News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dan tm

Nu stiu unde sa pun chestia asta.

Am gasit pe forumul ciclism.ro poze despre un pod( nu va fi rutier) care a fost pus peste apa fara sa fie construite culeele.

Nu stiu unde e locul discutiei , la poduri, in parcare sau la velo.

pun linkul aici , sper ca se deschide liber fara sa trebuiasca logare, e o macara imensa si un pod pus pe un mal pe bucati de lemn.

https://www.ciclism.ro/forums/topic/23080-lacul-morii-si-chiajna/page/4/?tab=comments#comment-772876


alin2pas

E o construcție realizată de firmele lui pește prăjit. Podul a fost realizat, dar cei care trebuiau să construiască culeele nici nu s-au apucat de lucru. Pentru a putea fi pus peste apă, podul necesita o macara de mare capacitate. După construirea culeelor, podul va putea fi mutat de pe poziția provizorie pe care a fost ,,depozitat" deasupra apei pe poziția finală cu două macarale de capacitate mai mică.

reed

Inca unul >:(
QuoteUn pod peste râul Timis s-a rupt miercuri și e în pericol să se prăbușească, transmite publicația Opinia Timișoarei.




Stire

dr4qul4

vreo sansa sa fi fost reabilitat/expertizat de consiliul judetean Timis in perioada in care era sef actualul ministru?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Pai nu prea avea cum sa se ocupe CJ Timis de un pod in Caras-Severin:

QuotePod rutier rupt în Caraș-Severin. E al treilea pod distrus în acest an

Un pod peste râul Timis s-a rupt miercuri și e în pericol să se prăbușească, transmite publicația Opinia Timișoarei.
Podul leagă localitatea Constantin Daicoviciu de satul Peștere din județul Caras-Severin, iar poliția a interzis circulația rutieră.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

              La imaginea, cu trei postări mai sus, de la "locul faptei", din postarea lui "@ reed", gândul îmi fuge la imaginile cu prăbușirea podului de cale ferată de la Budila, din Brașov în 30 iunie 2018, când printr-o proastă administarare a apelor, cu barajul Tărlung surprins la supra-plin, au venit acele ploi care i-au obligat pe cei de la "Apele Române" să deschidă evacuarea de urgență din baraj, neștiind că le-a cedat și o evacuare de fund; astfel volumul de ape evacuate, împreună cu ce dădeau peste deversorul de supra-plin, a fost mult mai mare decât cel prevăzut, iar viitura creată atunci, coroborată cu "lipsa pragului de fund" din avalul podului, prag de fund spart/distrus pe mijlocul albiei pe vreo 30 de m, cu mai bine de 15 ani înainte fără a fi reparat de nimeni, a lăsat apele în toată puterea lor să sape sub pila 1 și 2 (dinspre Hărman) până ce pila 1 s-a prăbușit din cauza spălării sub fundație pe cca 1/2 din lungimea ei.... Tot materialul prăbușit odată cu pila 1 au creat un baraj ad-hoc ce a dirijat apele la pila 2 pe care-au prăbușit-o în scut timp... Și acest material căzut în albie a avut același rol de baraj care au canalizat viitura pe la pila 3 (dinspre Budila) ce a rezistat 24 de ore, căzând apoteotic și ea.....
      O poveste, mai sus, dar "remember" privind la pila din fotografie, care stă înclinată.... Oare de ce a ajuns această pilă în poziția "ghiocel"/înclinată ?? Că este înclinată cu totul (se vede din baza fundației, că și ea e înclinată); nu mai sunt praguri de fund ?? Apa și-a făcut în timp "canale" prin care a produs cavițăți sub baza pilelor din lipsa pragurilor ?? Să se încline o pilă, este o "problemă" ... A cui problemă ??
      Întreb și eu pentru că PODURILE DEJA REABILITATE (ce reabilitatare poate fi aia ??) au început să fie limitate la tonaj, pe DN-uri ...... !! Ca să ce ?? Ca să fie protejate, să nu se dărâme ??
 Păi, cum au fost "reabiliate"  dacă nu suportă aceleași sarcini/clasă de încărcare (sau au fost  reparate/reabilitate la caracteristicile cerute la data și și stas-ul de la momentul construcției, de acum 50-60-80 de ani) ?? CE FACEM ?? Că străinii, deja ne întreabă: suntem nebuni, de-i plimbăm prin țară prin taxele de autorizații și viniete (pe care cu mult drag le încasăm)??

mirceaeliade

o solutie de genul "quick wins" cum se face la caile ferate nu poate fi aplicata la reabilitarile de poduri?  imi inchipui ca la cate santiere de autostrada vor fi in curand prin Ro, fiecare cu fabricile lor de grinzi, ar putea fi fezabil ca CNADNRul sa poate sa gaseasca o solutie de genul: "hei constructorule X, daca tot ai fabrica de grinzi, nu vrei sa mai faci 10-20 de grinzi in plus si dupa aia sa le transporti la pana 20-30 km distanta pana langa podul delapidat si acolo facem licitatie de reparatie unde viitorul castigator,nu neaparat X, sa ia grinzile gata facute si sa refaca podul care e pe cale de a cadea in apa"?

JohannDB

              Grinzile, ca grinzile.... Dar ce facem unde se "lasă pilele" (înclină/scufundă....) ?? Întreținerile de albii amonte și aval de poduri !!  Că de exemplu (privind comparativ) am văzut situații, în care unii/alții (investitori) care au cumpărat terenuri pentru "imobiliare" au început să exploateze pietriș, pur și simplu, în plin câmp, creind imense gropi de exploatare, cu adâncimi de 7-8-10 m și lungi de 200-300 m (că dehhh, e pe terenul lui), pe care apoi, numai "Bunuțul" știe cum le vor reumple (și cu ce, pentru a rezista ulterior la compresiune) și pe zona reumplută vor mai avea tupeul să ridice case... În acest exemplu dat, terenul fertil ajunge la cca 1 m adâncime maxim și zona cu pietriș se întinde la 80-100 m adâncime (loc de fost fund de mare în erele geologice). Așa și cu albiile de râuri, cu pragurile de protecție și de domolire, cu protecția pilelor/culeelor !

dan tm

Am pus mai sus niste postari de pe ciclism .ro cu un pod pietonal.

Culmea e ca asa a ramas pe pozitie fiind betonat direct pe digul de beton.
Oare ce fel de avize a dat Apele ROmane ca ei cind vind in contol au tot felul de proceduri si rășini.

https://www.ciclism.ro/forums/topic/23080-lacul-morii-si-chiajna/page/5/?tab=comments#comment-772925

NGC

"Executie lucrari Pod pe DN 67 km 32+716 peste canal la Floresti"

Avem un singur ofertant, EMIPROD.

reed

#3655
@JohannDB La.podul de la Genoa care s-a prabusit,au facut aceeasi greseala,au pus parapeti New Jersey.Vezi minutul 12:30

TVlad

Daca nu ati fi ridicat voi problema, nu as fi observat nici eu ca si pe podul de peste Herastrau (sos. Bucuresti - Ploiesti) au pus parapete New Jersey. Sint demult acolo dar abia azi am facut legatura intre ele si pod. Acest pod e vechi si vai de capul lui, parapete New Jersey ii trebuiau!

Am senzatia ca am ajuns pe mina unor oligofreni. Astia chiar nu au nimic intre urechi? Daca pica si ala, blocheaza jumatate de Bucuresti.

danutzu_1069

Sa nu exageram... Podul Baneasa este cu deschidere mica intre pile... si nu inteleg de ce este "... vai de capul lui..."

TVlad

#3658
Del

JohannDB

La modul general """am ajuns pe mina unor oligofreni. Astia chiar nu au nimic intre urechi?"""  DIN PĂCATE, ideea acestor parapeți a plecat de la unii înfocați susținători,"pro securitate protecție necondiționată, indiferent de consecințe" și de pe acest forum.... De la "idee" (în sine bună) la o "afacere bănoasă" văzută instant de unii "pe felie"), n-a fost decât un pas !! Consecința : umplerea drumurilor noastre de "N.J." unde trebuie și mai ales unde nu trebuie, sub pretextul protejării/protecției/cu i s-o mai zice... Pentru unul aflat numai la nivelul unui autoturism, e fix-pix, deși, și el, abia vede peste parapetul de 0,80 m înălțime (un parapet "mic" ca înălțime) !! Avem sectoare de drum cu curbe accentuate, în care nu poți avea viteză, dar mai pui și parapeți.... Ai  poduri (REABILIATE RECENT) și  pui parapeți, o mare sarcină statică, permanentă, asupra grinzilor.... Și le limitezi !! Bătaia de joc văd că continuă.... V-o spun ca unul care dă de ceea ce-i mai greu, pe drum, cu aceste vise ale unora, de ceea cei mai greu prin lipsa de gândire și analiză ale unor idei/acțiuni și ce rezultat PROST final, economic, de timp, de trafic, au !!
  APROPO, să vă mai dau un exemplu:                                            
DN 28    Km 000.000 la km 018.119, de la INT DN2-DN28, până la STRUNGA, pe județele NT,IS, limitare la 60 de tone..... Podul de la "Mircești", peste Siret, de pe DN 28 la km 7, a fost redat traficului cu ceva peste un an și jumate, dar i s-a pus căpăstru... DE CE ??  Iniția fusese limitat la 40 de tone... În centralizator nu se spune nimic de pod, dar s-a limitat tot sectorul de drum de 18 km, ca să nu...."bată la ochi". Și ca să vezi, un lucru, de continuare, același drum DN 28, de la km 018.119, la km 026.350, adică în continuare de la STRUNGA, la TARGU FRUMOS, jud.IS, a mai crescut limitarea la 75 de tone.....                https://www.cestrin.ro/restrictii/restrictii/2022/Centralizator/Masa%20maxima%20admisa/August/Centralizator%20restrictii%20privind%20masa%20totala%20august%202022.htm