Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dominik

Felia UMB-ului poate fi mai mare daca castiga cele 5 loturi ramase de pe A7  :D
You're in Steelers Country

alexmocian

Eu sunt de parere ca un constructor serios gen Strabag, UMB, PORR, Alsim Alarco, etc castigand 200-250 km din aceeasi autostrada este mult mai eficient decat 10 loturi cu 10 contractori. Iese mai ieftin isi poate dramui resurele mult mai eficient.

Un exemplu simplu, daca UBM era pe toate cele 4 tonsoane de la DX12 se circula acum pe 60km si nu 42km, mai erau de facut doar T3 si T4, asa ne rugam de TS sa faca ceva.

A11 ar fi un alt exemplu cu un Strabag sau PORR, garantat ar fi gata in 3 ani daca excludem durata proiectare. 

tom_sawyer

Așa e, dar UMB are deja ~200 km A7 (cred că vor câștiga după contestații și loturile din mijloc pe Buzău-Focșani).

În 2023 mai începe lucrări la noul pod peste Siret de la Cosmești (între Mărășești și Tecuci), la Centura Mare Galați (33 km), la pod peste Siret + viaduct DEx Br-Gl, la lotul 4 din A0 nord. Plus lucrările masive de pe A3 Transilvania și DEx-ul din Oltenia.

E o creștere bruscă față de ce a lucrat până acum în România.

GIV

crestere brusca a nr de km de construit, da. dar cand ai contractele in buzunar altfel poti angaja un numar mai mare de oameni si cumpara utilaje in plus

Tavi

^...Și lucra cu parteneri serioși nu din aia de le cad podurile după inaugurare :( 

horatiu.cosma

Quote from: horatiu.cosma on December 17, 2021, 02:05:34 PMSituația la final de 2021 la CNAIR pe proiecte:

UMB: 1,53 miliarde lei
Astaldi: 560 milioane
Alarko: 500 milioane
Porr: 340 milioane
Aktor: 290 milioane
Strabag: 215 milioane
TS: 150 milioane
Itinera: 145 milioane
Pizzarotti: 85 milioane
Trameco: 80 milioane
Nurol: 75 milioane

Situația la final de 2022 la CNAIR pe proiecte:

UMB: 2,35 miliarde lei
Astaldi: 1,52 miliarde
Alarko: 720 milioane
Porr: 480 milioane
Itinera: 220 milioane
Autotehnorom: 200 milioane
Nurol: 190 milioane
Aktor: 190 milioane
Antrepriza de construcții drumuri și autostrăzi (DN 28B): 160 milioane
Mapa: 100 milioane
Trameco: 90 milioane
Strabag: 85 milioane
Secol (Tg. Jiu): 80 milioane
TS: 50 milioane
Consitrans: 25 milioane

Producția nominală a crescut pe proiecte fata de 2021 cu circa 50%, însă cea reală cu foarte puțin din cauza inflației foarte mari în construcții, de aproximativ 40% din ce zice INS.

hefaistos

Eu nu sunt foarte ingrijorat de incarcare cu lucrari a UMB. Pana a la urma cate milioane de metri cubi sunt, ca e zona de campie? In doi ani UMB-ul a cam mutat muntii pe A3 intre Nadaselu si Poarta Salajului.
Exista o suprapunere de lucrari in 2023, dincolo de asta UMB nu are o problema. De aceea eu cred ca va urma o taraganre a OIL pe sectoarele castigate 6-8 luni, macar pe o parte a lor, astfel incat pe masura ce termina "mutatul pamantului" pe CraPi si pe A3 sa mute resursele de acolo pe A7. A0 nici nu o mai iau in considerare la terasamente, pentru ca lucrarile sunt relativ mici (pentru UMB) si sunt executate in mare proportie.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

horatiu.cosma

Exista o anomalie in tabelul meu la Strabag, nu am găsit nicio factura pentru drumul expres de la Oradea, o să mai sap și actualizez.

horatiu.cosma

Quote from: horatiu.cosma on December 17, 2022, 01:14:33 PM
Quote from: horatiu.cosma on December 17, 2021, 02:05:34 PMSituația la final de 2021 la CNAIR pe proiecte:

UMB: 1,53 miliarde lei
Astaldi: 560 milioane
Alarko: 500 milioane
Porr: 340 milioane
Aktor: 290 milioane
Strabag: 215 milioane
TS: 150 milioane
Itinera: 145 milioane
Pizzarotti: 85 milioane
Trameco: 80 milioane
Nurol: 75 milioane

Situația la final de 2022 la CNAIR pe proiecte:

UMB: 2,35 miliarde lei
Astaldi: 1,52 miliarde
Alarko: 720 milioane
Porr: 480 milioane
Itinera: 220 milioane
Autotehnorom: 200 milioane
Nurol: 190 milioane
Aktor: 190 milioane
Antrepriza de construcții drumuri și autostrăzi (DN 28B): 160 milioane
Mapa: 100 milioane
Trameco: 90 milioane
Strabag: 85 milioane
Secol (Tg. Jiu): 80 milioane
TS: 50 milioane
Consitrans: 25 milioane

Producția nominală a crescut pe proiecte fata de 2021 cu circa 50%, însă cea reală cu foarte puțin din cauza inflației foarte mari în construcții, de aproximativ 40% din ce zice INS.

Update situație la final de 2022 la CNAIR pe proiecte:

UMB: 2,37 miliarde lei
Astaldi: 1,52 miliarde
Alarko: 720 milioane
Porr: 540 milioane
Strabag: 290 milioane
Pizzarotti: 285 de milioane (din care 262 avans pe A7)
Itinera: 220 milioane
Nurol: 210 milioane
Autotehnorom: 200 milioane
Aktor: 190 milioane
Antrepriza de construcții drumuri și autostrăzi (DN 28B): 160 milioane
Mapa: 100 milioane
Trameco: 90 milioane
Secol (Tg. Jiu): 80 milioane
TS: 50 milioane
Consitrans: 25 milioane

Liviu M

Quote from: bacovia on December 20, 2022, 02:07:41 PMSi vor lucra tot in bataie de joc, stilul consacrat.
Până la urmă Pizzarotti lucrează cu oamenii proprii?
Că eu am tot citit pe aici că ei vin doar cu mapa, de lucrat lucrează alții.

bacovia

Pizza in RO are vreo 30 de angajati in total. Am mai postat aceasta informatie da mi se tot sterge :)

Stef

În openAPI sunt 3 firme Pizzarotti la aceeași adresă cu un total de 119 angajați în 2021.

Liviu M

Tja, în cazul ăsta nu doar Pizza lucrează prost, nu? Nici sub contractorii lor nu par să se respecte prea tare. Ăștia de unde sunt?  ???

carutasul

îmi pare rău de Tirrena, că au fost firmă serioasă odată, chiar m-am bucurat când au câștigat... dar asta e viața. (și Straco au fost ok o vreme). Poate o să găsească o soluție pentru firmă, fie fuzionează cu alta, fie se restructurează și iau proiecte mai mici... Nouă ne trebuie un constructor care poate deocamdată, restul îi privește :)

mirceaeliade

Parca a fost dat o lege in ultimii ani ca daca un proiect e la >X% atunci poate CNAIRul sa faca in regim propriu.  Era cumva pe la 65%

Si vorbind de Tirrena cum ca era un constructor bun cand au luat contractul, ce s-a intamplat cu ei?  Cat de probabil sa se intample la fel cu alti constructori "actualmente buni"?