News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

#540
@danutzu_1069
Avem diferență de înălțime intre cele doua jumătăți de construcție, de aceea a fost nevoie de acea scara.Sau, mai degraba, in fata avem trei "etaje", in spate doua.





Powered by API/PUM imgur uploader


Un nou film aici

Ionutv

#541
Salut. E prima data cand scriu aici. Am o intrebare pentru cunoscatori :) de ce la est fata de podul de pe dj401 exista doua tuneluri, unu mai lat (aprox 5-6-7 m) si mai la este cu 15 m mai este unul de aprox 3 m latime? Sunt facute preventiv pentru extinderea metroului in comuna berceni? In lungul acestor tuneluri pe sub autostrada e teren lasat liber. Multumesc.
https://maps.app.goo.gl/7dPydf2NRDZ9vf486

dr4qul4

 :lol:
Chiar crezi ca metroul incape aici?




Powered by API/PUM imgur uploader
cel mic e pt scrugerea apei (sant), cel mare e pt a subtraversa autostrada cu masina (banuiesc ca era drum agricol acolo cand s-a facut SF-ul).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionutv

Intreb. Are sens daca la 300m e traversata autostrada? Pe tavan sunt niste semne, ma gandeam ca sunt facute pentru mediana metroului. Am vazut ca metorurile au 3,2m latime.

sab

Intr-adevar, exista parcela libera care da in acea subtraversare.



Însă daca metroul ar veni pe acolo , mai departe pe unde o ia ? Prin curțile oamenilor sau pe această străduță ?




AndreiB

Imho, nu are sens prelungirea metroului mai la sud de CB. Densitatea e prea mica.

Eu l-as prelungi la suprafata si as face o statie comuna CFR / Metrorex cu 4 peroane - doua dedicate CFR, doua Metrorex.

Plus - un P+R gigantic si un terminal de autobuze (i.e. toate rutele suburbane din sud, sa ajunga aici).

Arhisuficient pentru urmatorii zeci de ani.

survola

Bineînțeles că la suprafață ar ,,face sens" după centură.
Inclusiv un depou nou, in aer liber.

paullie

#547
In 2011 populatia Berceniului era 5942 locuitori. Pune 15000 azi. Hai 30000 ca sunt PREA darnic azi in Sâmbata Mare  :) . Si acum compara cu 300000 in Dr Taberei. Deci are sens bataia de cap cu metroul la sud de Tudor Arghezi unde se face si P&R destul de mare (cam 1,6 km de zona in discutie)? Si mai da drumul si la pasaj?

sab

Si mai este un aspect, comuna Berceni s-a dezvoltat ca zona de case. Este o amarata de comuna, pana la urma, nu un oras. Nu exista blocuri/ ansambluri rezidențiale ca in Popești, de exemplu. Intr-o zona de case nu are niciun sens sa aduci metroul. Decât daca nu ai ce sa faci cu banii.

AndreiB

Poti lejer sa deservesti comuna Berceni cu un shuttle de autobuz la 10min la ora de varf corelat cu metroul. Ieftin si bun.

TibiV

Quote from: paullie on April 15, 2023, 10:41:39 AMIn 2011 populatia Berceniului era 5942 locuitori. Pune 15000 azi. Hai 30000 ca sunt PREA darnic azi in Sâmbata Mare  :) . Si acum compara cu 300000 in Dr Taberei.

Quote from: sab on April 15, 2023, 03:02:12 PMSi mai este un aspect, comuna Berceni s-a dezvoltat ca zona de case. Este o amarata de comuna, pana la urma, nu un oras.

Definiti, va rog, ce intelegeti prin notiunile de "oras" si de "amarata de comuna"...
Sinaia sau Predealul sunt orase? Ei bine, tehnic NU MAI SUNT!
Au ajuns la rangul de comune! Iar atunci trenurile nici macar nu ar trebui sa incetineasca acolo, nicidecum sa opreasca... Predealul ar trebui sa fie doar halta in care se verifica sistemul de franare - nea ala care da cu ciocanul in roti...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/zeci-de-orase-din-romania-au-mai-putin-de-5-000-de-locuitori-nu-mai-indeplinesc-conditia-pentru-a-fi-asezari-urbane.html
QuoteZeci de orașe nu mai îndeplinesc condiția principală pentru a fi așezări urbane.

Nici la ceilalți indicatori, precum modernizarea străzilor și extinderea sistemului de canalizare, existența unui spital sau a unui liceu, nu stau prea bine. Iar dacă se transformă în comune, ar avea posibilități și mai mici de a atrage finanțare pentru dezvoltare.

Cunoscuta stațiune Predeal din județul Brașov mai numără acum doar 4.020 de locuitori. Statutul de oraș devine astfel fragil și mai este valabil doar pe hârtie. Oamenii se plâng că nu au locuri de muncă, pentru că vechile întreprinderi au dispărut.

Localnică: ,,Au fost spălătoriile OJT-ului de lenjerie pentru vile, hoteluri. Toate sunt lăsate în paragină."
Localnică: ,,Ca la ţară mă simt, nu ca la oraş!"
Sorin Ciobanu, primar Predeal: ,,Dacă e să ne referim la unități de învățământ, la policlinici, la spații verzi, părerea mea e că îndeplinim toate celelalte criterii."

Cu 3.901 locuitori și Azuga este într-o situație similară.

Localnic: ,,Așa arată, așa ne comportăm, așa suntem: comună!"
Localnic: ,,Gropi, strici mașina aici, toți ne stricăm mașina!"

În schimb, în birouri, autoritățile locale se gândesc la...dezvoltare.

George Barbu, primar Azuga: ,,Sunt peste 25 milioane de euro contracte semnate cu UE, în diferite proiecte de infrastrutură a orașului."

Potrivit legii, o localitate se poate numi oraș dacă are minimum 5.000 de locuitori și o serie de dotări specifice mediului urban: alimentare cu apă, străzi modernizate, hidranți, spital și liceu, printre altele.

Și Slănic Moldova este departe de a îndeplini condițiile. 60% din oraș nu are canalizare, copiii merg la școala în altă parte dacă vor să obțină o diplomă de bacalaureat, iar calul și căruța au rămas principalele mijloace de transport.

Localnică: ,,Apa potabilă vine exact din râul care curge aici. Noi cumpărăm apă să facem mâncare."
Localnic: ,,Nu am gaze, nu am canalizare!"

Locuitorii Slănicului ar plăti impozite de două ori mai mici dacă ar orașul ar deveni comună. Ca să schimbe rangul localității ar fi nevoie, însă, de un referendum. Iar rezultatul ar trebui validat prin hotărâre de consiliu local și printr-o lege dată de Parlament. Însă, procedura este una destul de greoaie.

Gheorghe Baciu, primar Slănic Moldova: ,,Noi nu am primit niciun ban de la Consiliul Județean niciodată, numai comunele primesc și atunci poate că o să primim și noi niște bani."

Cătălin Frangulea, Agenția Metropolitană Brașov: ,,Un oraș care devine comună va descoperi că are acces la finanțări care sprijină comunitatea agricolă mai degrabă, spre exemplu lanțuri de procesare, pe când, în calitate de oraș, focusul era pe rețele edilitare, pe servicii publice, pe dezvoltare socială."

Printre orașele cu cel mai mic număr de locuitori din țară se numără Băile Tușnad, Nucet, Băile Govora și Borsec, cu mai puțin de 3000 de locuitori.
Prin comparație, cea mai mare comună din țară, Florești, din Cluj, are o populație de peste 52.000 de locuitori[/b].

Da, este simpatica comparatia comuna Berceni (30k locuitori, fara cei cu resedinta postala intr-o garsoniera din Bucuresti...) vs. cartierul Dr.Taberei (300k locuitori)

Doar ca cel putin 75% dintre locuitorii din DR.Taberei sunt fie prea departe, fie NU ii ajuta metroul pentru ca au alte destinatii, si (esential) au mai multe variante de deplasare spre centrul orasului/alte cartiere...
(Oricum, cei mai multi au masini personale...)

In schimb 100% dintre locuitorii comunei Berceni NU au decat o singura cale de acces: DJ401.

Un capat al M2 dincolo de DNCB, cu 1500-2000 de locuri de parcare (pe x niveluri) ar fi o mare usurare pentru sudul orasului...
Mii de oameni care ajung acum la IRA/Piata Sudului NU merg mai departe decat cu metroul,

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Filmare "la pachet" (Pasaj Berceni + statie M2 Arghezi) de la @adix , aka Alberto Costea: Pasajul Berceni - DNCB; Metrou Tudor Arghezi.13.04.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#552
Nu cred ca soluția este sa duci acolo metroul, care prin definiție este un mijloc de transport de mare capacitate, nu pentru 30k locuitori (nici nu sunt atâția in Berceni..), din care doar o mica parte îl vor folosi. Nici comuna Berceni, nici Otopeniul nu justifica metrou la densitatea pe mp. Vorbim totuși de o investiție mare, chiar si daca in Berceni îl fac suspendat.
Apropo, cred ca ai văzut unde se va opri aceasta prelungire propusa, in zona de la intrarea in comuna veche. Mai încolo nici nu au loc. Deci pe cați ii va deservi din cei 30 mii locuitori (repet, in realitate nu sunt nici pe departe atâția..)? Oricum cei mai mulți s-au dus acolo sa scape de aglomerație, nu se vor înghesui in metrou, ci vor prefera in continuare confortul mașinii/ mașinilor proprii.

paullie

Quote from: TibiV on April 16, 2023, 04:20:24 PMUn capat al M2 dincolo de DNCB, cu 1500-2000 de locuri de parcare (pe x niveluri) ar fi o mare usurare pentru sudul orasului...

Si alauia care sta la "viluta" in Mamina la 6,5km de statia de metrou propusa de tine, nu crezi ca ii este la fel P&R de la Arghezi? Ce imi e 6,5 km ce imi sunt 8? Bine asta dupa ce se da drumul la pasaj.

Quote from: TibiV on April 16, 2023, 04:20:24 PMMii de oameni care ajung acum la IRA/Piata Sudului NU merg mai departe decat cu metroul,

Perfect o sa ramâna la Arghezi. Au scutit 6km pe sens benzina. Si nervii.

Duta C

Ar fi tare sa bagm o caruta de bani ca sa urce ala din Mamina in M direct din casa. Cred ca trebuie intelepciune ca banii nu sunt no limit!!