[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Quote from: florin74 on March 06, 2023, 06:13:28 PMPai se blocheaza urmatoarea intersectia cu Brancusi. Sa nu imi spuneti ca facem si acolo un pasaj subteran. Ce facem, mutam dopul in centru? Parca era vorba sa nu aducem trafic in centru..
Eu cred ca povestea cu pasajele trebuie sa o uitam. Deranjul va fi imens, costurile pe masura, si beneficiu 0.

NU are legătură cu Brâncuși ceea ce vorbim aici. Acolo e altă legătură, vorbim de strada Soporului segmentul de legătura la metropolitană, care oricum va fi la 4 benzi.

Nu peste tot se impune soluția pasajelor dar intersecția (Unirii/Titulescu/Slănic) este dopul imediat pt jumătate din Gheorgheni, așa că nu vorbim de a duce trafic în centru ci vorbim de o fluidizare a acestuia în puncte critice. Beneficii 0? Fals, împreună cu alte câteva măsuri, marele beneficiar ar chiar transportul în comun deci implicit cei mai mulți locuitori din întregul cartier Gheorgheni.Bandă dedicată de bus și interseții denivelate? Ce altceva ar putea fi mai eficient și atractiv pt transportul în comun?

calino


florin74


Scuze de off topic, dar e ultima mentiune
10 ani am mers zilnic pe acolo de cel putin 2 ori pe zi , in special la orele de varf. Daca tu crezi ca un pasaj subteran acolo rezolva problema, te inseli. Deci avem un blocaj dimineata si dupa amiaza pe sensul spre centru. Da, impresia e ca intersectia cu Albini genereaza problema, dar odata facut un pasaj ai muta imediat coada la urmatoarea intersectie, la Brancusi, ca tot pe o banda se circula pana acolo. Blocajul e generat de intersectia de mai jos , unde se intalnesc 3 strazi in giratoriul ala minuscul (cu Aurel Suciu parca ii spune la strada) si ulterior de intersectia cu Dorobantilor - dimineata e horror. Deci pasaj acolo nu va rezolva nimic problema care genereaza ambuteiajul.
Cat despre intersectia de la Interservice, acolo maxim as face 2 benzi pe Pascaly, si cumva rezolvata trecerea de pietoni de acolo, desfiintata si pastrata cea de mai jos , asta mai degraba ar rezolva cat de cat problema.
Pai traficul in comun nu are banda dedicata? Ala chiar merge brici pe acolo. Cu ce l-ar ajuta pasajul?

In ceea ce priveste un eventual pasaj subteran la capatul lui Titulescu, acolo nu ma pronunt. Posibil sa se preteze acolo in viitor.

Si cu asta am terminat

RobertH

Eu nu vad cu ce ar ajuta. Str. Titulescu ar trebui sa se modernizeze si sa aiba banda BUS pe ambele sensuri (de aia calumea nu ce improvizatie e acuma). Ramane doar o banda auto per sens.

Deja s-a proiectat largirea str. Soporului pana in giratoriul cu Unirii. Ma indoiesc ca au proiectat pasaj acolo avand in vedere ca ideea cartirului Sopor e de a nu genera (a se citi "a nu ajuta") trafic auto spre centru. 

Intrebarea cea mai importanta e unde duci traficul? Faci o ruta putin mai rapida pe Titulescu si apoi dai de dopul din Cipariu. Ce ai rezolvat? Doar sa vezi ca e traficul mai fluent pana da de coada mai lunga in capat?

LRadu

Probabil ideea este ca odata cu metropolitana o mare parte din fluxul de trafic o sa isi schimbe directia, respectiv nu va mai merge spre centru ci va merge spre metropolitana. Si cu cat accesul va fi mai facil spre metropolitana mai multa lume va fi tentata sa o ia in acea directie, asta inseamna ca automat se va decongestiona si traficul spre centru si inseamna o speranta ca dopul inevitabil de la Cipariu sa se desfunde putintel  :lol:

qionescu1

Pasajul ar veni la pachet cu Unirii la 4 benzi. Pai poate nu ati vazut dupa masa ce trafic e si cum afecteaza uneori inclusiv Mihali. Deci ar ajuta foarte mult si traficul intre cartiere. La ce ar mai ajuta? Pai chiar daca se castiga doar 2 minute la traversarea intersectiei pt cei 20-30k de oameni care traverseaza intersectia zilnic (cifra minima) inseamna foarte foarte mult per ansamblul vietii citadine. Nu zic ca solutia pasajelor se impune peste tot, asta e o prostie, dar avem locuri unde se preteaza si ar imbunatati transportul privat si public. Ar fi o solutie si pt prelungirea Soporului dar sunt vise in momentul de fata.

RobertH

https://media9.ro/11-drumuri-de-legatura-la-centura-in-prima-etapa-inclusiv-o-treime-din-borhanciului-groza-modernizati-toata-strada/

QuoteConsiliul Local s-a întrunit vineri într-o ședință extraordinară. Unul dintre proiectele de pe ordinea de zi viza o rectificare bugetară cu scopul suplimentării sumelor pentru mai multe dintre proiectele în curs, respectiv a celor pentru studiul de fezabilitate al centurii.

Primăria trebuie să semneze un act adițional la contractul cu echipa care a realizat studiul de fezabilitate pentru centură.

Lista drumurilor de legătură din prima etapă a realizării proiectului:

Drum de legătură 18, nod 7 – strada Bucium
Drum de legătură 22, nod 8 – strada Cernăuți Aleea Bâlea
Drum de legătură 23, nod 8 – strada Basarabiei  – strada Huedinului – Mehedinți
Drum de legătură 24, nod 8 – la strada Edgar Quinet până la strada D. Gusti
Drum de legătură 26, nod 9 – strada Frunzișului – strada Câmpului
Drum de legătură 27, nod 11 – la strada Mihai Românu
Drum de legătură 30, nod 13 – Borhanci, la strada R. Ladea, paralel cu centura
Drum de legătură 31, nod 13 – la strada Borhanci în sus până la strada Erich Bergel, în jos pe strada Borhanci prin sens giratoriu, continuare pe strada C. Brâncuși până la strada Lăcrămioarelor
Drum de legătură 32, nod 13 – Borhanci la Aleea Băișoara
Drum de legătură 33 L, nod 14 – la strada Soporului – strada Unirii
Drum de legătură 35a1, nod 14 – la strada Soporului Calea Someșeni

Pentru toate acestea urmează să se organizeze o licitație separată de proiectare și execuție.

Dintre cele 11 străzi, 5 sunt de primă urgență. Printre acestea, Edgar Quinet (24), Borhanci și Brâncuși (31).

TeoH9

#952
Licitația pentru primul tronson al centurii metropolitane a Clujului a înregistrat șase oferte. Primarul Emil Boc anunță realizarea unuia dintre cele mai complexe proiecte din România.
Avem 6 ofertanți, mulți dintre ei și internaționali, pentru primul tronson al centurii Clujului.

Centura metropolitană de un miliard de euro trece de această etapă. "Vom realiza un alt proiect de infrastructură majoră pentru modernizarea Clujului și descongestionarea traficului."

E vorba de 5 tuneluri, subtraversările și traversările din Făget, are 20 de noduri, e o operă arhitectonică", a spus Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post local de radio.

Potrivit edilului, licitațiile pentru celelalte două tronsoane ale centurii ocolitoare urmează să fie finalizate luna următoare (18 și 19 aprilie 2023).

Primul tronson din centura metropolitană a Clujului a fost scos la licitație pentru proiectare și execuție la finalul lunii ianuarie 2023.

Centura metropolitană va aduce șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, inclusiv o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ ,,Drum TransRegio Feleac T 35″, va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă).
Sursa: Monitorul de Cluj

endre.kemenes

Oare ce inseamna primul tronson in limbajul lui Boc? Largirea Calea Floresti?

RobertH

Primu tronson e prima licitatie, adica largirea DN1.

Eu as fi mai atent la anuntul lui de "6 oferte". Is 6 asocieri separate sau iara a luat ca la metrou toate firmele care is prezente la licitatie. Poate fiind doar o largire de DN pe 2km , au avut sansa sa participe mai multe firme mici.


yetiman


1. Ofertant unic : PORR CONSTRUCT

2. Asociere : PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Leader),CITADINA 98,LEMACONS,NORD CONFOREST,Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje

3. Asociere : SC FAR FOUNDATION SRL (Leader), ROSTDORSTROY

4. Asociere : CON-A OPERATIONS (Leader), DIMEX-2000 COMPANY, OPR ASFALT, DRUM DESIGN, INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.

5. Asociere : VIAROM CONSTRUCT (Leader), Electrogrup

6. Asociere : IBB-HIB ROMANIA (Leader), IBB Haus -und Industriebau GmbH

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

StefanCelMare

Interesant.
E finală lista?
Lipsesc turcii, dar mă îngrijorează Viarom. Au avut proiecte cu termene limită prelungite și destul de slăbuțe calitativ la Cluj.
Lipsește Strabag, dar măcar e Porr.

nicolaem

am avzut ca prin alte zone e criticat PUG-ul Ciurila.
Nu il gasesc, am gasit doar la Filea:



zol21

Quote from: TeoH9 on March 31, 2023, 01:37:57 PMPotrivit edilului, licitațiile pentru celelalte două tronsoane ale centurii ocolitoare urmează să fie finalizate luna următoare (18 și 19 aprilie 2023).

Ceva vesti?