News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

survola

Toate rutele ,,etnice" sunt luate de Wizz Air.
Mai nou deschid și zboruri de la Brașov.
O țară cu o diasporă ca a noastră ar trebui să aibă mai multe companii naționale care să înflorească.
Dar nu.

pasadia

#1111
Nu imi e clar - dupa acest puseu nationalist, care e propunerea ta?

Sa facem cheta "un leu pentru Ateneu, doi lei pentru Blue Air"? Sa contribuie cetatenii sau bugetul public (mai mult decat o face deja) in a sprijini companii aeriene "romanesti" precum Tarom sau Blue Air?
Si pe de alta parte as vrea sa te intreb - cu acei angajati si furnizori romani care lucreaza la si impreuna cu WizzAir ce propui sa facem? Ghilotina in piata publica? Nu ma deranjeaza, a ajuns fostul solist HI-Q si totodata fost deputat PSD, Mihai Sturzu sa fie pilot la WizzAir - dar tot timpul mi-a displacut omul, deci banuiesc ca putem sa il omoram pentru ca si-a permis sa lucreze pentru straini.

Deci revin, cum propui sa ajungem la acest viitor luminos in care sa avem "mai multe companii naționale care să înflorească"?

LE - @presa care preia subiecte de pe forum - sunt sarcastic, nu vorbesc serios cand mentionez ghilotina si omoratul. Va rog frumos, nu faceti vreun articol din mesajul meu de mai sus.

Sorinus

Sunt curios cat au luat cu totul pe 737-300-uri si ATR-urile vandute in Caraibe.


De asemenea, nu inteleg de ce au nevoie de 4 737-800 in Leasing. Vazand cat zboara, 1-2 pt Chartere si rutele pe care chiar e cerere (Amsterdam ??) ar fi de ajuns.

survola

#1113
^ esti într-o confuzie, nu e nici un puseu naționalist.
E doar o revoltă tristă la adresa conducerilor incompetente din aviația românească, de la toate nivelurile.
De exemplu, cei de la Blue Air.
Sau Tarom, care nu e in stare sa aibă o rută la/ de la Brasov.
Despre aeroporturi se poate discuta, de asemenea. Oriunde te uiti, e plin de angajati, mai putin cineva să te ajute sau să fie util cu adevărat.

pasadia

Poti la fel de bine sa te declari nemultumit de antreprenorii romani care NU au investit in domeniu. Adica nu te opreste nimeni sa consideri ca fratii Paval (sau Iulian Dascalu sau Tiriac sau Comanescu de la GSP) sunt cu totii niste fraieri pentru ca nu au investit intr-o companie aeriana "romaneasca" care sigur ar fi "inflorit".

Dar adevarul cred ca e departe de a fi atat de simplu. Si in mod sigur nu include "Taromul care nu e in stare sa aiba o ruta de la Brasov". Pentru ca nimeni nu cred ca se astepta la asa ceva in conditiile in care Tarom nu are rute nici de pe multe alte aeroporturi (ma refer evident la rute internationale, caci o ruta GHV-OTP ar fi fost o prostie).

TibiV

Quote from: pasadia on June 28, 2023, 03:11:15 PM... o ruta GHV-OTP ar fi fost o prostie...

Pe feroviar "se plange din greu" ca nu avem Bucuresti-Brasov mai rapid, sub 2 ore...

Sunt curios cat ar dura o (eventuala) cursa GHV-OTP incluzand toate procedurile de transport din Brasov la Ghimbav, security,  imbarcare-debarcare, transport la Bucuresti - probabil la GdN, ca e cel mai simplu si cu legaturi bune in Bucuresti...

Pai in cazul asta meciul feroviar-aerian este castigat pe sine cu 2-1...
Ca frecventa, cu vreo 10-1...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

4h optimizat destul de calumea. Practic între un drum București - Cluj/Timișoara/Oradea sau București - Brașov diferența de timp de zbor e neglijabilă în suma timpilor drumurilor door 2 door.

survola

Nu vorbim neaparat de Otopeni - Brasov si retur, ci de un Brasov - Luton sau unde "in urma studiilor sociologice" lucreaza cei mai multi brasoveni.
Sunt suparat ca Tarom a lasat din mână Italia (mi se pare ca zboară numai la Roma), Anglia (la fel, doar Londra) etc.
Câtă incompetență? Sau e vorba de altceva?

oneLess

^ Piață? Cerere ofertă?

dumbravaandrei

@TibiV am facut eu acum ceva ani calculul asta chiar aici pe forum si reiesea ca fac cel putin 30 de minute in plus, cu avionul, pe traseul Bunloc-GHV-OTP-GdN-Promenada Floreasca.

Sorinus

Cred ca putem agreea ca zboruri comerciale OTP-Brasov sunt o prostie.

Revenind la pasul meu, pe 26 unul din 738-uri a avut ceva probleme , ori la Cairo ori cand a revenit. Asa ca a acumulat intarzieri si cred ca a ajuns la Frankfurt prea tarziu, si n-a mai putut sa plece (era dupa 23:00). A plecat a doua zi de la FRA la ora 13 si ceva (probabil lipsa slot), iar zborul de Madrid, in loc sa plece dimineata pe la 8-9, a plecat pe la 18:00.

La ce grad de ocupare au in flota, n-au si ei un avion de stand-by?

Also, daca stii ca esti la limita cu aterizarea/revenirea de la FRA, de ce sa mai operezi zborul? Wishful thinking?

etravel

#1121
 

Quote from: Sorinus on June 29, 2023, 10:06:17 AMDe asemenea, nu inteleg de ce au nevoie de 4 737-800 in Leasing. Vazand cat zboara, 1-2 pt Chartere si rutele pe care chiar e cerere (Amsterdam ??) ar fi de ajuns.
Musai doua, nu unul, cel putin pentru situatia fortuita de imprejurari  ???  in care ai avea nevoi sa alergi rezerva. Dar repet intrebarea: pentru cele care stau zile intregi sau zboara sub 8 ore/zi, obligatiile de leasing curg la fel, nu?
Sau ... a scazut activitatea atat de mult incat efectiv nu mai au rute unde sa le mai zboare pe toate patru?


Sorinus

Nu stiu, dar daca te uiti pe FlightRadar, alearga 737-700 peste tot, iar 738-urile par pretioase.

Also, FlyLili doar a si-a luat un A319 cu 150 locuri, avand in vedere ca Tarom iti da doar un pahar cu apa mai nou, ar putea sa bage mai multe scaune in ale lor si sa taie din pret, ca nu poti concura numai cu legroom. Si bagaj mare de cabina platit, si sa-ti dea macar pe internal 100eur dus-intors all the time, operate cu jet.

Daca lui Ryanair ii convine sa plimbe un 738 pe tot continentul la preturile alea, tarom poate plimba un 738 pana la Iasi, configurat la 189 locuri  (ca au doua asa) si plin ochi cu pasageri ce au platit 50eur pe segment + inca 10eur bagaj mare de cabina. Plus vandut macare la bord, la preturi rezonabile.

O rotatie la pranz cat iti ia, 3h cu totul? Daca faci profit 10eur per pax, 150load, dus intors, 3000eur zilnic n-ar strica.

Business si politicienii vor ramane pe ATR-uri, la ore mai bune si preturi mai mari.

etravel

Quote from: Sorinus on June 30, 2023, 11:44:37 AMalearga 737-700 peste tot, iar 738-urile par pretioase.
Am vazut. Foarte ciudat ...

survola

Quote from: survola on June 28, 2023, 05:51:40 PMSunt suparat ca Tarom a lasat din mână Italia (mi se pare ca zboară numai la Roma), Anglia (la fel, doar Londra) etc.
Câtă incompetență? Sau e vorba de altceva?
Nu știu dacă ați văzut ultimele scandaluri cu anulările zborurilor Wizz.
Acest practic monopol Wizz nu este bun.
Cu tot respectul pentru angajatii lor, români sau nu.
Piața aviatică românească a fost cam dată pe gratis (?), scăpată din mână.