News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 22 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Pe moment există avantajul că, din toate componentele PNRR, rutierul are cele mai multe contracte semnate, cu constructori în teren, care să poată trage  tranșele deja primite de România. Așa că eventualul blocaj al PNRR cauzat de lipsa reformelor va bloca rotițele de plată către constructori abia la anul, când vor exista antreprenori în teren și pe spitale, școli, căi ferate, metrou etc.

p_mrs


vasile.silion

#7787
De câte ori văd imagini de la Valea Mare nu pot să nu mă minunez de soluția aleasă la subtraversare/supratraversare...

Iorga a zis o vorbă memorabilă pe timpul României mici că dacă îi dai unui copil harta României și un creion și îi spui să corecteze ce nu i se pare în regulă, atunci el va trage o linie curbă din Bucovina spre Mehedinți, ca să întregească un cerc care i s-ar părea firesc...

La fel aș zice și eu la Valea Mare. Cred că 99 de români din 100, dacă ar fi puși să tragă linia drumului expres peste Valea Mare, ar duce drumul pe deasupra, cu rambleu, peste DJ 657. DX vine de pe deal și urcă pe deal, trecând printr-o vale adâncă pe unde trece perpendicular un râu și un drum județean. Ei bine, mi se pare la mintea copiilor ca drumul expres să treacă PESTE cel județean de pe fundul văii, ca să coboare cât mai puțin, iar drumului expres îi faci un rambleu de la un mal la celălalt al văii, că ai de unde, doar ai săpat două dealuri ca să ajungi acolo, lăsând câte subtraversări vrei tu (pentru râu, pentru drum județean, pentru rețele electrice, pentru oi, pentru urși, pentru ce vrei tu...).

Efectiv eu nu înțeleg soluția aleasă. Parcă proiectantul a gândit limpede cam tot traseul drumului expres, dar aici, la Valea Mare, i s-a încețoșat mintea, a avut un moment de blocaj mintal...

(Scuze dacă s-a mai discutat subiectul, dar nu mă pot abține!)
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

TVlad

E posibil ca solul de pe fundul vaii sa nu aiba o capacitate portanta prea mare, asa incit un rambleu inalt sa nu fi fost fezabil. In locul lui ar fi trebuit construit un viaduct dar poate costurile nu se mai incadrau in buget. Asta e explicatia cit de cit logica pe care o gasesc eu.

cat23

Solutia cu rambleu inalt nu nu a mai fost folosita si pe A1, pentru ca mai apoi sa fie probleme cu alunecari si fisuri?

Ionut

Poți să faci rambleu și de 12 metri și să stea ca betonu'. Dar să îl faci bine, să fie fundația OK, să bagi geotextile în el dacă trebuie, să îl compactezi cum trebuie etc etc etc.

Poți să ai rambleu de 12 metri și să stea băț. La fel cum poți să faci rambleu de 3 metri și să fie muci.

AlexxC

Supratraversarile peste autostrazi le faci si uiti de ele; in schimb o autostrada ridicata peste un drum secundar ridica probleme mult mai mari atat in timpul constructiei prin plusul de materiale si manopera cat si in timpul operarii: vei avea tasari de remediat , schimbat rosturi de dilatatie periodic si refacut stratul de uzura cand este cazul...aceste probleme apar mai rar pe drumul secundar si pot fi ignorate cu usurinta pentru ca pasajul nu este supus la acelasi grad de uzura.

medicul de garda

Mai e o chestie care intra in calculul debleelor care nu par sa aiba noima, tineti cont de linia rosie pe intregul tronson licitat. Lotul respectiv are portiuni lungi drepte fara dealuri sau vai, unde o sa ai exclusiv umplutura, materialul ala trebuie sa vina de undeva, si probabil proiectantii au preferat sa sape prin dealurile traversate pentru umplutura aditionala, decat sa se bazeze pe diverse gropi de imprumut in zona.
Trust me, I'm an east-european doctor!

zil

Singura explicatie logica ar fi cantitatea mare de nisip și pietriș, probabil se asteapta ca pe tronsonul 4 sa nu existe astfel de surse.

vasile.silion

Voi ziceți că depozitul acela imens de pământ din nodul cu DN65 de la începutul T3 va fi dus de acolo la umpluturi pe tronsoanele 3 și 4? Mie nu prea îmi vine să cred asta. Tronsonul 3 e deja destul de avansat pe partea cu umpluturi. Și să nu uităm că mai sunt dealuri multe de săpat, cum ar fi cele la Valea Mare, de care ziceam mai sus.
Ba eu cred că încă se vor mai face depozite permanente de pământ excavat.

Dacă vorbim de linia roșie, trecerea peste Valea Mare e chiar un exemplu că acolo linia roșie a cam fost neglijată. Acolo se coboară de pe deal pe fundul văii și apoi se urca iar pe deal.

Nu aș fi făcut acolo un viaduct, nu aș fi făcut niciun rambleu de 15 m înălțime, dar măcar aș fi păstrat pentru Dx12 înălțimea de la trecerea peste râu (Râul Gota văd că se numește), nu aș mai fi coborât de acolo pe sub drumul județean.

Dacă e să vorbim de costuri, nu știu dacă soluția aleasă de deviere și supratraversare a DJ peste Dx12 e mai ieftină decât cea care ar fi prevăzut un rambleu drept al drumului expres, cu nedevierea DJ, care ar fi putut trece pe sub Dx12 printr-un simplu pod cu o deschidere minimă...




,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Sorinus

Ce a fost azi la pranz la Bals vest? Circulatia era deviata prin oras...haos evident.


Siciltir


Fenrir

Multumim Marius, superba filmare!
Doar eu sunt de parere ca nu are sens prioritizarea altor lucrari atunci cand cele incepute deja sunt aproape de finalizare sau intr-un stadiu avansat?
Desigur, ploile si frigul din ultima perioada au dus la schimbarea ritmului de lucru si chiar intreruperea unor lucrari insa de pe T3 au cam disparut si utilajele, nu doar muncitorii.

carutasul

momentan încă nu sunt îngrijorat. Vedem luna asta, în mod normal odată cu revenirea temperaturilor pozitive ar trebui să vedem că încep lucrările de asfaltare, pentru că nu mai au de asfaltat în altă parte (în afară de A0 eventual) deci nu s-ar suprapune decât puțin peste lucrările de A7 (le trebuie totuși ceva compactoare și camioane că mai au de terminat rampe și de întins balast) . Probabil că la dealul care e în urmă până prin aprilie nu se apucă, e multă apă din ce se vede pe acolo.