[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Eu știam că zona ne-asfaltată este fix graniță de județ între trei (3) județe!
E Cluj, Bihor și Alba.
Drumul este un forestier rău, cu un Duster treci, posibil și cu Sandero Stepway.
Vara, evident.

gicu

Am trecut vara trecută cu RAV4, am crezut că-l rup. Problema e că sunt zone de drum montan adevărat, cu stânci în mijlocul drumului. Fiind drum turistic, ajunge probabil și asfalt mai îngust cu supralărgiri de trecere din loc în loc, unde permite relieful.

nicolaem

tin eu gresit minte sau era pe  undeva o harta a calitatii drumurilor in judet?
ceva similar cu cea la nivel national.

nu de alta dar daca ne luam dupa CJ Cluj in fiecare an se reabiliteaza toate drumurile nereabilitate.

https://media9.ro/s-a-votat-45-de-milioane-de-lei-in-lucrari-de-modernizare-sau-de-reabilitare-ale-drumurilor-judetene-avem-lista-lor/


LE am gasit, o repostez pt uituci ca mine:
https://www.proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=12/46.618/23.39


tom_sawyer

Reprezentanții Consiliului Județean Cluj au inugurat, în teren, proiectul din fonduri europene ce a vizat modernizarea drumurilor județene DJ 764B și DJ 108K, adică traseul cunoscut sub numele ,,Drumul Apusenilor".

Traseul județean de importanță turistică ,,Drumului Apusenilor", în lungime totală de peste 25 de km, începe de la intrarea în localitatea Valea Drăganului (intersecția cu DN1), continuă până în proximitatea Barajului Drăgan-Floroiu și ajunge până la limita administrativă cu județul Bihor.

În cadrul proiectului au fost modernizate peste 80 de podețe și 7 poduri, din care cel amplasat pe râul Crișul Repede a fost construit de la zero. Au mai fost construite 9,5 km de trotuare, 7 stații de autobuz, 5 zone de parking auto și au fost amenajate peste 50 de intersecții cu drumurile laterale. De asemenea, au fost montați 10,6 km de parapete metalice, construiți 7,2 km de ziduri de sprijin și a fost realizat întreg sistemul de semnalizare și marcaj auto. Nu în ultimul rând, pe cca. 6 km au fost plantați puieți de tei și platan.

În valoare totală de 132.000.000 de lei, lucrările de modernizare sunt parte a proiectului european ce urmărește conectarea localităților din județele Cluj şi Bihor la Rețeaua de transport TEN-T.

zcj.ro

Potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean Cluj, Vákár István, Drumul Apuseni este cel mai scump drum realizat de administrația județeană, cu o valoare totală de 161 milioane de lei (din care 155 de milioane de lei proveniți din fonduri europene nerambursabile) și circa 1 milion de euro/ kilometru amenajat. Acesta este al doilea cel mai scump proiect realizat de Consiliul Județean Cluj, după Centrul Integrat de Management al Deșeurilor (CMID).

Lucrările în cadrul proiectului au început în martie 2020 și s-au finalizat în decembrie 2022.  Lucrările au fost realizate de SC Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA și au fost supervizate de SC Search Corporation SRL.

monitorulcj.ro





























Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

pare primul drum facut ok de CJ. in rest doar trag asfalt peste ce este fara sa aranjeze fundatia sau santurile adiacente

reed

Am fost pe acolo acum 3 saptamaniE super turnat asfaltul .Din păcate sunt vreo 2 kilometri până la Barajul Drăgan,sunt praf rău .

kumar

Am fost și eu de vreo 2-3 săptămâni pana la pensiunea ART 1000 și drumul e super bun. Drumul care duce la baraj ma gândesc ca nu a făcut parte din proiect.

nicolaem

sa nu patim ca in Padis unde fiecare judet si-a reabilitat partea lui de drum, doar ca intre proiecte au ramas vreo 10km de forestier.

TibiV

@kumar are dreptate.
Ei au vrut probabil sa reabiliteze drumul care face legatura intre judetele Cluj si Bihor, astfel ca zona Valea Draganului sa fie accesibila din ambele capete...

Quote from: tom_sawyer on May 19, 2023, 05:12:42 AM... proiectul din fonduri europene ce a vizat modernizarea drumurilor județene DJ 764B și DJ 108K, adică traseul cunoscut sub numele ,,Drumul Apusenilor".

Dupa intersectia DJ764B-DJ108K, DJ764B merge spre sud, dar devine drum secundar, catre sate mai amarate si mai putin interesante dpdv turistic.
Probabil s-au gandit ca 2 km pana la baraj ii vor parcurge doar cei incapatanati...

https://stirileprotv.ro/stiri/travel/atractii-turistice-in-valea-draganului-ce-nu-trebuie-sa-ratezi-cand-ajungi-in-aceasta-zona-din-judetul-cluj.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Pe YouTube dai din una in alta...

Am dat peste un pod rutier nou peste Somes in satul Turbuta, Surduc Salaj - langa Jibou.
Astia se pare ca nu aveau legatura "directa" decat o pasarela pietonala...

Constructorul s-a laudat din toamna in ziarul Monitorul de Salaj: Construire Pod rutier peste râul Somes la Turbuța, Surduc, jud Sălaj | SC PRODEXIMP SRL Satu-Mare:


Arata bine pentru un pod pe un Drum Comunal...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qionescu1

Foarte tare, am văzut și trotuare prin sate odată cu reabilitarea ceea ce nu e puțin.

RobertH

https://www.economica.net/pod-peste-tisa-cu-ucraina-a-fost-cerut-acordul-tarii-vecine-sa-avanseze-constructorul-roman-pe-malul-ucrainean-secretar-de-stat_704979.html

QuoteComisia tehnică România - Ucraina pentru construcția podului peste Tisa a stabilit detaliile tehnice astfel încât să i se permită constructorului român să avanseze cu lucrările și pe malul ucrainean, având în vedere avansul de pe malul românesc, a anunțat miercuri secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu. Potrivit lui, noul pod ar urma să fie finalizat în a doua parte a anului viitor.
,,Astăzi am condus delegația din partea României în prima reuniune a comisiei tehnice a Grupului de lucru româno-ucrainean pentru construcția Podului peste râul Tisa, care a avut loc la Sighetu Marmației, în gazda lui Ionel Bogdan, președintele Consiliului Județean Maramureș", a transmis secretarul de stat pe pagina proprie de Facebook.

Acesta a amintit că în urmă cu două săptămâni a semnat la Kiev acordul între Guvernul României și cabinetul de miniștri al Ucrainei privind construcția podului rutier de frontieră peste râul Tisa, prin care ambele părți au convenit:
– construcția podului rutier peste râul Tisa, la granița de stat română și ucraineană, în zona localităților Sighetu Marmației (RO) și Bila Tserkva (UA)
– realizarea infrastructurii conexe: DN18 Sighetu Marmației – frontiera de stat (RO) și H09 Bila Tserkva – frontiera de stat (UA)
– înființarea unui sistem de control al persoanelor, mijloacelor de transport, mărfurilor sau altor bunuri, care se va realiza în punctele de trecere a frontierei, situate la ambele capete ale podului
– deschiderea Punctului de Trecere a Frontierei
– înființarea unei comisii mixte româno-ucraineană

Astfel, scopul întâlnirii de miercuri a constat în stabilirea tuturor detaliilor tehnice din partea Ucrainei, pentru a i se permite constructorului român să avanseze cu lucrările și pe malul ucrainean, întrucât pe partea României, Consiliul Județean Maramureș și constructorul au avansat foarte bine de la începutul lucrărilor (iunie 2023), stadiul fizic ajungând la 22%, a precizat Scrioșteanu.

Ținând cont de urgența emiterii Autorizației de Construire pe partea ucraineană, el a spus că a discutat cu reprezentanții delegației ucrainene despre obținerea acesteia în cel mai scurt timp posibil, dar și despre alte avize sau permisiuni necesare.

Totodată, a menționat că a cerut partenerilor ucraineni transmiterea și corelarea calendarului comun de lucru, având în vedere termenul asumat de către constructor și Consiliul Județean Maramureș de a finaliza proiectul în a doua parte a anului 2024.

,,Este primul proiect realizat în cadrul parteneriatelor dintre Consiliul Județean Maramureș și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin CNAIR și totodată, un exemplu de coordonare necesară între autoritățile locale și autoritățile centrale pentru dezvoltarea și implementarea proiectelor care vin în sprijinul cetățenilor și în economia județului", a subliniat oficialul de la Transporturi.

Potrivit lui, acest pod, precum și celelalte șapte puncte de trecere a frontierei ce urmează să fie construite, vor veni și în sprijinul reconectării directe comunităților de români din Ucraina cu România și Europa.

La această întâlnire au participat reprezentanții autorităților ucrainene, iar din partea României, au fost reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR, Consiliul Județean Maramureș, reprezentanți ai antreprenorului general și supervizor și ai Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației.

Proiectul are în vedere construcţia a două poduri paralele peste râul Tisa, având o distanţă de 3 metri între ele. Fiecare pod va avea două benzi pe sens şi o lungime de 261,20 metri. Totodată, va fi realizată o porţiune de drum de 1,2 km şi construcţia a cinci poduri de desecare şi o intersecţie de tip giraţie.

De asemenea, proiectul prevede amenajarea în vecinătatea podului a unui punct de frontieră, parcare, un drum care permite accesul spre pod şi alte spaţii pentru un trafic lejer între cele două ţări.

Valoarea totală a investiţiei este de 154,21 milioane de lei, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POM).

În prezent, traficul rutier şi pietonal dintre România şi Ucraina se desfăşoară din anul 2000 pe podul din lemn cu un singur sens, situat la ieşirea din municipiul Sighetu Marmaţiei.

micutzu


ciulpanescu

Quote from: nicolaem on May 20, 2023, 09:57:58 AMsa nu patim ca in Padis unde fiecare judet si-a reabilitat partea lui de drum, doar ca intre proiecte au ramas vreo 10km de forestier.
Intr-un final, acea portiune dintre Ic Ponor si Padis va fi reabilitata de CJ Bihor; au deja facut Studiul de Fezabilitate si au aprobat indicatorii tehnico-economici; valoare estimativa 108 milioane lei; momentan se identifica sursa de finantare.