News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

pasadia

@GIV raspunsul la cele 2 intrebari este DA si DA. Exista doua contracte distincte pentru SF, unul pentru Brasov - Bacau (ma rog, Codlea - Racaciuni) si altul pentru Brasov - Fagaras (Ghimbav - Mandra). Am folosit Ghimbav si Codlea intentionat, in ideea ca primul contract vizeaza o bucata de traseu parte exclusiv din A13, in vreme ce cealalta vizeaza teoretic o parte din traseul A3, asa cum era cunoscut in trecut, dar care are o portiune comuna (Codlea - Mandra) ce va fi parte si din A13 si din A3.

Si ca sa fie raspunsul complet, anul trecut aparusera niste documente CNAIR in care nu mai era denumita A13 portiunea de autostrada Sibiu - Bacau (Boita - Racaciuni) ci ... A5 (parca). Nu mai stau sa caut informatia asta, oricum nu dovedeste decat haosul din CNAIR.

iulic

Quote from: dr4qul4 on January 16, 2023, 01:05:43 PMdoar ca tot traficul prin Orientali incape fara probleme pe 1 HP. Iar daca am face 2 (A13 si A8 - ambele HP in zona montana) ne-ar ajunge pana ne luam toti elicoptere

Pe alte topicuri si chiar la acesta se discuta deja de largiri la 2 x 3 benzi pe sens, pentru A-uri din sud, iar traficul din Orientali "merge si pe HP". Hai sa ne gandim ca A peste Orientali vor aduce si investitii, ceea ce va majora traficul. In plus, A-urile vor atrage trafic din Republica Moldova si Ucraina (mai ales ca se lucreaza la studiile pentru Odesa-Chisinau-Iasi / conexiune cu A8). Va urma si reconstructia post-razoi a Ucrainei.
De ce sa nu mergem de la inceput cu full-profile pentru A8 si A13, chiar daca dureaza cativa ani in plus?


hefaistos

Rabdare si tutun. E bine ca avem documentatia pregatita, s-ar putea ca in cativa ani A8 si A7 sa fie finantate integral de UE si solicitate in regim de urgenta. Dar sa se termine conflictul si sa vedem cum se aseaza lucrurile.
Adica de acum in 5-8 ani. Nu conflictul, reasezarea financiara a reconstructiei si racordarea Ucrainei la UE.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Skynick

La cat a asteptat EU dupa noi, examenul ca suntem normali la cap e sa nu mai asteptam noi dupa ei ci sa ne facem treaba.

pasadia

Așa mă amuză asta cu traficul atras din Ucraina care ne va umple noua autostrăzile peste Orientali... Stau și mă întreb cum naiba de încă funcționează M1 maghiar cu 2 benzi d ela Budapesta încolo... Nu de alta dar TOTI, și Ucraina, Și Moldova, Și Munteania, și Serbia, și Bulgaria, și Ardeal, toți trec pe acolo....

Să ne înțelegem - oricât trafic va veni din Ucraina spre Ungaria și mai departe spre vest, acesta va fi mai puțin de 10% din traficul nostru intern. Iar cantitativ va fi mic căci e mai simplu sa circuli din Lvov spre Polonia. ;)

dr4qul4

pe mine ma amuza ca se discuta de extinderea la 3 benzi prin sud...
Probabil nu realizeaza ca cel mai mare trafic din MOldova va fi in vestul Iasiului.
Iar pe A13 va fi intre Sf Gheorghe si Codlea. Si va fi de vreo 4-5 ori mai mare ca intre Tg Secuiesc si Onesti.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alin2pas

Pe traseele montane ale A13 și A8 va fi poate mai ușor și mai puțin distructiv pentru mediu separarea platformelor pentru cele două sensuri ale autostrăzilor, deci aceste platforme se pot construi independent. Faptul că se vor concentra lucrările pentru construirea mai întâi a platformei unui sens va permite darea în trafic a autostrăzii în sistem HP mult mai repede decât full-profile. Nu cred că ar deranja pe cineva faptul că se va circula în regim HP poate 5 ani până la finalizarea celei de a doua căi (decât să așteptăm până e gata integral pentru a putea circula). Un lucru ar fi esențial: efectuarea exproprierilor și a tuturor formalităților posibile legal și pentru cea de a doua cale, pentru a nu avea surpriza că nu se mai poate construi deoarece e blocată de construcții.

a.l.x

https://economedia.ro/licitatia-pentru-autostrada-brasov-bacau-ofertele-la-contractul-pentru-studiul-de-fezabilitate-pot-fi-depuse-pana-la-31-ianuarie-cnair-a-prelungit-depunerea-candidaturilor-cu-doua-saptamani-la-cere.html#.Y8ua0mRMozQ
QuoteCompania de Drumuri a prelungit cu două săptămâni, până la 31 ianuarie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău, noul termen pentru depunerea candidaturilor fiind decis în urma solicitărilor de clarificare din partea proiectanților

mirceaeliade

Subiectul a ajuns si prin presa 'mare'"
QuoteAutostrada rămasă în aer, între Sibiu și Brașov. Catârul a înlocuit barajul provizoriu

Cei 68 de kilometri ai autostrăzii au fost împărțiți în patru loturi, doar că în acest moment proiectul de infrastructură rutieră al CNAIR se află suspendat în aer, pentru că lucrurile se mișcă doar pe un singur tronson (Lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraş). Celelalte trei loturi în schimb sunt în așteptare, după ce licitațiile au fost suspendate, fiind reclamate o serie de erori în documentația tehnică.

Birocrația, lipsa de finanțare și documentația deficitară au întârziat lucrările 7 ani
Dincolo de greșelile de redactare, de fapt întregul proiect al Autostrăzii Sibiu - Făgăraș a fost marcat de la bun început de probleme: de natură birocratică, precum cele apărute pe perioada studiului de fezabilitate început în 2015, care au continuat cu cele ale lipsei de finanțare, care l-au ținut blocat timp de un an, iar mai apoi de documentație care au făcut să treacă șapte ani în van, de la demararea licitației de documentație până la cea de execuție.

Legat de cealaltă secțiune Autostrada Brașov - Făgăraș (care va continua traseul dintre Sibiu și Brașov), unde de asemenea au fost întâmpinate o serie de probleme, în urmă cu o săptămână, CNAIR a anunțat că au început investigațiile geotehnice pe Sectorul 1 (km. 0+000 - km. 5+000) al acesteia, fiind executate ,,teste de penetrare standard (SPT) și activități de foraj cu adâncimea planificată de 25 de metri".
https://adevarul.ro/stiri-locale/sibiu/autostrada-ramasa-in-aer-intre-sibiu-si-brasov-2236909.html

NGC

Pentru unul din loturile cu licitatii suspendate, o parte din obiectiile WEBUILD au fost admise si CNAIR are acum de lucru. La celelalte 2 loturi cu licitatii suspendate mai dureaza putin pana vom avea deciziile, dar este de asteptat sa avem aproximativ aceeasi soarta.

GIV

la nodul a7x13 nu era mai simplu ca a7 sa aiba nod cu dn2 iar a13 nod trompeta cu a7?


Powered by API/PUM imgur uploader

Razvan.M

Si sa pierdem asa o opera de arta? :lol:  >:(  :o

Drive_140

Pare a fi cea mai bună soluție care poate fi aplicată după ce A7 este gata:


EugenRo

#2383
^N-as face 2 poduri peste DN+CF

De ce nu asa?



Putem devia putin DN2 spre est si sa il apropiem de CF pentru a permite o lungime mai mare pentru cei ce coboara de pe A pe DN (si astfel scurtam si podul).
Trompeta am orientat-o invers pentru ca nu stiu ce se intampla cu nodul Rastoaca de pe A7 (caruia, in contextul dat nu i-as mai vedea rostul)

Drive_140

Quote from: EugenRo on January 30, 2023, 08:23:36 PMDe ce nu asa?
Deci vor fi 1-2 intersecții ale fluxurilor de trafic de intrare și de ieșire. Adevărul este că cu nodul actual (A7) toate variantele pentru A7xA13 vor fi proaste :)