire. Poate fi o revizuire simplă de genul "ne ajunge acest document cu notificarea modificărilor, nu trebuie nimic altceva", care durează 2-3 săptămâni începând de azi.

Sau poate fi o revizuire complexă, în care ANPM să zică că e nevoie de un studiu de impact asupra mediului, de o evaluare adecvată (4 anotimpuri, analiză specifică pe anumite specii), studiu de impact asupra corpurilor de apă etc și asta poate dura luni bune.

Abia după ce se revizuiește acordul de mediu poate fi emisă autorizația de construire. Iar revizuirea e una singură, pentru toate modificările la pachet. Nu există "e o formalitate, că e în localitate", fiindcă e la pachet cu alte n modificări în afara localității, spre exemplu prin pădure.

L.E. Nu au AC nici la nodul cu A1, nici la drumurile de legătură, nici la Jitaru, nici pe anumite zone punctuale cu pădure sau unde au mai fost exproprieri suplimentare.

Jacob46

Multumesc Horatiu. Dupa raspunsul tau inseamna ca intrebarea mea se modifica din "daca" trebuie revizuit AM in "cum" trebuie revizuit. Acum nu avem decat sa asteptam si sa speram ca se va merge pe varianta simpla de actualizare.

dr4qul4

@horatiu.cosma dupa tine, sunt mai mult de 10% sanse ca ANPM sa ceara o revizuire complexa?
Eu zic ca pana la sfarsitul lunii avem AM. Maxim 15 August ca cine stie cum e cu concediile la stat..
Suprafetele suplimentare de defrisat sunt insignifiante si in zona nu avem nici o arie natura protejata.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

oneLess

T4
La A1 probabil problema e cu astuparea gen Jitaru în Ceaușești și Oarja, nu cu A1.
La drumurile de legătură probabil problemele sunt cu pădurile și stâlpii!
Mai era o problemă am înțeles atacată și ea de documentul de mai sus cu (supra)traversarea DN65A la care se și întoarce o bretea din nod prin pădure  :zen: !
Or conta poate și ceva exproprieri după ce au modificat proiectul!

Bine că se muncește cât de puțin totuși, că se adună! Și pe T4 nu numai pe T3!

horatiu.cosma

Și eu sper să fie revizuirea scurtă, dar de la ANPM ne putem aștepta de la orice, că legislația e foarte subiectivă. Pot argumenta legal că e nevoie de analize mai detaliate chiar dacă nu intersectează proiectul strict aria protejată.

oneLess

#8165
Horațiu, nu că ar fi contat cumva construirea unui nod la Colonești peste 1+++ ani, dar ai idee de ce s-a suspendat licitația aia CN1055173 ? Apăruse din neant și la pachet un al doilea nod la Suseni! Cine o fi cerut ?

horatiu.cosma

S-a suspendat cel mai probabil din motivul standard, CNAIR nu a fost în stare să răspundă la timp la clarificări. Coloneștiul a fost solicitat în avizul primăriei, la Suseni probabil o situație similară. Și cum nu au putut să le includă pe contractul de DX, le-au licitat separat.


GIV


Tavi

^când vom vedea foreza la Jitaru mai numărăm vreo trei luni de muncă. Doar sa nu prindă iarna cu aprobările vieții..

horatiu.cosma

E cu emoții foarte mari, chiar aș spune că șansele sunt să nu se deschidă nimic anul ăsta. La Jitaru e pur și simplu bătaie de joc, nu au fost în stare în atâta timp să facă revizuirea aia de acord de mediu. Acolo sunt 3 luni de muncă pline, că toată zona aia e cu pământ armat, gabioane, multă manoperă. Și în general pe tot șantierul mai e de muncă serios, au 25-30% din asfalt așternut, nu se întrevede că ar începe să bată parapetele (și au vreo 130km). Căutați filmări cu CraPi2 din iulie 2021, nu e mare diferență față de ce e azi pe CraPi3 (cu excepția podurilor mari).

ion59

O filmare foarte buna! Imi este greu sa cred ca vor termina anul asta! Mult de lucru, personal insuficient pentru cat a mai ramas de facut pana la  acest ipotetic termen de finalizare. Slabe sanse! Cu regret! Mai vedem cum arata lotul dupa acest ciclu de lucru, la sfarsit de iulie.


mdragos

Cum a reusit CNAIR sa taragane solutia la Jitaru atata timp ? Mi se pare incredibil.

oneLess

#8174
Din comentarile pe YT la filmarea lui Marius, știe ceva sau nu un coleg de acolo ?!
Quote@catalinvlasceanu6217
Din păcate puțin probabil sa fie dat în folosință tronsonul în aceasta toamna, cu toate ca este avansat, memorandumul pentru modificările proiectului pe tronsoanele 3 și 4 a intrat de ieri în consultare publică, deci 30 de zile nu se întâmplă nimic, apoi dacă nu sunt cumva obiecții mai durează până să fie aprobat, deci doar o minune a UMB sa facă un pod într-un timp foarte scurt ar putea duce la deschidere in acest an
...
nici eu nu știu procedura, dar 30 zile sigur e consultarea publică, probabil intrat în consultare după aprobarea modificărilor de către ANPM, apoi până se plimba actele la Cnair și UMB, tot trece ceva timp asa ca dacă se apuca prin septembrie de pod cred ca e bine

LE:  :bye: